مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی در چین

تحصیل کارشناسی در چین

سرمایه گذاری کردن در آموزش عالی در کشورچین در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است و این امر برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند، انتخابی جذاب است. تعداد موسسات آموزش عالی در چین در دهه گذشته دو برابر شده است و در حال حاضر تقریباً 3000 موسسه وجود دارد. چین که تصمیم دارد دانشگاه هایش در سطح جهانی شناخته شوند ، پروژه 211 را در سال 1995 راه اندازی کرد تا بر 100 دانشگاه خود در خط مقدم آموزش عالی تمرکز کند. از طریق یک پروژه اضافی ، اتحادیه ای به عنوان 'C9' به طور خاص برای موسساتی که در نظر دارند تحصیلات عالی را ارائه دهند، ایجاد شد. این سرمایه گذاری و مدرنیزاسیون آموزش دانشگاهی در چین باعث شده است که این کشور برای دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در خارج از کشور هستند به یک انتخاب محبوب تبدیل شود.

شرایط تحصیل کارشناسی در چین

چین به واسطه کیفیت آموزش عالی برتر، دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی مختلف، فرصت های کار ضمن و پس از تحصیل، هزینه بسیار پایین تحصیل، تحصیل به زبان انگلیسی، استفاده از فرصت های بورس تحصیلی مقصد تحصیلی برتری برای اکثر دانشجویان خارجی محسوب می شود. کارشناسی در چین مقطعی است که حدود 4 سال طول می کشد ولی در طی این 4 سال شما با مبانی نظری و کاربردی علوم آشنا شده و برای بازار کار یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از این آماده می شوید.

از مهمترین برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در کشور چین می توان به تحصیل پزشکی MBBS، تحصیل مهندسی، تحصیل اقتصاد، حسابداری و مدیریت بازرگانی، MBA، تحصیل رشته های هنر و حقوق اشاره کرد که متقاضیان فراوانی دارد. لازم به یادآوری مجدد است که از شرایط اصلی تحصیل کارشناسی می توان به داشتن مدرک دیپلم متوسطه، داشتن مدرک زبان انگلیسی و نیز قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های چینی می باشد. محدودیت سنی برای درخواست تحصیل کارشناسی در چین حدود سن 25 سال به بالا می باشد.

فرآیند اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی در چین

جهت درخواست پذیرش برای تحصیل در چین، دانشجویان خارجی می توانند از وب سایت مرکزی CUCAS سیستم پذیرش کالج و دانشگاه چین برخوردار شوند و یا اینکه می توانند از روش دوم یعنی ارسال مستقیم درخواست به وب سایت خود دانشگاه بهره گیرند. همچنین شما می توانید از طریق CUCAS، اطلاعاتی در خصوص برنامه بورس تحصیلی چین به دست آورده و حتی برای برنامه بورسیه تحصیلی نیز درخواست دهید. بدینسان، شرایط و مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه های چینی بدین قرار است

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده
  • دیپلم دبیرستان یا معادل آن ( مثلا A-level)
  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسائی
  • مدرک زبان انگلیسی در قالب آزمون های IELTS و TOEFL برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی و نیز مهارت زبان چینی در قالب آزمون HSK برای متقاضیان تحصیل به زبان چینی
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های چین




هزینه تحصیل کارشناسی و زندگی در چین

با مقایسه شهریه های دانشگاهی در دانشگاه های چینی با دیگر دانشگاهه ای معروف جهان، نتیجه گرفته خواهد شد که  هزینه تحصیل در چین و نیز هزینه زندگی در این کشور آسیایی به هیچ وجه قابل قیاس با کشورهای گران اروپایی و آمریکایی نیست. شما این امر را به طور محسوس در جدول مقایسه ای زیر می توانید مشاهده نمایید:

هزینه تحصیل کارشناسی و زندگی در چین با سایر کشورها
هزینه ها دانشگاه پکینگ چین دانشگاه کمبریج بریتانیا دانشگاه هاروارد ایالات متحده
هزینه درخواست 120 دلار 84 دلار 226 دلار
هزینه ویزای تحصیلی 140 دلار 500 دلار 226 دلار
هزینه تحصیل 3500 دلار 25224 دلار 35021 دلار
مخارج زندگی 2000 دلار $12,651 الی18,807دلار $13,500 الی 22,500 دلار
کل هزینه 5760 دلار $34,434- 44,590 $48,907- 57,907

شهریه دانشگاهی در چین بر عکس هزینه زندگی در این کشور پیشرفته نسبتا ارزان و در سطح معقولی قرار دارد. شهریه ها بسته به موسسه آموزش عالی و نوع برنامه متقاضیان ممکن است بین US$2,000 الی $4,000 (دلار) متغیر باشد. هزینه زندگی در شانگهای (معروف به گرانترین شهر چین)، برآورد می شود که نصف هزینه زندگی در نیویورک باشد. این هزینه ها نیز بسته به عادات زندگانی شما و محل اسکان اتان ممکن است ما بین 740$ تا  US$830(دلار) در نوسان باشد.

شرایط دریافت بورس تحصیلی در چین

یکی از مزایای تحصیل کارشناسی در چین، امکان درخواست بورسیه های تحصیلی مختلفی است که می تواند راهکار مهمی برای پوشش مخارج تحصیل و زندگی در چین باشد. از خصوصیات بورس تحصیلی چین این است که این بورس ها معمولا توسط دولت چین و با مشارکت سازمان های همکار به متقاضیان اعطاء می شود. مبنا در اعطای بورس های مذکور شایستگی دانشجویی و یا بر پایه نیاز متقاضی است. بر این مبنا، انواع بورس تحصیلی چین بدین شرح است:

  • CGS: بورسیه دولت چین (معروف به Presidential Scholarships)
  • US: بورس های دانشگاهی
  • CIS: بورسیه های موسسه کنفوسیوس
  • CLGS: بورس دولت محلی چین

ویزای تحصیلی چین

  • گذرنامه
  • اصل گذرنامه متقاضی حداکثر تا شش ماه با حداقل یک صفحه خالی معتبر است. 
  • فرم درخواست
  • یک فرم درخواست ویزای دانشجویی چین که به طور دقیق و صادقانه تکمیل شده است.
  • عکس اخیر
  • یک عکس رنگی به سبک گذرنامه اخیر با چهره کامل ، نمای جلو ، بدون کلاه و در یک پس زمینه روشن ساده روی فرم درخواست قرار دهید.
  • اطلاعیه پذیرش
  • اصل و کپی اعلامیه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چین.
  • فرم JW201 یا JW202 - فقط برای ویزای X1
  • اصل و کپی فرم درخواست ویزای دانشجویی خارجی تأیید شده JW201 یا JW202.*****

توجه داشته باشید:

1. از آنجا که دانشجویان آمریکایی اکنون می توانند برای ویزای پنج ساله X1 درخواست دهند ، در صورت درخواست ویزای 5 ساله X1 ، گذرنامه آنها باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.

2. فرم JW201 یا JW202 باید از طریق دانشگاهی که قرار است در آن ثبت نام کنید دریافت شود. فرم JW201 برای دانشجویان بین المللی که توسط دولت اعزام شده یا از طریق بورسیه تحصیلی دولت چین تأمین می شوند ، صادر می شود در حالی که JW202 برای دانشجویان خارجی که هزینه هایشان را شخصا پرداخت می کنند است.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: