مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

در ابتدای مقاله هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به بررسی شرایط و هزینه تحصیل در این کشور می­ پردازیم. کشور مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، یک کشور بسیار مقرون به صرفه در ارتباط با شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی است، رشته­ های پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته­ های گران قیمت محسوب می شود و شهریه این رشته­ ها در حدود 20000€ (یورو) می باشند. متقاضیان دانشجو علاوه بر پرداخت شهریه، می­ بایست هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام را نیز پرداخت نمایند، در این کشور هزینه هر یک از برنامه ­های تحصیلی در حدود 100€ الی 150€ (یورو) می­باشد.

تحصیل پیش دانشگاهی در کالج سلموایز

دوره پیش دانشگاهی برای دانش آموزانی برنامه ریزی شده که دانش محدودی در رشته­ های مرتبط با پزشکی دارند اما از سطح زبان انگلیسی بالایی برخوردار هستند، پس از پایان این دوره امکان تقاضا برای پذیرش در دانشگاه و تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در کشور مجارستان برای متقاضیان وجود خواهد داشت. دوره پیش دانشگاهی پیش نیاز پزشکی است و زمان مناسبی برای تطبیق متقاضیان تازه وارد با محیط را فراهم می­ نماید، دانش آموزان بین المللی با فرهنگ­ های مختلف را در گروه ­های کوچک قابل مشاهده می­ باشند، متقاضیان به یک روش مستقل زندگی عادت می­ نمایند و طرق آماده سازی برای امتحانات کتبی و شفاهی را آموزش می­ بینند.

طول دوره تحصیل در کشور مجارستان در 2022

دوره پیش نیاز پزشکی یک تجربه اجتماعی محسوب می شود و فعالیت­ هایی همانند حوادث اجتماعی، سفر کردن به اطراف شهر، کنفرانس درمورد فرهنگ مجارستانی، برای متقاضین تجربه فراموش نشدنی پیش از ورود به دانشگاه خواهد بود. در سال 2021 طول مدت تحصیل در سال در حدود 1 یا 2 ترم است و دوره فشرده تک ترمی در هر سال در ماه ژانویه شروع می ­شود. دوره پیش نیاز پزشکی در ساختمان تاریخی کالج سلموایز ارائه می شود که در این کالج، دیگر دانش آموزان کالج بین المللی مک دنیل بوداپست و دانش آموزان آمریکایی نیز حضور دارند. در مقاله هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان، به ریز هزینه­ های زندگی و تحصیل در این کشور پرداخته خواهد شد.

میزان هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

هزینه­ ها و شهریه تحصیلی در دانشگاه های مختلف کشور مجارستان به شرح زیر می ­باشد:

  • دانشگاه دبرسن: در حدود 9700€ (یورو) در سال؛
  • دانشگاه دندانپزشکی زمل وایز در بوداپست: در حدود 18000$ (دلار آمریکا) در سال؛
  • دانشگاه پچ: در حدود 17000€ (یورو) در سال؛

لازم به ذکر است که شهریه سالیانه رشته دندانپزشکی شامل هزینه مواد دندانی نیز می­ شود.


هزینه تحصیل در کالج ­های پری مدیکال

درخصوص هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان لازم است بدانید هزینه و شهریه تحصیل در مجارستان با توجه به دوره و کالج مورد نظر، متفاوت است و تقریباً هزینه تحصیل در کالج ­های پری مدیکال بیشتر می­ باشد و در حدود 10000€ (یورو) است، در حالی که هزینه تحصیل در رشته­ های غیر تخصصی در حدود 4500€ (یورو) می باشد. دانش آموزان در این کشور علاوه بر پرداخت شهریه می­ بایست هزینه­ های درخواست، آزمون و ثبت نام را پرداخت نمایند که هزینه هر کدام در حدود 100€ الی 150€ (یورو) خواهد بود. دانشگاه سگد در سال 1987 بعد از Albert Szent-Györgyi، پروفسور اسبق بیوشیمی، رئیس دانشکده پزشکی و برنده جایزه نوبل تغییر نام داد و شهریه تحصیل در دوره پری مدیکال دانشگاه درسگد در حدود 15000$ (دلار آمریکا) می­ باشد.

هزینه زندگی در کشور مجارستان

در انتهای مقاله هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان به بررسی ریز هزینه­ های زندگی در این کشور خواهیم پرداخت. برای تأمین هزینه­ های زندگی نظیر هزینه مسکن، امکانات رفاهی، حمل و نقل عمومی و… به مبلغی در حدود 600€ (یورو) در ماه نیاز خواهید داشت و بیشترین هزینه مربوط به اجاره ملک و خانه است، به همین دلیل مبلغ لازم برای تأمین هزینه­ های زندگی به محل اقامت و هزینه مسکن بستگی زیادی دارد. ذکر این نکته لازم می­ باشد که هزینه زندگی در کشور مجارستان و در شهر بوداپست در مقایسه با دیگر شهرهای کشور مجارستان بیشتر می­ باشد، ریزهزینه­ های زندگی در کشور مجارستان به شرح جدول زیر می ­باشد:

عنوان هزینه به یورو
اجاره آپارتمان کوچک در بوداپست
حدود 500 در ماه
اجاره اتاق در بوداپست
حدود 200 در ماه
اجاره آپارتمان کوچک در حومه شهر
حدود 150 در ماه
اجاره اتاق در حومه شهر
حدود 60 در ماه
تردد ماهیانه به وسیله حمل و نقل عمومی در بوداپست
30
تردد ماهیانه در بوداپست برای دانشجویان
12
بلیت یک طرفه حمل و نقل عمومی
1.10
تردد ماهانه در حومه شهر به وسیله حمل و نقل عمومی
20
تردد ماهیانه در بوداپست برای دانشجویان
10
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی
1
یک قرص نان
1
یک لیتر شیر
1
غذا در رستوران
5 الی 8
منو روزانه
3 الی 5
بلیت سینما
4

پرداخت هزینه زندگی در مجارستان

هزینه زندگی در این کشور نسبتا پایین می­ باشد و معمولا در شهرهای بزرگ نظیر بوداپست، معمولاً هزینه ها بالا است، هزینه اجاره یک منزل مسکونی در حدود 300€ (یورو) در ماه می­ باشد. مجموع هزینه های زندگی در مجارستان با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت بین 450€ تا 700€ (یورو) است. متقاضیان می­ بایست در کشور مجارستان در حدود 750€ (یورو) در ماه درآمد کسب نمایند تا بتوانند هزینه ­های اجاره، هزینه ­های حمل و نقل، بیمه درمانی، ملزومات تحصیل و تفریحات در شهر را در هر ماه پرداخت نمایند که حین تحصیل امکان پذیر نیست.

اگرچه دانشجویان، حتی غیر اروپایی ها یا به عبارت دقیق تر non-EU/EEA students، تا 4 ساعت در روز اجازه کار ضمن تحصیل در مجارستان را دارند، اما واقعیت این است که دانشجویان رشته دندانپزشکی با توجه به دشواری دروس، معمولا دوران تحصیل خود در مجارستان و اوقات فراغت را نیز مشغول به مطالعه هستند و عملا فرصت کار دانشجویی نخواهند داشت. اما اگر بورسیه تحصیلی بگیرند می توانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در مجارستان یا تمام آن را پرداخت نمایند. برخی از محبوب ترین انواع بورسیه های تحصیلی در مجارستان عبارت هستند از:

  • بورسیه دولت مجارستان؛
  • بورسیه دانشگاه محل تحصیل (پچ، زگد، دبرسن و غیره)؛

در صورتی که دانشجویی بخواهد و فرصت داشته باشد در مجارستان مشغول به کار شود معمولا ساعتی 3€ تا 10€ (یورو)، با توجه به نوع شغل خود، درآمد خواهد داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: