مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع تحصیل دکترا در یونان

راهنمای جامع تحصیل دکترا در یونان

وقتی صحبت از میراث آکادمیک می شود، یونان را به سختی می تواند شکست داد. مدرسه باستانی افلاطونی در آکادمیا در آتن (تاسیس حدود 387 قبل از میلاد) یکی از اولین و مهم ترین موسسات آموزش عالی در جهان بود. آموزش عالی مدرن در یونان از این میراث کلاسیک استفاده می کند و آن را به گزینه ای منحصر به فرد و قابل توجه برای تحصیل در مقطع دکترا بین المللی تبدیل می کند. این صفحه همه چیزهایی که شما باید بدانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی که انتخاب می کنید امسال، در مقطع دکترا در یونان تحصیل کنید را توضیح می دهد. این شامل مروری بر تاریخچه دانشگاه کشور، انواع مؤسسات یونانی، هزینه تحصیل در مقطع دکترا و کارهایی است که برای درخواست موفقیت آمیز باید انجام دهید.




فرصت های دکترا در یونان - چه چیزی برای سال 2022 ارائه می شود؟

یونان با آب و هوای مدیترانه ای، مناظر زیبا و مجموعه ای بی نظیر از مکان های میراث جهانی یونسکوUNESCO (18 مورد)، مکانی دیدنی برای زندگی در دوره دکترا است. یونان با میراث دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی پر جنب و جوش، در بین دانشجویان بین المللی محبوب است.

این چند دلیل برای در نظر گرفتن تحصیل دکترا در یونان در سال جاری است:

  • میراث آکادمیک - یونان بیش از 2000 سال پیش سنت غربی دانش پژوهی آکادمیک را پایه گذاری کرد و خانه افرادی مانند ارسطو، افلاطون و سقراط بود.
  • فرصت‌های تحقیقاتی منحصربه‌فرد - ناگفته نماند که یونان پتانسیل بی‌نظیری برای تحقیق در تاریخ کلاسیک و باستانی و همچنین زمینه‌های مرتبط مانند میراث و گردشگری ارائه می‌دهد.
  • مقرون به صرفه بودن - هزینه زندگی در یونان به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و بسیاری از شهرهای دانشجویی آپارتمان و خوابگاه دانشجویی را ارائه می دهند که هزینه های اقامت را کاهش می دهد.
  • جزایر یونان - با برخی از باشکوه ترین مناظر و سواحل سفید در جهان، شما هرگز از لحاظ یک مقصد تعطیلات برای استراحت در دوره دکترا کم نخواهید داشت.
تحصیلات دکترا در یونان 2022- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 24
جوایز نوبل 2
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه آتن (1837)
تعداد دانشجویان خارجی 27,789
طول دوره‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 3 سال
میانگین هزینه‌ها متغیر هست
سال تحصیلی سپتامبر تا آگوست

دانشگاه های یونان برای تحصیل دکترا

آموزش عالی یونان سرشار از تاریخ است، سرشار از مدارس معروف یونان باستان مانند لیسیوم ارسطو (Aristotle’s Lyceum) که در ابتدا در شهر آتن تأسیس شد. امروزه دانشگاه های یونان از زیرساخت های مدرن تری استفاده می کنند، اما آتن همچنان مرکز اصلی دانشجویی در جنوب یونان است. آموزش عالی به آتن محدود نمی شود، با این حال، موسسات آموزش عالی بسیاری در سرتاسر سرزمین اصلی یونان و جزایرش وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

بخش دانشگاه و بخش فناوری در یونان

سیستم دانشگاه یونان به دو مسیر مختلف سازماندهی شده است:

  • بخش دانشگاه - این 24 موسسه شامل دانشگاه های عمومی و دانشگاه های فنی تخصصی است. آنها جایی هستند که بخش عمده ای از آموزش ها و تحقیقات آکادمیک انجام می شود.
  • بخش فنی - این 14 موسسه بیشتر به آموزش فنی و حرفه ای می پردازند.

به عنوان یک دانشجوی دکترا باید به بخش دانشگاهی علاقه نشان دهید، تحصیلات تکمیلی توسط بخش فناوری ارائه می شود، اما تمایل به آن است که به مدراک سطح کارشناسی ارشد محدود شود.




اعتبارسنجی دانشگاه های یونان

موسسات در بخش دانشگاه یونان به صورت عمومی اداره می شوند و دارای اعتبار دولتی هستند. وزارت آموزش یونان مسئول ایجاد دستورالعمل ها و مقررات برای دانشگاه ها، با بازرسی دوره ای و کار مشاوره ای است که توسط آژانس تضمین کیفیت یونان برای آموزش عالی انجام می شود.

پردیس های شعبه بین المللی در یونان

اعتبار میراث علمی یونان و محبوبیت فزاینده آن در بین دانشجویان بین المللی باعث شده است که چندین دانشگاه خارجی در آنجا پردیس های خارج از کشور راه اندازی کنند. دولت یونان به آنها اجازه می دهد تا آزادانه فعالیت کنند، مشروط به ثبت نام در وزارت آموزش یونان. اکثر آنها معمولاً کالج های کوچکی هستند که در زمینه هایی تخصص دارند که از موقعیت یونانی خود بهره می برند. همه پردیس های شعبه برنامه های دکترا را ارائه نمی دهند، اما می توانند گزینه جذابی برای دانشجویانی باشند که به دنبال زبان انگلیسی هستند.

دانشگاه آزاد یونان برای تحصیل دکترا

دانشگاه آزاد هلنیک در شهر پاتراس واقع شده است. این دانشگاه در سال 1992 تاسیس شد و تنها دانشگاه آموزش از راه دور در یونان است. به عنوان یک دانشجوی بین المللی دکترا، احتمالاً تحصیل در دانشگاه را به جای آموزش از راه دور انتخاب کنید. با این حال، دانشگاه آزاد هلنیک می تواند مدارک دکترا را مطابق با مقررات موسسات آموزش عالی که توسط دولت یونان تعیین شده است، اعطا کند.

رتبه بندی دانشگاه های یونان در سال 2022

تنها تعداد کمی از دانشگاه ها در یونان وجود دارد، اما نسبت بالایی از آنها در رتبه بندی جهانی به رسمیت شناخته شده اند. در زیر جدولی از بالاترین رتبه دانشگاه های یونان آورده شده است:

5 دانشگاه برتر یونان در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
Harokopio University
351-400 - 801-900
University of Crete 401-500 651-700 801-900
National and Kapodistrian University of Athens 401-500 651-700 401-500
Aristotle University of Thessaloniki 601-800 551-560 401-500
Technical University of Crete 801-1000 - -

شهرهای دانشگاهی یونان 

شهر آتن از لحاظ تاریخی مهمترین مرکز دانشجویی در یونان بوده است (یعنی تقریباً از 367 قبل از میلاد). با این حال، شهرهای دانشگاهی مدرن دیگری در یونان وجود دارد:

  • تحصیل در آتن
  • تحصیل در تسالونیکی
  • تحصیل در هراکلیون




ساختار دکتری در یونان

دکترا در یونان یک برنامه تحصیلی سه دوره ای مطابق با سیستم صلاحیتی است که در سراسر اروپا از طریق فرآیند بولونیا اتخاذ شده است. آموزش عالی در یونان به چهار رشته علمی تقسیم می شود: علوم انسانی، حقوق و علوم اجتماعی. علوم طبیعی و فناوری؛ علوم بهداشت و زندگی و علوم اقتصاد و انفورماتیک.

انواع دکترا در یونان

دو نوع دکترا در یونان وجود دارد، و انتخاب شما به مدارک قبلی شما بستگی دارد:

  • برنامه دکتری سنتی - یک دوره تحقیقاتی 3 ساله بدون عنصر آموزشی.
  • برنامه دکتری 'سیستم آمریکایی' - یک دوره 4-5 ساله که مدرک کارشناسی ارشد را در مقطع دکتری ادغام می کند. این برنامه ها عناصری را آموزش داده اند.

برنامه دکتری سنتی رایج تر است. با این حال، اکثر مؤسسات یونانی پروژه‌ها را تبلیغ نمی‌کنند، در عوض برای دانشجویان رایج‌تر است که با پیشنهاد تحقیقاتی که ایده‌های پروژه خود را ارائه می‌کنند، درخواست دهند.

طول برنامه دکترا در یونان

سال تحصیلی یونان به مدت 12 ماه کامل از سپتامبر تا آگوست ادامه دارد. دوره تحصیلی مانند انگلستان به دو ترم تقسیم می شود، با دوره های تعطیلات در کریسمس و عید پاک و یک تعطیلات تابستانی طولانی در ماه ژوئن و جولای. برای انطباق با سیستم فرآیند بولونیای اروپا، حداقل طول تحصیل برای دکترا 3 سال تمام وقت تعیین شده است. مدت زمان واقعی برای دکترا بسته به دپارتمان های دانشگاهی شما به طور قابل توجهی متفاوت است. برای رشته های علوم فنی و کاربردی این معمولاً 3 سال است، در حالی که در علوم اجتماعی و هنر میانگین زمان برای تحصیل در مقطع دکترا 4-6 سال است.

فرآیند دکتری یونان

برای برنامه های دکتری 'سیستم آمریکایی' در یونان، سه سال اول را صرف تکمیل سخنرانی ها و سمینارهای مرتبط با تحقیقات خود خواهید کرد. پروژه تحقیقاتی شما در سال دوم شما آغاز می شود و سال اول مشابه دوره کارشناسی ارشد است و مدرک کارشناسی ارشد را اعطا می کند. پروژه تحقیقاتی شما با ارسال پایان نامه به پایان می رسد.

دانشجویانی که در حال تحقیق در مورد دکترای سنتی هستند، بر تحقیقات خود تمرکز خواهند کرد و 3 سال را صرف کار بر روی پایان نامه، بدون اَجزای آموزشی اضافی می کنند.

سوپروایزر در دوره دکترا

مجمع عمومی دپارتمان برای هر داوطلب دکتری یک استاد راهنما تعیین می کند. وظیفه اصلی استاد راهنما ارائه مشاوره و راهنمایی در طول نگارش پایان نامه شما است. استاد راهنمای شما یکی از سه عضو کمیته مشاوره تحصیلی خواهد بود که برای فرآیندهای ارزیابی دوره دکتری شما منصوب شده است. گهگاه مؤسسات آموزش عالی با مراکز تحقیقاتی مانند بنیاد تحقیقات زیست پزشکی آکادمی آتن برای نظارت بر پایان نامه ها همکاری می کنند.

ارزیابی و دفاع

نتیجه اصلی دکترا یونان یک پایان نامه دکتری مستقل است که تحقیقات اصلی شما را به تفصیل شرح می دهد. پس از تکمیل، باید درخواستی را برای حمایت عمومی و ارزیابی این کار به کمیته مشورتی خود ارسال کنید. در صورت پذیرش، کمیته مشورتی شما گزارش مقدماتی را به مجمع عمومی دپارتمان ارائه خواهد کرد که در آن درخواست انتصاب یک کمیته هفت نفره برای ارزیابی پایان نامه شما خواهد شد. پشتیبانی عمومی درخواست حضور 4 نفر از اعضای کمیته را دارد، 3 نفر دیگر می توانند از طریق تماس تلفنی شرکت کنند. کمیته کیفیت پایان نامه، فراگیر بودن، اصالت و کمک به علم شما را ارزیابی می کند. برای تأیید مدرک خود با توضیحات کیفی: خوب، بسیار خوب یا عالی، باید موافقت پنج نفر را به دست آورید. دانشجویانی که دوره‌های دکتری «سیستم آمریکایی» را دنبال می‌کنند نیز با تکمیل واحدهای آموزشی در طول سه سال اول خود ارزیابی خواهند شد. این با استفاده از سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) اندازه گیری می شود. پس از این، ارزیابی از همان الگوی دکترای سنتی پیروی می کند.




هزینه ی دکترا در یونان

اگرچه تحصیلات عالی برای اتباع یونان و اتحادیه اروپا که در دوره های کارشناسی (دوره اول) تحصیل می کنند رایگان است، وضعیت برای دانشجویان خارجی در برنامه های کارشناسی ارشد متغیرتر است.

هزینه های دکترا برای افراد خارجی در یونان

اتباع غیریونانی ممکن است مجبور باشند هزینه تحصیل خود را بپردازند. با این حال، شهروندان اتحادیه اروپا ممکن است واجد شرایط کاهش نرخ باشند. به طور معمول، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به طور متوسط   1500 یورو در سال پرداخت می کنند. از آنجایی که موسسات آزاد هستند تا هزینه های خود را تعیین کنند، هیچ دستورالعمل مشخصی برای هزینه های دکترا در یونان وجود ندارد، وب سایت های مؤسسه ای و دپارتمان های پذیرش می توانند اطلاعات به روز را در اختیار شما قرار دهند و تأیید کنند که چه هزینه هایی در مورد شما اعمال می شود (یا نمی شود!) مورد.

بورسیه ها تحصیل دکترا

اگر دکتری شما هیچ هزینه ای ندارد (یا شما مستحق معافیت جزئی هستید) ممکن است همچنان برای حمایت از هزینه های زندگی خود به بودجه نیاز داشته باشید. خوشبختانه طیف وسیعی از گزینه های بودجه برای دانشجویان بین المللی وجود دارد:

  • بنیاد الکساندر اوناسیس – برای دانشجویانی که در رشته های علوم انسانی، علوم اجتماعی، اقتصاد و هنر تحصیل می کنند. بورسیه ها 850-1300 یورو در ماه برای 3-10 ماه ارائه می دهند. بورسیه تحصیلی شامل کمک هزینه یکباره جابجایی 300 یورو (اروپایی) یا 1000 یورو (غیر اروپایی) است.
  • بورسیه تحصیلی دولت یونان برای دانشجویان خارجی - کمک هزینه ماهانه 450 یورو، کمک هزینه تسویه حساب 550 یورو، سالانه 150 یورو برای حمل و نقل و درمان رایگان پزشکی.
  • بنیاد بورس های تحصیلی دولتی - 600 یورو بودجه ماهانه برای حمایت 1-3 ساله به دانشجویان خارجی اعطا می کند و با برنامه  Erasmus+  عمل می کند.

درخواست برای دکترا در یونان

هیچ سرویس درخواست متمرکزی برای تحقیقات دکترا در یونان وجود ندارد. شما باید مستقیماً برای دانشگاه انتخابی خود درخواست دهید و شرایط درخواست در بین مؤسسات متفاوت است.

شرایط ورود

موسسات فردی شرایط ورودی خود را برای داوطلبان دکترا تعریف می کنند (Ypopsifioi Didaktores)، بنابراین تغییراتی وجود خواهد داشت. معمولاً برای درخواست دکترای سنتی (متمرکز بر تحقیق) باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشید. دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا باید مدارک خود را به رسمیت بشناسند. نامزدهای استثنایی بدون مدرک کارشناسی ارشد ممکن است در دوره 4-5 ساله 'دکترای سیستم آمریکایی' ثبت نام کنند. شما نمی توانید برای دکتری سنتی 3 ساله بدون مدرک کارشناسی ارشد درخواست دهید.




الزامات زبان برای تحصیل دکترا در یونان

بیشتر تدریس در دانشگاه به زبان یونانی انجام می شود و داوطلبانی که پذیرفته می شوند باید گواهی تسلط بر زبان یونانی داشته باشند.

اگر گواهینامه ندارید، می توانید امتحانات زبان یونانی را در یونان تکمیل کنید:

  • آتن - امتحانات دو بار در سال در ماه های ژوئن و سپتامبر در مرکز زبان یونانی نوین دانشگاه آتن برگزار می شود
  • تسالونیکی - امتحانات دو بار در سال در ماه های ژوئن و اکتبر در مرکز زبان یونانی مدرن دانشگاه تسالونیکی برگزار می شود

با این حال، فشار به سمت بین المللی شدن منجر به رایج شدن برنامه های انگلیسی زبان در سطح فوق لیسانس شده است. اگر می خواهید پایان نامه خود را به زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم تکمیل کنید، باید یک آزمون مهارت زبان انگلیسی را تکمیل کنید.

فرآیند درخواست دکترا

همه موسسات یونانی روش درخواست خود را خواهند داشت و بهتر است از قبل این را بررسی کنید. اکثر موارد از شما می خواهند که برخی یا همه موارد زیر را ارسال کنید:

  • مدارک آکادمیک - ریز نمرات کامل تحصیلی و گواهی های مدرک شما، این مدارک باید با استفاده از خدمات ترجمه وزارت امور خارجه یا یک وکیل دارای گواهینامه ترجمه به یونانی ترجمه شوند.
  • فرم درخواست - فرم درخواست تکمیل شده که عنوان تحقیق پیشنهادی شما، زبانی که پایان نامه به آن نوشته می شود و استاد راهنما پیشنهادی شما را مشخص می کند.
  • CV (رزومه) – این مورد باید به روز باشد و باید شامل دو جزئیات مرجع علمی از اساتیدی باشد که با آنها کار کرده اید
  • پیش نویس پایان نامه - این یک پیشنهاد تحقیقاتی کوتاه است که پروژه اصلی پیشنهادی شما را مشخص می کند
  • شناسایی - مدارک تحصیلی خارج از سیستم اروپایی باید تایید شود - موسسه شما باید بتواند در این زمینه به شما کمک کند.

شما باید درخواست خود را به دبیر بخشی که برای تحقیق در مورد دکترای خود در آن درخواست می دهید ارسال کنید.

مصاحبه ها

مصاحبه اغلب یک الزام رسمی برای درخواست دکترا در یونان است. دپارتمانی که برای آن درخواست می دهید، کمیته ای را برای ارزیابی کاندیداهای احتمالی دکترا منصوب می کند. آنها قبل از دعوت احتمالی شما به مصاحبه، مواد درخواستی شما را بررسی خواهند کرد. این در مقابل کل کمیته انجام می شود و به شما این فرصت را می دهد تا در مورد ایده های تحقیقاتی خود بحث کنید. مصاحبه های بین المللی ممکن است شخصا یا از طریق یک سرویس چت وب مانند اسکایپ انجام شود.

ویزای دانشجویی یونان

شرایط ویزا و مهاجرت برای تحصیل دکترا در یونان به ملیت شما بستگی دارد.

چه کسانی برای تحصیل در یونان به ویزا نیاز دارند؟

شهروندان اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا  (EEA/EU)معمولاً برای ورود به یونان برای تحصیل نیازی به ویزا ندارند. با این حال، برای اقامت بیش از سه ماه در این کشور باید اجازه اقامت دریافت کنید. دانشجویان سایر کشورها برای ورود به یونان باید برای ویزای نوع D اقدام کنند. ظرف 40 روز پس از ورود، باید این مجوز را به یک مجوز اقامت در بخش مهاجرت با هزینه 150 یورو ارتقا دهید.

الزامات درخواست

کنسولگری یونان از متقاضیان می خواهد که مستقیماً از سفارت یونان محلی خود برای دریافت ویزا درخواست دهند. شما ملزم به ارائه موارد زیر خواهید بود:

  • مدارک پزشکی - گواهی پزشکی و نامه امضا شده از پزشک مبنی بر عدم ابتلا به بیماری واگیردار و مدرک بیمه با حداقل پوشش 30000 یورو.
  • سند شخصی - یک پاسپورت با اعتبار 6 ماهه فراتر از تحصیل شما در یونان با دو صفحه خالی و یک عکس گذرنامه اخیر.
  • اسناد دانشگاه - یک نامه پذیرش رسمی از موسسه شما و یک قرارداد اجاره که محل اقامت امن را نشان می دهد.
  • اثبات تمکن مالی - برای مدت اقامت باید به 400 یورو (ماهانه) و یک سوگندنامه امضا شده از والدین/قام مبنی بر پرداخت هزینه ها در صورت عدم امکان دسترسی داشته باشید.

بیمه دانشجویان در یونان

همه دانشجویان مؤسسات آموزش عالی در یونان از پوشش خدمات درمانی رایگان برخوردار هستند. این شامل معاینات پزشکی، درمان بیمارستانی، مراقبت از دندان و فیزیوتراپی است. برای این کار به دفترچه بیمه درمانی شخصی نیاز دارید که هنگام ثبت نام در دانشگاه برای شما صادر می شود. سیستم آموزشی یونان متعهد به داخلی سازی است و به طور کامل در منطقه آموزش عالی اروپا شرکت می کند. در نتیجه، جای خوبی برای یک حرفه آکادمیک در دانشگاه های سراسر جهان خواهید بود.

آیا می توانم بعد از دکترا در یونان کار کنم؟

قوانین کار در یونان بسته به ملیت شما متفاوت است. اعضای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا  (EEA/EU)حق دارند بدون محدودیت در یونان زندگی و کار کنند. دانشجویان ملیت های دیگر برای کار در یونان به مجوز کار نیاز دارند. شما باید در اسرع وقت برای این درخواست اقدام کنید زیرا اخذ مجوزها دشوار است و معمولاً نمی توان ویزای دانشجویی را تمدید کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: