مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه تحصیلی در چین

بورسیه تحصیلی در چین

از 1 سپتامبر زمان درخواست برای بورسیه های دولت هنگ کنگ در سال 2022 آغاز شده است. بورسیه هنگ کنگ یک بورسیه تحصیلی کامل برای دانشجویان است و این کشور امسال حدود 300 بورس تحصیلی ارائه می دهد. توجه کنید که دانشجویان مقطع کارشناسی (16 سال تحصیل) می توانند مستقیماً برای بورسیه دکتری هنگ کنگ و دانشجویان کارشناسی ارشد نیز می توانند برای بورسیه های هنگ کنگ که برای دانشجویان بین المللی ارائه می شوند درخواست بدهند. دانشجویان بین المللی می توانند در 8 دانشگاه برتر هنگ کنگ در هر زمینه تحصیلی موجود تحصیل کنند و هیچ محدودیتی برای سابقه تحصیلی وجود ندارد. هنگ کنگ حدود 300 بورس تحصیلی برای سال 2021 به دانشجویان بین المللی اعطا می کند. در صورتی که قبلا مدرک یکی از آزمون های بین المللی زبان را گرفته اید نیازی به دوباره شرکت کردن در این آزمون ها نیست. شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد.

این نگاهی کلی به یکی از بورسیه های تحصیلی چین است، قطعا یکی از راه های راحت کردن شرایط مهاجرت تحصیلی به هر کشوری اخذ بورسیه از دانشگاه های آن کشور است. بورسیه راهی مطمئن برای ادامه تحصیل راحت در هر کشوریست. خبر خوب ما برای شما این است که بورسیه‌های زیادی از سوی دانشگاه‌های کشور چین برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد؛ که در بعضی موارد، حتی هزینه رفت و برگشت به کشور خودتان و خرید لپ‌تاپ را هم شامل ‌می‌شود.باید بدانید که دریافت این‌گونه کمک‌هزینه‌ها و البته تحصیل رایگان، بسیار رقابتی است و بهتر است که شما مقالات معتبر isi و نمره بالای زبان و آزمون‌‌های مرتبط را دارا باشید تا شانس بالاتری نسبت به دیگر متقاضیان داشته باشید. توجه کنید که بین ژانویه تا آپریل بهترین زمان برای اقدام و دریافت بورسیه‌هاست. بورسیه‌های اراسموس و بورسیه‌های زیاد دیگری که از سوی اتحادیه اروپا معرفی شده‌اند؛ دانشجویان ممتاز چینی را هم تایید می‌نمایند. توجه کنید که عمدتا، بورسیه‌های این کشور، از سوی دانشگاه هستند و به دانشجویان بین‌المللی در برخی مواقع، بورسیه‌های دولتی تعلق می‌گیرد؛ اما بهتر است که بیشتر، برنامه‌های دانشگاه را چک نمایید؛ زیرا به‌ندرت پیش می‌آید که استادان، بورسیه‌ای را به دانشجوها بدهند و بودجه زیادی از دانشگاه برای اخذ دانشجو داشته باشند و بتوانید از سوی استاد فاند دریافت کنید و دستیار شوید؛ اما، این گزینه غیرممکن هم نیست. موسسه‌های خیریه و یا دولت هم تا حدی کمک‌هزینه های این‌چنینی را به دانشجویان ارائه خواهند داد؛ اما، این امکان، از سوی دانشگاه بیشتر است.

همانطور که گفتیم، اولین راه تحصیل رایگان در چین اخذ بورسیه است. دولت چین برنامه‌های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان تحت عنوان بورسیه ارائه می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی در کشور چین دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. یکی از این دسته‌بندی‌ها به صورت بورسیه تحصیلی کامل و بورسیه ناکامل است؛بورسیه‌های تحصیلی کامل که شامل تمام یا بخشی از هزینه‌های شهریه دانشگاه، اقامت و کمک هزینه‌های تأمین مخارج زندگی می‌شود و بورسیه‌های تحصیلی غیرکامل شامل برخی از موارد بورسیه تحصیلی کامل است. نکته‌ی دیگری که در این باره وجود دارد، این است که دانشگاه‌های کشور چین علی‌رغم ارائه‌ی رشته‌ها به زبان انگلیسی،از دانشجویان مدرک زبان درخواست نمی‌کنند و ارائه‌ی مدرک زبان یک نقطه قوت برای دریافت بورس تحصیلی محسوب می‌شود. در ادامه به معرفی انواع بورسیه‌های دولتی کشور چین می‌پردازیم.

بورسیه تحصیلی در چین

بورسیه‌ی دو جانبه

این بورسیه شامل تمام یا بخشی از هزینه‌های تحصیلی می‌شود و به دانشجویان تمام مقاطع تعلق می‌گیرد. بورسیه‌ی دو جانبه بر اساس قراردادهایی که بین دولت چین با دولت سایر کشورها،سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بسته می‌شود،به دانشجویان اعطا می‌گردد.


بورسیه‌ ی دانشگاه‌ های چین

این بورسیه تمام هزینه‌های زندگی دانشجویی را متقبل می‌شود و به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد.این بورسیه در برخی از دانشگاه‌های کشور چین به دانشجویان ممتاز واجد شرایط اهدا می‌شود.

بورسیه گریت وال

این بورسیه از طرف سازمان یونسکو و به دانشجویان و پژوهشگران کشورهای در حال توسعه برای تحصیل آن‌ها در کشور چین تعلق می‌گیرد؛تنها پژوهشگران عمومی و محققان ارشد می‌توانند از این بورسیه استفاده نمایند.بورسیه‌ی گریت وال تمام هزینه‌های تحصیلی را تأمین می‌کند.

بورسیه اتحادیه اروپا

این بورسیه تنها به دانشجویان اهل کشورهای اتحادیه اروپا تعلق می‌گیرد و در تمام مقاطع به دانشجویان اعطا می‌شود.

بورسیه تحصیلی  AUN

این بورسیه متعلق به شبکه‌ی تحصیلی آسه آن می‌باشد و هدف آن تشویق دانشجویان مقاطع بالاتر و اساتید به تحقیق و پژوهش و افزایش تبادل اطلاعات علمی است. این بورسیه تنها به اهالی کشورهای عضو آن تعلق می‌گیرد و تنها از تحصیلات تکمیلی حمایت می‌کند. این بورسیه برای مقطع کارشناسی‌ارشد به بالاست که بسته به رزومه و مقالات و نمرات شما، به شما، اعطا می‌گردد.

بورسیه‌ ی PIF

این بورسیه برای حمایت از دانشجویان کشورهای عضو جزیره‌ی پاسفیک برای تحصیل در چین می‌باشد. بورسیه‌ی PIF به دانشجویان تمام مقاطع اعطا می‌شود.

بورسیه‌ ی WMO

این بورسیه از طرف دولت چین در اختیار سازمان هواشناسی جهانی قرار گرفته است تا به دانشجویان مستعد واجد شرایط برای مطالعه‌ی هواشناسی،هیدرولوژی، نظارت و مدیریت منابع آب و… اعطا شود.این بورسیه تحصیلی شامل تمام هزینه‌های شهریه و اقامت و بیمه می‌شود.

برخی از دانشگاه‌های کشور چین به طور اختصاصی شهریه‌ها و کمک هزینه‌هایی به دانشجویان اعطا می‌کنند.با وجود این‌که بسیاری از رشته‌ها برای دانشجویان خارجی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود،اما تسلط کامل یا نسبی به زبان چینی نیز در اخذ بورسیه و کسب موقعیت‌های خوب شغلی یک امتیاز مثبت برای شما محسوب می‌شود.


بورسیه CNU چین

این بورسیه برای مقطع کارشناسی در ماه بین 1000تا 1500 یوآن کمک‌هزینه می‌دهد و برای مقطع ارشد 1500 تا 2000 یوآن و برای مقطع دکترا 2000 تا 2500 یوآن؛ البته توجه کنید که برای research مقطع ارشد هم مبلغی بین 2000 تا 2500 تعلق خواهدگرفت که البته رقابتی است و دریافت این امتیاز، نیاز به قوی بودن و تلاش شما دارد.

بورسیه CSU چین

رقابتی است و بسته به مدارک و رزومه شما، به نسبت دیگران، به شما تعلق خواهد گرفت. هزینه و تحصیل و خوابگاه با این بورسیه تا حد بالایی تامین می‌گردد.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی چین

برای درخواست ویزای چین به مدارک زیر نیاز دارید:

  • درخواست ویزا برای تحصیل در چین (سند JW201 یا JW202) توسط سفارتخانه چین محلی شما یا دانشگاهی که در آن ثبت نام کرده اید. یادتان باشد اصل سند را به چین بیاورید.
  • گذرنامه معتبر که باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
  • عکسهای جدید گرفته شده در سایز گذرنامه
  • اعلامیه پذیرش شما از دانشگاه.
  • فرم معاینه فیزیکی

هزینه های درخواست ویزای چین شما بسته به کشوری که از آن آمده اید متفاوت است ، اما قیمت آن در حدود 140 دلار آمریکا است. به طور معمول زمان رسیدگی به درخواست ویزای شما سریع است و حدود یک هفته به طول می انجامد. در مورد فرم معاینه فیزیکی، فراموش نکنید که شرایط ویزای چین مستلزم این است که پس از ورود شما به چین به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما باید برای تأیید فرم معاینه بدنی خود در اسرع وقت به دفتر قرنطینه بهداشت بروید. در صورت عدم ارائه فرم یا پرونده معاینه فیزیکی ، باید در دفتر بهداشت محلی معاینه شوید

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: