مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع تحصیل ارشد در یونان

راهنمای جامع تحصیل ارشد در یونان

کارشناسی ارشد در یونان فرصتی بسیارعالی جهت ادامه دادن تحصیلات تکمیلی در خارج از کشوراست. یونان کشوری با میراث فکری بی نظیر است، بیش از 2000 سال پایه گذار سنت غربی بورس تحصیلی دانشگاهی بوده و امروزه نیز همچنان مرکز مهم آموزش عالی است. در این صفحه هر آنچه را که باید درباره تحصیل ارشد در یونان بدانید، شامل اطلاعاتی در مورد دانشگاه ها و دوره ها و مشاوره در مورد درخواست ها، ویزاها و بودجه آورده شده است. ما همچنین به تأثیر ویروس کرونا بر دانشجویان یونانی میپردازیم.

فرصت های تحصیلات تکمیلی در یونان - چه چیزی برای سال 2022 ارائه می شود؟

آب و هوای جذاب و تاریخ آکادمیک بی نظیر تنها چیزهایی نیستند که کشور یونان به شما ارائه دهد. این کشور همچنین یک مرکز تحقیقاتی شلوغ با کارهای مداوم در باستان‌شناسی و آثار کلاسیک (البته شاید جای تعجب نباشد) و همچنین تجارت بین‌المللی و حقوق است.

همچنین اگر یک سال یا بیشتر در قلب مدیترانه زندگی کنید، از غذاهای محلی خارق العاده لذت برده و برخی از معروف ترین مکان های دوران باستان کلاسیک را می بینید! موارد زیر تنها برخی از قانع کننده ترین دلایل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان هستند:

مدارک بین المللی به رسمیت شناخته شده - به عنوان یک شرکت کننده کامل در منطقه آموزش عالی اروپایی مدرن، سیستم دانشگاه یونان دارای ساختار مدرک استاندارد بر اساس فرآیند بولونیا اروپا است.

 تحقیقات علمی افتخارآمیز - یونان میراث آکادمیکی مانند چند کشور دیگر در جهان دارد که وطن افرادی از جمله سقراط، افلاطون و ارسطو بوده است.

مقرون به صرفه بودن - هزینه زندگی در یونان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نسبتاً پایین تر است.

تحصیلات کارشناسی ارشد در یونان 2022- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 24
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه آتن (1837)
تعداد دانشجویان خارجی 27,789
طول دوره‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1 سال
میانگین هزینه‌ها بیش از 7500 یورو
سال تحصیلی سپتامبر تا آگوست

دانشگاه های یونان برای تحصیل ارشد 

مشهورترین دانشکده های یونان باستان، مانند آکادمی افلاطون و لیسیوم ارسطو، در مجاورت آتن بودند و معمولاً در نخلستان‌های مقدس و اطراف آن قرار داشتند. دانشگاه‌های یونان امروزه از زیرساخت‌های مدرن‌تر استفاده می‌کنند، اما آتن Athens و تسالونیکی Thessaloniki در شمال همچنان مراکز آموزشی عالی در جنوب این کشور هستند. همچنین شما می توانید در طیف وسیعی از موسسات آموزش عالی یونان در مقطع کارشناسی ارشد سراسر کشور تحصیل کنید.

بخش دانشگاه و بخش فناوری در یونان

دانشگاه‌های یونان با توجه به نوع آموزشی که ارائه می‌دهند و سطح تحقیقاتی که انجام می‌دهند به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند:

بخش دانشگاهی The University Sector بر رشته های آکادمیک سنتی تمرکز و تخصص دارد. این بخش شامل دانشکده های عمومی و متعدد و همچنین موسساتی متخصص در زمینه های بسیار خاص است. حدود 24 موسسه در این بخش وجود دارد که همه ی آنها حق ارائه دوره های تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد را دارند.

بخش فناوری The Technological Sector با حدود 14 مؤسسه آموزشی فنی عمومی و همچنین یک مؤسسه متخصص در آموزش، بیشتر به آموزش حرفه ای و تخصصی می پردازد. برنامه های دوره دوم (سطح کارشناسی ارشد) در بخش فناوری موجود است، اما ارائه آنها به طور کلی محدودتر از بخش دانشگاهی است.

تقسیم بندی موسسات یونانی به این دو بخش به گونه ای طراحی شده است که مرتبط ترین تخصص و امکانات را با اهداف دانشجویی و نیازهای اجتماعی مطابقت می دهد. این بدان معنی است که مدارک تحصیلی هر بخش به همان اندازه ارزشمند هستند و انتخاب موسسه شما در درجه اول به رشته مورد علاقه شما بستگی دارد.




پردیس های شعبه بین المللی در یونان

مؤسسات خارجی در صورتی مجاز به راه اندازی پردیس شعبه در یونان هستند که در وزارت آموزش یونان ثبت نام کنند. البته اکثر آنها به عنوان کالج های کوچک اداره می شوند و برنامه های آنها معمولاً متناسب با نیازهای آموزشی محلی یا فرصت های تحقیقاتی منحصر به فرد ارائه شده در منطقه است. به عنوان مثال، دانشگاه کنت Kent در آتن دارای مدرک کارشناسی ارشد در مدیریت میراث است. برای اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در پردیس بین المللی به راهنمای ما مراجعه کنید.

رتبه بندی دانشگاه های یونان در سال 2022

چندین مؤسسه یونانی در جداول رتبه بندی دانشگاهی سال 2020 حضور داشته که دو دانشگاه آن در بین 500 مؤسسه برتر قرار دارند.

5 دانشگاه برتر یونان در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
Harokopio University
351-400 - 801-900
University of Crete 401-500 651-700 801-900
National and Kapodistrian University of Athens 401-500 651-700 401-500
Aristotle University of Thessaloniki 601-800 551-560 401-500
Technical University of Crete 801-1000 - -

انواع دوره های ارشد در یونان

سال تحصیلی یونان  به مدت 12 ماه از سپتامبر تا آگوست طول می‌کشد و شامل دو ترم با حدود چهار هفته تعطیلات در کریسمس، سال نو و یک تعطیلات تابستانی طولانی‌تر در ماه ژوئن و جولای است. برنامه های دوره دوم (سطح کارشناسی ارشد) باید حداقل به مدت یک سال اجرا شوند، اما معمولاً سه ماه به تحقیق و نگارش پایان نامه اختصاص می یابد.

مدرک کارشناسی ارشد یونان

روش‌های تدریس بین رشته‌ها و تخصص‌های مختلف متفاوت است، اما همخ ی آنان شامل سخنرانی‌های گروه های بزرگ، سمینارهای کوچک‌تر و کار عملی تحت نظارت است. همکاری با سایر مؤسسات (یا دانشکده ها) امری عادی است زیرا مدرک کارشناسی ارشد یونان بر آموزش تخصصی و حرفه ای تأکید دارد.

به عنوان یک قاعده کلی، تکمیل حداقل چهار ماژول مطالعه (با ارزیابی های مرتبط) و یک پایان نامه مستقل برای اعطای مدرک کارشناسی ارشد مورد نیاز است. معمولاً یک ناظر از اعضای هیات علمی برای دانشجویان منصوب می‌شود که مسئولیت پیشروی آنها در طول یک دوره را بر عهده خواهد داشت. در بسیاری از موارد این استاد راهنما در نظارت و هدایت تحقیقات پایان نامه نیز مشارکت خواهد داشت.




هزینه های کارشناسی ارشد در یونان

مقدار زیادی از آموزش عالی در یونان رایگان است، اما این امر برای اتباع یونانی در دوره های کارشناسی بیشتر است. دانشجویان کارشناسی ارشد خارجی معمولاً باید شهریه پرداخت کنند و هزینه دقیق نیز ممکن است بسته به شهری که در آن ساکن هستید متفاوت باشد. یه طور کلی هزینه‌های یک سال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود 3/625 یورو خواهد بود، اما در برخی از رشته ها ممکن است حتی به 15/000 یورو نیز برسد.

تامین مالی برای مقاطع کارشناسی ارشد در یونان

طیف وسیعی از گزینه های حمایت تحصیلات تکمیلی در یونان وجود دارد که برخی از آن ها به طور خاص برای تشویق و کمک به دانشجویان بین المللی طراحی شده اند. گروه های خیریه مانند بنیاد الکساندر اوناسیس Alexander Onassis Foundation بورسیه های تحصیلی ارائه می دهند که ممکن است برای حمایت از فارغ التحصیلان خارج از کشور مورد استفاده باشد. برنامه Erasmus+ در یونان نیز اجرا می شود، جایی که با بنیاد بورس های تحصیلی دولتی (IKY) برای کمک به دانشجویان خارجی همکاری می کند. در مورد بودجه اراسموس Erasmus برای تحصیلات تکمیلی در اروپا بیشتر بخوانید.

ارسال درخواست برای کارشناسی ارشد در یونان

هیچ آژانس مرکزی پذیرشی وجود ندارد که از طریق آن نیاز به ارسال درخواست برای کارشناسی ارشد در یونان داشته باشید. در عوض، مؤسسات جداگانه آزادند تا معیارهای پذیرش خود را با مهلت‌ها و روش‌های خاص خود تعیین کنند. در عمل، اکثر آنها الزامات مشابهی خواهند داشت. داشتن مدرک لیسانس مربوطه (یا سایر مدارک معادل دوره اول) معمولاً ضروری است و  در صورت وجود رقابت برای محل دقیق دانشگاهی، ممکن است متقاضيان بر اساس سطح دستیابی به مقطع کارشناسی رتبه بندی شوند.

به رسمیت شناختن شدن مدارک تحصیلی در سایر نقاط اروپا معمولاً یک فرآیند ساده خواهد بود. اگر مدرک اول شما در خارج از کشور اعطا شده باشد، ممکن است لازم باشد آن را با موسسه خود تایید کنید. با این حال، انجام این کار نیز نسبتا آسان است. یونان مشتاق جذب دانشجویان بین المللی است و شعبه ای از مراکز اطلاعات ملی تشخیص دانشگاهی کمیسیون اروپا (NARIC) را اداره می کند. آنها باید بتوانند در تأیید مدارک خارجی کمک کنند. دفاتر بین المللی و پذیرش موسسه مورد نظر شما نیز ممکن است بتوانند مشاوره ارائه دهند.

الزامات زبان برای تحصیل ارشد در یونان

تدریس در دانشگاه های یونان معمولاً به زبان یونانی انجام می شود، اما برنامه های تحصیلات تکمیلی به احتمال زیاد به طور کامل یا جزئی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. افزایش و فشار به سمت بین المللی شدن، منجر به تأسیس دانشگاه هایی در یونان شده است که برنامه های خود را کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می دهند. اگر نه انگلیسی و نه یونانی زبان اول شما نیس، ممکن است از شما خواسته شود که در آزمون زبان بین المللی شرکت کنید یا گواهی مرتبط با سازمان دوره خود را ارائه دهید.

ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد یونان

اگر شهروند اتحادیه اروپا یا مناطق اقتصادی اروپا EEA هستید، معمولاً برای زندگی و تحصیل در یونان به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد نیازی به ویزا ندارید. با این حال، ممکن است برای اقامت بیش از سه ماه در کشور نیاز به دریافت اجازه اقامت داشته باشید. دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه و مناطق اقتصادی اروپا معمولاً برای ورود به یونان باید برای ویزای نوع D درخواست دهند. سفارتخانه های یونان در کشور شما می توانند مشاوره های مفیدی ارائه دهند و روند ارسال درخواست را برای شما آسان تر کنند.

علاوه بر ارائه مدارک شناسایی، درخواست شما باید نشان دهد که در یکی از موسسات آموزش عالی یونان پذیرفته شده اید و بودجه یا تمکن مالی کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل دارید. برخی از کشورهای خارج از اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا توافقنامه هایی با یونان دارند که الزام به ویزای دانشجویی را نفی می کند. فهرستی از این موارد به همراه سایر اطلاعات مفید مهاجرت در وزارت امور خارجه یونان موجود است.

مراحل بعدی تحصیل ارشد در یونان

یونان چشم انداز آینده فارغ التحصیلان خود (و شهرت مرتبط با سیستم آموزش عالی) را بسیار جدی می گیرد. همچنین سیستم های راهنمایی در دوره های تحصیلات تکمیلی یونان برای اطمینان از پیشرفت موفقیت آمیز دانشجویان و توسعه مهارت هایی که برای اهداف شغلی آینده خود نیاز دارند نیز طراحی شده اند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: