مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

اکثر متقاضیان و دانشجویانی که عدم دانش زبان را سدی برای مهاجرت می دانند رو به این مسیر می آورند. البته با توجه به سخت شدن مسیرهای مهاجرتی اتخاذ یک مسیر زود بازده و ساده راه حل منطقی تری است. در حال حاضر امکان مهاجرت بدون مدرک زبان در اکثر کشورها برای اتباع ایرانی میسر نمی شود. اما این اتفاق همچنان در برخی کشورها و مخصوصا کشورهای اروپایی و آسیایی بهتر رقم می خورد. شما می توانید در کشورهای حوزه شنگن جهت مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان اقدام نمائید. این کشور از بهترین گزینه ها و کم هزینه ترین ها برای یادگیری زبان در کشورهای اروپایی به حساب می آید. در ادامه به مدارک مورد نیاز این پروسه و همچنین مزایا و معایب این راه مهاجرتی خواهیم پرداخت. پس در یک شمای کلی، مزایای مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان را می توان بدین صورت بیان کرد:

  • دوره زبان مجارستان آسانترین راه برای ورود به ناحیه شینگن؛
  • اخذ سریع و آسان ویزا با درصد موفقیت خیلی بالا؛
  • هزینه تحصیلی و زندگی بسیار مقرون به صرفه؛
  • کالح هایی با مدرک معتبر جهانی؛

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

این کشور در مقایسه با سایر کشورهای هم پایه و هم سطح در اروپا طرفداران بیشتری برای ادامه تحصیل دارد. همچنین دانشجویان ایرانی زیادی هر ساله برای تحصیل در این کشور در برنامه های متفاوت درخواست ویزا می دهند. تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی، دوره های زبان و دوره های یکساله آماده سازی دانشگاه پر درخواست هستند. با مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان مسیر کم هزینه تری نسبت به تحصیل در دانشگاه صرف می کنید. افراد می توانند در طول یکسال 2 بار برای ورود به این دوره ها درخواست نمائید، از پیش برنامه ریزی نمائید. تحصیل دوره های زبان در کشور مجارستان از مزایای فوق العاده ای برخودار می باشد که در این قسمت از مقاله به این مزایا در لیست زیر اشاره می شود:

  • شاید اولین مزیت این است که همچنان کشور مجارستان به اتباع ایرانی برای این دوره ها ویزا صادر می کند.
  • اشخاص می توانند بدون ارائه مدرک زبان حتی (سطح پایین آیلتس) و صرفا با یک مصاحبه ساده پذیرش را اخذ نمائید.
  • نوع ویزایی که برای این دوره صارد می گردد نوع D بوده و امکان تمدید و تبدیل آن به اقامت نیز می باشد.
  • این ویزا مولتی پل بوده و افراد می توانند با این ویزا در بین کشورهای حوزه شنگن نیز آزادانه رفت و آمد کنند.

شرایط مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

اشخاص متقاضی برای این نوع مهاجرت ابتدا باید از یک دانشگاه، موسسه یا کالج برای دوره مورد نظر پذیرش شوند. افراد می توانند در این دوره ها، زبان پر کاربرد آلمانی یا انگلیسی را آموزش ببینند، اکثرا متقاضیان با هدف از پیش تعیین شده برای ورود به دانشگاه یا بازار کار و یا ایجاد کسب و کار جهت مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان اقدام می نمایند. دوره های شروع زبان معمولا هم زمان با دوره های دانشگاهی یعنی در ترم سپتامبر یا ژانویه آغاز می شوند. شما باید حداقل 6 ماه قبل از شروع دوره اقدامات لازم را جهت اخذ پذیرش و ویزا با همکاری وکیل انجام دهید.

دوره های زبان در مجارستان

  • دوره زبان آلمانی: ویژه کسانی که قصد تحصیل یا کار در کشورهای آلمانی زبان اروپا را دارند.
  • دوره زبان انگلیسی: ویژه افرادی که قصد تحصیل یا کار در یکی از کشورهای اروپایی، آمریکا یا کانادا را دارند.

شرایط مورد نیاز جهت تحصیل در مجارستان

باید دانست جهت مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان هر شخصی شرایط متفاوتی را داراست. افراد می توانند با سن بالای 17 سال برای ورود به این دوره ها درخواست نمائید، پیشنهاد می شود دیپلم 12 ساله را دارا باشید. مدارک آخرین مقطع تحصیلی نظیر اصل دانشنامه و ریز نمرات می بایست برای پذیرش ترجمه شوند. افراد می بایست برای پرداخت هزینه های شهریه قبل از اخذ ویزا اقدام نمائید، آمادگی انتقال پول را داشته باشند. برای اخذ ویزا نیز نیاز به ارائه تمکن مالی مناسب برای طول دوره اقامت خود برای زندگی و تحصیل می باشند. مدارک هویتی اشخاص در روند ویزا نیاز به ترجمه و تائیدات رسمی دارد.


هزینه مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

هزینه شهریه دوره زبان بنا به طول دوره، اعتبار دانشگاه یا کالج، نوع زبان (آلمانی یا انگلیسی) متفاوت خواهد بود. به مراتب می توان گفت هر چه دانشگاه و کالج اعتبار بالاتری دارا باشند هزینه های بیشتری پرداخت می شود. به طور معمول اکثر متقاضیان چون هدف بلند مدت دارند دوره های یکساله زبان را درخواست می نمایند، در مجموع شرایط تحصیل در مجارستان خیلی ایده آل است.

دوره هزینه به یورو
دوره های زبان انگلیسی 5000 الی 6000
دوره های زبان آلمانی 4500 الی 7000

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان خیلی کم است. برای یک دانشجو با سبک زندگی دانشجویی هزینه های زندگی ماهیانه در این کشور حدود 600€ (یورو) می باشد. این مقدار می تواند بنا شهر محل سکونت، نوع مسکن و محل جغرافیایی آن و نوع رفت و آمد و خورد و خوراک متغیر باشد. معمولا این میزان هزینه برای زندگی 600€ (یورو) در خوابگاه محاسبه شده است و اگر قرار باشد شما برای خود یک منزل مسکونی شخصی دارا باشید میزان بهای اجاره حدود 500€ تا 700€ (یورو) در بهترین مناطق بوداپست خواهد شد.

ویزا جهت مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان

پس از اخذ ویزا اشخاص می بایست قبل از شروع ترم، مقدمات ورود خود را با تهیه بلیط سفر فراهم سازند، همچنین پس از ورود می بایست نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت اقامت خود در این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. در این راستا نیز افراد می توانند از حضور تیم ما در این کشور بابت این اقدامات راهنمائی و مشاوره بگیرید. با مهاجرت به مجارستان از طریق کالج زبان متاهلین از ابتدا نمی توانند برای همراهان خود ویزای همراه درخواست دهند. در حال حاضر متاسفانه اکثر کشورهای اتحادیه اروپا ویزای همراه را برای اتباع ایرانی ندارند. اما اشخاص متقاضی نیز می توانند پس از مدتی حضور و اقامت در مجارستان برای آنها دعوت نامه ارسال کنند.

ویزای تحصیلی مجارستان در حال حاضر ویزایی است که برای شرکت در دوره های زبان در اختیار افراد قرار می گیرد و این ویزا نیز شرایط خاص خود را دارد. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند،محدودیت هایی برای زندگی در کشور مجارستان خواهند داشت که به سادگی و از طریق تبدیل ویزای به ویزاهای قدرتمند مجارستان قابلیت رفع شدن خواهد داشت.

اتمام دوره زبان در مجارستان

از آنجایی که ابتدای مطلب هم عنوان گردید خوشبختانه این ویزا قابلیت تبدیل و تمدید دارد. شما می توانید بعد از اتمام تحصیل در این کشور وارد دوره دانشگاهی مد نظر خود شوید. شما می توانید با بدست آوردن موقعیت کاری، برای اخذ ویزای کار اقدام نمائید. همچنین برای برنامه های سرمایه گذاری این زمان یکساله بهترین زمان برای ارزیابی محیط می باشد. با رفت و آمد آزاد شما در حوزه شنگن با این ویزا می توانید در سایر کشورها تمام این موقعیت ها را دنبال نمائید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: