مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته اقتصاد در یونان

رشته اقتصاد در یونان

یونان به عنوان یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین کشورهای اروپا شناخته شده است. محصور در دریای مدیترانه، بودن در چنین کشور فرهنگی می تواند تجربه ای منحصر به فرد باشد. این یکی از اصلی‌ترین عواملی است که یونان را به مکانی استثنایی و نمادین برای ادامه تحصیل یک فرد تبدیل می‌کند.

مردم یونان همچنین به دلیل مهمان نوازی خود شناخته شده اند و این دلیل دیگری است برای اینکه یونان را به کشوری وسوسه انگیز برای تحصیل تبدیل کند زیرا دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند از شوک فرهنگی خود خلاص شوند. از مضامین تئوری سیاسی و دموکراسی گرفته تا فردگرایی و فلسفه، به جرات می توان گفت که جهان کنونی باید برای چیزهای متعددی که امپراتوری یونان باستان به جهان داد، سپاسگزار باشد. به این ترتیب، می توان تضمین کرد که دانشجویان می توانند در قلب این فضای تاریخی تحصیل کنند و در عین حال از آموزش با کیفیت استقبال کنند. علاوه بر این، اکثر دانشگاه های این کشور نیز به دلیل وضعیت ارزان و گاهاً بدون شهریه خود شناخته شده اند. با هزینه ارزان‌تر زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، انتخاب ایده‌آلی برای دانشجویانی است که مایلند به بودجه خود توجه بیشتری داشته باشند

یونان سرزمینی کهن در شرق قاره اروپا بوده و دارای جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر است؛ یونان علاوه بر شهرهای پرجمعیت و مشهوری چون آتن دارای قریب به 3000 جزیره نیز می باشد که اغلب آن ها غیرقابل سکونت هستند. از همسایگان یونان و شرکای تجاری این کشور می توان به ترکیه، بلغارستان و آلبانی اشاره کرد. نرخ بالای بیکاری یونان از ابتدای قرن حاضر تاکنون مجالی برای عرض اندام به این کشور در برابر سایر رقبای خود در زمینه اشتغال زایی و توسعه بازار اقتصاد نداده و با وجود استانداردهای نسبتا بالای زندگی در شهرهای این کشور، مشکلات زندگی در یونان موجب گشته تا شمار متقاضیان کار و اخذ اقامت دائم آن روندی نزولی را طی کند. شاهد این مدعی نیز کمترین میزان درآمد شاغلین حاضر در یونان است که 600€ (یورو) برآورد گشته.

گردشگری یکی از ارکان مهم اقتصاد در یونان است که 18% از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می گردد. خدمات بار اصلی اقتصاد یونان را بر دوش می کشد و صادرات نوشیدنی ها، مواد پتروشیمی و منسوجات در کنار کشتیرانی نیز تاثیر بسزایی در ثبات بخشی به اقتصاد این کشور دارا می باشند. جذب سرمایه گذاران به بازار یونان در سال های اخیر موجب گشته تا هم اکنون بیش از 20% نیروی کار این کشور را مهاجرین خارجی تشکیل دهند و از مزایای این امر می توان به جلوگیری از شکست های مالی نظیر سال 1878 اشاره کرد.

تحصیل رشته اقتصاد در یونان

یکی از علل پایداری محبوبیت یونان نزد متقضیان تحصیل در سرزمین های اروپایی، فعالیت نهادهایی چون IKV می باشد که با تخصیص انواع بورسیه به دانشجویان در سطوح مختلف موجب تشدید جذابیت اخذ ویزای تحصیلی یونان گشته اند. اغلب این بورسیه های شامل پرداخت کمک هزینه 550€ (یورو) به صورت ماهیانه به افراد می باشند که طی آن محصلین قادر به حضور رایگان در دوره های آموزش زبان یونانی نیز خواهند بود. 13 دانشگاه کشور یونان در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند و ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهرهای Athens و Thessaloniki بیشترین سهم را در این بین دارا می باشند. به رغم اینکه هزینه زندگی دانشجویی در یونان پایین نمی باشد، برخورداری از امکان کار نیمه وقت طی هفته همزمان با تحصیل تاثیر بسزایی بر تسهیل امور دانشجویان خواهد داشت. اکنون برترین دانشگاه های ارائه دهنده اقتصاد در یونان را معرفی نموده ایم:

برترین دانشگاه های ارائه دهنده اقتصاد در یونان
نام دانشگاه ارائه دهنده دروس اقتصاد
National and Kapodistrian University of Athens
University Of Patras
University of Ioannina
International Hellenic University
Democritus University of Thrace


دروس و گرایشات رشته اقتصاد در یونان

از برترین مراکز ارائه دهنده رشته اقتصاد در یونان می توان به دانشگاه اقتصاد و بازرگانی این کشور اشاره کرد که تحت عنوان AUEB شناخته شده و تاریخ تاسیس آن به سال 1920 میلادی بازمی گردد. این مرکز در بین 5 موسسه آموزش عالی برتر یونان قرار داشته و ارائه دهنده انواع زیرگروه های اقتصاد از قبیل مدیریت بازاریابی، کسب و کار، بازرگانی، اقتصاد بین الملل و فناوری در مقاطع مختلف می باشد. هزینه تحصیل در این مرکز و سایر دانشکده های اقتصاد یونان در مقایسه با سرزمین هایی چون هلند و آلمان بسیار معقول بوده و سالیانه 1700€ (یورو) برآورد می گردد. علاوه بر این مراکز، شهر Thessaloníki نیز دارای موسسات گوناگونی می باشد که به ارائه دوره هایی حول محور اقتصاد با عناوین Art Law and Arts Management و Banking and Finance می پردازند.

میزان دستمزد اقتصاددانان در یونان

اشتغال در حوزه اقتصاد کشور یونان درصورت برخورداری از مهارت آنالیز و تحلیل داده های آماری به صورت پیشرفته با بخت و اقبال خوبی برای متقاضیان این امر همراه خواهد بود؛ اگرچه طی تحقیقات انجام گرفته در سال 2020 پایه دستمزد شاغلین این حوزه 14600$ (دلار آمریکا) در سال عنوان گشته است، باید اظهار داشت افراد با اندکی سابقه بیشتر در این زمینه کاری خود به درآمد سالیانه 27000$ (دلار آمریکا) دست خواهند یافت. همچنین شایان ذکر است که بالاترین میزان حقوق اقتصاددان های یونان 65900$ (دلار آمریکا) اعلام گشته است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: