مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی یونان

تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی یونان

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در کشور یونان به صرفه است با این حال دانشجویان می توانند با اخذ بورس تحصیلی به صورت رایگان تحصیل کنند و یا در طول دوران تحصیل مشغول به کار شوند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان برای دانشجویان خارجی و بین المللی بین 200€ الی 3000€ (یورو) و برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی سالانه بین 2000€ الی 3000€ (یورو) برآورد شده است. اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی این کشور شده باشید باید سالانه مبلغی بین 5000€ الی 20000€ (یورو) با توجه به رشته و مقطع تحصیلی پرداخت کنید.

اما برای زندگی در این کشور دانشجویان باید ماهانه مبلغی بین 600€ الی 1200€ (یورو) در نظر داشته باشند، بخش زیادی از هزینه های زندگی مربوط به هزینه های اقامت است دانشجویانی که در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند در هزینه های زندگی آن ها صرفه جویی زیادی خواهد شد.

مزایای تحصیل در دانشگاه های خصوصی و دولتی یونان

با تحصیل در یونان دانشجویان از مزایایی برخوردار خواهند شد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • تحصیل در دانشگاه های یونان به زبان انگلیسی امکان پذیر است.
  • دانشجویان خارجی و بین المللی می توانن پس از فارغ التحصیلی در کشور یونان اقامت داشته باشند و وارد بازار کسب و کار شوند و یا سرمایه گذاری در این کشور را تجربه کنند.
  • مدرک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های یونان به شما این امکان را می دهد تا در کشورهای مختلف در دنیا مشغول به کار شوید.
  • دانشجویان در طول دوران تحصیل می توانند در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند.
  • بعضی از دانشگاه های یونان به دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه های غذا را ندارند غذای رایگان ارائه می کند.
  • در هر 3 مقطع تحصیلی امکان اخذ وام دانشجویی برای متقاضیان وجود دارد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی یونان

در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یونان امکان تحصیل در 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های تحصیلی مختلفی وجود دارد، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال، مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و مقطع دکتری بین 3 تا 6 سال است. زبان تدریس دروس در دانشگاه های یونان زبان یونانی و زبان انگلیسی است، دانشجویانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند باید با توجه به مقطع تحصیلی مدرک زبان IELTS 6/ 6.5/ 7 را ارائه کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان یونانی را دارند اما به این زبان تسلط ندارند می توانند پیش از شروع سال تحصیلی در یک دوره 90 روزه شرکت کنند، هزینه شرکت در این دوره 1500€ (یورو) برآورد شده است.

سال تحصیلی در کشور یونان از اوایل ماه سپتامبر تا اواخر ماه آگوست است، از مهمترین و پر مخاطب ترین رشته های تحصیلی در این کشور می توان به رشته های فیزیک، شیمی، وکالت، علوم انسانی، دندان پزشکی، داروسازی، هنر، گردشگری، بهداشت، کشاورزی، هنرهای گرافیکی، صنایع غذایی و معماری اشاره کرد. دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور یونان باید مدارکی مثل: مدارک تحصیلی سال های پیشین، ریز نمرات، اسکن از پاسپورت و مدارک شناسایی، گواهی تمکن مالی، انگیزه نامه، توصیه نامه، مدرک زبان و ترجمه رسمی تمامی مدارک به دانشگاه مورد نظر ارسال شود.




معرفی تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان

شهروندان کشور یونان و کشورهای عضوء اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور شهریه پرداخت نمی کنند و به صورت رایگان به ادامه تحصیل می پردازند اما دانشجویان خارجی و بین المللی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های دولتی یونان شده باشند موظف به پرداخت شهریه هستند. در جدول زیر قصد داریم به معرفی دانشگاه های دولتی کشور یونان بپردازیم.

معرفی دانشگاه های دولتی یونان
معرفی دانشگاه شهر
Aristotle University of Thessaloniki Thessaloniki
National and Kapodistrian University of Athens Athens
National Technical University of Athens Athens
University of Patras Patras
University of Crete Rethymno
University of Ioannina Ioannina
Athens University of Economics and Business Athens
University of the Aegean Mytilene
University of Macedonia Thessaloniki
University of Thessaly Volos
Democritus University of Thrace Komotini
University of Piraeus Piraeus
Ionian University Corfu
Panteion University Athens
Technical University of Crete Chania
Technological Educational Institute of Athens Aigaleo
Agricultural University of Athens Athens

معرفی تحصیل در دانشگاه های خصوصی یونان

برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور یونان موظف به پرداخت شهریه تعیین شده هستید به خاطر داشته باشید که شهریه این دانشگاه ها گرانتر از دانشگاه های دولتی است، در جدول زیر به معرفی برخی از دانشگاه های خصوصی کشور یونان می پردازیم.

معرفی دانشگاه های خصوصی یونان
معرفی دانشگاه شهر
Alpine Center Glyfada
American College of Thessaloniki Thessaloniki
American University of Athens Athens
(Athens Laboratory of Business Administration (ALBA Vouliagmeni
Athens Metropolitan College Athens
BCA, Business Studies Athens
Athens University of Economics and Business Athens
British Hellenic College Athens
(Business School (ICBS Athens
(Centre for Management & Administration (CMA Athens
CITY College Thessaloniki
City University Athens
European University Athens
(Hellenic Management Association (EEDE Attica
(Intercollege Globaltraining Attica (Attikí Athens
(International Management Studies (IMS Attica

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی یونان

هزینه تحصیل در دانشگاه های یونان بسته به نوع دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی متفاوت است، دانشگاه های یونان تنها دانشگاه هایی هستند که دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان به ادامه تحصیل بپردازند اما دانشجویان خارجی و بین المللی موظف به پرداخت شهریه تعیین شده برای دانشگاه هستند. به طور کلی دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور یونان باید سالانه مبلغی بین 6500€ الی 10000€ (یورو) پرداخت کنند.

دانشجویان باید علاوه بر هزینه های تحصیل هزینه های زندگی را نیز بررسی کنند به این منظور دانشجو باید ماهانه مبلغی بین 600€ الی 1200€ (یورو) در نظر داشته باشد که این مبلغ با توجه به محل زندگی و سبک زندگی دانشجو متفاوت است. برای بررسی دقیق تر هزینه ها در کشور یونان می توانید به لینک هزینه زندگی در یونان رجوع کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: