مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم جهت اخذ بورس در یونان

مدارک لازم جهت اخذ بورس در یونان

اکثر بورسیه های تحصیلی ارائه شده در کشور یونان از سوی مراکز دولتی می باشند؛ همچنین با توجه به هزینه های بالاتر تحصیل در مقطع دکتری و تعداد کمتر دانشجویان فعال در این مقطع، بورسیه های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان دکتری در یونان دارای شرایط مطلوب تری بوده و تعداد آن ها نیز بیشتر می باشد. با توجه به اینکه بخش کثیری از شهروندان یونان و افراد دارای اقامت در این کشور، دارای تابعیت سایر مناطق دنیا می باشند، به گونه ای که طبق آمار رسمی 9% از جمعیت یونان را مهاجرین خارجی تشکیل داده اند، می توان پیش بینی نمود که انواع Fund ارائه شده به دانشجویان دارای شرایط یکسانی برای تمامی افراد بوده و دانشجویان بین المللی از حقوق کاملا برابری با اتباع یونان در این موضوع برخوردار می باشند.

نوع کمک هزینه تحصیلی و اعطای بورس در یونان

دانشگاه تسالونیکی و آتن توسط بنیاد فرهنگ یونان به دانشجویانی که در رشته زبان و فرهنگ تحصیل میکنند بورس اعطا میکند. به همین دلیل برخی از بورسیه های تحصیلی در یونان به دانشجویان این رشته تعلق میگیرد. در یونان دو نوع بورس تحصیلی وجود دارد یکی بورس تحصیلی دولت یونان و دیگری بنیاد بورس IKY است. این دو سازمان بورس با یکدیگر دارای ارزش های متفاوتی هستند. دانشجویان بورس شده ماهیانه بین 450€ تا 600€ (یورو) دریافت میکنند. دانشجویانی که با نمره بالا در آزمون های ورودی سال اول پذیرفته شده اند 1500€ (یورو) دریافت میکنند. اگر دانشجویی از سمت خانواده تامین مالی نشود، اضافه بر سازمان به او 300€ یوروی دیگر اهدا می شود. ناگفته نماند که به همه دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه های یونان هزینه درمان پزشکی تعلق میگیرد.

بورس های تحصیلی محلی یونان برای دانشجویان خارجی

همانگونه که از اسمش پیداست این نوع بورس تحصیلی توسط کشورهای اروپایی در حال توسعه تزریق میشود. دانشجویان بین المللی یونان ماهیانه 600€ (یورو) از کشورهای در حال توسعه کمک هزینه تحصیلی دریافت میکنند. البته به غیر از مبلغ دریافتی لوازم آموزشی رایگان و غذای رایگان نیز به آنها تعلق خواهد گرفت. برای این نوع بورسیه در ورود و خروج هزینه های سفر و معافیت از شهریه دانشجو مبلغ 1000€ (یورو) اعطا میگردد. متقاضیان میتوانند برای دریافت بورس تحصیلی محلی از سفارت یونان در کشور خود اقدام کنند.

بورسیه بین المللی بنجامین گیلمن: دانشجویانی که برای دوره لیسانس، تحصیل در یونان را انتخاب میکنند بورسیه بنجامین گیلمن به آنها تعلق نمی گیرد. فقط در یک صورت این بورسیه به دانشجویان این دوره تعلق می گیرد آن هم نداشتن تمکن مالی مناسب دانشجو است. البته باید توجه داشته باشید که این مورد در شرایط مختلف فرق می کند. اگر دانشجو دارای نمرات قابل قبولی باشد می تواند این بورسیه را دریافت کند. بطور کلی این بورسیه بیشتر به دانشجویانی تعلق می گیرد که از درآمد کمی برخوردار هستند.


بورسیه بین المللی دیوید آل بورن در یونان

تزریق مالی بورسیه بین المللی دیوید آل بورن توسط افراد آمریکایی صورت می پذیرد. این بورسیه با شرایط خاص به متقاضیان تعلق میگیرد. یعنی افرادی که در یک مقطع تحصیل میکنند و سپس برای مقطع بعدی اقدام میکنند، شرایط دریافت را دارند. این نوع بورس برای دوره های مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشد. این بورسیه برعکس بورسیه بنجامین گیلمن برای افراد کم درآمد نیست. بلکه با توجه به داشتن شرایط سطح علمی بالای دانش آموزان و دانشجویان به آنها تعلق میگیرد. بصورتی که این افراد باید دارای سابقه های علمی و درجه یک و همچنین به زبان مسلط باشند. در صورت داشتن این شرایط، کلیه هزینه های تحصیل و کمک هزینه تحصیلی از این بورسیه تزریق می شود.

کشور یونان بدلیل تاریخی بودن و داشتن آثار باستانی زیاد دانشجویان بسیاری در این رشته دارد. به همین دلیل رشته باستان شناسی در کشور یونان یکی از محبوب ترین رشته های تحصیلی است. طبق شرایط دانشگاه های یونان دانشجویان دوره های کارشناسی و ارشد باید در اتمام تحصیل، پروژه تحویل دهند. اگر دانشجویان این رشته پروژه های قابل قبول و با کیفیت تحویل دهند به میزان 40000$ (دلار) پاداش دریافت می کنند.

مدارک لازم جهت اخذ بورس در جزیره پاروس یونان

کشور یونان دارای 3000 جزیره پراکنده در آب های مدیترانه می باشد. جزیره پاروس جزیره ای کاملا فرهنگی، هنری و آموزشی است که دانشجویان زیادی در آنجا تحصیل میکنند. افرادی که در این جزیره تحصیل می کنند با توجه به رشته تحصیلیشان به سفرهای فوق العاده ای می پردازند. اکثرا کمک هزینه تحصیل به نویسندگان و عکاسان درجه یک اختصاص می یابد. کمک هزینه تحصیل به عکاسان حدود 10000$ (دلار) و به نویسندگان 1000$ الی 3000$ (دلار) می باشد. رشته های تحصیلی در دانشگاه های جزیره پاروس عبارتند از ادبیات، هنر تجسمی، رسانه، عکاسی، مطالعات زنان، فیلم و موسیقی.

مدرسه آمریکایی مطالعات کلاسیک در آتن

کمک هزینه تحصیلی در مدرسه مطالعات کلاسیک به افراد اعطا می گردد. این مدرسه آمریکایی در یونان قرار دارد. فعالیت این مدرسه در مقاطع کارشناسی و بالاتر و در رشته باستان شناسی می باشد. بورسیه ای که در این مدرسه فعالیت میکند به نام Cotsen است. این بورسیه تحصیلی فقط به افرادی اعطا میشود که در زمینه تحقیقات فعالیت میکنند. بورسیه Cotsen زمان آن اندک بوده و به دانشجوی محقق مبلغ 2000$ (دلار) اعطا می کند. البته این مدت زمان و کمک هزینه می تواند در شرایطی خاص تغییر کند و ممکن است بالاتر یا پائین تر باشد. بطور مثال اگر پایان نامه شما در دوره یکساله به زبان یویانی باشد کمک هزینه بین 500$ الی 10000$ (دلار) است. البته ناگفته نماند افراد برای تحقیقات باید بودجه اضافه داشته باشند تا هنگام سفر مشکلی بوجود نیاید.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ بورس در یونان

برای اخذ پذیرش بورسیه در یونان مدارک باید کامل و جامع باشد که به آنها اشاره می کنیم:

  • داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا یونانی
  • کپی از مجوز اقامت و پاسپورت
  • اصل پاسپورت بهمراه پاسپورت های قبلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه بهمراه تائید و مهر وزارت خارجه ایران
  • دو قطعه عکس بهمراه اصل شناسنامه
  • گواهی سلامت بهمراه تائید و مهر وزارت بهداشت ایران
  • ریز نمرات تحصیلی سال آخر بهمراه تائید وزارت آموزش و پرورش
  • گواهی فارغ التحصیلی اصلی بهمراه تائید وزارت آموزش و پرورش

نکات مهم در خصوص تحصیل در یونان

اگر فرد در سال آخر در خود یونان تحصیل کرده باید مدرک فارغ التحصیلی و ریز نمرات توسط وزارت آموزش و پرورش یونان به تائید برسد. گواهی های تحصیلی صادر شده از کشور خود فرد توسط وزارتخانه ها باید تائید نمایند که فرد در تمامی کلاس ها حضور داشته است. تمامی تائیدیه ها از سوی مقامات آموزشی و وزارتخانه های کشور فرد فقط جهت تائید ورود فرد به دوره آموزشی بالاتر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: