مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته عمران در کره جنوبی

تحصیل رشته عمران در کره جنوبی

در طول ده سال گذشته، کره‌جنوبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. کره‌جنوبی کشوری جذاب و مدرن است و چیزهای زیادی برای تازه‌واردها دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. امروزه ما شاهد پدیده‌ای با عنوان 'موج کره' هستیم، یک پدیده‌ی جهانی که با افزایش محبوبیت K-pop، درام‌های کُره‌ای و مُد کُره‌ای بوجود آمده است. به‌غیر از نفوذ فرهنگ پاپ، کُره‌جنوبی نیروی پیشرو در صنعت فن‌آوری دیجیتال و یکی از پیشروترین کشورها با جامعه‌ای بسیار متصل به اینترنت است.

برای یک علاقه‌مند به غذا، غذاهای کُره‌ای فقط محدود به رستوران‌های درجه‌ی یک نیست، بلکه می‌توان آن را به‌راحتی از فروشندگان خیابانی نیز خریداری کرد. غذا در کُره‌جنوبی نه‌فقط از نظر قیمت مناسب است، بلکه از نظر طعم نیز سالم و غنی و مغذی است. در کُره‌جنوبی، کنفوسیوس‌گرایی سنتی برآمده از چین باستان با تاثیر فرهنگ مُدرن آمریکایی و ژاپنی تلاقی شده است.

همچنین عوامل کاربردی بسیاری وجود دارد که تحصیل در کره‌جنوبی را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌سازد: هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌ی دیگر ارزان‌تر است، هزینه‌ی تحصیل مناسب و پایین است. با تحولات اقتصادی و سیاسی که کره‌جنوبی به خود دیده، این کشور مدرن به داشتن کیفیت خوب آموزشی و استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشت و درمان مشهور است. کره‌جنوبی، یک کشور امن و مطمئن با ارتباطات مسافرتی خوب با کشورهای همسایه‌ی خود است. سفر به چین، ژاپن و باقی نقاط آسیا در تعطیلات آخر هفته می‌تواند زندگی و تحصیل در کره‌جنوبی را جذاب‌تر سازد.

تحصیل رشته عمران در کره جنوبی دارای هیجان مداوم است و موقعیت های بی پایان، برای ماجراجویی در آن وجود خواهد داشت. قطب های مهم فناوری مانند شهر سئول، در کنار مناطق فوق العاده زیبا و کوهستانی قرار گرفته است و دانشجویان می توانند اوقات فراغت خود را در خارج از کلاس ها، به کاوش در مناظر مختلف بپردازند. از لحاظ زیبایی ظاهری، در کره جنوبی، دانشجویان شهرت زیادی دارند و چندین دانشجوی بین المللی و محلی از این سنت گزارش داده اند و این یک نمونه کلیشه ای از زندگی دانشجویی کره ای است که هر دانشجو طوری لباس می پوشد که گویی قصد مصاحبه شغلی را دارد.

کره جنوبی مکانی است که به دلیل استقبال از فناوری، سرگرمی و رسانه شناخته شده است. این کشور مکانی است که می توان برای ابداع، ایده های جدید و تازه ای را به جهان عرضه کرد. همچنین کره جنوبی مکانی با تاریخ سیاسی غنی، جالب و پیچیده است و آن را به مکانی عالی برای دانشمندان علوم اجتماعی و تاریخ، در کنار رشته های مهندسی، تبدیل کرده است. در اینجا چند مدرک برای شاخه های مختلف در کره جنوبی آورده شده است:

  • مدرک مهندسی عمران
  • مدرک زبان
  • مدارک MBA
  • مدارک موسیقی

شرایط تحصیل رشته عمران در کره جنوبی

این روزها کره جنوبی به محبوبیتی در بین دانشجویان بین المللی دست یافته است و طیف گسترده ای از دانشگاه ها و برنامه هایی مانند دوره های تحصیلی شاخه مهندسی عمران، برای دانشجویان در نقاط مختلف این کشور ارائه می دهد. به علاوه، هزینه زندگی و تحصیل در کره جنوبی برای اکثر مردم نسبتاً ارزان است. یک نکته جالب در مورد کره جنوبی این است که این کشور، بین دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی تفاوت قائل نمی شود. هر دو دسته هزینه های یکسانی را پرداخت می کنند و این هزینه ها حتی چندان زیاد نیستند، خصوصاً وقتی با مقداری که در ایالات متحده، کانادا یا استرالیا پرداخت می شود، مقایسه شود.

برای اکثر برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد، میزان هزینه ها از 1000$ الی 1500$ (دلار) شروع می شود و می تواند به 21000$ (دلار) در هر ترم برسد. این مقدار ممکن است کاملاً ارزان به نظر نرسد، اما باید در نظر گرفت که در دانشگاه های آمریکا، میزان شهریه به راحتی می تواند بیش از 50000$ (دلار) در سال باشد. مهندسی، پزشکی و علوم انسانی اغلب گرانترین رشته های دانشگاهی هستند و رشته عمران هم از این قائده مستثنی نیست. همچنین بورسیه تحصیلی قابل توجهی در دسترس است و بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان بین المللی این بورسیه را ارائه می دهند. شرایط هر بورسیه تحصیلی متفاوت است، اما بسیاری از این کمک ها اغلب بر اساس معدل قبلی یا عملکرد تحصیلی افراد، اعطا می شود.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته عمران در کره جنوبی

سیستم آموزشی مهندسی عمران در کره جنوبی از سطح بالایی برخوردار است. کره جنوبی سطح علمی خود را با داشتن بهترین دانشگاه ها در آسیا و کل جهان نشان می دهد. دانشگاه های آن اغلب در بین بهترین موسسات آموزش عالی رتبه بندی می شوند و کره جنوبی یکی از 3 مکان برتر در نتایج نظرسنجی را به خود اختصاص داده است. کره جنوبی به طور کلی، می تواند پیشرو در فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در همه رشته های مهندسی باشد و وقتی صحبت از ICT می شود، کمتر کشوری می تواند با پیشرفت چشمگیر شرکت های بزرگ کره جنوبی مانند سامسونگ، ال جی یا SK Hynix مطابقت داشته باشد و همچنین به لطف هیوندای و کیا، کره جنوبی یک بازیگر مهم در صنعت خودرو در جهان است.

برخی از دانشگاه ها که در کره جنوبی، دوره های مهندسی عمران را ارائه می کنند از قرار زیر است:

  • دانشگاه سجونگ
  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه سئول

هر دانشگاه در کره جنوبی سیستم خاص خود را دارد که به دانشجویان احتمالی آینده امکان می دهد برای گذراندن برنامه های تحصیلات خود در این دانشگاه ها، درخواست دهند و ثبت نام کنند. بنابراین، افراد هنگامی که دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردند، می توانند درخواست خود را ارائه دهند و مدارک خود را ارسال کنند.


مدارک مورد نیاز جهت تحصیل رشته عمران در کره جنوبی

در کره جنوبی درخواست های ارائه شده توسط دانشجویان بین المللی رشته عمران، به زبان انگلیسی افزایش پیدا کرده است. دانشگاه ها در این کشور کم کم به شهرت گسترده ای در معرفی برخی از با هوش ترین افراد در جهان، دست پیدا می کنند و این دانشجویان درخشان را با مشاغل رویایی خود مواجه می کند. همچنین در اینجا برخی از الزامات اساسی مورد نیاز دانشجویان برای پذیرش در رشته عمران وجود دارد:

  • اسکن آخرین مدرک تحصیلی
  • سوابق دوره های قبلی
  • اسکن گذرنامه و یا مدرک شناسایی
  • رزومه
  • نمرات آزمون های ورودی
  • مدرک زبان
    • اگر فردی در دوره تحصیلی عمران در کره جنوبی شرکت کند، باید ثابت کند که دارای مهارت های زبان، برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی می باشد. این دوره ها همچنین افراد را برای هر یک از آزمون های انگلیسی زبان مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کنند. دانشجویان برای اقدام به تحصیل در کره جنوبی، باید مدارک تحصیلی در زمینه مهارت انگلیسی خود را ارائه دهند. گواهینامه هایی که به طور کلی توسط دانشگاه های کره جنوبی پذیرفته می شوند شامل موارد زیر است:
      • PTE Academic
      • تافل
      • آیلتس
      • مهارت C1 پیشرفته یا C2

مدارک برای دریافت بورسیه تحصیلی

  • توصیه نامه های موسسه ها و یا استادان
  • ارائه نمونه کارها

ویزای دانشجویی کره جنوبی 

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در دانشگاهی در کره‌جنوبی تحصیل کنید، باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. برای ارائه‌ی درخواست خود، نیاز به یک گواهی پذیرش از دانشگاهی در کره‌جنوبی دارید. برای بدست آوردن این گواهی، معمولاً باید هزینه‌ی حداقل 2 ترم 10 هفته‌ای را پرداخت کنید. دانشگاه‌های کره‌جنوبی 4 ترم 10 هفته‌ای در هر سال تحصیلی برگزار می‌کنند. ویزای دانشجویی، D-visa نامیده می‌شود. با ویزای دانشجویی، می‌توانید برای حق کار نیمه‌وقت پس از 6 ماه تحصیل در کره‌جنوبی، درخواست دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دانشگاه خود مشورت کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: