مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت کوتاه مدت در فنلاند

اقامت کوتاه مدت در فنلاند

اگر شهروند کشوری هستید که عضو اتحادیه اروپا یا یکی از کشورهای شمال اروپا نیست و می خواهید برای مثال به عنوان یک توریست، برای دیدن خانواده یا دوستان یا حتی برای تجارت از فنلاند دیدن کنید، معمولاً به ویزا نیاز دارید. البته اگر شهروند یک کشور معاف از ویزا هستید، نیازی به ویزا ندارید.

فنلاند بخشی از منطقه شینگن است. کشورهای عضو منطقه شینگن شرایط مشابهی برای ویزا دارند. خارجیانی که می خواهند برای مدت کوتاهی به فنلاند سفر کنند، مثلاً برای تعطیلات، سفر کاری یا ملاقات با اقوام خود، به ویزا نیاز دارند، مگر اینکه شهروند یک کشور معاف از ویزا باشند. ویزا مجوز ورود برای اقامت کوتاه مدت و موقت است که فقط تا سه ماه اعتبار دارد. برای اطلاع از اینکه آیا برای سفر به فنلاند یا کشور دیگری در حوزه شنگن به ویزا نیاز دارید یا خیر، می توانید به وب سایت وزارت امور خارجه فنلاند یا نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک فنلاند مراجعه کنید.

اطلاعاتی برای افرادی که از شرایط ویزا برای فنلاند معاف هستند

اگر دارای پاسپورت معتبر یا سند مسافرتی دیگری که توسط مقامات فنلاند تایید شده باشد هستید، می توانید به فنلاند یا یکی دیگر از کشورهای شینگن سفر کنید. شما می توانید از روز ورود به فنلاند یا کشور دیگری در منطقه شینگن، در مدت شش ماه، بیش از سه ماه اقامت داشته باشید.

اطلاعاتی برای افرادی که ملزم به داشتن ویزا برای فنلاند هستند

هنگام ورود به فنلاند یا کشور دیگری در منطقه شینگن، همیشه باید ویزا داشته باشید. البته می توانید در فنلاند یا کشور دیگری در منطقه شینگن بدون اجازه اقامت تا مدت اعتبار ویزای خود بمانید. اگر ویزا یا اجازه اقامت برای یک کشور شینگن دارید، می توانید بدون ویزای جداگانه برای سایر کشورهای آن منطقه در منطقه شینگن سفر کنید.


نحوه درخواست ویزای شینگن - فنلاند

برای دریافت ویزا باید به نزدیکترین نمایندگی دیپلماتیک فنلاند یا مرکز درخواست ویزا اقدام کنید. شما باید به طور قانونی در کشوری که برای ویزا درخواست می کنید، اقامت داشته باشید. در کشورهایی که نمایندگی دیپلماتیک فنلاند ندارند، کشور دیگری می تواند به عنوان نماینده امور مربوط به ویزا نماینده فنلاند باشد. در این صورت می توانید برای دریافت ویزا در نمایندگی های دیپلماتیک این کشور اقدام کنید. وب سایت وزارت امور خارجه فنلاند میزبان لیستی از این قبیل کشورها است.

برای استفاده از ویزا باید فرم درخواست ویزا ارسال شود. این فرم ها در وب سایت وزارت امور خارجه فنلاند و نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای شنگن موجود است. ظرفیت مورد نیاز برای درخواست ویزا ممکن است بسته به کشور درخواست دهنده متفاوت باشد که می توانید بپرسید چه ضمیمه هایی برای درخواست ویزای شما در یک ماموریت دیپلماتیک مورد نیاز است. درخواست باید به نمایندگی دیپلماتیک فنلاند یا مرکز درخواست ویزا ارسال شود. دقت کنید که فرم درخواست ویزا را نمی توان از طریق ایمیل یا فکس ارسال کرد.

تمدید ویزای فنلاند

اگر زمانی که ویزای شما منقضی می شود به دلایل موجهی نتوانید فنلاند را ترک کنید، پلیس ممکن است زمان اقامت مشخص شده در ویزای شما یا اعتبار ویزا را تمدید کند. دلایل موجه برای تمدید ویزا عبارتند از:

  • یک بیماری جدی غیر منتظره که مانع از سفر می شود
  • بیماری جدی غیر منتظره یا مرگ یکی از بستگان ساکن فنلاند
  • لغو پرواز به دلیل اعتصاب یا آب و هوای بد
  • طول کشیدن مذاکرات تجاری مهم تا مدت طولانی تر از حد انتظار
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تمدید اجازه اقامت در فنلاند
تمدید اجازه اقامت در فنلاند

برای دریافت تمدید مجوز اقامت در فنلاند، باید درآمد کافی جهت تضمین معیشت خود داشته باشید. اگر اعضای خانواده شما نیز برای تمدید مجوز اقامت درخواست می دهند، شرط درآمد کافی برای آنها اعمال می شود. در موارد خاص، خدمات مهاجرت به برآورد درآمد کافی نیاز ندارد. شما ...

بیشتر بخوانید
اقامت پس از تحصیل در فنلاند
اقامت پس از تحصیل در فنلاند

امروزه تحصیل در فنلاند و اخذ اقامت پس از تحصیل در فنلاند به طور کلی در پایتخت این کشور مدنظر متقاضیان قرار می گرد اما شهرهای دانشجویی دیگری نظیر تامپیر، اسپو، کووپیو، اولو موجود می باشند که از این چند کشور هم نباید چشم پوشی کرد. در این کشور به میزان 24 دان ...

بیشتر بخوانید
اقامت کارافرین ها در فنلاند
اقامت کارافرین ها در فنلاند

هنگامی که برای کار در فنلاند درخواست اجازه اقامت می دهید، باید توجه داشته باشید که درخواست های مجوز اقامت مشخصی برای انواع خاصی از کار وجود دارد. در مورد الزامات بیشتر تحقیق کرده و آنچه را که باید انجام دهید، در صفحه هر برنامه مطالعه کنید. اگر درخواست مجوز ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: