مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در کره جنوبی

تحصیل داروسازی در کره جنوبی

آموزش در کره‌جنوبی، یک سیستم آموزشی است که براساس روش 4-3-3-6 عمل می‌کند: شش سال دبستان، سه سال راهنمایی، سه سال دبیرستان و چهار سال دانشگاه در مقطع کارشناسی. 9 سال آموزش اجباری شامل شش سال دبستان و سه سال راهنمایی در کره‌جنوبی اعمال می‌شود. یک سال تحصیلی در کُره‌جنوبی دارای دو ترم است، ترم نخست از مارس تا آگوست و ترم دوم از سپتامبر تا فوریه. دو تعطیلات نیز وجود دارد، در تابستان، از ماه جولای تا آگوست و در زمستان، از ماه دسامبر تا فوریه.

موسسات آموزش عالی در کره‌جنوبی عمدتاً به کالج‌های کاردانی (دوره‌ی 2 تا 3 ساله)، دانشگاه‌ها (دوره‌‌ی 4 ساله) و مدارس تحصیلات تکمیلی تقسیم می‌شوند. در سال‌های اخیر، با توسعه‌ی فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه‌های سایبری که آموزش را در شکل آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهند، در حال افزایش هستند. دوره‌‌های مقطع تحصیلات تکمیلی (دوره‌‌های کارشناسی ارشد و دکترا) عموماً در دانشگاه‌های 4 ساله ارائه می‌شوند. اما اخیراً 'مدارس تحصیلات تکمیلی' جداگانه‌ای نیز تاسیس شده که منحصراً دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را برگزار می‌کنند. دانشگاه‌های کُره‌جنوبی به سه نوع تقسیم می‌شوند: دانشگاه‌های ملی که توسط دولت مرکزی کره‌جنوبی تاسیس و اداره می‌شوند، دانشگاه‌های دولتی که توسط دولت‌های محلی تاسیس شده‌اند و دانشگاه‌های خصوصی که توسط بنیادهای آموزشی غیرانتفاعی خصوصی تاسیس شده و اداره می‌شوند.

با توجه به ترکیب اساتید، برنامه‌ی درسی، امکانات، اعطای مدرک و غیره و به‌منظور ارتقای تضمین کیفیت آموزش، وزارت آموزش کره‌جنوبی، شرایط خاصی را برای موسسات آموزش عالی اعمال می‌کند. بنابراین، تمام دانشگاه‌های خصوصی که بیشترین سهم را در موسسات آموزش عالی کره‌جنوبی ایفا می‌کنند، موسسات آموزشی منظمی هستند که شرایط تعیین‌شده‌ی وزارت آموزش را برآورده کرده و دارای تائید رسمی شده‌اند. وزارت آموزش و دانشگاه‌های کره‌جنوبی فعالانه 'تحصیل در کره‌جنوبی' را در سطح بین‌الملل ترویج می‌کنند. تا آوریل 2016، حدود 104،000 دانشجوی خارجی در کره‌جنوبی مشغول به تحصیل بوده‌اند.

پذیرش تحصیلی داروسازی در کره جنوبی

در سطح آموزشی این کشور توسعه و پیشرفت هایی رخ داده است. در کره جنوبی تعدادی دانشگاه وجود دارد که در سطح جهان معتبر می باشند. هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارسال می کنند. دانشجویانی که می خواهند تحصیل داروسازی در کره جنوبی تجربه کنند باید سطح علمی بالایی داشته باشند، تا بتوانند پذیرش دانشگاه را به دست بیاورند. متقاضیان باید بدانند که تحصیل داروسازی در کره جنوبی در تمامی دانشگاه های این کشور امکان پذیر نمی باشد و فرد باید پیش از ارائه درخواست اطلاعاتی در رابطه با این دانشگاه ها به دست بیاورد. در شهر های سئول، گوانگجو، اینچئون و دائگو دانشگاه هایی وجود دارد که رشته های پزشکی را ارائه می دهند.

زبان تحصیل داروسازی در کره جنوبی

در دانشگاه های این کشور شرایط یکسانی برای پذیرش دانشجویان وجود دارد. ولی توجه داشته باشید که ممکن است برخی از دانشگاه ها شرایط بیشتری را درخواست کنند. اکثر دروس رشته های پزشکی در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شود و دانشجویان باید برای تحصیل به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشد. یکی از شرایط تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی، ارائه مدرک زبان انگلیسی می باشد. افراد باید به این نکته توجه کنند که قصد دارند در کشور زندگی کنند که زبان رسمی آن کره ای می باشد، پس بهتر است متقاضیان زبان کره ای خود را نیز تقویت کنند. اگر به زبان انگلیسی و یا کره ای تسلط ندارید می توانید در دوره های در نظر گرفته شده در دانشگاه ها شرکت کنید و زبان خود را تقویت کنید.


آزمون های ورودی در دانشگاه های کره جنوبی

برخی از دانشگاه ها در این کشور برای پذیرش دانشجویان آزمون های ورودی و یا مصاحبه در نظر می گیرند. فرد باید متناسب با دانشگاه انتخابی شرایط را بررسی کرده و اقدامات لازم را متناسب با آن انجام دهد. آزمون های ورودی برگزار شده در بیشتر دانشگاه ها نقش اساسی دارد. دانشجویان با قبولی در آزمون های برگزار شده می توانند در دوره های عمومی و پس از آن در دوره های تخصصی شرکت نمایند. یکی دیگر از شرایط مهم گذراندن دوره پیش پزشکی یا پری مدیکال می باشد. این دوره برای تمامی دوره های پزشکی و همین طور دوره داروسازی برگزار می شود. در این دوره ها درس های اولیه برای تحصیل به متقاضیان ارائه شده، و تمامی متقاضیان باید این مدرک را اخذ کرده و ارائه نمایند.

هزینه های تحصیل داروسازی در کره جنوبی

برای تحصیل داروسازی در کره جنوبی متقاضیان باید شهریه بپردازند، شهریه های در نظر گرفته شده برای هر دانشگاه متفاوت می باشد. ولی به طور تقریبی دانشجویان برای تحصیل در رشته داروسازی باید سالانه مبلغی بین 5000 تا 7000 $ پرداخت نمایند. میزان شهریه در دانشگاه های خصوصی بیشتر و در دانشگاه های دولتی کمتر می باشد.

در برخی از دانشگاه های کره دانشجویان می توانند بورسیه های تحصیلی دریافت کنند. برای دریافت بورسیه تحصیلی دانشجو باید شرایط ویژه ای داشته باشد و رزومه قوی ارائه نماید. برخی از دانشگاه ها دانشجویان را در مقطع کارشناسی ارشد می پذیرند و در برخی دیگر دانشجویان از مقطع کارشناسی پذیرفته شده و سپس در مقاطع مختلف تحصیلات خود را ادامه می دهند. در رشته داروسازی دو دوره تئوری و عملی وجود دارد، دانشجویان باید در تمامی واحد ها نمره قبولی را کسب کرده و سپس در آزمون نهایی شرکت نمایند. دانشگاه های پزشکی در تمامی رشته های تحصیلی آزمون نهایی برگزار می کنند. قبولی در آن آزمون موجب می شود که فرد وارد بازار کار شود.

زندگی دانشجویی در کره جنوبی

همانطور که به بررسی تحصیل داروسازی در کره جنوبی پرداخته شد باید به زندگی دانشجویی در کره نیز اشاره کنیم. هزینه های زندگی در این کشور بالا می باشد، دانشجویان برای تحصیل در کره باید توانایی مالی جهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل داشته باشند. همانطور که می دانید هزینه های زندگی با توجه به زندگی های افراد متفاوت می باشد. از میان رشته های تحصیلی ارائه شده، رشته داروسازی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. دانشجو با تحصیل در این رشته در آمد مناسبی در آینده و جایگاه اجتماعی بسیار خوبی به دست می آورد. متقاضیانی که قصد دارند در خوابگاه های دانشجویی اقامت داشته باشند باید بدانند که با توجه به نوع اتاق باید هزینه های متفاوتی بپردازد.

برای اجاره اتاق های یک نفره متقاضیان برای هر ترم باید مبلغ 1200 تا 2000 $ بپردازند. برای اجاره اتاق های دو نفره دانشجو باید در هر ترم مبلغی بین 600 تا 1000 $ پرداخت نمایند. برای اجاره اتاق های سه نفره متقاضیان باید در هر ترم 300 تا 800 $ بپردازند. برای تحصیل در دانشگاه های این کشور، دانشجویان باید بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه ویزای تحصیلی دریافت نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: