مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم تحصیلی یونان

سیستم تحصیلی یونان

سیستم آموزش عالی یونان مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری ارائه می دهد. تمامی 24 دانشگاه دولتی مورد تایید دولت یونان هستند. یونان علاوه بر دانشگاه های دولتی، دارای دانشگاه های خصوصی نیز است که اغلب به آن ها کالج می گویند. با این حال، قانون یونان به این مؤسسات کالج خصوصی اجازه نمی دهد که خود را دانشگاه بنامند. کالج ها همچنان مجاز به همکاری با دانشگاه های خارجی و ارائه دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

طول مدت دوره لیسانس در یونان چقدر است؟

طول دوره لیسانس برای اکثر رشته ها چهار سال است، به استثنای رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا مهندسی که تکمیل آنها پنج یا شش سال طول می کشد. پس از فارغ التحصیلی، مدرک تحصیلی به دانشجو اعطا می شود. تمامی دوره های کارشناسی به زبان یونانی تدریس می شود و یک دانشجوی خارجی باید دانش زبان یونانی خود را در رشته مورد نظرش ثابت کند. شما می توانید این کار را با ارائه مدرک زبان یونانی از دانشگاه دولتی یونان انجام دهید. همچنین می توانید در آزمون زبان سراسری KPG شرکت کنید.

سیستم نمره دهی تحصیلی یونان برای تمامی مقاطع تحصیلی بر اساس مقیاس عددی 1-10 است. دانشجو برای گذراندن یک دوره باید حداقل نمره 5 و بالاتر را کسب کند. نمرات بین 8/5 - 10 بعنوان عالی (Άριστα)، از 6/5-8/49 خیلی خوب (Λίαν Καλώς) و از 5-6،49 خوب (Καλώς) رده بندی می شوند. سیستم آموزش عالی یونان بر اساس نظام اروپایی انتقال واحد درسی European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) بوده و به این معنی است که شما برای هر دوره ای که مطالعه می کنید، اعتبار و نمره ای کسب می کنید.




تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان

مدارک کارشناسی ارشد منجر به اعطای مدرک فوق لیسانس تخصصی (Μεταπτυχιακό) می شود و از یک تا دو سال متغیر است. در چند سال اخیر، دوره های بیشتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند. البته دانشجو می تواند انتخاب کند که به زبان انگلیسی یا یونانی تحصیل کند. در مورد معیارهای انتخاب و شرایط پذیرش برای دوره کارشناسی ارشد، که شامل امتحان شفاهی و/یا کتبی، مصاحبه و ارائه مدرک دانش زبان انگلیسی است. شما می توانید این مدرک را از طریق شرکت در آزمون TOEFL® iBT ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که یونان مدارک سه ساله لیسانس را نمی پذیرد، بنابراین دانشجویی که قصد دارد برای مدرک کارشناسی ارشد درخواست کند، پس از پذیرش در این برنامه ملزم به شرکت در دوره های اضافی نیز است.

شرایط تحصیل دکتری در یونان

طول دوره تحصیل در مقطع دکتری (Διδακτορικό) حدود پنج تا شش سال طول می کشد. برای واجد شرایط شدن جهت تحصیل در مقطع دکتری یونان، دانشجو باید از قبل مدرک کارشناسی ارشد و همچنین تعداد مناسبی از اعتبارات سیستم نظام اروپایی انتقال واحدهای درسی را دریافت کرده باشد. مطالعات دکتری بیشتر شامل دوره های تحقیقاتی و پایان نامه است. هر ساله هر بخش دانشگاه شرایط پذیرش خود را برای مدرک دکتری منتشر می کند، بنابراین قبل از درخواست حتما شرایط را بررسی کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: