مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته بازیگری در کره جنوبی

رشته بازیگری در کره جنوبی

آموزش در کُره‌جنوبی، یک سیستم آموزشی است که براساس روش 4-3-3-6 عمل می‌کند: شش سال دبستان، سه سال راهنمایی، سه سال دبیرستان و چهار سال دانشگاه در مقطع کارشناسی. 9 سال آموزش اجباری شامل شش سال دبستان و سه سال راهنمایی در کره‌جنوبی اعمال می‌شود. یک سال تحصیلی در کُره‌جنوبی دارای دو ترم است، ترم نخست از مارس تا آگوست و ترم دوم از سپتامبر تا فوریه. دو تعطیلات نیز وجود دارد، در تابستان، از ماه جولای تا آگوست و در زمستان، از ماه دسامبر تا فوریه.

موسسات آموزش عالی در کره‌جنوبی عمدتاً به کالج‌های کاردانی (دوره‌ی 2 تا 3 ساله)، دانشگاه‌ها (دوره‌‌ی 4 ساله) و مدارس تحصیلات تکمیلی تقسیم می‌شوند. در سال‌های اخیر، با توسعه‌ی فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه‌های سایبری که آموزش را در شکل آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهند، در حال افزایش هستند. دوره‌‌های مقطع تحصیلات تکمیلی (دوره‌‌های کارشناسی ارشد و دکترا) عموماً در دانشگاه‌های 4 ساله ارائه می‌شوند. اما اخیراً 'مدارس تحصیلات تکمیلی' جداگانه‌ای نیز تاسیس شده که منحصراً دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را برگزار می‌کنند. دانشگاه‌های کُره‌جنوبی به سه نوع تقسیم می‌شوند: دانشگاه‌های ملی که توسط دولت مرکزی کره‌جنوبی تاسیس و اداره می‌شوند، دانشگاه‌های دولتی که توسط دولت‌های محلی تاسیس شده‌اند و دانشگاه‌های خصوصی که توسط بنیادهای آموزشی غیرانتفاعی خصوصی تاسیس شده و اداره می‌شوند.

تحصیل رشته بازیگری در کره جنوبی به فراخور توسعه هنرهای صحنه ای و نمایشی در این کشور، با محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته مواجه شده و باید عنوان داشت که تولید فیلم های درجه یک و ممتاز جهانی توسط فیلمسازان این کشور در سال 2021 نیز بر این فرآیند بی تاثیر نبوده است. عموما کشورهای آسیایی در مقایسه با کانادا، آمریکا و سرزمین های مدرن اروپا فضای کمتری را برای گسترش توانایی های فردی و جمعی هنری تدارک دیده اند حال آنکه درون فرهنگ درصد قابل توجهی از آن ها حرفه بازیگری به سختی منتج به درآمدی مطلوب در انتهای مسیر می گردد. به هر روی کشور کره جنوبی با برخورداری از انواع امکانات و تکنولوژیهای لازم جزء سرزمین های پیشرو آسیایی در زمینه تربیت فیلمسازان و بازیگران ممتاز جهانی می باشد.

تحصیل بازیگری در کره جنوبی، همچون سایر نقاط جهان علاوه بر تسلط بر تاریخچه این هنر و خاستگاه آن نیازمند برخورداری از توانایی هایی چون فن بیان مطلوب، آشنایی با زبان بدن، شناخت اجمالی از سینمای کشورها و همچنین توانایی شرکت در تست و آزمون عملی خواهد بود. اگرچه تعدادی از دانشگاه های هنر امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فراهم آورده اند، کره جنوبی کلاس های یادگیری زبان کره ای را با هزینه بالغ بر 800$ (دلار آمریکا) برای علاقه مندان به آن درنظر گرفته است. همچنین باید خاطرنشان کرد شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هنر کره تابع شاخصه های گوناگونی می باشد اما متوسط هزینه تحصیل در کره جنوبی رشته بازیگری در مقطع کارشناسی دانشگاه های معتبر این کشور 3500$ (دلار آمریکا) برآورد گشته است.

تاریخچه بازیگری در کره جنوبی

به رغم افزایش شمار دانشجویان بین المللی حاضر در خاک کره، تنها 4% از جمعیت حاضر در این کشور را افراد خارجی تشکیل می دهند. مردم جهان اغلب هنر کره را با سبک های خاص موسیقی و رقص این کشور می شناسند که با عنانوین PTS و KPOP شناخته می شوند. با این حال سینمای کره نیز با توسعه زیرساخت های خود به جایگاه نسبتا مطلوبی در دهکده جهانی دست یافته است. تاریخ بازیگری در کره جنوبی به سال 1920 میلادی بازمی گردد که با شروع گسترش آن سالن های سینما و تئاتر بسیاری نظیر دانسئونگسا در شهرهای مختلف آن بنا شد. سینمای محلی کره به شهرت و محبوبت خاصی دست یافته و با احیای سینمای کره در سال 1959 این جریان تقویت شد. امروزه جشنواره پوسان از اصلی ترین جشنواره های فیلم کره جنوبی به حساب می آید.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بازیگری در کره جنوبی

شهرهای دائجون، پوهانگ و سئول از جمله اصلی ترین مراکز تحصیل در زیرشاخه های هنر به حساب می آیند و قرارگیری هنرستان های متعدد، موسسات آموزش عالی معتبر و دانشگاه هایی چون Korea National University of Arts در این مناطق نیز بیانگر این امر می باشد. نام 2 دانشگاه هنر کره در میان 100 مرکز برتر جهان به چشم می خورد که این موضوع نشانگر کیفیت مطلوب تحصیل در سیستم آموزشی آن است. در ادامه شماری از برترین دانشگاه های هنر کره جنوبی که به ارائه دروس بازیگری نیز می پردازند را معرفی کرده ایم:

  • Seoul Institute of The Arts
  • Dongguk University
  • Dankook University
  • Sungshin Women’s University
  • Seokyeong University


دروس و گرایشات رشته بازیگری در کره جنوبی

علاوه بر موارد مذکور دانشگاه هایی چون Sungkyunkwan University نیز به ارائه دوره های تئاتر، بازیگری و انواع زیرشاخه های مرتبط نظیر فیلمبرداری، کارگردانی و طراحی صحنه می پردازند. همچنین شایان ذکر است که امکان دسترسی به بورسیه هایی چون Art Major Asian Scholarships برای دانشجویان خارجی حاضر در رشته های انیمیشن، سینما، رقص، تئاتر، آهنگسازی و هنرهای زیبای کره جنوبی در نظر گرفته شده است. از دروس تخصصی بازیگری می توان به آشنایی با سبک های سینمایی، متون نمایشی، جلوه های خاص و فیزیک نور اشاره کرد. شایان ذکر است که میزان متوسط دستمزد بازیگران کره جنوبی حدودا 32 میلیون وون کره در سال برآورد گشته است.

ویزای تحصیلی کره جنوبی

  • اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.
  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.
  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).

برخی از سفارتخانه‌ها ممکن است همچنین مدارکی دال بر داشتن منابع مالی و دیپلم دبیرستان را از شما طلب کنند. بنابراین، همیشه به سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی مراجعه کنید. در صورت شرکت در برنامه‌ی تبادل دانشجو، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز باشد.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: