مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته های مهندسی در چین

تحصیل رشته های مهندسی در چین

تحصیل رشته های مهندسی در چین می تواند در نهایت گامی باشد که علاقه مندان به مهاجرت را به تحصیل یا کار در کشورهای اروپایی برساند. در واقع از آن جایی که کشورهایی مثل فرانسه، آلمان، اتریش، هلند و غیره در پی جذب نیروی متخصص هستند افراد می توانند امیدوار باشند با اتمام تحصیلات خود در رشته های مهندسی یا مدیریتی چین، بتوانند در اروپا کار پیدا کنند. چرا که چین اگرچه کشور توسعه یافته ای است اما نه تنها بیش از 1 میلیارد جمعیت دارد و نیازی به جذب نیروی متخصص خارجی احساس نمی کند، بلکه به دلیل پایین بودن سطح آزادی های اجتماعی در این کشور، جزو مهاجرفرست ترین کشورهای دنیا است.

تحصیل در چین در سال 2022

مهاجرت به چین با توجه به قوانین حال حاضر این کشور عملا میسر نیست اما تحصیل در چین با توجه به وجود دانشگاه های مطرح بین المللی این کشور، طرفدارانی دارد. لازم به ذکر است برای اخذ قبولی از مقطع کارشناسی دانشگاه های چین برای غالب رشته ها ضروری است فرد علاوه بر تسلط به زبان چینی، در آزمون ورودی نیز پذیرفته شود. نتیجتا تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در چین، با توجه به وجود دوره های متعددی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند، کمی ساده تر خواهد بود.

اپلای برای تحصیل رشته های مهندسی در چین

بهترین راه برای اخذ پذیرش از دانشگاه های چین به صورت آنلاین است؛ به این منظور دانشجو باید از یکی از طرق ذیل اقدام نماید:

  • اپلای از طریق CUCAS: یک وبسایت است که این امکان را فراهم می کند دانشجویان برای تحصیل در چین اقدام نمایند؛ در واقع رابطی بین دانشجویان بین المللی و دانشگاه های چین است.
  • اپلای از طریق CUAC: مرکز درخواست پذیرش از دانشگاه های چین که مخفف China University Application Center می باشد. این وبسایت اساسا کمک می کند دانشجویان اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های چین کنند؛ به علاوه در خصوص انتخاب رشته مناسب با توجه به رزومه افراد نیز متقاضیان را راهنمایی خواهد کرد.

هزینه تحصیل رشته های مهندسی در چین

متوسط شهریه دانشگاه های دولتی چین سالیانه بین 5000$ تا 7000$ (دلار آمریکا) می باشد هرچند دانشگاه های خصوصی چین سالیانه حدود 30000$ (دلار آمریکا) برای رشته های مهندسی شهریه دریافت می کنند. این در حالی است که در رشته های مدیریتی شهریه برخی از دانشگاه های چین به سالیانه 40000$ (دلار آمریکا) نیز خواهد رسید. البته دانشگاه خصوصی آمریکایی که شعبه ای در چین دارند حتی از دانشگاه های خصوصی چین نیز بیشتر شهریه دریافت می کنند به طوری که ممکن است در برخی رشته های مهندسی مثل مهندسی معماری شهریه سالیانه به 50000$ (دلار آمریکا) نیز برسد. در جدول ذیل برخی از ارزان ترین دانشگاه های چین معرفی شده اند:

نام دانشگاه شهریه سالانه به دلار آمریکا
Ningbo University
2600-4700
Northwestern Polytechnical University
2900-4350
Liaoning University of Technology
2200-3760
Beijing Normal University
3470-4670


برخی از بهترین دانشگاه های چین در رشته های مهندسی عبارت هستند از:

نام دانشگاه شهریه سالانه به دلار آمریکا
Peking University
2760-27200
Tsinghua University
3470-34400
Fudan University
3325-10850
Shanghai Jiao Tong University
3600-23600

مدارک زبان برای تحصیل رشته های مهندسی در چین

با توجه به این که دوره ای که دانشجو قصد دارد برای آن پذیرش اخذ نماید به زبان انگلیسی ارائه می شود یا چینی، مدرک زبان متفاوتی مورد نیاز است. برای تحصیل در دوره های انگلیسی زبان در دانشگاه های چین اگرچه آشنایی به زبان چینی در کنار زبان انگلیسی منجر می شود دانشجو راحت تر بتواند در این کشور زندگی کند، اما تنها نیازمند داشتن یکی از مدارک ذیل است:

  • تافل؛
  • آیلتس؛

منتهی دوره هایی که به زبان چینی ارائه می شوند ارزان تر هستند و نتیجتا ممکن است برخی از دانشجویان بین المللی که قصد دارند پس از پایان تحصیلات خود در یکی از شرکت های چینی مشغول به کار شوند به منظور سهولت در پیدا کردن کار، بخواهند به زبان چینی تحصیل کنند. این گروه از افراد باید در آزمون بین المللی زبان چینی یعنی HSK شرکت کنند و متناسب با رشته تحصیلی خود یکی از سطوح ذیل را کسب نمایند:

  • سطح ابتدایی HSK: برای رشته های علوم، مهندسی و پزشکی؛
  • سطح متوسط HSK: برای سایر رشته های دانشگاهی یعنی هنر، اقتصاد، مدیریت و غیره؛

هزینه زندگی در چین

کشور چین برخلاف باور برخی افراد اصلا ارزان قیمت نیست علی الخصوص شهرهای بزرگ که هزینه ماهیانه زندگی در آن ها به 1200$ (دلار آمریکا) نیز می رسد. البته دانشجویان می توانند در صورتی که موفق شوند خوابگاه دانشجویی تهیه کنند یا در صورت اجاره اشتراکی آپارتمان با دانشجویان دیگر، هزینه های زندگی خود در این کشور را به ماهیانه 1000$ (دلار آمریکا) در شهرهای بزرگ و ماهیانه 850$ (دلار آمریکا) در شهرهای کوچک تر برسانند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: