مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی در کانادا

تحصیل کارشناسی در کانادا

از مزایای تحصیل در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اجازه ی کار حین تحصیل
  2. شهریه ی مقرون به صرفه ی دانشگاه ها
  3. شما بیش از نیم میلیون همراه خواهید داشت
  4. تحصیلاتی با بهترین شرایط و امکانات را خواهید داشت
  5. می توانید وارد بازار کار کشور کانادا شوید
  6. می توانید به کانادا مهاجرت کنید
  7. شما می توانید با خانواده به کانادا بیایید
  8. می توانید مسافرت کنید
  9. امکان استراحت را به شما می دهد
  10. کانادایی شوید
  11. لازم نیست که جوان باشید

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در کانادا

  • اسکن مدرک دیپلم
  • اسکن مدارک مربوط به مقاطع مختلف تحصیلی
  • اسکن پاسپورت
  • ارائه رزومه کاری یا جوایز علمی، ورزشی که دریافت کرده‌اید
  • اسکن مربوط به معدل مقاطع مختلف تحصیلی
  • اگر فعالیت‌های پژوهشگری داشته‌اید باید اسکن مدارک مربوطه را ارسال کنید.
  • اگر از معلمین یا اساتید خود توصیه‌نامه علمی دارید که به موجب آن شما را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تایید نموده‌اند باید اسکن مدرک مربوطه را ارسال کنید. معمولا توصیه‌نامه نقش مهمی در پذیرش دانشجو دارد. در توصیه‌نامه معلم یا استاد در مقاطع قبلی تحصیلی به ذکر توانایی‌ها و ضعف شما در حوزه تحصیلی می‌پردازد.
  • مدرک اثبات کننده توانایی مالی جهت تحصیل و زندگی در کانادا
  • ارائه مدرک زبانی که نشان دهنده آمادگی شما برای حضور در کلاس درس باشد. معمولا دانشگاه‌ها مدرک زبان تافل یا آیلتس را می‌پذیرند. حداقل نمره پذیرش در هر دانشگاه متفاوت است. البته برخی از دانشگاه ها نیز برای ارزیابی مهارت زبانی دانشجویان خارجی خودشان آزمون زبان برگزار می کنند.

اگر مقاله‌ای از شما در یکی از مقالات علمی به چاپ رسیده آن را برای دانشگاه ارسال کنید. به این دلیل که معمولا مقاله در ارزیابی توانایی علمی متقاضی بسیار موثر است و آنچه باعث برتری شما نسبت به سایر متقاضیان می‌شود تعداد و کیفیت مقالات ارائه شده است چون تقریبا تمام رقبا با در دست داشتن مدرک زبان وارد ماراتن ورود به دانشگاه‌های کانادا می‌شوند. بنابراین داشتن مدرک زبان را برای خود امتیاز چشم‌گیری به حساب نیاورید.

ارسال نامه برای ذکر اهداف خود جهت تحصیل در کانادا. سعی کنید در این نامه اهداف خود را به تحصیل علم و کیفیت تحصیل در دانشگاه‌های کانادا محدود نمایید. در واقع از ذکر اهداف غیر علمی بپرهیزید.

از لحاظ شرط سنی در زمان ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کانادا در ایالات مختلف، رویه متفاوتی وجود دارد. اما به طور کلی به جز ایالات کبک و آنتاریا در سایر ایالات، متقاضی باید در زمان ورود به مقطع کارشناسی، 12 سال تحصیلی را پشت سر گذاشته باشد. لازم به ذکر است که برای ورود دانشجویان بین‌المللی به دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی، آزمون متمرکزی برگزار نمی‌شود بلکه هر دانشگاه با معیارهای خودش و با بررسی شرایط متقاضی، اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید.

به خاطر داشته باشید که اگر مدارک تحصیلی شما به زبانی غیر از انگلیسی صادر شده‌اند باید به دانشگاه صادر کننده مدرک مراجعه کنید و از آن‌ها درخواست بنمایید تا مدرک را به زبان انگلیسی برای شما صادر کنند در غیر این صورت مدارک ارسال شده معتبر نیستند.

شانس قبولی در مقطع کارشناسی کانادا برای کدام رشته ها بیشتر است؟

دانشگاه‌های کانادا برای مقطع لیسانس، در اکثر رشته‌های تحصیلی دانشجو می‌پذیرند منتهی بیشتر تمایل به پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته‌های مهندسی، کامپیوتر، تجارت و بازرگانی دارند. البته رشته پزشکی هم جزء رشته‌هایی است که تقاضای زیادی برای تحصیل به آن در دانشگاه‌های کانادا وجود دارد و دانشگاه‌های بسیاری نیز با کیفیت بالا امکان تحصیل در رشته پزشکی را برای دانشجویان فراهم می کنند.

تحصیل کارشناسی کانادا در دانشگاهی که شماره DLI دارد

داشتن شماره ی DLI برای یک موسسه آموزشی به این معنی است که می تواند میزبان دانشجویان بین المللی باشد، ولی این نکته را فراموش نکنید اگر می خواهید بعد از تحصیلتان در کانادا بمانید و کار کنید، تمام موسساتی که DLI دارند این امکان را برای شما فراهم نمی کنند. ممکن است شما بدون توجه به این موضوع از موسسه ایی که دی اِل آی ندارد، پذیرش بگیرید و مدراک خود را برای اخذ ویزای تحصیلی ارسال کنید،متاسفانه درخواست شما ریجکت می شود، چون این دانشگاه نمی تواند دانشجوی بین المللی بپذیرد.


چگونه درخواست برای تحصیل در دانشگاه کانادایی را مطرح کنیم؟

برای تمام دانشگاه‌های کانادا نمی‌توان یک پروسه ثابت و مشابه را برای ثبت نام ذکر نمود زیرا هر دانشگاه روش خاص خود را دارد. بنابراین برای ثبت نام باید وارد سایت دانشگاه شده و روی بخش application کلیک کنید. در این قسمت به صورت آنلاین درخواست خود را مطرح می‌کنید و می‌توانید شرایطی را که دانشگاه برای ثبت نام در نظر گرفته مشاهده کنید. اما برای پر کردن فرم درخواست تحصیل در برخی از دانشگاه‌ها باید با ورود به سایت دانشگاه مورد نظر، فرم مربوط به درخواست تحصیل را دانلود کنید و بعد از پر کردن فرم آن را به نشانی سایت ذکر شده در صفحه وب سایت دانشگاه ارسال کنید.

نامه ی پذیرش از دانشگاه های کانادا Letter of Acceptance

برای اینکه بتوانید اجازه ی تحصیل در کانادا را داشته باشید باید نامه ی پذیرش از یک دانشگاه که DLI دارد را دریافت کرده باشید. 

دانشگاه هایی که DLI دارند از طرف کل یا منطقه ایی این اجازه را دارند که پذیرای دانشجویان بین المللی باشند، هرچند شاید مشخص شدهن تعدادی دانشگاه و انسیتو امری سختگیرانه به نظر آید ولی این لیست شامل تعداد زیادی از دانشگاه می شود؛ می توانید وارد سایت سفارت کانادا شوید تا لیست کامل این دانشگاه و انسیتوها را ببینید.

نامه ی پذیرش مدرکی رسمی است که نشان می دهد شما در یک دانشگاه برای تحصیل پذیرقته شده اید. در این نامه تمامی اطلاعات تحصیل شما، انسیتویی که از آن پذیرش گرفته اید، شهریه، کمک هزینه های مالی در صورتی که به شما تعلق می گیرد، زمان بندی تحصیل و تمامی شروطی که برای پذیرش شما (مانند زبان انگلیسی) تعریف شده است، درج گردیده است.

در حالی که شما منتنظر نامه ی پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود هستید، بهتر است مدارک خود ار برای گرفتن اجازه ی تحصیل در کانادا را آماده کنید. با اینکار شما آماده هستید که به محض دریافت نامه ی پذیرش، مدارک خود برای اخذ اجازه ی تحصیل را ارسال نمایید.

آیا دانشگاه‌های کانادا در مقطع کارشناسی دانشجوی بورسیه می‌پذیرند؟

دانشگاه‌ها در کانادا دانشجوی بورسیه در مقطع کارشناسی می‌پذیرند اما به تعداد کم. همچنین مقدار فاندی که به دانشجویان کارشناسی تعلق می‌گیرد به نسبت مقاطع تحصیلی بالاتر کمتر است و دانشجو مجبور به پرداخت بخش قابل توجهی از شهریه خواهد بود. مقدار فاندی که به دانشجویان در مقطع تحصیلی لیسانس تعلق می‌گیرد در هر دانشگاه متفاوت است. حتی در یک رشته تحصیلی ممکن است اساتید فاندهای مختلفی را به دانشجویان خارجی خود اختصاص دهند.


نحوه آموزش در مقطع کارشناسی کانادا

در این مقطع تحصیلی که معمولا 4 سال به طول می‌انجامد، دانشگاه‌ها سعی دارند که در طی دو سال اول به آموزش مفاهیم ابتدایی مرتبط با رشته تحصیلی بپردازند اگر دانشجو موفق به گذراندن واحدهای درسی شود اجازه ادامه تحصیل برای سال سوم و چهارم به او داده می‌شود. همچنین در صورتی که دانشجو 2 سال اول تحصیل خود را با موفقیت پشت سر بگذارد، دانشگاه این امکان را به او می‌دهد تا به طور همزمان در رشته دیگری هم تحصیل نماید. در سال سوم و چهارم، شما یک دانشجوی تمام وقت خواهید بود که در این دوره به ارائه سمینار و شرکت در برنامه‌های آموزشی می‌پردازید. دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای دانشجویان، آن‌ها را در یک محیط واقعی کاری قرار می‌دهد.

سیستم آموزشی دوره‌ی لیسانس در کانادا

سیستم آموزشی  این کشور برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا به صورتی تنظیم شده که دانشجویان به بهترین شکل دروس خود را با برنامه ریزی دقیق بگذرانند. بیشتر دانشگاه‌های کانادایی از سیستم دو ترمی برای هر سال تحصیلی استفاده می‌کنند، البته تعدادی از دانشگاه‌ها سیستم های سه ترمی و یا چهار ترمی را نیز جهت جلب نظر دانشجویان ارائه می‌دهند. ترم آغازین هر سال تحصیلی از ماه سپتامبر (شهریور-مهر) شروع می‌شود و تحت عنوان ترم پاییز (Fall Semester) شناخته می‌شود. ترم دوم تحصیلی از ژانویه هر سال (آذر-دی) شروع می‌شود و تحت عنوان ترم زمستان (Winter Semester) شناخته می‌شود.

درصورت استفاده از سیستم های سه ترمی و یا چهار ترمی، دو ترم اضافی بهار (Spring Semester) و تابستان (Summer Semester) نیز به این سیستم اضافه می‌شوند.

با وجود این موارد باید اشاره کرد که کیفیت دانشگاه محل تحصیل هم تاثیر بسزایی در شانس موفقیت اخذ پذیرش از دانشگاه خواهد داشت و به موجب محبوبیت این دانشگاه‌ها و تعدد متقاضیان واجد شرایط برای آنها، متقاضیان مسیر دشوار تری را در اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا خواهند داشت. همچنین میزان شهریه دریافتی برای دانشگاه ها در مقطع لیسانس با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت می‌باشد و در بازه 20000 تا 60000 دلار کانادا در سال قابل تغییر می باشد.

از جمله مواردی که شانس اخذ پذیرش در دوره ی کارشناسی را برای متقاضی افزایش می دهد می‌توان به نبود گپ تحصیلی، معدل بالا در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی (حداقل 15) و توانایی در مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی اشاره داشت.

علاوه بر شرایط ذکر شده، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید توجه زیادی به تاریخ ددلاین دانشگاه‌ها (به اتمام رسیدن ثبت نام دانشگاه) برای رشته مورد نظر خود داشته باشند. توجه نداشتن به این تاریخ ها ممکن است منجر به از بین رفتن فرصت درخواست دهنده برای اخذ پذیرش مورد نظر خود شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: