مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته حقوق در کره جنوبی

رشته حقوق در کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذیرند که در هر صورت، مدت زمان بیشتری به فرایند پذیرش اضافه می‌کند. اگرچه هیچ پورتال ملی برای پذیرش وجود ندارد، اما خوشبختانه مدارس و موسسات آموزشی در کره‌جنوبی از یک روش استاندارد در این مورد پیروی می‌کنند. از آنجایی‌که سال تحصیلی در ماه مارس شروع می‌شود، اکثر مدارس از سپتامبر تا نوامبر سال تحصیلی قبل شروع به پذیرش درخواست‌ها می‌کنند. رقابت برای رشته‌های انگلیسی زبان معمولاً سخت‌تر از رشته‌هایی است که به زبان کره‌ای تدریس می‌شود. شما باید ریزنمرات تحصیلی، انگیزه‌نامه، کارت شناسایی و مدرکی دال بر تسلط خود به زبان آموزش و تحصیل‌تان را ارائه دهید. حتی اگر اهل کشور آنگلوفون هستید، باید مدرکی در این مورد ارائه دهید. یک نمره‌ی بالا در آزمون انگلیسی SAT یا GCSE می‌تواند این شرط را برآورده سازد. اگر متقاضی مقطع دکترا هستید، باید رزومه‌ی تحصیلی خود را با درخواست‌تان ارسال کنید. در صورت درخواست آنلاین، تمام اسناد خود را در یک فایل PDF ارسال کنید. اگر از طریق پُست درخواست پذیرش می‌دهید، کُپی‌های با کیفیت خوب و بالا از اسناد و مدارک‌تان را ارسال کنید. اگر اسناد و مدارک شما به دو زبان کره‌ای یا انگلیسی نیست، باید ترجمه‌های رسمی و محضری از آن‌ها داشته باشید و ارائه دهید. مدارس و موسسات آموزشی شرایط دقیق پذیرش خود را برای هر دوره مشخص می‌کنند. بنابراین، برای دستیابی به جزئیات کامل، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید.

کره‌جنوبی کشوری امن است. میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است و سابقه‌ی اخیر حملات تروریستی در آن وجود ندارد. تنها خطر واقعی زمانی است که کره‌شمالی گهگاه موشکی را در امتداد خط ساحلی کره‌جنوبی آزمایش می‌کند. کره‌جنوبی کشوری آزاد است که حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در قانون اساسی آن ذکر شده و انتخابات آزاد زیاد در آن برگزار می‌شود که غالباً منجر به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت می‌شود.

فرهنگ کره‌جنوبی در حالیکه از سال 1948 تحت تاثیر غرب بوده، اما همچنان بسیار منحصربه‌فرد است. مردم کره‌جنوبی ماهیتاً به حریم خصوصی بسیار احترام می‌گذارند. در کره‌جنوبی هرگونه رفتاری که حریم خصوصی را نقض کند یا منظم نباشد، همچون فریاد زدن یا مستی، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. ادب و قدردانی نیز از ارزش‌های اصلی کره‌جنوبی است. بنابراین، باید از خدمات یا اقدامات کوچک دیگران تشکر کنید یا انتظار داشته باشید که اگر خود این کارها را انجام داده‌اید، مورد تشکر قرار بگیرید.

به‌لحاظ اجتماعی، کره‌جنوبی یک کشور نسبتاً محافظه‌کار است. اگرچه نگرش‌ افراد در مورد بسیاری از مسائل، به‌ویژه حقوق دگرباشان جنسی، به‌سرعت در حال تغییر است، اما رژه‌های افتخار در ماه ژوئن در سئول و دائجو برگزار می‌شود. درست است که کره‌جنوبی کشوری امن است، اما در یک نگاه تخصصی، همچنان با کره‌شمالی در حال جنگ است. جنگ کره در سال 1953 با آتش‌بس پایان یافت و نه امضای یک معاهده. روابط بین دو کره فراز و نشیب زیادی دارد. ارتباطات منظمی بین رهبران دو کشور وجود دارد. آن‌ها حتی گاهی در DMZ (منطقه‌ی غیرنظامی) که دو کشور را از هم جدا می‌کند، با هم ملاقات می‌کنند. با این حال، همه‌چیز می‌تواند به‌سرعت تغییر کند. از آنجایی‌که کره‌شمالی یک کشور هسته‌ای است، جامعه‌ی بین‌المللی همواره در تلاش است تا شرایط را آرام کند تا اتفاقی پیش نیاید. از سال 1953 تاکنون، خشونت‌های جدی کمی بین دو کشور رخ داده و گردشگران زیاد از DMZ دیدن می‌کنند.

کره جنوبی و سیستم حقوقی آن

کره جنوبی، با عنوان رسمی جمهوری کره، کشوری در جنوب شرقی آسیاست که شامل بخش جنوبی شبه جزیره کره می باشد و با کره شمالی مرز مشترک دارد. جمعیت کره جنوبی بالغ بر پنجاه و یک میلیون نفر می باشد. این کشور به واسطه مارک های معروفی مانند ال جی و سامسونگ دارای شهرت بین المللی به خاطر وسایل الکترونیک باکیفیت خود است. کره جنوبی در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان (مانند انگلیس و آمریکا که می توانند شهریه های بالایی داشته باشند) یکی از برترین کشورها در زمینه هزینه های پایین تحصیل و زندگی و برنامه های بورسیه برای دانشجویان سراسر جهان است. از سال 1967، دولت کره نزدیک به 7000 بورس تحصیلی برای دانشجویان 148 کشور فراهم کرده است. علاوه بر این، سالانه از 2000 دانشجوی بین المللی پشتیبانی می کند.

سیستم حقوقی کره جنوبی، سیستم حقوق مدنی است که اساس آن در قانون اساسی جمهوری کره است. سیستم قضایی این کشور از دیوان عالی کره جنوبی، دادگاه قانون اساسی کره جنوبی، شش دادگاه عالی، سیزده دادگاه منطقه ای و چندین دادگاه دارای صلاحیت ویژه مانند دادگاه خانواده و دادگاه اداری تشکیل شده است. در سیستم قضایی این کشور، هیچ سیستمی از هیئت منصفه وجود ندارد؛ اگرچه از 2 فوریه 2008 مقررات محدودی برای هیئت منصفه مشاوره ای برای پرونده های کیفری و پرونده های زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

دلایل تحصیل در کره جنوبی؟

یک نکته جالب درباره کره جنوبی این است که بین دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی تفاوت قائل نمی شود. هر دو دسته از دانشجویان هزینه های تحصیل یکسانی را پرداخت می کنند و این هزینه ها حتی چندان زیاد نیست، خصوصا وقتی با هزینه هایی مقایسه شود که در آمریکا، کانادا یا استرالیا پرداخت می شود. با این حال، بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان بین المللی بورسیه می دهند. شرایط هر بورس تحصیلی متفاوت است، اما بسیاری از آن ها اغلب بر اساس معدل یا عملکرد در دوره تحصیلی قبلی به دانشجویان اعطا می شود.

کره جنوبی دارای برخی از بهترین دانشگاه ها هم در سطح آسیا و هم در سراسر جهان است. دانشکده های این کشور اغلب در بین بهترین موسسات آموزش عالی رتبه بندی می شوند. هنگام تحصیل و زندگی در کره جنوبی، دانشجویان می توانند با بازدید از بناهای تاریخی و شگفت انگیز، فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد این کشور را کشف کنند. کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در کره جنوبی است.




تحصیل رشته حقوق در کره جنوبی

به طور سنتی، آموزش حقوق در کره جنوبی از الگوی آلمان و ژاپن پیروی می کرد. اصلاحات اخیر در حال تغییر آموزش حرفه ای از LL.B. کارشناسی به نوع J.D. تحصیلات تکمیلی آموزش است. علاوه بر این، بسیاری از دانشگاه های این کشور، با ارائه برنامه های تحصیلات تکمیلی، از جمله دکترا در رشته حقوق، همچنان به ارائه آموزش حقوق در چهارچوب های دانشگاهی ادامه می دهند. به علاوه، چندین دانشگاه روی سیستم های حقوقی خارج از کره، مانند کامن لاو (Common Law)، متمرکز هستند.

از زمان اجرای قانون 2007 که خواستار اصلاح در آموزش حقوق این کشور بود، دانشکده های حقوق آن (مشابه با سیستم آمریکا) به دانشکده های تحصیلات تکمیلی تبدیل شده اند و دانشجویان را ملزم به داشتن مدرک کارشناسی، معدل کارشناسی رضایت بخش، مهارت زبان خارجی و نمره رضایت بخش در آزمون واجد شرایط بودن برای تحصیلات حقوق (LEET) به منظور در نظر گرفتن برای پذیرش نموده اند. آزمون LEET از روی آزمون پذیرش دانشکده های جقوق (LSAT) در آمریکا مدل سازی شده است. فاکتورهای دیگر از طریق مقاله، مصاحبه و غیره ارزیابی می شوند.

بهترین دانشکده های رشته حقوق در کره جنوبی

ده دانشکده برتر حقوق در سال های 2012 تا 2021 بر اساس رتبه بندی مجله تجارت هانک یونگ به ترتیب به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده حقوق دانشگاه ملی کره
  • داشکده حقوق دانشگاه کره
  • دانشکده حقوق یونسی
  • دانشکده حقوق دانشگاه سونگ کیون کوآن
  • دانشکده حقوق دانشگاه هانیانگ
  • دانشکده حقوق دانشگاه سوگانگ
  • دانشکده حقوق اوها
  • دانشکده حقوق دانشگاه ملی پوسان
  • دانشکده حقوق دانشگاه کیونگ هی
  • دانشکده حقوق دانشگاه چونگ آنگ

علاوه بر ده دانشکده ای که در این بخش معرفی کردیم، مجله فوق الذکر پانزده دانشکده برتر دیگر را نیز در این زمینه در رتبه های بعدی معرفی نموده است.

چگونگی درخواست برای تحصیل در رشته حقوق در کره جنوبی

هر دانشگاهی در کره جنوبی سیستم خاص خود را در وب سایتش دارد که برای دانشجویان آینده این امکان را فراهم می سازد که برای برنامه های تحصیلی مورد نظر خود درخواست ارائه داده و ثبت نام کنند. بنابراین، هنگامی که متقاضی دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرد، می تواند درخواست خود را در وب سایت آن دانشگاه ارائه داده و اسناد و مدارک خود را در آن جا ارسال کند.

برخی از مدارک اساسی مورد نیاز برای هر برنامه تحصیلی در دانشگاه های کره جنوبی عبارتند از:

  • اسکن دیپلم دبیرستان یا دانشنامه کارشناسی متقاضی
  • ریزنمرات کارنامه دوره های قبلی متقاضی
  • اسکن گذرنامه و یا شناسنامه متقاضی
  • CV متقاضی
  • نمرات آزمون
  • مدارک مربوط به بورسیه تحصیلی یا تامین مالی
  • توصیه نامه (بین 2-3 مورد)
  • نمونه کار یا نمونه نگارش

ویزای تحصیلی کره جنوبی

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.
  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: