مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ژنتیک در کره جنوبی

رشته ژنتیک در کره جنوبی

کره‌جنوبی دارای یک زبان رسمی است: کُره‌ای، اگرچه ژاپنی، انگلیسی و زبان ماندارین نیز به‌شکل گسترده‌ای در این کشور صحبت می‌شود. کُره‌ای زبانی است که شبیه هیچ زبان دیگری نیست و سیستم گرامر، واژگان و الفبای خاص خود را دارد که به خط Hangul معروف است. از سال 1948 زمانی‌که از کره‌شمالی جدا شد، کره‌جنوبی پا به حیات سیاسی گذاشت. این جدایی در نهایت منجر به جنگ کُره شد. در دهه‌های پس از جدایی، گویش کره‌جنوبی تحت تاثیر جهانی شدن قرار گرفته است. در نتیجه، زبان کُره‌ای که در دو کشور صحبت می‌شود، کاملاً متفاوت است، اگرچه همچنان متقابلاً قابل‌درک می‌باشد.

ژنتیک علم مطالعه وراثت و یکی از شاخه های زیست شناسی است. به عبارت دیگر، ژنتیک علم مطالعه نحوه انتقال خصوصیات یا صفات موجودات زنده از نسلی به نسل دیگر است. به سادگی، می توان آن را علم مطالعه نحوه وراثت در جانداران از قبیل چشم، فرم بینی، قد و حتی رفتار از والدین به فرزاندان دانست. ژنتیک فقط در انسان مهم نیست. بلکه همچنین در گیاهان و سایر سلول های زنده نیز مهم است. ژنتیک طیف گسترده ای از موضوعات را از سطح مولکولی تا سطح گونه ها پوشش می دهد. اکتشافات جدید در ژنتیک درک ما از خود و دنیای طبیعی را تغییر می دهد. این اکتشافات نویدبخش کاربردهای جدیدی در پزشکی، کشاورزی و حوزه های دیگر است. با این حال، با این درک ها و فناوری های جدید، چالش های اخلاقی، اجتماعی و حقوقی پیش می آید که باید با آن ها رو به رو شویم.

رشته ژنتیک نیز همانند سایر رشته ها علاقه مندان خاص خود را دارد و می توان در دانشگاه های کشورهای مختلف در این رشته به تحصیل پرداخت و سپس در مقاطع بالاتر نیز در همین رشته ادامه تحصیل داد. امروزه رشته ژنتیک دارای گرایش های مختلفی مانند ژنتیک انسانی، ژنتیک پزشکی، مشاوره ژنتیک، ژنتیک جمعیت و غیره است. به کسانی که در این رشته تحصیل می کنند متخصص ژنتیک یا ویژه گر ژنتیک می گویند. یک متخصص ژنتیک بیماران با شرایط ارثی یا ناهنجاری های مادرزادی را ارزیابی، تشخیص و مدیریت می کند و آن ها را به سایر تخصص های پزشکی ارجاع می دهد. بیش تر متخصصان ژنتیک به عنوان کارمند پژوهشی در بیمارستان ها، سازمان های دولتی یا لابراتوارهای دانشگاهی کار می کنند.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در کره جنوبی

کره جنوبی کیفیت زندگی قابل توجهی را برای شهروندان خود فراهم کرده است و دانشجویان بین المللی نیز از این کیفیت بالا بهره مند می شوند. از طرفی، کره جنوبی کشوری با نرخ بسیار پایین جرم و جنایت است و بنابراین کشوری بسیار امن برای تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین المللی به شمار می آید. استاندارد آموزش در این کشور پیشرفته آسیایی بسیار بالا است و مدارک موسسات آموزش عالی آن در سطح جهانی شناخته شده هستند. هر ساله برخی از دانشگاه های این کشور در رنکینگ های دانشگاهی بین المللی رتبه کسب می کنند و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. در حال حاضر نیز 30 دانشگاه کره جنوبی در این رنکینگ ها رتبه کسب کرده اند. جدول زیر رتبه برخی از دانشگاه های برتر کره جنوبی در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

دانشگاه های برتر کره جنوبی
دانشگاه ملی سئول
موسسه علم و فناوری پیشرفته کره
دانشگاه سونگ کیون کوآن
موسسه ملی علم و فناوری اولسان
دانشگاه یونسی
دانشگاه علم و فناوری پوهانگ
دانشگاه کیونگ هی
دانشگاه سجونگ
دانشگاه هانیانگ

هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در مقایسه با آمریکا، کانادا یا استرالیا، تحصیل به زبان انگلیسی، یادگیری زبان کره ای، بورسیه های تحصیلی، کار ضمن تحصیل، مناظر شگفت انگیز، فرهنگ و تاریخ غنی، رفاه اجتماعی بالا، هزینه زندگی مقرون به صرفه، و سفر نسبتا آسان به چین و ژاپن، از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در کره جنوبی می باشند.




دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در کره جنوبی

در جدول زیر بهترین دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه یونسی
  • موسسه علم و فناوری پیشرفته کره
  • دانشگاه اولسان
  • دانشگاه اوها وومنز
  • دانشگاه هانیانگ

دانشگاه ملی سئول که در سال 1946 تاسیس شده است معتبرترین و برترین دانشگاه کره جنوبی است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی ملی است که در سئول، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل، قرار دارد و در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 رتبه 37 جهان را کسب کرده است. سایر دانشگاه های معرفی شده در جدول فوق نیز از بهترین دانشگاه های کشور کره جنوبی به شمار می آیند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: