مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های تحصیلی در یونان

رشته های تحصیلی در یونان

موقعیت جغرافیایی-سیاسی یونان او را در مرکز توجه در بخش جنوب شرقی اروپا قرار داده است. به عنوان یک نقطه گره و دروازه ورودی اتحادیه اروپا، با فعال شدن نه تنها شرکت های یونانی بلکه چند ملیتی در بخش های مالی عصبی(دستگاه عصبی) مانند تجارت، گردشگری و ارائه خدمات مشخص می شود. جذب این شرکت ها در درصد زیادی توسط فارغ التحصیلان مؤسسات آموزشی کشور صورت می گیرد که از نظر سطح آموزشی بالایی که ارائه می دهند، متمایز هستند. تحصیلاتی که عمدتاً به گرایش های بازار مربوط می شود، متناسب با تجربه چندین ساله این مؤسسات و وابستگی آنها به سایر دانشگاه های برتر اروپایی و آمریکایی است. با تحصیل در یونان، شما نه تنها زیرساخت های مورد نیاز برای یک شغل حرفه ای موفق را به دست می آورید، بلکه تمام شرایط لازم برای ادامه تحصیل را نیز کسب می کنید.

شما چندین گزینه برای تحصیل در یونان دارید. شما می توانید در یک برنامه تحصیلی انگلیسی ثبت نام کنید یا اگر یونانی صحبت می کنید، در یک برنامه یونانی ثبت نام کنید. از طرف دیگر، اگر به برنامه تحصیلی علاقه مند نیستید اما می خواهید دوره کارآموزی خود را در یونان انجام دهید، چندین گزینه وجود دارد که ارزش بررسی دارد. همچنین ممکن است بخواهید به نقشه یونان نگاهی بیندازید تا ببینید آتن و تسالونیکی، دو شهری که اکثر موسسات آموزش عالی کشور را جمع آوری می کنند، در کجا قرار دارند. در پایگاه داده ما صدها برنامه تحصیلی، از سمینارهای آموزشی کوتاه، برنامه‌های آموزشی آموزش الکترونیکی، کنفرانس‌ها، تا برنامه‌های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را خواهید یافت که به طور کامل به زبان انگلیسی، یونانی یا هر دو زبان تدریس می‌شوند. برای یافتن دوره یا برنامه مورد نظر خود می توانید در پایگاه داده جستجو کنید.

دانشگاه های یونان، همچون سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا امکان تحصیل در طیف وسیعی از رشته ها را برای افراد فراهم آورده اند. با توجه با اینکه اوضاع اقتصادی کشور یونان در سال های اخیر چندان به سامان نبوده است، می توان چنین متصور شد که شهریه های دانشگاهی این کشور به فراخور رشته تحصیلی در سطح بالایی قرار دارند؛ درحالیکه چنین فرضیه ای صحیح نمی باشد و هزینه رشته های تحصیلی مختلف در کشور یونان بسیار مقرون به صرفه است. پایتخت کشور یونان شهر آتن بوده و متقاضیان تحصیل در رشته های خاص چون شاخه های هنر می توانند درخواست خود را با هدف تحصیل به دانشگاه های این شهر یا دیگر شهرهای اصلی چون هراکلیون ارائه دهند. در ادامه به بررسی رایج ترین رشته های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های یونان و شاخه های هر کدام می پردازیم:

  • علوم شیمی: بیوشیمی، شیمی ارگانیک، دبیری شیمی
  • علوم مهندسی: مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوا و فضا و مهندسی امور اجرایی
  • علوم انسانی: فلسفه شرق اروپا، وکالت و ادبیات داستانی
  • شاخه های هنر: عکاسی و باستان شناسی
  • دروس تجربی: علوم آزمایشگاهی، پزشکی، پرستاری و تکنولوژی تولیدات دامی

متقاضیان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن که قصد تحصیل در دانشگاه های یونان را دارند، ملزم به پرداخت هزینه های به دانشگاه های دولتی این کشور نمی باشند. علی رغم امکان تحصیل رایگان در 22 دانشگاه دولتی یونان، درصد کمی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این کشور خصوصی بوده و هزینه تحصیل در آن ها برای متقاضیان اروپایی و علاقه مندان از سایر نقاط جهان یکسان می باشد.

رشته های تحصیلی یونان و دانشگاه های این کشور

تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های یونان 3 الی 4 سال زمان می برد درصورتیکه این مقطع در رشته های پزشکی و دندانپزشکی 6 سال به طول خواهد انجامید. تسلط بر هر یک از زبان های یونانی و انگلیسی شرایط را برای اخذ ویزای این کشور و تحصیل در رشته های گوناگون هموار خواهد کرد؛ اگرچه امکان تحصیل تمامی رشته های دانشگاهی به زبان انگلیسی برای افراد فراهم نبوده و اغلب موسسات خصوصی هستند که دانشجویان با این هدف را جذب می نمایند. یادگیری زبان یونانی در کلاس های آموزشی این کشور 1400€ (یورو) هزینه در پی داشته و حدود سه ماه زمان نیاز دارد. ارائه خدمات درمانی رایگان و امکان استفاده از کتابخانه های سطح شهرهای اصلی بدون پرداخت هزینه از دیگر مزیت های دارا بودن کارت دانشجویی در یونان می باشد. در ادامه به بررسی دانشگاه های برتر یونان می پردازیم:

5 دانشگاه برتر یونان در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
Harokopio University
351-400 - 801-900
University of Crete 401-500 651-700 801-900
National and Kapodistrian University of Athens 401-500 651-700 401-500
Aristotle University of Thessaloniki 601-800 551-560 401-500
Technical University of Crete 801-1000 - -


شرایط پذیرش انواع رشته های تحصیلی در یونان

با توجه به اینکه هزینه تحصیل رشته هایی چون پزشکی و داروسازی در دانشگاه های خصوصی یونان نسبتا بالا بوده و این امر زمانی تشدید می گردد که فرد تنها امکان تحصیل یادگیری به زبان انگیسی را داشته باشد، دانشگاه های یونان و 15 موسسه و مرکز آموزش عالی این کشور چون Alexander Onassis بورسیه های تحصیلی گوناگونی را برای پذیرفته شدگان در دانشگاه های این کشور در نظر گرفته اند. افراد پس از اخذ ویزای تحصیلی نوع D قادر خواهند بود با کسب نمرات بالا در طول ترم از این مزایا بهره مند شوند. با توجه به نرخ بیکاری 17% یونان در سال 2022 می توان چنین اظهار داشت که جستجوی کار دانشجویی برای افراد کار مشکلی بوده و با پیچیدگی هایی همراه است. شرایط لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور به شرح زیر می باشد:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • اخذ حداقل نمره 7.5 از 10 در آزمون ورودی جهت تحصیل در مقطع دکتری
  • ارائه آیلتس 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در شهرهای یونان
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی همراه با ریز نمرات

رشته های تحصیلی در یونان و مزایای آن

با توجه به گسترده بودن طیف رشته های تحصیلی که علاقه مندان از سایر کشورها قادر به تحصیل در آن ها می باشند، مقرون به صرفه بودن تحصیل در یونان و همچنین هزینه های معقول زندگی در این کشور بسیاری از افراد یونان را در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی چون ایتالیا و آلمان مقصدی ایده آل تر می دانند. پایین ترین شهریه سالانه در دانشگاه های خصوصی یونان مربوط به رشته های مهندسی بوده و 11000€ (یورو) می باشد.

هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی شهرهایی چون آتن برای مهاجرین خارجی از 6000€ (یورو) آغاز می گردد. امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در تمامی شهرها و هزینه پایین خوراک و پوشاک از دیگر جنبه های مثبت تحصیل و زندگی در یونان می باشد. دانشجویان می توانند با هزینه ای نزدیک به 300€ (یورو) اقدام به اجاره آپارتمان در شهرهای اصلی یونان نمایند

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: