مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع تحصیل دکترا در کره جنوبی

راهنمای جامع تحصیل دکترا در کره جنوبی

شهرهای فوق‌ مدرن کره‌جنوبی و شهرت این کشور به داشتن نوآوری‌های تکنولوژیک، آن را به مکان مناسبی برای شروع تحقیقات و تحصیل در مقطع دکترا تبدیل ساخته است. آموزش در کره‌ جنوبی بسیار ارزشمند است و سالانه هزاران دانشجوی خارجی از سراسر جهان برای تحصیل به دانشگاه‌های معروف و برجسته‌ی این کشور می‌آیند. این مقاله هر آنچه را که باید در مورد تحصیل در مقطع دکترا در کره‌ جنوبی بدانید، از بورسیه‌های تحصیلی گرفته تا مراحل درخواست پذیرش و ویزای دانشجویی و سیستم دانشگاهی در کره‌جنوبی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

فرصت‌های تحصیل دکترا در کره‌جنوبی

احتمالاً الان این مقاله را در دستگاهی می‌خوانید که در کره‌ جنوبی طراحی شده و توسعه یافته است. تخصص و نبوغ کُره‌ای احتمالاً در دستگاه پخش موسیقی، تلفن همراه یا حتی ماشین شما خودنمایی می‌کند. دانشگاه‌هایی که به پیشرفت علمی و تکنیکی کره‌جنوبی کمک کرده‌اند، دلیل بسیار قانع‌کننده‌ای برای شروع تحصیلات تکمیلی شما در این کشور هستند. در همان دوره‌ای که شاهد موفقیت‌ برندهای جهانی سامسونگ، ال‌جی، هیوندای و کیا بوده‌اید، آموزش عالی در کره‌جنوبی نیز در رتبه‌ بندی‌های جهانی قرار گرفته است. کره‌ جنوبی میزبان چند تا از بهترین دانشگاه‌های آسیا و جهان است. در همین حال، شهر سئول به‌عنوان یکی از شهرهای برتر دانشگاهی Times Higher Education انتخاب شده است.

با توجه به اینکه دولت کره‌جنوبی جذب دانشجویان خارجی را به‌عنوان یک استراتژی کلیدی برای توسعه‌ی بیشتر سیستم آموزش عالی خود معرفی کرده است، اکنون زمان خوبی برای بررسی تحصیل در مقطع دکترا در کره‌جنوبی است. بورسیه‌های دولتی سخاوتمندانه برای دانشجویان خارجی- هزینه‌های تحصیل، زندگی، پروازها و موارد دیگر توسط بورسیه‌های معتبر جهانی کره‌جنوبی تامین می‌شود.

  • دانشگاه‌های درجه یک: چندین دانشگاه کره‌جنوبی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
  • نوآوری‌های تکنولوژیک: شهرت کره‌جنوبی در زمینه‌ی نوآوری به‌ خوبی اثبات شده و این کشور از سریع‌ترین سرعت اینترنت در جهان برخوردار است.
  • شهرهای سرزنده با سنت‌های باستانی: همچون سئول، شهرهای بوسان و اینچئون، فرهنگ مدرن را با مکان‌های فرهنگی خیره‌کننده ترکیب می‌کنند.
نکات مهم برای تحصیل در کره جنوبی
تعداد دانشگاه ها 376
جوایز نوبل 1
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه Sungkyunkwan (1398)
تعداد دانشجویان خارجی 84749
طول دوره دکترا 3 سال
هزینه های تحصیل 2،700،000 وون (2320 دلار)- 4،250،000 وون (3650 دلار) در هر ترم
سال تحصیلی از مارس تا فوریه

دانشگاه‌های کره‌ جنوبی

با توجه به جایگاه والای خود به‌ عنوان تولیدکننده‌ی برتر محصولات مصرفی و صنعتی با تکنولوژی بالا در جهان، بسیاری از دانشگاه‌های کره‌جنوبی در رشته‌های علم و فن‌آوری تخصص ویژه‌ای دارند. رشته‌های دیگر نیز محبوب هستند، از جمله همه‌ی رشته‌های مرتبط با هنرهای اصلی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و رشته‌های پزشکی. کره‌جنوبی همچنین مشتاق توسعه‌ی تحقیقات در رشته‌های مرتبط با فرهنگ و تاریخ محلی و منطقه‌ای خود است و بودجه‌ی خاصی را نیز به این منظور اختصاص داده است.

مشابه توافق بولونیا، آموزش عالی در کره‌جنوبی از یک سیستم سه مرحله‌ای پیروی می‌کند. دوره‌ی کارشناسی با دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکترا دنبال می‌شود، اما ذکر این نکته ضروری است که طول مدت تحصیل در هر مرحله نسبتاً طولانی است. مقطع دکترا در دانشگاه‌های کره‌جنوبی معمولاً حداقل دو تا سه سال به‌طول می‌انجامد، اما بسته به رشته‌ی کارشناسی ارشد خود، ممکن است برای تکمیل دوره قبل از نوشتن پایان‌نامه، به دوره‌ی ثبت‌نام طولانی‌تری نیاز داشته باشید. اعتبار دانشگاه‌های کره‌جنوبی همچنان در حال ارتقاء است تا با توسعه‌ی سریع بخش آموزش عالی همگام شود. هم‌اکنون شورای آموزش دانشگاه‌های کره‌جنوبی، به‌عنوان یک سازمان خصوصی عمل می‌کند و عملکرد تعداد زیادی از موسسات آموزشی عضو از جمله اکثر دانشگاه‌های برتر این کشور را ارزیابی و آن‌ها را رتبه‌ بندی و تائید می‌کند.

دانشگاه‌های داخلی کره جنوبی

موسسات آموزش عالی در کره‌جنوبی به چند گروه و غالباً به موسسات خصوصی و دولتی (یا 'ملی') تقسیم می‌شوند. این تقسیم‌ بندی ممکن است در ابتدا گیج‌کننده به‌نظر برسد، اما نگران نباشید: از دیدگاه شما به‌عنوان یک دانشجوی مقطع دکترا، این دانشگاه‌ها عمدتاً با تخصص در رشته‌ی مورد نظر شما متمایز خواهند شد. هر دو موسسه‌ی خصوصی و دولتی می‌توانند مقطع دکترا برگزار کنند و این موضوع در رتبه‌بندی‌های داخلی و بین‌المللی به‌خوبی نمایان است.

موسسات زیر برخی از موسسات برتر کره‌جنوبی در سطح بین‌الملل هستند که همگی دوره‌‌های دکترا برگزار می‌کنند:

  • دانشگاه ملی سئول (دولتی): بالاترین رتبه‌ی دانشگاهی از کره‌جنوبی که در پایتخت این کشور- شهر بزرگ سئول- واقع شده است.
  • موسسه‌ی پیشرفته‌ی علم و فن‌آوری کره‌جنوبی (دولتی): KAIST، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی علم و مهندسی در کره‌جنوبی است که در مرکز شهر داژون قرار گرفته است.
  • دانشگاه علم و صنعت پوهانگ (خصوصی): دانشگاه پوهانگ که در ساحل شرقی کره‌جنوبی واقع شده، در رشته‌ی تحقیقات علم و فن‌آوری تخصص ویژه دارد و دارای تعداد زیادی مدارس تحصیلات تکمیلی حرفه‌ای است.
  • دانشگاه یونسی (خصوصی): دانشگاه یونسی، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کره‌جنوبی ‌و یکی از معتبرترین موسسات خصوصی این کشور است که در شهر سئول قرار دارد.
  • دانشگاه کره (خصوصی): یکی دیگر از قدیمی‌ترین موسسات آموزشی در کره‌جنوبی است که در شهر سئول واقع شده و در تعداد زیادی از رشته‌های تحقیقاتی تخصص ویژه دارد و چندین بخش تحصیلات تکمیلی اختصاصی ارائه می‌دهد.




دانشگاه‌های بین‌المللی کره جنوبی

در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های داخلی با تعداد زیادی از دانشگاه‌های بین‌المللی همکاری آموزشی دارند.

دانشگاه‌‌های زیر در پردیس جهانی اینچئون دارای شعبه هستند:

  • دانشگاه ایالتی نیویورک (SUNY)؛
  • دانشگاه جورج میسون؛
  • دانشگاه گنت؛
  • دانشگاه یوتا؛
  • مدارس تحصیلات تکمیلی؛

کره‌جنوبی دارای چندین مدرسه‌ی تحصیلات تکمیلی است که برخی از آن‌ها وابسته به دانشگاه‌های بزرگ‌تر هستند و برخی دیگر موسسات مستقلی هستند که در رشته‌های خاص و در سطوح پیشرفته تخصص دارند و فعالیت می‌کنند. برخی از مدارس تحصیلات تکمیلی عملگرا هستند- با تمرکز بر آموزش در سطح کارشناسی ارشد- و برخی دیگر به‌سمت تحقیقات دکترا هدایت می‌شوند. انتخاب شما بین یک دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی تخصصی و یک دانشگاه بزرگ‌تر احتمالاً به منابع و تخصص خاصی که در رشته‌ی شما موجود است بستگی دارد.

رتبه‌ بندی دانشگاه‌های کره‌جنوبی

در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های کره‌جنوبی از موفقیت‌های بالایی در رتبه‌ بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها (و همچنین رتبه‌ بندی‌های منطقه‌ای آسیایی) برخوردار هستند.

دانشگاه های برتر کره جنوبی2022
رتبه ی جهانی رتبه در کره جنوبی دانشگاه شهر
=54
1

دانشگاه ملی سئول

سئول
99= 2

Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST)

Daejeon
=122
3

Sungkyunkwan University (SKKU)

سئول
151= 4

Yonsei University (Seoul campus)

سئول
=178
5

Ulsan National Institute of Science and Technology (UNIST)

Ulsan
=185 6

Pohang University of Science and Technology (POSTECH)

Pohang
201-250
7

دانشگاه کره

سئول
251-300 8=

Kyung Hee University

سئول
251-300
8=

Sejong University

سئول
351-400 10

Hanyang University

سئول
501-600
11

Gwangju Institute of Science and Technology

Gwangju
601-800 12=

Ajou University

Suwon
601-800 12=

Chung-Ang University

سئول
601-800 12=

Ewha Womans University

سئول
601-800 12=

Konkuk University

سئول
601-800 12=

Kyungpook National University

Daegu
601-800 12=

University of Ulsan

Ulsan

ساختار دوره‌ی دکترا در کره جنوبی

سال تحصیلی در کره‌جنوبی به دو ترم تقسیم می‌شود و از ژوئیه تا آگوست و از دسامبر تا فوریه دارای تعطیلات است. اگر می‌خواهید در تعطیلات فصلی به خانه بروید و به دیدار خانواده بشتابید یا متمایل هستید که تجربه‌ی بیشتری از خود کره‌جنوبی داشته باشید، این تعطیلات طولانی زمستانی ممکن است جذاب باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در کره‌جنوبی معمولاً شامل سه مرحله است:

  • بسته به رشته‌ی کارشناسی ارشد خود، ممکن است نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی به‌ ارزش 36 واحد (تقریباً معادل 72 واحد ECTS که در سیستم بولونیا استفاده می‌شود) باشید.
  • سپس ممکن است از شما خواسته شود که در یک امتحان کتبی (بعضاً 'امتحان جامع') شرکت کنید
  • در نهایت، شما یک پایان‌نامه را تحت هدایت یک یا چند سرپرست تعیین شده تکمیل می‌کنید.
  • پس از ارائه‌ی پایان‌نامه، حداقل پنج ممتحن، پایان‌نامه‌ی شما را ارزیابی می‌کنند. اگر این 5 ممتحن آن را تائید کنند، ممکن است دفاع شفاهی از پایان‌نامه واقعاً نیاز نباشد، اما برای اطلاعات خاص در مورد الزامات دوره و روش‌های امتحان دوره‌‌های دکترا، باید با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید.

هزینه‌ها و بورسیه‌های دوره دکترا در کره جنوبی

هزینه‌های دانشگاه‌ها در کره‌جنوبی ممکن است نسبتاً گران باشد، اما دولت و دانشگاه‌ها جداگانه بورسیه‌های تحصیلی و سایر کمک‌ هزینه‌های تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی خود قرار می‌دهند. همچنین، برخلاف بسیاری از کشورها، کره‌جنوبی هیچ شهریه اضافی از دانشجویان خارجی خود نمی‌گیرد.

هزینه‌ها بین دانشگاه‌ها و موسسات دولتی و خصوصی متفاوت است. دوره‌های آموزشی در رشته‌هایی همچون مهندسی و پزشکی معمولاً گران‌تر هستند (و دوره‌های تحصیلی آن‌ها طولانی‌تر است)، در حالی که دوره‌های تحصیلی در رشته‌های علوم انسانی معمولاً هزینه‌ی کمتری به‌همراه دارد. در کل، هزینه‌ی دوره‌‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کره‌جنوبی بین 1290000 وون (1100 دلار آمریکا) و 25600000 وون (22000 دلار آمریکا) است. هنگام بررسی هزینه‌ها، باید در نظر داشت که هزینه‌ها معمولاً در هر ترم پرداخت می‌شود: هزینه‌ی یک سال تحصیلی کامل، دو برابر این مبلغ است.

  • بسته به موسسه‌ی آموزشی خود، ممکن است لازم باشد هزینه‌ای بین 50،000 تا 160،000 وون (40 تا 140 دلار آمریکا) بپردازید.
  • هزینه‌ی دوره‌های زبان معمولاً حدود 850،000 وون (730 دلار آمریکا) برای یک دوره فشرده‌ی 3 هفته‌ای یا 1،500،000 وون (1290 دلار آمریکا) برای یک دوره‌‌ی 10 هفته‌ای است.
  • بیمه‌ی سلامت ملی (NHI) به‌عنوان شرط اقامت مورد نیاز است و هزینه‌ی آن، حدود 21000 وون (20 دلار) در ماه است.

کمک هزینه های تحصیلی دوره دکترا در کره جنوبی

بسیاری از دانشگاه‌ها، به دانشجویان خارجی واجد شرایط معافیت کامل یا جزئی از هزینه‌ها (معمولاً بین 30 تا 100 درصد هزینه‌های تحصیل) را ارائه می‌دهند. همانطور که انتظار دارید، این جایزه‌ها غالباً به‌صورت رقابتی اهداء می‌شوند. بنابراین، باید با موسسه‌ی آموزشی خود مشورت کنید تا ببینید چه نوع پشتیبانی برای شما وجود دارد و فرایند درخواست آن چگونه است.

علاوه بر بورسیه‌های تحصیلی موجود در دانشگاه‌ها، طرح‌های عمومی نیز وجود دارد که توسط دولت کره‌جنوبی به‌ منظور تشویق و حمایت از دانشجویان خارجی ایجاد شده است. این طرح‌ها شامل موارد زیر است:

  • بورسیه‌ی جهانی کره‌جنوبی: پروازها، شهریه، بیمه‌ی درمانی، دوره‌های زبان و هزینه‌های زندگی تحت پوشش این بورسیه قرار می‌گیرد.
  • برنامه‌ی حمایتی از دانشجویانی که خود تامین مالی هزینه‌های‌شان را برعهده دارند: مبلغ این بورسیه‌ی 500000 وونی در ماه به‌عنوان هزینه‌ی زندگی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در کره‌جنوبی زندگی می‌کنند.

درخواست پذیرش دوره‌ی دکترا در کره‌جنوبی

دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کره‌جنوبی ممکن است در هر دو ترم بهار و پاییز که سال تحصیلی کره‌جنوبی را تشکیل می‌دهند، آغاز شود:

برای ورود به دوره‌ای که در ماه مارس آغاز می‌شود، باید بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر درخواست پذیرش دهید.

برای ورود به دوره‌ای که از ماه سپتامبر آغاز می‌شود، دوره‌ی درخواست پذیرش از ماه مه تا ژوئن ادامه دارد.

شرایط لازم برای پذیرش دکترا از دانشگاه های کره جنوبی

شرایط لازم برای ورود به مقطع دکترا در کره‌جنوبی، بین موسسات آموزشی متفاوت است. شما غالباً باید انتظار داشته باشید که مدرک کارشناسی ارشد (یا معادل آن) را در یک رشته‌ی مربوط به دکترا اخذ کنید، اما یک مدرک کارشناسی خوب می‌تواند کافی باشد. دولت کره‌جنوبی چند استاندارد اولیه‌ی پذیرش را برای همه‌ی دانشگاه‌ها تعیین کرده است، اما خود موسسات آموزشی جداگانه می‌توانند شرایط خاص خود را ایجاد کنند. به‌عنوان یک قاعده‌ی کلی، اسناد زیر را باید ارائه دهید:

  • نسخه‌ی تکمیل شده‌ی فُرم درخواست پذیرش در موسسه‌ی خود؛
  • معرفی شخصی و طرح کلی برنامه‌ی تحصیلی خود؛
  • یک توصیه‌ نامه معمولاً توسط یکی از اعضای هیات علمی موسسه‌ای که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد شما را داده است؛
  • اسناد و مدارک سوابق تحصیلی موجود در دانشگاه خود (اگر هنوز از مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل نشده‌اید، می‌توانید نامه‌ای برای تائید فارغ‌التحصیلی خود در آینده ارائه دهید)؛
  • اثبات ملیّت خود (معمولاً یک کپی گذرنامه کافی است)؛




اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا کُره‌ای

در حین تحصیل در کره‌جنوبی، باید نشان دهید که منابع مالی کافی برای تامین هزینه‌های دوره‌ی تحصیل خود و زندگی‌تان را دارید و ممکن است ملزم به امضای تعهد شخصی در این زمینه شوید. همچنین ممکن است لازم باشد نشان دهید که شما یا حامی مالی‌تان از بودجه‌ی کافی برخوردار هستید- دولت کره‌جنوبی شواهدی مبنی بر موجودی بانکی 10000 دلار آمریکا را از شما طلب خواهد کرد. دوره‌های عملی (همچون دوره‌های هنرهای خلاق یا رشته‌های تربیت بدنی) ممکن است به نمونه‌ی کار یا مدارک دیگری نیاز داشته باشد که صلاحیت شما را برای این رشته‌ها تائید کند.

بیش از یک سوم کلاس‌ها در دانشگاه‌های کره‌جنوبی به‌ زبان انگلیسی تدریس می‌شود (این نسبت در مدارس تحصیلات تکمیلی بیشتر است). اگر دوره‌ی تحصیلی شما به دانش زبان کُره‌ای نیاز دارد، ممکن است از شما بخواهند که در آزمون مهارت زبان کُره‌ای (TOPIK) شرکت کنید. نمره‌ی معمول این آزمون، نمره‌ی سطح 3 یا بالاتر است. کره‌جنوبی خود دارای یک سنت قوی زبان انگلیسی است و زبان انگلیسی از مراحل اولیه در سیستم آموزشی این کشور نیاز است. یعنی، بسیاری از کُره‌ای‌هایی که در مقطع دکترا با آن‌ها مواجه خواهید شد، قادر به صحبت به زبان انگلیسی هستند. چه به‌ دلیل کنجکاوی و چه به‌ واسطه‌ی شرایط دوره، شما باید بتوانید از طریق دانشگاه خود، در کلاس‌های زبان کُره‌ای ثبت‌نام کنید. این دوره‌ها معمولاً در دو شکل ارائه می‌شوند: دوره‌های فشرده‌ی 3 هفته‌ای و دوره‌‌های سبک‌تر 10 هفته‌ای.

ویزای دانشجویی کره جنوبی

اگر می‌خواهید در مقطع دکترا در کره‌جنوبی تحصیل کنید، باید برای درخواست ویزای دانشجویی به سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی در کشور خود مراجعه کنید. به‌عنوان دانشجوی خارجی مقطع دکترا، باید برای گرفتن ویزای برنامه‌ی آموزشی پیوسته (D-2) اقدام کنید. برای ارائه‌ی درخواست پذیرش خود، به اسناد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه‌ی معتبر؛
  • فُرم درخواست تکمیل شده‌ی ویزا (این فرم توسط سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی به شما ارائه می‌شود)؛
  • یک عکس به اندازه‌ی عکس پاسپورت؛
  • نامه‌ی پذیرش از دانشگاه آینده‌تان؛
  • کپی‌های تائید شده از سوابق تحصیلی خود؛
  • مدرکی دال بر اینکه منابع مالی شما حداقل 10000 دلار آمریکاست؛
  • همچنین پرداخت هزینه‌ی درخواست 60 دلار برای ویزای یکبار ورود و 90 دلار آمریکا برای ویزای چندبار ورود؛

مجوز اقامت کره جنوبی

پس از ورود به کره‌جنوبی، برای درخواست گواهی ثبت‌ نام اتباع خارجی، باید ظرف 90 روز در اداره‌ی مهاجرت محلی خود ثبت‌ نام کنید. هزینه‌ی این ثبت‌نام، 10000 وون (9 دلار آمریکا) است. شما یک کارت ثبت‌نام اتباع خارجی دریافت می‌کنید که باید در طول اقامت خود در کره‌جنوبی همیشه همراه‌تان داشته باشید.

گرفتن مدرک دکترا از دانشگاهی در کره‌جنوبی، شما را به‌ ویژه برای کار در رشته‌های فنی و مهندسی آماده می‌سازد که کره‌جنوبی در آن شهرت جهانی دارد.

آیا می‌توانم بعد از مقطع دکترا در کره‌جنوبی کار کنم؟

اگر هدف شما این است که پس از فارغ‌ التحصیلی، در کره‌جنوبی به‌ دنبال گرفتن یک شغل باشید، مدرک دکترای شما ارزشمند خواهد بود. تعداد زیادی از دانشجویان خارجی هم‌اکنون در سیستم آموزش عالی کره‌جنوبی مشغول به‌ کار هستند و شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد دارندگان مدرک دکترا ممکن است برای ارتقاء و پیشرفت دانشگاه‌های خود مفید باشند. ابتدا باید ویزای دانشجویی D-2 خود را به‌ویزای جستجوی شغلی D-10 تغییر دهید. پس از یافتن شغل، می‌توانید مراحل اخذ ویزای حرفه‌ای را در کره‌جنوبی آغاز کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: