مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه زبان چینی در چین

بورسیه زبان چینی در چین

یادگیری یک زبان جدید درهای جدید و چشم اندازهای جدیدی را در زندگی باز می کند. آیا می دانید از جمله مزایای یادگیری زبان، توانایی مدیریت راحت تر کارها، حل مسئله و تقویت عملکرد حافظه و تفکر خلاق شما است؟ اگر زبانی که یاد می گیرید یک زبان منحصر به فرد است که رزومه شما را تقویت می کند، همه ی این مزایا حتی بیشتر برجسته می شوند. پس چرا چینی یاد می گیرید؟

در وهله اول، زبان چینی با حدود 1.3 میلیارد گوینده ، پرکاربردترین زبان در جهان است! نباید آن را چندان دشوار تلقی کرد ، زیرا دستور زبان چینی به طور قابل توجهی آسان تر از اکثر زبان های اروپایی است. علاوه بر این ، تسلط به زبان چینی فرصتهای حرفه ای بی شماری را برای شما باز می کند ، زیرا امروزه یکی از مهمترین زبانهای ارتباطی در تجارت ، کسب و کار، گردشگری و فناوری محسوب می شود.

واقعیت شگفت انگیز دیگری که شما را متقاعد می کند که چرا یادگیری زبان چینی یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید انجام دهید این است که زبان چینی ماندارین یکی از زبان های رسمی اتحادیه بریک BRICS = Brazil, Russia, India, China, South Africa، سازمان ملل متحد (UN) و سازمان بهداشت جهانی  (WHO = World Health Organization) است. این تجربه زبانی در حین تحصیل در چین افق های جدیدی را بر روی پیشرفت و حرفه شخصی شما باز می کند و مطمئناً یک تجربه یادگیری فراموش نشدنی خواهد بود. بنابراین چرا یادگیری زبان چینی را حتی قبل از ورود به چین شروع نمی کنید؟

لزوم یادگیری زبان چینی

زبان چینی زبانی متنوع است و شامل بسیاری از گویش ها و لهجه های متداول ناشناخته است، در این میان اما زبان چینی ماندارین به عنوان یک استاندارد واقعی پذیرفته شده است. به راحتی می توانید ببینید که چرا زبان چینی با چنین تقاضای بالایی در سراسر جهان رو به رو است. اقتصاد رو به رشد چین در سراسر جهان در مکان هایی مانند مالزی، سنگاپور، تایوان و البته چین، که زبان ماندارین چینی را به عنوان یک مولفه اصلی در بر دارد لزوم یادگیری این زبان را به همگان یادآور می شود.

به عنوان کشور تولید کننده تکنولوژی اتصال شرق و غرب اهمیت می یابد. امروزه بیشتر آمریکایی ها در حال یادگیری زبان چینی هستند تا به طور موثر در بازار جهانی شرکت کنند و حرفه های بین المللی را در زمینه های مختلف مانند باستان شناسی، مالی، جامعه شناسی و پزشکی دنبال کنند. برنامه CLS دانشجویان را با زبان ماندارین چینی آشنایی می دهد، همچنین این برنامه فرصتی برای دانشجویان برای تعامل با فرهنگ محلی متنوع چین فراهم می کند.

نکاتی پیرامون بورسیه زبان چینی در چین

زبان اصلی چین، زبانی دشوار محسوب می شود. چینی ها از حروف در دستور زبان استفاده نمی کنند، بلکه از شخصیت استفاده می کنند. این باعث می شود تا یادگیری نحوه خواندن و نوشتن زبان آنها حتی دشوارتر شود. اگر دانشجویان آموزش زبان چینی در چین را انتخاب کنند، فرصت های بی شماری برای حرفه های آینده شان وجود دارد و ورودشان به بازار کار بین المللی تضمین خواهد شد. از کار کردن برای دولت، تدریس در مدارس آمریکایی یا چینی، برای کار با شرکت های بین المللی با دفاتری واقع در چین.


آموزش زبان از طریق بورسیه زبان چینی در چین

برای تحصیل زبان چینی در چین و اخذ بورسیه زبان چینی در چین می توان گفت که سه فرصت عمده وجود دارد که از طریق دولت چین، ادارات آموزش و پرورش شهرستان های مختلف در چین و همچنین مهمتر از همه موسسه زبان چینی کنفسیوس اعطا می شود. تمام این راه ها به طور بالقوه در اختیار متقاضیان قرار دارد. دوره اعطا و دریافت بورس تحصیلی بدین صورت است که برای اخذ بورسیه زبان چینی در چین، شما می توانید از اوایل ژانویه تا اواخر ماه مارس هر سال درخواست کنید گرچه فرصت 2021 پایان یافته اما برای ثبت نام در ژانویه سال 2022 خود را آماده نمایید. در نظر داشته باشید که موعدها را به طور مرتب از وبسایت دانشگاه های چین چک کنید.

برای بررسی مراحل مهم و اخذ ویزای کشور این مهم را در نظر داشته باشید که برخی از موسسات برای اعطای بورسیه زبان چینی در چین در اواسط ماه مه و ژوئن، و برخی دیگر در اواخر ماه جولای و آگوست اطلاع رسانی می کنند. چنانچه نتوانستید بورس تحصیلی دولت چین را دریافت کنید همچنان می توانید امیدوار باشید که برخی از دانشگاه ها نیز به صورت پراکنده بورسیه اعطا می کنند.

 نکته از ماه می تا سپتامبر سایت برای اعطای بورس تحصیلی دولتی باز است.

واجدین شرایط دریافت بورسیه زبان چینی در چین

برای اینکه واجد شرایط اخذ بورسیه زبان چینی در چین باشید باید شرایط زیر را به صورت کامل داشته باشید. متقاضیان باید تابعیت کشور دیگری غیر از جمهوری خلق چین را دارا باشند و سلامت روانی و جسمانی داشته باشند. الزامات مربوط به درجه و سن متقاضیان این است که متقاضیان باید:

  • فارغ التحصیل دبیرستان بوده و حداکثر 25 سال پس از درخواست طی دوره کارشناسی داشته باشند.
  • دارای مدرک لیسانس بوده و حداکثر 35 سال در هنگام درخواست طی دوره کارشناسی ارشد داشته باشند.
  • دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و حداکثر 40 سال در هنگام درخواست دوره دکترا داشته باشند.

بورس تحصیلی زبان چینی شامل مطالعات اصلی و زبان چینی هم در سطح مقدمانی و هم در سطح پیشرفته است، البته این امر همانطور که در نامه پذیرفته شده است تحقق می یابد.

معرفی دانشگاه زبان چینی در چین

یکی از بهترین دانشگاه های زبان در کالج میدلبروری در ورمونت است. اساتید و کارکنان آنها متخصصانی با سطحی بالا در حوزه های خود هستند و به پیشرفت زبان آموزان خود اهمیت دارند. هنگام یادگیری یک زبان مانند ماندارین، به سادگی چگونگی خواندن و نوشتن آن را نخواهید آموخت مگر اینکه توسط اساتید خبره اموزش ببینید. استادان دانشگاه میدلبروری بر این باورند که بهترین راه برای یادگیری کامل زبان چینی، یادگیری نحوه صحبت کردن با آن در بستر فرهنگی است. دانش آموزانی که ماندارین را مطالعه می کنند در تای چی، میگیرگان، پخت و پز و پیاده روی شرکت می کنند.

 Middlebury بورس تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی برای زبان آموزان واجد خود ارائه می دهد. موسسه دیویس به طور کامل مسکن، اتاق و هزینه تحصیل را در اختیار دانشجویان تحت پوشش یک دوره تابستانی ماندارین قرار می دهد. این بورسها مبتنی بر شایستگی هستند و تنها بهترین دانشجویان انتخاب خواهند شد. همانطور که در این متن در زمینه بورسیه زبان چینی در چین دیدیم، دانشگاه ها و موسسات بسیاری برای بسط فرهنگ و زبان چین حاضر به اعطای بورسیه به متقاضیان بین المللی هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: