مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی

تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی

در طول ده سال گذشته، کره‌جنوبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی تبدیل شده است. کره‌جنوبی کشوری جذاب و مدرن است و چیزهای زیادی برای تازه‌واردها دارد که می‌توانند از آن لذت ببرند. امروزه ما شاهد پدیده‌ای با عنوان 'موج کره' هستیم، یک پدیده‌ی جهانی که با افزایش محبوبیت K-pop، درام‌های کُره‌ای و مُد کُره‌ای بوجود آمده است. به‌غیر از نفوذ فرهنگ پاپ، کُره‌جنوبی نیروی پیشرو در صنعت فن‌آوری دیجیتال و یکی از پیشروترین کشورها با جامعه‌ای بسیار متصل به اینترنت است.

برای یک علاقه‌مند به غذا، غذاهای کُره‌ای فقط محدود به رستوران‌های درجه‌ی یک نیست، بلکه می‌توان آن را به‌راحتی از فروشندگان خیابانی نیز خریداری کرد. غذا در کُره‌جنوبی نه‌فقط از نظر قیمت مناسب است، بلکه از نظر طعم نیز سالم و غنی و مغذی است. در کُره‌جنوبی، کنفوسیوس‌گرایی سنتی برآمده از چین باستان با تاثیر فرهنگ مُدرن آمریکایی و ژاپنی تلاقی شده است.

همچنین عوامل کاربردی بسیاری وجود دارد که تحصیل در کره‌جنوبی را به یک انتخاب عالی تبدیل می‌سازد: هزینه‌های زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته‌ی دیگر ارزان‌تر است، هزینه‌ی تحصیل مناسب و پایین است. با تحولات اقتصادی و سیاسی که کره‌جنوبی به خود دیده، این کشور مدرن به داشتن کیفیت خوب آموزشی و استانداردهای بالای مراقبت‌های بهداشت و درمان مشهور است. کره‌جنوبی، یک کشور امن و مطمئن با ارتباطات مسافرتی خوب با کشورهای همسایه‌ی خود است. سفر به چین، ژاپن و باقی نقاط آسیا در تعطیلات آخر هفته می‌تواند زندگی و تحصیل در کره‌جنوبی را جذاب‌تر سازد.

چرا تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی؟

در مقایسه با سایر کشورهای آسیایی، دانشجویان بین المللی بیش تر کره جنوبی را انتخاب می کنند. این کشور پایتخت مد آسیا است. اگر اروپا دارای پایتخت های مد فرانسه، انگلیس، ایتالیا و غیره است، کره جنوبی نیز قدرت مد در آسیا می باشد. کره جنوبی از همه جنبه ها کشوری پیشرفته است: اقتصاد، جامعه، مد، زیبایی و سرگرمی. محصولات مد کره، زیبایی سنتی دارند. آن ها کمی سبک شرقی را در هم می آمیزند اما هنوز هم ویژگی های آسیایی متمایزی دارند. مد کره ای زیبا و مقرون به صرفه است.

برای دست یافتن به مد کره ای می توان به مراکز تجاری معروف یا بازارهای شلوغ با قیمت های بسیار مقرون به صرفه رفت. کره به خاطر هالیو (موج کره ای) در کنار استایل مد آیدل کاملا مشهور است. به همین دلیل، بسیاری از جوانان کره را به عنوان مقصد تحصیل و همچنین دنبال کردن علاقه خود به مد انتخاب می کنند. هنگام تحصیل در کره جنوبی، دانشجویان می توانند به راحتی به مد دسترسی پیدا کنند و همچنین تجربیات ارزشمندی را از اسلاف خود کسب کنند.

مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی

هنگام تحصیل در رشته طراحی لباس در کره جنوبی، دانشجویان برای دستیابی به بیش تر ترندها به دانش جدید و برنامه های مطالعاتی نوآورانه دسترسی خواهند داشت. دانشجویان علاوه بر مطالعه تئوری در کلاس های درس، خلق طرح های جدید را نیز تمرین می کنند. دانشجویان بیش تر از تئوری برای طراحی لباس به صورت عملی تمرین می کنند. تمرین و تجربه عملی به دانشجویان اجازه می دهد تا خلق کنند، از تجربه ها بیاموزند و خود را ارتقا دهند. تحصیل در رشته طراحی لباس در کره فرصت خوبی برای کسانی است که عاشق خلاقیت و هنر هستند.

با تحصیل در کره، دانشجویان از ابتدایی ترین تا تخصصی ترین دانش را خواهند آموخت. این بدان معناست که دانش بنیادی کاملی در مورد توانایی خلق و به کار بردن از طریق تمرین های عملی به آن ها ارائه خواهد شد. دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که از اساتید و مدرسین بسیار متخصص دانش کسب کنند، به طور مستقیم در کارخانه پوشاک تمرین کنند یا در هفته های مد کره ای یا بین المللی شرکت کنند.

شرایط تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی

اگر فردی که علاقه مند به طراحی لباس است از منابع اقتصادی خانوادگی و توانایی علمی خوبی برخوردار بوده و یک زبان خارجی بلد باشد، قطعاً برای درخواست تحصیل در خارج از کشور مشکلی نخواهد داشت. دانشگاه ها و کالج های کره جنوبی فقط به دانشجویان بین المللی نیاز دارند که تحصیلات خوب یا عالی داشته باشند و دارای توانایی مالی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در شش ماه اول خود باشند. برای آن دسته از دانشجویانی که صلاحیت های تحصیلی و توانایی مالی بالاتری دارند، شانس قبولی بیش تر خواهد بود. به ویژه، کسانی که موفقیت های علمی خوبی دارند فرصت دریافت بسیاری از بورس های تحصیلی ارزشمند را نیز دارند.

اگر دانشجویان توانایی ضعیفی در زبان خارجی دارند، می توانند برای دریافت پشتیبانی و همچنین افزایش شانس ثبت نام، در یک دوره مقدماتی کره ای شرکت کنند. علاوه بر الزامات و شرایط پایه، دانشجویانی که متقاضی تحصیل در رشته طراحی لباس هستند لازم است که استعداد و خلاقیت خود را به مدرسه نشان دهند. آن ها باید یک طرح یا طرح اولیه را به صورت پیوست شده به فایل درخواست برای ارزیابی ارسال کنند. برای بسیاری از دانشگاه ها/ کالج های کره، طراحی بسیار مهم است و همچنین موفقیت یا عدم موفقیت متقاضی را تعیین می کند.


موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته طراحی لباس در کره جنوبی

در این بخش برخی از موسسات آموزشی کره جنوبی را که در زمینه آموزش طراحی لباس تخصص دارند معرفی می کنیم:

  • دانشگاه کیونگی
  • دانشگاه هانیانگ
  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه چونگ آنگ
  • دانشگاه دائگو
  • دانشگاه کوکمین
  • دانشگاه سجونگ
  • دانشگاه زنان اوها
  • دانشگاه دوک سونگ
  • دانشگاه کونکوک

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی

کره جنوبی نیز مانند اکثر کشورهای جهان دانشگاه های خود را به دانشگاه های دولتی (مورد حمایت دولت) و خصوصی تفکیک می کند. با این حال، یکی از نکات منحصر به فرد در مورد کره جنوبی این است که آن ها از دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل متفاوتی نمی گیرند؛ بلکه شهریه دانشجویان خارجی همانند شهریه همکلاسی های کره ای آن ها می باشد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی کره جنوبی به صورت زیر است:

دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های خصوصی ثبت نام می کنند باید انتظار داشته باشند که شهریه بالاتری را پرداخت کنند.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در کره جنوبی

با متوسط هزینه های زندگی به مبلغ 900$ تا 1400$ (دلار آمریکا) در ماه، کره جنوبی می تواند مکان نسبتا گرانی برای تحصیل باشد. اما دانشجویان می توانند روش های زیادی برای صرفه جویی در هزینه ها و بودجه پیدا کنند. تجزیه و تحلیل هزینه زندگی در کره جنوبی ارقام زیر را نشان می دهد:

  • محل اقامت (خوابگاه دانشگاه): 600$ تا 1400$ (دلار آمریکا) در ترم
  • محل اقامت (اجاره خصوصی): 300$ تا 400$ (دلار آمریکا) در ماه به علاوه ودیعه (3000$ تا 5000$ (دلار آمریکا))
  • غذا و مواد غذایی: 300$ تا 500$ (دلار آمریکا) در ماه
  • بیمه پزشکی: 20$ (دلار آمریکا) در ماه
  • کارت حمل و نقل ماهانه (قطار، مترو، اتوبوس): 40$ (دلار آمریکا)
  • صرف غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران میان رده: 34$ (دلار آمریکا).

ویزای دانشجویی کره جنوبی 

اگر قصد دارید بیش از 90 روز در دانشگاهی در کره‌جنوبی تحصیل کنید، باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید. برای ارائه‌ی درخواست خود، نیاز به یک گواهی پذیرش از دانشگاهی در کره‌جنوبی دارید. برای بدست آوردن این گواهی، معمولاً باید هزینه‌ی حداقل 2 ترم 10 هفته‌ای را پرداخت کنید. دانشگاه‌های کره‌جنوبی 4 ترم 10 هفته‌ای در هر سال تحصیلی برگزار می‌کنند. ویزای دانشجویی، D-visa نامیده می‌شود. با ویزای دانشجویی، می‌توانید برای حق کار نیمه‌وقت پس از 6 ماه تحصیل در کره‌جنوبی، درخواست دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با دانشگاه خود مشورت کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: