مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته فیزیک در یونان

رشته فیزیک در یونان

زبان یونانی یکی از قدیمی ترین زبان های نوشتاری در جهان محسوب می شود. در واقع، غنی و منحصر به فرد بودن زبان یونانی، یادگیری آن را به زبانی دشوار تبدیل می کند، اما یادگیری آن به شما مزیت های زیادی از جمله دسترسی به فرهنگ و میراث منحصر به فرد این کشور را می دهد.

خب، نظرتان چیست؟ آیا علاقه مند هستید تا با یادگیری یک زبان چالش برانگیز و خاص، دوستان و خانواده خود را تحت تاثیر قرار دهید؟

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی  را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. از طریق آنها، شما می توانید گواهی زبان یونانی دریافت کرده و واجد شرایط ارسال درخواست به  سیستم آزمون ملی زبان خارجی یونان (KPG) که می تواند سطح زبان شما را تایید کند، باشید. شما همچنین می توانید یادگیری زبان یونانی را حتی قبل از ورود به این کشور شروع کرده و دیپلم یا مدرک زبان یونانی بگیرید!

شرایط تحصیل رشته فیزیک در یونان

اگرچه یونان جزء کشورهای امضاء کننده معاهده لیسبون به شمار نمی رود اما نظام آموزش عالی این کشور به طور موفقیت آمیزی توانسته است تا سه سیکل آکادمیک را در این کشور پیاده کند. سیکل نخست تحصیل رشته فیزیک در یونان، کارشناسی بوده که به مدت 3 تا 4 سال طول میکشد. اما سیکل دوم و سوم تحصیل این رشته در یونان شامل مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این کشور می باشد. لازم به ذکر است که در کشور یونان دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارد و شاید همین امر نیز سبب دشواری انتخاب می شود. اما بهترین دانشگاه های یونانی برای تحصیل رشته فیزیک از قرار ذیل می باشد:

بهترین دانشگاه های یونانی برای تحصیل رشته فیزیک
دانشگاه امتیاز رشته امتیاز جهانی
دانشگاه فنی ملی آتن 66.0 54.5
دانشگاه ملی و کاپودیستریان آتن 64.8 59.8
دانشگاه ارسطو تسالونیکی 56.3 56.3

معمولا دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی فیزیک از دانشگاه های یونان با مبانی علم فیزیک همانند ترمودینامیک، فیزیک مواد، حالات مختلف ماده و انرژی و غیره آشنا شده و اغلب واحدهای آموزشی آنها شامل دروس ریاضی، شیمی، زیست شناسی و فیزیک می باشد. اما در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری فیزیک در یونان، دانشجویان در یک رشته تخصصی به ادامه تحصیل پرداخته و مباحث کاربردی و تئوریکی را در راستای موضوع پژوهشی خود به کار می برند. از معروفترین گرایشات رشته فیزیک برای کسب تخصص در یونان نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ژئوفیزیک
  • فیزیک هسته ای
  • فیزیک مهندسی
  • فیزیک
  • فیزیک تئوری
  • ژئوفیزیک و غیره

هزینه های تحصیل رشته فیزیک در یونان

طبق قوانین کشور یونان، دانشجویان اروپایی هیچ هزینه ای بابت تحصیل کارشناسی رشته فیزیک در یونان پرداخت نمی کنند. اما در مقابل، دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل این رشته و یا هر رشته تحصیلی در یونان ملزم به پرداخت شهریه هستند. معمولا متوسط شهریه سالیانه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی فیزیک در یونان بین 1500€ تا 2000€ (یورو) می باشد. اما متوسط هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان بین المللی رشته فیزیک در یونان حتی به میزان 10000€ (یورو) نیز می رسد. در این بین، هزینه مخارج روزمره این دانشجویان در یونان نیز ماهیانه به حدود 450€ الی 750€ (یورو) می رسد.


شرایط پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در یونان

قبل از بررسی شرایط لازم و فرآیند پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در یونان بایستی چند نکته مهم مدنظر متقاضیلن باشد. اولا ادامه تحصیل در مقطع کاشناسی اغلب رشته ها از جمله رشته فیزیک در یونان به زبان یونانی است و از همین رو پیش از انتخاب یونان به عنوان مقصد تحصیلی باید بدان توجه کرد. دوما فقط رشته های محدودی در دانشگاه های یونان وجود دارد که امکان تحصیل فوق لیسانس به زبان انگلیسی در آنها فراهم است. پس در این مورد نیز متقاضیان بایستی نهایت دقت خود را به خرج دهند. با این توضیح اکنون به بررسی شرایط پذیرش دانشجوی رشته فیزیک در یونان به صورت زیر می پردازیم:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی با حداقل GPA
  • مدرک زبان یونانی یا انگلیسی (تافل 570 و آیلتس 6.5(
  • رزومه یا CV کامل
  • توصیه نامه
  • انگیزه نامه

پروسه اخذ پذیرش یونان 2022 برای دانشجویان رشته فیزیک آسان بوده و ابتداء لازم است تا آنها با مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظرشان در یونان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند. در مرحله دوم آنها باید شرایط پذیرش دانشگاه مورد نظرشان را چک کرده و در مرحله سوم مدارک مورد نیازشان را جمع آوری کنند. مرحله چهارم مربوط به ارسال بسته درخواست به دانشگاه یونان می باشد. در مرحله پنجم نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی دریافت و در نهایت در مرحله ششم ویزای تحصیلی یونان درخواست می شود:

  • عکس ویزا

ویزای تحصیلی یونان برای دانشجویان فیزیک

پس از دریافت تاییدیه پذیرش از دانشگاه یونان، متقاضیان قدم به آخرین مرحله یعنی مرحله درخواست ویزا می گذارند. فقط باید دقت کرد که دولت یونان متناسب با مدت تحصیل هر دانشجوی بین المللی 2 نوع ویزا برای آنها صادر می کند. نوع اول ویژه دانشجویانی است که قصد تحصیل بمدت کمتر از 90 روز در یونان را دارند. به این دسته از دانشجویان ویزای شنگن یونان تعلق می گیرد. اما نوع دوم موسوم به ویزای بلند مدت (تایپ D یونان) ویژه دانشجویان رشته فیزیک می باشد که قصد تحصیل تمام وقت را در یونان دارند. طبق مقررات مهاجرتی یونان، متقاضیان برای اخذ ویزای تحصیلی یونان تایپ D نیازمند تحویل مدارک زیر به سفارت کشور یونان هستند:

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته فیزیک در یونان
مدارک شرایط
پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 3 ماه
فرم درخواست ویزای تحصیلی یونان تکمیل شده به زبان یونانی یا انگلیسی
دعوت نامه معتبر از دانشگاه یونان -
مدرک اثبات تمکن مالی کافی حدود حداقل 400€ (یورو) در ماه جهت اقامت در یونان
گواهی عدم سوء سابقه -
گواهی اسکان در یونان -
تاییدیه سلامت دانشجو -
بلیط رزرو شده -
بیمه مسافرتی معتبر -
هزینه درخواست ویزای تحصیلی یونان در حدود 90€ (یورو)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: