مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کارآفرینی در فنلاند

کارآفرینی در فنلاند

اگر می خواهید در فنلاند کسب و کار راه اندازی کنید و شهروند کشوری هستید که عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای شمال اروپا نیست و همچنین در کشوری از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) زندگی نمی کنید، قبل از آمدن به فنلاند باید برای یک مجوز اقامت اقدام کنید.

کارآفرین بودن در فنلاند

در فنلاند، هرکسی که اقامت دائم در کشوری متعلق به منطقه اقتصادی اروپا (EEA) داشته باشد، می تواند یک کسب و کار راه اندازی کند. اگر می خواهید در فنلاند کسب و کار راه اندازی کنید و شهروند کشوری هستید که عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای شمال اروپا نیست، به اجازه اقامت کارآفرینی نیاز دارید. کسب و کار تجاری شما باید سودآور باشد و درآمد آن باید معیشت شما را تضمین کند.

مجوز اقامت کارآفرین در فنلاند

اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین در فنلاند کار کنید، به مجوز اقامت کارآفرین نیاز دارید. افراد زیر به عنوان کارآفرین در نظر گرفته می شوند:

  • یک مالک انفرادی یا یک بیزینس با مالکیت فردی
  • شریک در شرکت تضامنی
  • شریک عام در شرکت تضامنی
  • عضو یک تعاونی که تعهد نامحدودی برای مشارکت دارد (تعهد نامحدود مشارکت باید در تجارت ثبت شود)
  • سهامدار در سمت مدیریتی در یک شرکت محدود (مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره) که شخصاً حداقل 30 درصد از سرمایه شرکت را در اختیار داشته باشد یا شخصاً حداقل 30 درصد از تعداد آرای شرکت را دارا باشد. همچنین فردی دارای سهام شرکت یا شخصی که در یک موقعیت مدیریتی در نوع دیگری از شرکت با اختیارات مشابه در شرکت مربوطه کار می کند.


 کارآفرین نوپا در فنلاند

درآمد یک کارآفرین تازه کار را می توان با سایر درآمدها نشان داد و سودآوری کسب و کار توسط Business Finland ارزیابی می شود. فقط به این دلیل که صاحب یک شرکت هستید نمی توانید اجازه اقامت دریافت کنید. شما همچنین باید در یک شرکت فنلاندی کار کنید.

اگر اقامت دائمی در فنلاند یا جاهای دیگر در منطقه EEA ندارید، باید قبل از درخواست برای اجازه اقامت کارآفرین، بیزینس تجاری خود را در تجارت اداره فنلاند ثبت کنید.

اگر به طور دائم به فنلاند یا مناطق اقتصادی اروپا EEA  نقل مکان کنید، برای راه اندازی کسب و کار نیازی به مجوز از اداره فنلاند ندارید. به عبارت دیگر، مجوز به ملیت شما بستگی ندارد، بلکه به محل اقامت دائم شما بستگی دارد.

پردازش درخواست اجازه اقامت شامل دو مرحله است. ابتدا، مرکز ELY (مرکز توسعه اقتصادی، حمل و نقل و محیط زیست) سودآوری شرکت شما را بر اساس طرح تجاری و تامین مالی، از جمله موارد دیگر، ارزیابی می کند. سپس، اداره مهاجرت فنلاند تصمیم خود را در مورد اجازه اقامت صادر می کند.

اجازه اقامت کارافرینان در فنلاند

اگر مایل به تاسیس یک شرکت نوپا در فنلاند هستید، می توانید برای اقامت استارت آپ یا همان شروع کار که برای کار آفرینان در نظر گرفته شده است اقدام کنید. برای دریافت این اجازه اقامت باید یک طرح تجاری مشخص داشته باشید.

فرآیند درخواست برای اجازه اقامت استارت آپ شامل دو مرحله است:

  • برای خدمت به عنوان یک کارآفرین تازه کار به یک بیانیه واجد شرایط بودن از Business Finland نیاز دارید.
  • برای اجازه اقامت استارت آپ درخواست دهید و از یک نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر خدمات مهاجرت فنلاند دیدن کنید تا تکلیفتان روشن شود.

فرآیند بسیار سریع و آسان است. ابتدا، به یک بیانیه صلاحیت مطلوب از مرکز نوآوری Business Finland نیاز دارید. کسب و کار فنلاند که از  کسب و کارها پشتیبانی می کند، مدل کسب و کار، شایستگی و توانایی شرکت شما برای رشد تجارت تان را ارزیابی می کند. همچنین شما می توانید اطلاعات مربوط به طرح تجاری خود و مدارک مورد نیاز را از طریق یک سرویس ایمیل رمزگذاری شده به Business Finland ارسال کنید.

هنگامی که ارزیابی مطلوبی از Business Finland دریافت کردید، می توانید برای این اقامت به خدمات مهاجرت فنلاند درخواست دهید. بیانیه Business Finland به مدت دو ماه معتبر خواهد بود. بیانیه را به عنوان ضمیمه درخواست اجازه اقامت شروع به کار خود به اداره مهاجرت فنلاند تحویل دهید.

بدون ارزیابی مطلوب از Business Finland نمی توانید اجازه اقامت شروع به کار را دریافت کنید.

درخواست برای اجازه اقامت فنلاند

شما می توانید برای اجازه اقامت کارآفرین یا اقامت شروع کار به صورت آنلاین از طریق سرویس Enter Finland درخواست دهید. پس از درخواست، باید برای اثبات هویت خود به نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک فنلاند مراجعه کرده و نسخه ی اصلی ضمائم درخواست را ارائه دهید. همچنین شما باید ظرف سه ماه پس از ارسال درخواست به صورت آنلاین به یک نمایندگی دیپلماتیک فنلاند مراجعه کنید. تا زمانی که از نمایندگی دیپلماتیک فنلاند بازدید نکنید، نمی توان به درخواست رسیدگی کرد. معمولاً برای بازدید از یک مأموریت دیپلماتیک فنلاند باید از قبل یک وقت ملاقات بگیرید.

به یاد داشته باشید که به طور منظم حساب Enter Finland خود را بررسی کنید. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر برای درخواست شما، از طریق حساب کاربری تان به شما اطلاع داده خواهد شد.

اگر نمی توانید به صورت آنلاین درخواست دهید، می توانید یک فرم کاغذی و ضمائم آن را به نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک فنلاند ببرید. همچنین می توانید فرم درخواست را از وب سایت خدمات مهاجرت فنلاند پرینت بگیرید.

البته ناگفته نماند که رسیدگی به درخواست مجوز مشمول هزینه است و هنگام ارسال درخواست مجوز باید هزینه را پرداخت کنید.

کد هویت شخصی فنلاند

اگر به شما اجازه اقامت برای فنلاند داده شود، به طور خودکار در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند ثبت خواهید شد. در همان زمان یک کد هویت شخصی فنلاندی دریافت خواهید کرد. هنگامی که به فنلاند نقل مکان کردید، برای ثبت نام به عنوان مقیم باید به نزدیکترین مکان خدمات آژانس خدمات داده دیجیتال و جمعیت سر بزنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟

بسیاری از کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد خارجی عادت دارند. بخش‌های فناوری پیشرفته بیشترین افزایش فرصت‌های شغلی را در سال‌های اخیر ارائه کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بخش تولید و خدمات در سال‌های آینده به کارگران بیشتری نیاز داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
کار در فنلاند
کار در فنلاند

فنلاند در آینده با کمبود نیروی کار مواجه است، زیرا نسل کنونی کارگران صلاحیت لازم برای پر کردن جای جمعیت حدود 5/5 میلیونی در حال بازنشستگی را ندارد‌. ...

بیشتر بخوانید
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند

اگر قصد دارید برای دریافت اقامت فنلاند جهت کارکردن در این کشور اقدام کنید، باید بتوانید در طول مدت اعتبار مجوز اقامت تان، تمام هزینه های زندگی را با حقوق تان تامین کنید. حداقل حقوق مورد نیاز برای اجازه اقامت ممکن است تغییر کند، زیرا اداره مهاجرت فنلاند هر ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: