مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در کره جنوبی

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

در طول ده سال گذشته، کره‌جنوبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. کره‌جنوبی کشوری جذاب و مدرن است و چیزهای زیادی برای تازه‌ واردها دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. امروزه ما شاهد پدیده‌ای با عنوان 'موج کره' هستیم، یک پدیده‌ی جهانی که با افزایش محبوبیت K-pop، درام‌های کُره‌ای و مُد کُره‌ای بوجود آمده است. به‌ غیر از نفوذ فرهنگ پاپ، کُره‌جنوبی نیروی پیشرو در صنعت فن‌آوری دیجیتال و یکی از پیشروترین کشورها با جامعه‌ای بسیار متصل به اینترنت است.

برای یک علاقه‌مند به غذا، غذاهای کُره‌ای فقط محدود به رستوران‌های درجه‌ی یک نیست، بلکه می‌توان آن را به‌ راحتی از فروشندگان خیابانی نیز خریداری کرد. غذا در کُره‌جنوبی نه‌ فقط از نظر قیمت مناسب است، بلکه از نظر طعم نیز سالم و غنی و مغذی است. در کُره‌جنوبی، کنفوسیوس‌گرایی سنتی برآمده از چین باستان با تاثیر فرهنگ مُدرن آمریکایی و ژاپنی تلاقی شده است.

همچنین عوامل کاربردی بسیاری وجود دارد که تحصیل در کره‌جنوبی را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌سازد: هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه‌ یافته‌ی دیگر ارزان‌تر است، هزینه‌ی تحصیل مناسب و پایین است. با تحولات اقتصادی و سیاسی که کره‌جنوبی به خود دیده، این کشور مدرن به داشتن کیفیت خوب آموزشی و استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشت و درمان مشهور است. کره‌جنوبی، یک کشور امن و مطمئن با ارتباطات مسافرتی خوب با کشورهای همسایه‌ی خود است. سفر به چین، ژاپن و باقی نقاط آسیا در تعطیلات آخر هفته می‌تواند زندگی و تحصیل در کره‌جنوبی را جذاب‌تر سازد.

شرایط تحصیل پزشکی در کره جنوبی

برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی در دانشگاه های این کشور باید به مدت 6 سال تحصیل کنید. برای این رشته تحصیلی دو دوره در نظر گرفته شده است، دوره اول پیش بالینی و دوره دوم بالینی می باشد. در بخش پیش بالینی دانشجویان دروس زیست شناسی، فیزیولوژی و آناتومی را آموزش می بینند. در دوره دوم که بالینی می باشد دانشجویان در بیمارستان آموزش می بینند. برای تحصیل پزشکی در کره جنوبی متقاضیان باید دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی را به اتمام رسانده باشند. متقاضیان یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور این است که دانشجو باید به زبان کره ای تسلط کامل داشته باشد.

دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در دانشگاه ها تحصیل کنند باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. دانشجویان باید در آزمون IELTS نمره 5.5 را به دست آورده و مدرک آن را ارائه نمایند. پذیرش در دانشگاه های پزشکی بسیار رقابتی است و متقاضیان باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده شرکت کنند.

معرفی دانشگاه های پزشکی در کره جنوبی

متقاضیان باید از این نکته آگاه باشند که مدارک اخذ شده از دانشگاه های کشور کره جنوبی مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران می باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از دانشگاه های پزشکی می پردازیم.

دانشگاه ملی سئول

این دانشگاه اولین دانشگاه ملی کشور کره جنوبی می باشد، که در ماه اوت سال 1946 م. تاسیس شده است. رقابت متقاضیان برای ورود به این دانشگاه بسیار زیاد می باشد. در این دانشگاه دانشکده هایی مثل علوم انسانی، پزشکی، کسب و کار، علوم طبیعی، پرستاری، دامپزشکی و … می باشد.

دانشگاه یانسه

یکی از دانشگاه های خصوصی و پژوهشی در شهر سئول دانشگاه یانسه می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های معتبر در کشور کره محسوب می شود و جزء یکی از 3 اسکای کره می باشد. این دانشگاه در سال 1885 میلادی تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه کره جنوبی می باشد. دانشکده های این دانشگاه شامل هنر های لیبرال، کسب و کار، پزشکی، دندان پزشکی، مهندسی، الهیات، موسیقی، داروسازی، حقوق و …می باشد.

دانشگاه کره

در سال 1905 میلادی این دانشگاه تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی می باشد. یکی از دانشگاه های معتبر در کره این دانشگاه می باشد. دانشکده پرستاری، علوم بهداشت، اقتصاد، پزشکی، مهندسی، علوم سیاسی و … دانشکده های دانشگاه کره می باشند.

دانشگاه بوسان

این دانشگاه در سال 1946 میلادی ساخته شده است و دانشگاه دولتی می باشد. رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شوند، شامل پزشکی، پرستاری، حقوق، ریاضی، دارو سازی، دندان پزشکی و …می باشد.


مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در کره جنوبی

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی دانشجویان باید مدارکی را ارائه نمایند که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد:

  • ارائه پاسپورت معتبر؛
  • ارائه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی؛
  • ارائه گواهی تمکن مالی حهت پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل؛
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی تایید شده؛
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه؛
  • ارائه گواهی تسلط به زبان انگلیسی؛
  • دریافت فرم ارائه شده توسط دانشگاه مد نظر و تکمیل آن؛
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست؛
  • ارائه دو قطعه عکس پاسپورتی؛
  • ارائه فتوکپی از شناسنامه؛

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی

بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر متقاضی برای اقامت و تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت کند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز است دانشجو مدارکی را ارائه نماید.

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن؛
  • ارائه پاسپورت معتبر با داشتن حداقل شش ماه اعتبار؛
  • ارائه عکس پاسپورتی جدید؛
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر؛
  • ارائه گواهی تمکن مالی و ارائه پرینت حساب بانکی با ذخیره حداقل 10000 $؛
  • ارائه فتوکپی از صفحه اول پاسپورت؛
  • ارائه گواهی سلامت تایید شده؛
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده؛
  • ارائه گواهی اجاره مسکن یا رزرو خوابگاه؛


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: