مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط خوابگاه دانشجویی در چین

شرایط خوابگاه دانشجویی در چین

جستجو برای محل اقامت در طول تحصیل یکی از چالش های دانشجویانی است که قصد دارند در کشور چین ادامه تحصیل دهند. دانشجویان می توانند در طول تحصیل در خوابگاه دانشجویی در چین یا آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند و نگرانی بابت محل اقامت نداشته باشند. دانشجویان خارجی و بین المللی قادر به گزینش محل اقامت خود در کشور چین هستند. با توجه به وجود دانشگاه های معتبر، سطح علمی بالای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، بورس تحصیلی، شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی مقرون به صرفه و امکان کار در حین تحصیل هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به کشور چین مهاجرت می کنند.. دانشگاه های چین دوره توسعه و سرمایه گذاری را پشت سر گذاشته اند و ساختمان های خوابگاهی جدیدتری نیز وجود دارد. دانشگاهها دارای طیف وسیعی از اتاقهای مجرد تا اتاقهای مشترک خواهند بود و برخی دارای دوش و توالت در اتاق های جداگانه هستند، برخی دیگر دارای توالت و دوش مشترک دانشجویان در یک طبقه هستند. هزینه اینترنت و آب معمولاً در قیمت لحاظ می شود. برخی از دانشگاه ها، مانند دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد پکن (University of International Business and Economics = UIBE)، دانشگاه پکن و دانشگاه زبان و فرهنگ پکن فضای محدودی برای دانشجویان بین المللی دارند و نمی توانند محل اقامت برای دانشجویان بین المللی را تضمین کنند. در این صورت رزرو اقامتگاه ممکن است مشکل باشد چون آنها از قبل رزرو نمی کنند و اتاق ها هنگام ثبت نام اختصاص داده می شود. به طور معمول نمی توان در محل اقامت دانشجویان چینی اقامت کرد زیرا دانشجویان بین المللی و چینی از هم جدا شده اند، اما اگر شما می خواهید فرصت بیشتری برای تمرین زبان چینی داشته باشید ، می توانید درخواست زندگی با دانشجویان هنگ کنگی یا تایوانی را بدهید.

شرایط اقامت در خوابگاه های دانشجویی در چین

در محوطه بیشتر دانشگاه های خصوصی یا دولتی کشور چین محل هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است، علاوه بر خوابگاه دانشجویی چین در بیرون از محیط دانشگاه ها آپارتمان هایی برای اقامت دانشجویان در نظر گرفته شده است. آپارتمان های دانشجویی دارای امکانات بیشتری می باشند به همین دلیل هزینه های اقامت در این آپارتمان ها بیشتر از خوابگاه ها است. اتاق های خوابگاه دانشجویی چین برای اقامت 1 تا 4 دانشجو در نظر گرفته شده است و در هر طبقه آشپزخانه به صورت عمومی وجود دارد و برای هر اتاق سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. تمامی دانشگاه ها از امکانات اولیه مثل: اینترنت، میز تحریر، سیستم سرمایشی و گرمایشی و کمد لباس جداگانه برخودار هستند، ممکن است در برخی از خوابگاه ها امکانات بیشتری نیز وجود داشته باشد.

هزینه اجاره ماهیانه خوابگاه های دانشجویی با توجه به امکانات و خصوصی یا دولتی بودن آن متفاوت است، اما به طور کلی برای اقامت در خوابگاه های دولتی باید ماهیانه مبلغ 400CNY تا 800CNY (یوان) و برای اقامت در خوابگاه های خصوصی باید ماهانه مبلغ 800CNY تا 1200CNY(یوان) پرداخت شود. برای اقامت در خوابگاه های دانشجویی قوانین و مقرراتی وضع شده است که دانشجویان ملزم به رعایت آن ها هستند.


شرایط اقامت در آپارتمان های دانشجویی در چین

دانشجویانی که می خواهند به صورت مستقل و به دور از قوانین و مقررات خوابگاه دانشجویی چین زندگی کنند می توانند در آپارتمان های دانشجویی به صورت انفرادی یا گروهی اقامت داشته باشند. دقت داشته باشید که آپارتمان های دانشجویی در خارج از محیط دانشگاه بوده و اجاره ماهیانه آن ها نیز گران تر است. برای اجاره آپارتمان دانشجویان باید مسیر رفت و آمد تا دانشگاه را نیز در نظر داشته باشند. هزینه اجاره این خانه ها با توجه به امکانات ئ منطقه آن متفاوت است، معمولا هزینه ها در شهرهای بزرگ چین مثل پکن بیشتر از سایر نقاط می باشد. متوسط هزینه اجاره در شهر پکن ماهانه 7185CNY (یوان) و متوسط هزینه اجاره در شینیانگ ماهانه 1525CNY (یوان) است.

هزینه زندگی در خوابگاه های دانشجویی در چین

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور چین را دارند باید علاوه بر هزینه های محل اقامت هزینه های دیگری مانند: هزینه اقلام مصرفی، وعده غذایی در رستوران های چین، بیمه دانشجویی، بهداشت و درمان، خرید کتاب، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را نیز در نظر داشته باشند. به طور کلی هزینه های زندگی در کشور چین 7% پایین تر از هزینه های زندگی در ایران است. هزینه زندگی در شهرهای کوچک این کشور ماهیانه 3000CNY (یوان) است، در صورتی که برای اقامت در شهرهایی مانند: پکن، شنژان، گوانژو و چنجو باید ماهانه مبلغ 4500CNY (یوان) پرداخت کنید.

در کشور چین دانشجوها می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات جهت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و در هزینه های زندگی صرفه جویی کنند. همچنین دانشجویان می توانند با ارائه کارت دانشجویی از تخفیفات در نظر گرفته شده در رستوران ها و مکان های تفریحی نیز استفاده کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: