مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در چین

تحصیل رایگان در چین

سیستم آموزشی چینی دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در بسیاری از رشته های تحصیلی است و با ساختار سلسله مراتبی آن مشخص می شود. آموزش عالی در چین توسط دانشگاههای خصوصی یا دولتی ارائه می شود و مقام دولتی مسئول آموزش و امور زبان وزارت آموزش جمهوری چین (MOE) است. این سیستم از طریق مدلهای آموزشی غرب و اتحاد جماهیر شوروی اصلاحات و تأثیرات عمده ای را پشت سر گذاشته است، اما در طول دهه 1980 به یک مدل بهبود یافته، خودمختار و غربی تبدیل شد. سیستم آموزشی چین رتبه دوم محبوب ترین در جهان و رتبه اول محبوب ترین مقصد آموزش تحصیلی در آسیا برای دانشجویان بین المللی است.

تحصیل رایگان در چین از جمله مواردیست که بسیاری از دانشجویان بین المللی را جذب میکند تا برای ادامه تحصیل در این کشور اقدام کنند. آشنایی با شرایط بورسیه ها، شرایط تحصیل در چین، هزینه ها، امکانات دانشگاهی و دانشجویی، واجدین شرایط دریافت بورسیه ها و… را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین به عنوان یکی از قدرت های مالی جهان این شانس را به شما می دهد تا در قلب یک اقتصاد پررونق تحصیل کنید. چین مایل است خود را به عنوان گزینه ای برای فارغ التحصیلان خارجی معرفی کند. چندین پروژه مهم توسط دولت چین برای بهبود سیستم آموزش عالی آغاز شده است و تعداد بیشتری از کالج ها و دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی بین المللی دارای اعتبار می شوند.

امکان تحصیل رایگان در چین

 کشور چین یکی از تمدن های قدیمی در دنیا، با قدمتی 4000 ساله، در حال حاضر، یکی از مقاصد تحصیل برای دانشجویان بین المللی به شمار می‌رود. اکنون با پیشرفت کشور چین، دانشجویان زیادی از سراسر دنیا مثل آمریکا و اروپا به دانشگاه های کشور چین سرازیر شده اند.

تحصیل رایگان با کمک بورسیه تحصیلی

نکته قابل توجه در موضوع تحصیل رایگان در چین این است که این کشور اجازه ی کار دانشجویی را به دانشجویان در حال تحصیل نمی دهد. اگر چه بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور به کار مشغول هستند. اما بیشتر مواقع تحصیل به زبان چینی این فرصت را از دانشجویان که به تحصیل بپردازند نخواهد داد. نکته ی دیگری که در تحصیل رایگان در چین مورد توجه قرار می گیرد این است که تسلط به زبان چینی و تحصیل به این زبان باعث می شود 50 درصد از شهریه دانشگاه ها را کاهش می دهد. در کل استفاده از بورسیه تحصیلی می تواند هزینه تحصیل را تا حد زیادی کاهش داده یا به صفر برساند.

انواع بورسیه تحصیلی چین

بیشتر دانشجویان بین المللی با این قصد به کشور چین سفر می کنند که با هزینه پایین یا رایگان به تحصیل بپردازند که این امر فقط با بورسیه تحصیلی امکان‌پذیر می شود. تحصیل رایگان در چین تحت برنامه بورسیه ای شکل می گیرد که در ذیل به معرفی آن می پردازیم.


بورسیه تحصیلی دولت چین

تحصیل رایگان در چین با این بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی امکان‌پذیر می شود. این بورسیه تحت تاثیر شش برنامه ارائه می شود که وظیفه ساپورت این بورسیه توسط برنامه دیپلماسی، برنامه اتحادیه اروپا، برنامه ی ای یو ان، برنامه ی پی آی اف است. این کمک هزینه که شامل هزینه‌های تحصیلی و بیمه های درمان پزشکی است به تحصیل رایگان دانشجویان کمک شایانی می کند.

بورسیه تحصیلی کنفسیوس چین

برای امکان تحصیل رایگان در چین می توانید از بورسیه تحصیلی کنفوسیوس استفاده کنید. دانشجویانی که موفق به کسب این بورسیه می شوند از پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل معاف می شوند. به این شکل که دانشجویان خارجی می توانند کمک هزینه ماهانه و بیمه ی جامع را نیز دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی دیوار چین

برای تحصیل رایگان در چین در مقاطع دکترا و فوق لیسانس می توانید از این بورسیه تحصیلی که شامل شهریه دانشگاه و خوابگاه همچنین پوشش هزینه های زندگی می شود، استفاده کنید و تحصیلات خود را در مقطع مورد نظرتان در چین ادامه بدهید. شرط سنی برای کسب این بورسیه تحصیلی در هر دو مقطع 45 سال است.

بورسیه تحصیلی CSC

این بورسیه تحصیلی که در ادامه تحصیل رایگان در چین قصد معرفی آن را داریم تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه است و یکی از مزیت های آن امکان تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و چینی است. با دریافت این بورسیه  امکان تحصیل در رشته های مختلف و 243 دانشگاه در چین به شکل سالانه ارائه می شود. نحوه ی دریافت این بورسیه تحصیلی بدین شکل است که متقاضی باید از طریق اینترنت فرم درخواست را پر کرده و در صورت موافقت مراحل پذیرش را انجام دهد.


بورسیه تحصیلی برنامه دانشگاه چین

این یک امکان فوق‌العاده برای تحصیل رایگان در چین است. دانشجویان خارجی می توانند با استفاده از این بورسیه در مقطع فوق لیسانس به مدت سه سال و دکترا به مدت چهار سال حمایت بگیرند. این بورسیه تحصیلی در زمینه شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، بیمه شما را ساپورت کند تا با خیال راحت به امر تحصیل بپردازید. همچنین شرط سنی برای دریافت این بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد 35 و دکترا 40 سال است.

زمان درخواست بورسیه تحصیلی در چین باید دوره زمانی آن را مد نظر داشته باشید. متقاضیان باید برای این بورسیه ها از اوایل ژانویه تا اوایل ماه آوریل هر سال از طریق کنسولگری چین در کشور خود درخواست داده و جزئیات آن را مورد بررسی قرار دهد. بورسیه تحصیلی در چین یک ابتکار توسط دولت این کشور است، تا بتواند بین چین و کشورهای دیگر تقابل فرهنگی ایجاد کند.

در کنار تحصیل رایگان در چین و اخذ بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی می توانند در 5 دانشگاه چین که از نظر هزینه ی تحصیلی بسیار مقرون به صرفه است به تحصیل خود ادامه دهند.

  • دانشگاه Beihang که دانشجویان مهندسی می توانند در آن به تحصیل با هزینه کم بپردازند.
  • دانشگاه Capital Normal پکن یکی دیگر از گزینه های دانشگاه های کم هزینه است.

در کنار آن ها دانشگاه های Tongji که عنوان مقرون به صرفه ترین را برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارد و همچنین دانشگاه Southeast که جزو دانشگاه های دولتی محسوب می شود و در آخر دانشگاه هونان جزو ارزان‌ترین و مقرون به صرفه ترین دانشگاه ها در چین است.

ناگفته نماند که  امکان تحصیل رایگان در چین در رشته پزشکی بیشتر از هر گرایش دیگری است. دلیل آن را می توان در این امر جستجو کرد که چین یکی از قوی ترین اقتصادهای حال حاضر جهان است. مشکلات امنیتی ندارد و در کل از زیر ساخت شگفت انگیزی پیروی می کند.

ویزای تحصیلی چین

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی چین، به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه
    • اصل گذرنامه متقاضی حداکثر تا شش ماه با حداقل یک صفحه خالی معتبر است. 
  • فرم درخواست
    • یک فرم درخواست ویزای دانشجویی چین که به طور دقیق و صادقانه تکمیل شده است.
  • عکس اخیر
    • یک عکس رنگی به سبک گذرنامه اخیر با چهره کامل ، نمای جلو ، بدون کلاه و در یک پس زمینه روشن ساده روی فرم درخواست قرار دهید.
  • اطلاعیه پذیرش
    • اصل و کپی اعلامیه پذیرش از دانشگاه یا مدرسه چین.
  • فرم JW201 یا JW202 - فقط برای ویزای X1
    • اصل و کپی فرم درخواست ویزای دانشجویی خارجی تأیید شده JW201 یا JW202.

توجه داشته باشید:

1. از آنجا که دانشجویان آمریکایی اکنون می توانند برای ویزای پنج ساله X1 درخواست دهند ، در صورت درخواست ویزای 5 ساله X1 ، گذرنامه آنها باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد.

2. فرم JW201 یا JW202 باید از طریق دانشگاهی که قرار است در آن ثبت نام کنید دریافت شود. فرم JW201 برای دانشجویان بین المللی که توسط دولت اعزام شده یا از طریق بورسیه تحصیلی دولت چین تأمین می شوند ، صادر می شود در حالی که JW202 برای دانشجویان خارجی که هزینه هایشان را شخصا پرداخت می کنند است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: