مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته فیزیک در کره جنوبی

رشته فیزیک در کره جنوبی


نکات مهم برای تحصیل در کره جنوبی
تعداد دانشگاه ها 376
جوایز نوبل 1
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه Sungkyunkwan (1398)
تعداد دانشجویان خارجی 84749
طول دوره دکترا 3 سال
هزینه های تحصیل 2،700،000 وون (2320 دلار)- 4،250،000 وون (3650 دلار) در هر ترم
سال تحصیلی از مارس تا فوریه

مراکز ارائه دهنده رشته فیزیک در کره جنوبی

باورهای عمومی معمولا اشتباه است، برای مثال زمانی که از فردی تقاضا می شود تا در رابطه با تحصیل در یک بهترین کشورهای جهان صحبت کند، به دلیل اینکه کره جنوبی در آسیا قرار دارد، هرگز نامه از آن به میان نخواهد آورد و به همین دلیل می توان گفت که باورهای عمومی نباید در تصمیم گیری شما در رابطه با تحصیل در خارج از کشور اثرگذار باشد. شما برای این کار کافی است شخصا جستجو و تحقیق را آغاز کنید تا متوجه شوید که تحصیل در کره جنوبی چگونه می تواند رزومه علمی شما را پربار تر کند.

جدول زیر، که به نقل از USN گردآوری شده است، برخی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته فیزیک در کره جنوبی را به تصویر کشیده است. دقت داشته باشید که برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود، علاوه بر جایگاه علمی یک دانشگاه باید جایگاه علمی رشته تحصیلی خود را نیز حتما در نظر داشته باشید. همانگونه که از جدول فوق بر می آید، 8 دانشگاه در کشور کره جنوبی از جایگاه کمتر از 350 جهانی در رشته فیزیک برخوردار هستند و این بدان معناست که دانشجویان برای ورود به این دانشگاه ها باید رزومه بسیار خوبی داشته باشند ضمن آنکه برای تحصیل در دانشگاه ملی کره در رشته فیزیک شما به رزومه سطح عالی نیاز خواهید داشت.

دانشگاه های برتر کره جنوبی برای تحصیل رشته فیزیک
دانشگاه ملی سئول
دانشگاه سونگ کیون کوآن
دانشگاه کره
دانشگاه سئول
دانشگاه یونسی
موسسه علوم و تکنولوژی کره
دانشگاه هانیانگ
دانشگاه تکنولوژی و علوم پوهانگ

هزینه تحصیل رشته فیزیک در کره جنوبی

اگرچه هزینه های زندگی در کره جنوبی نسبتا گران قیمت است اما باید اشاره داشت که برای تحصیل در این کشور شما نیازمند سرمایه ای هنگفت نخواهید بود. برای مثال متوسط هزینه تحصیل در رشته فیزیک در کشور کره جنوبی 2891$ (دلار) در طول سال است. البته در صورتی که شما در یکی از دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل کنید به سرمایه ای بیش تر نیاز خواهید داشت و به همین دلیل است که به افراد توصیه می شود که در دانشگاه های دولتی کره جنوبی تحصیل کنند. هزینه تحصیل در کشور کره جنوبی به طور متوسط در حدود 2400$ تا 5900$ (دلار) در طول یک سال تحصیلی است.

علاوه بر این برای یک زندگی ساده در کره جنوبی شما ماهیانه به 380$ (دلار) برای اجاره یک منزل و 490$ (دلار) برای خورد و خوراک نیاز خواهید داشت. با این حال برای یک زندگی همراه با تفریحات و سطح بالاتر، هزینه زندگی ماهانه برای یک نفر در کشور کره جنوبی به طور متوسط 1400$ (دلار) در ماه است. بهتر است پیش از مهاجرت به کره جنوبی در رابطه با هزینه های زندگی در این کشور تحقیقات بیشتری را انجام دهید تا در طول تحصیل دچار مشکلات مالی نشوید. البته با توجه به این که دولت کره جنوبی اجازه کار دانشجویی را به شهروندان خارجی داده است، بخشی از هزینه های زندگی شما در این کشور قابل تامین خواهد بود.

دانشجویان خارجی در کشور کره جنوبی، تا 6 ماه پس از ورود خود به این کشور اجازه کار نخواهند داشت و پس از آن می توانند با اخذ مجوزهای لازم تا سقف 20 ساعت در ماه در این کشور کار کنند. البته این محدودیت صرفا در دوران تحصیل است و در بازه هایی که دانشگاه فعال نیست محدودیت کار دانشجویی در این کشور نیز وجود ندارد.




موقعیت شغلی فیزیک دانان در کره جنوبی

اگر قصد دارید پس از پایان تحصیل خود در کشور کره جنوبی بمانید و به کار مشغول شوید نیز راه های زیادی پیش روی شما قرار دارد ضمن آنکه می توانید به درآمد خوبی در این کشور نیز دست پیدا کنید. درآمد یک استاد دانشگاه در رشته فیزیک در کشور کره جنوبی در حدود 5700$ (دلار) در طول ماه است و با توجه به متوسط هزینه زندگی در این کشور می توان گفت که سطح درآمدی بسیار بالایی به حساب می آید. البته اکثر افرادی که در کشور کره جنوبی کار می کنند باید به زبان کره ای نیز تسلط کامل داشته باشند و همین مسئله می تواند شرایط را دشوار کند.

با توجه به این که هزینه زندگی در کشور کره جنوبی برای یک فرد مجرد که مشغول به کار در این کشور است، در حدود 2000$ تا 2800$ (دلار) در ماه تخمین زده شده است، می توان چنین گفت که با دسترسی به حداقل درآمد یک فیزیکدان در کشور کره جنوبی می توان سطح زندگی مناسبی در این کشور داشت.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کره جنوبی

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.
  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).

برخی از سفارتخانه‌ها ممکن است همچنین مدارکی دال بر داشتن منابع مالی و دیپلم دبیرستان را از شما طلب کنند. بنابراین، همیشه به سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی مراجعه کنید. در صورت شرکت در برنامه‌ی تبادل دانشجو، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: