مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پرستاری در یونان برای دانشجویان بین المللی

تحصیل پرستاری در یونان برای دانشجویان بین المللی

آیا علاقه مند به دنبال کردن شغل پرستاری در یونان هستید؟ اگر چنین است، پس آماده باشید تا مراحل اخذ مدرک پرستاری در یونان را با هم بررسی کنیم. در طول سال های گذشته، دولت یونان مکرراً از کمبود پرستاران حرفه ای در این کشور گزارش داده است. بنابراین فارغ التحصیلانی که دارای مدرک پرستاری هستند، برای یافتن شغل در این رشته مشکلی ندارند. اتباع خارجی که هیچ مدرک پرستاری ندارند باید یک دوره پایه در این رشته را بگذرانند که شامل 8 ترم بوده و ترم آخر آن بر تمرین بالینی متمرکز است. علاوه بر این، همه متقاضیان بین المللی موظف به قبولی در امتحان دبیرستان یونان هستند که باید قبل از ارسال درخواست برای موسسات آموزش عالی یونان گذرانده شود. تمامی فارغ التحصیلان بدون استثنا نیاز به اخذ پروانه پرستاری دارند. علاوه بر این، دانش زبان یونانی بسیار مهم است و پرستاران و/یا کارکنان مراقبتی که این زبان را نمی دانند باید حتما آن را یاد بگیرند. خوشبختانه بسیاری از دانشگاه های یونان دوره های ویژه زبان یونانی را ارائه می دهند.

برای پرستاری در یونان چه دوره هایی وجود دارد؟

در حال حاضر، موسسات آموزش عالی یونان بسیاری از دوره های اولیه پرستاری را ارائه می دهند. البته تعداد دوره های تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی کمتر است. متقاضیان خارجی علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی پرستاری باید به دوره های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا Nicosia، دانشگاه پلوپونز Peloponnese و موسسه آموزشی فناوری اپیروس Epirus توجه کنند. علاوه بر این، چندین گزینه دیگر برای تحصیلات تکمیلی وجود دارد. به عنوان مثال، دوره های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیاNicosia یا دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن National and Kapodistrian University of Athens را بررسی کنید.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در یونان

تحصیل در یونان ارزان تر از کشورهایی مانند نیوزلند یا فنلاند است. با این حال، باز هم هزینه های مورد نیاز برای هر سال تحصیلی کم نیست. در رابطه با دانشجویان خارجی، مبلغ تأمین مالی تحصیل آنها ممکن است بیشتر از متقاضیان داخلی باشد. اولاً، دانشجویان بین المللی برای زندگی در این کشور باید پول بیشتری داشته باشند. آنها باید اجاره بها بپردازند و هزینه های غذا/خدمات و تفریح را پوشش دهند. ثانیاً، از آنان بیشتر از متقاضیان کشورهای اتحادیه اروپا شهریه دریافت می کنند. برخی از دانشگاه های یونان به منظور کمک به دانشجویان در تامین هزینه های تحصیلی خود بورسیه تحصیلی ارائه می دهند. کاندیداهای واجد شرایط، دانشجویانی با استعداد با دستاوردهای علمی برجسته هستند. به طور متوسط دانشجویان کمتر از 9/200 یورو در سال پرداخت می کنند و این هزینه برای یک دوره پایه پرستاری است. دوره های کارشناسی ارشد ممکن است هزینه کمتری داشته باشند. دانشجویان متقاضی دوره های دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن National and Kapodistrian University of Athens باید 500 یورو در هر ترم بپردازند.

الزامات تحصیل در رشته پرستاری در یونان

متقاضیان دوره کارشناسی باید مدرک دبیرستان را همراه با فرم درخواست خود ارسال کنند. البته مدرک زبان نیز ضروری است. دانشگاه نیکوزیا Nicosia دوره های زیادی را که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، ارائه می دهد، پس تسلط به این زبان ضروری است. زبان یونانی زبان اصلی تدریس در بسیاری از دانشگاه های این کشور است. بنابراین، ممکن است از متقاضیان خارجی خواسته شود که گواهی مهارت در این زبان را نیز ارائه دهند.

رشته پرستاری در یونان را به چه زبان هایی آموزش می بینید؟

با اینکه بسیاری از کشورهای اروپایی دوره های آموزشی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می دهند ولی متاسفانه کشور یونان اینطور نیست و در این کشور اکثر دوره ها به زبان یونانی ارائه می شود. به عنوان مثال، دوره های آموزشی ارائه شده توسط دانشگاه پلوپونز Peloponnese و موسسه آموزشی فناوری اپیروس Epirus به طور کامل به زبان یونانی تدریس می شوند. البته موسسه اپیروس Epirus مجموعه ای از ماژول ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهد. برخی از دانشگاه ها دوره هایی را به دو زبان انگلیسی و یونانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، دوره لیسانس ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا Nicosia هم به زبان انگلیسی و هم یونانی تدریس می شوند. اغلب دوره های کارشناسی ارشد نیز به زبان یونانی تدریس می شوند. یکی از نمونه ها دوره ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا Nicosia است. دانشجویان بین المللی که زبان یونانی نمی دانند باید شروع به یادگیری آن کنند. بهتر است قبل از شروع سال تحصیلی این کار را انجام دهند. اولاً، به این دلیل که همه متقاضیان خارجی باید امتحانات خاصی را که به زبان یونانی برگزار می شود، بگذرانند. ثانیا، تسلط به زبان یونانی ممکن است در طول دوره تحصیل ضروری باشد

بهترین دانشکده های پرستاری یونان

دانشگاه نیکوزیا Nicosiaتحصیل پرستاری در یونان

مدارک ارائه شده: لیسانس، کارشناسی ارشد

رشد و توسعه سریع سیستم مراقبت های بهداشتی مستلزم این است که همه متخصصان در این زمینه به سرعت با تغییرات روبرو شده و با آن سازگار شوند و این دقیقاً ماهیت حرفه پرستاری است که بر تنوع این دوره با به شدت می افزاید، دوره های ارائه شده توسط دانشگاه نیکوزیا Nicosia را می توان در لیست چنین دوره های تحصیلی قرار داد.

فارغ التحصیلانی که اولین قدم ها را در حرفه خود می گذارند می توانند از دانش و مهارت های خود در زمینه های مراقبت، آموزش، مدیریت و حتی تجارت نیز استفاده کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل پس از اتمام دوره پایه را دارند می توانند برای دوره کارشناسی ارشد اقدام کنند. دوره کارشناسی ارشد پرستاری معاصر برای ارائه بینشی عمیق تر به جنبه های جامعه پرستاری، انکولوژی و پرستاری عمومی طراحی شده است.


تحصیل پرستاری در یونان - دانشگاه پلوپونز Peloponnese

مدارک ارائه شده: لیسانس

پرستاری تنها شغلی نیست که پرستاران حرفه ای به آن مشغول هستند و این اصل اساسی دانشگاه پلوپونز Peloponnese است. این دانشگاه با الهام گرفتن از نیاز های روز، به آموزش پرستارانی در سطوح بالاتر می پردازد. پرستارانی که می توانند دانش خود را گسترش داده و به تحقیق بپردازند.

هر ماژول در برنامه شامل مجموعه ای از سخنرانی ها می شود. برخی از ماژول ها مستلزم تمرین در قالب تمرینات آزمایشگاهی هستند. در پایان هر پودمان، دانشجویان باید یک امتحان کتبی را پشت سر بگذارند.

از دانشجویان هر ترم انتظار می رود که واحدهای اجباری خاص و چندین واحد انتخابی را نیز تکمیل کنند. ورود دروس انتخابی به برنامه مزایای بسیاری دارد و بزرگترین آن‌ ها این است که هر دانشجو می تواند جنبه ای را انتخاب کند که می خواهد درباره آن بیشتر بیاموزد.

تحصیل در یونان - موسسه آموزشی فناوری اپیروس  Epirus

مدارک ارائه شده: لیسانس

موفقیت در این دوره تا حد زیادی مبتنی بر دیدگاه اساتیدی است که دانش خود را با پرستاران/کارکنان مراقبتی آینده به اشتراک می گذارند. همه آنها معتقدند که رشد در این حرفه به تمایل و اشتیاق به مراقبت از بیماران بستگی دارد. البته ممکن است همه دانشجویان در ابتدا این توانایی را نداشته باشند، اما همه می توانند این توانایی را توسعه دهند.

دانشجویان با گذراندن دوره‌های مبتنی بر ماژول به دانش نظری می‌رسند. هدف اصلی این است که دانشجویان را قادر به یادگیری و بینش در مورد جنبه های مختلف سازد. بنابراین دو نوع دوره وجود دارد: رشته پرستاری مقارن و پرستاری عمومی. دوره های دسته اول شامل پرستاری جامعه، جراحی/بزرگسالان و سایر رشته های پرستاری است. در مورد دسته دوم، دروسی مانند فارماکولوژی، تغذیه، آسیب شناسی و قلب را شامل می شود.

هدف این دانشگاه آموزش متخصصانی است که بتوانند از فناوری مدرن در کار خود استفاده کنند. این هدف با معرفی موضوعی به نام 'کاربرد فناوری های IT در پرستاری Application of IT technologies in nursing' محقق می شود.

تحصیل پرستاری - دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن National and Kapodistrian University of Athens

مدارک ارائه شده: کارشناسی ارشد

مزایای خاص، این دانشگاه را از سایر دانشگاه های یونان که دوره های کارشناسی ارشد در رشته پرستاری ارائه می دهند متفاوت می کند. این اولین دانشگاه آموزش عالی است که دوره های کارشناسی ارشد پرستاری که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شوند، را ارائه می دهد.

علاوه بر این، نه تنها یک، بلکه مجموعه کاملی از دوره های کارشناسی ارشد با تمرکز بر پرستاری نیز وجود دارد. هر یک از آنها به دانشجویان اجازه می دهد تا دانش و مهارت های خود را در رابطه با جنبه خاصی از پرستاری بهبود بخشند. به عنوان مثال، پرستاری انکولوژی، پرستاری بیماری های قلبی عروقی و مدیریت پرستاری دیابت کودکان و بزرگسالان.

این دوره برای متخصصان واجد شرایط در پزشکی، پرستاری عمومی، داروسازی و دندانپزشکی در دسترس است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: