مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معماری در مجارستان

معماری در مجارستان

دلایل متعددی برای تحصیل در مجارستان وجود دارد که از مهم ترین دلایل می توان به مقرون به صرفه بودن هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان، سیستم آموزشی با کیفیت و اعطای وام ها و بورسیه های تحصیلی متعدد به دانشجویان خارجی اشاره کرد. این عوامل هستند که روی هم رفته مجارستان را به مقصد تحصیلی جذابی برای دانشجویان خارجی تبدیل می کنند. موسسات آموزش عالی و دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی در مجارستان وجود دارند که برنامه های آموزشی مختلفی را به دانشجویان ارائه می دهند. مجارستان دارای 5 دانشگاه برتر مشخص شده در رنکینگ های دانشگاهی جهان QS سال 2021 می باشد که در جدول زیر ملاحظه می کنید:

رتبه ملی رتبه جهانی نام موسسه آموزش عالی
1 470 دانشگاه زگد
2650دانشگاه دبرسن
3701دانشگاه پکس
4801دانشگاه بوداپست
5100دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

مدارک و هزینه های لازم تحصیل در رشته معماری در مجارستان

هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان برای دانشجویان معماری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. برای تحصیل معماری در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در مجارستان به پرداخت شهریه 6400$ (دلار آمریکا) به طور متوسط نیازمندید که این مبلغ با توجه به دانشگاه محل تحصیل و مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) می تواند متفاوت باشد. همچنین جهت پذیرش تحصیلی در رشته معماری در مجارستان، علاوه بر ارائه مدرک زبان و سایر مدارک تحصیلی نیازمند شرکت در آزمون ورودی می باشید. سایر مدارک برای تحصیل در رشته معماری در مجارستان عبارت هستند از:

  • CV به زبان انگلیسی؛
  • مدرک زبان انگلیسی یا مجاری؛ هرچند باید توجه داشت ارائه مدرک زبان اجباری نیست چرا که امکان تحصیل دوره های زبان در مجارستان وجود دارد و افراد با توجه به شرایط سنی و تحصیلی خود شانس ویزای خوبی خواهند داشت؛
  • توصیه نامه از 3 تن از اساتید پیشین؛
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که در مجارستان معمولا بین 40$ تا 100$ (دلار آمریکا) می باشد؛
  • انگیزه نامه راجع به دلایل تحصیل در مجارستان و کالج یا دانشگاه مورد نظر؛
  • گواهی تمکن مالی؛

معرفی رشته معماری در مجارستان

زمانی که یک ساختمان جدید طراحی و ساخته می شود، معمار نقش خیلی مهمی در این فرآیند ساخت و ساز ایفا می کند. با شهرت جهانی بالا در همه دوره های تاریخی، کار معماری، و نیز صنعت ساخت و ساز می بایستی که با شرایط و نیازمندی های محیط ساخته شده مدرن همراه باشند. معماری، ترکیبی از علم وهنر است. معماری فرآیند برنامه ریزی، طراحی و ساخت سازه ها و ساختمان های بزرگ می باشد. همزمان معماری همچنین به شاخص های کارکرد، دوام و زیبایی شناختی از طریق استفاده از مصالح، تکنولوژی و المان های طراحی توجه می کند. معماری رشته ای آکادمیک است که در کلیه دانشگاه های جهان در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و PhD تحصیل می شود.

معماری از جمله مشاغل پر درآمد در کل جهان می باشد. با مدرک معماری می توانید سالانه درحدود 76,930 (دلار آمریکا) درآمد کسب کنید. مشاغل معماری طیف وسیعی از مشاغل از معمار، تکنولوژیست معماری، طراح داخلی و خارجی، نقشه بردار ساختمان، طراح تولید، بازرس ساختمان، مهندس سازه و… را شامل می شود.




شرایط تحصیل معماری در مجارستان

معماری در مجارستان اغلب بر روی آموزش متخصصان حرفه ای در مهندسی معماری متمرکز می باشد که از مفاهیم اجتماعی و فرهنگی حرفه مطلع هستند. اغلب برنامه های تحصیلی رشته معماری در مجارستان بر روی موضوعاتی همانند تاریخ معماری، نظریه و فرآیند طراحی، و علوم مصالح متمرکز هستند. در کنار تدریس های سنتی در کلاس، کلاس ها همچنین ممکن است در ” استودیو ” یا کارگاه های طراحی برگزار شود. برنامه های معماری در 3 مقطع لیسانس (3 تا 4 سال)، مقطع فوق لیسانس (2 ساله) و PhD (بین 3 تا 4 ساله) به دانشجویان علاقمند ارائه می شود. برنامه 5 ساله انگلیسی مستقیما به درجه MSc یا فوق لیسانس معماری در رشته معماری و مهندسی معماری در مجارستان منجر می شود. اما ممکن است دانشجویان با درجه BSc یا مدرک لیسانس معماری فارغ التحصیل شوند.

شرایط پذیرش رشته معماری در مجارستان

فرآیند پذیرش معماری در مجارستان متفاوت از سایر رشته های تحصیلی است. قبل از شروع هفته ثبت نام (هفته اول سپتامبر) شما می بایستی آزمون های پذیرش در موضوعات ریاضیات، فیزیک و زبان انگلیسی و ترسیم آزاد را بگذرانید. دانشجویانی که در آزمون ها قبول می شوند، اطلاعات پذیرش در سال اول دوره ها دریافت می شود. دانشجویانی که در این موضوعات مهارت های کافی ندارند، قبل از شروع برنامه های لیسانس معماری به دوره آمادگی 1 ساله راهنمائی می شوند.

فرآیند پذیرش معماری در مجارستان

برای اخذ پذیرش تحصیلی مجارستان در رشته معماری  بایستی ابتداء قبل از درخواست پذیرش در آزمون ورودی آن شرکت کنید. از شرایط دیگر پذیرش معماری دانشجویان خارجی در مجارستان ارائه مدک زبان انگلیسی می باشد. حداقل نمره آزمون زبان IELTS معادل 6.0 – 5.0 و نمره آزمون TOEFL معادل 80-60 می باشد. مدارک مورد نیاز جهت پذیرش مجارستان عبارتند از:

  • فرم درخواست پذیرش دانشگاهی؛
  • مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات مربوطه؛
  • انگیزه نامه یا SOP به زبان انگلیسی؛
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی؛
  • رزومه یا CV به زبان انگلیسی؛
  • کیف کارها (شامل آثار و کارهای طراحی و معماری قبلی)؛
  • مدرک اثبات تمکن مالی؛

فرآیند پذیرش معماری در مجارستان

مجارستان از فورینت (HUF) به عنوان ارز ملی خود استفاده می کند. شهریه ای که شما در مجارستان پرداخت می کنید به دانشگاه مربوطه و مقطع تحصیلی تان بستگی دارد. بطور متوسط، شما بایستی شهریه تحصیلی بین 5500€ تا 4900€ (یورو)، 13000€ تا 15000€ (یورو) در سال را پرداخت کنید. شما همچنین بایستی هزینه های درخواست آزمون در حدود 400€ تا 500€ (یورو) پرداخت نمایید.

هزینه های زندگی در مجارستان نیز با سبک زندگیتان و نیز مکانی که در آنجا زندگی می کنید ارتباط مستقیمی دارد. اگر در یک شهر بزرگی زندگی می کنید، هزینه زندگی در آنجا به مراتب بیشتر از زندگی در شهر بزرگتر خواهد شد. بطور متوسط، بایستی بین 6400€ تا 7000€ (یورو) و 9300€ تا 10500€ (یورو) در سال را برای پوشش هزینه های زندگیتان کنار بگذارید. این هزینه شامل اجاره خانه، خوارو بار، ایاب و ذهاب و کلیه هزینه ها و مخارج ضروری دیگر می شود.

فرصت های کار معماری در مجارستان

فارغ التحصیلان معماری در مجارستان برای طیف وسیعی از مشاغل معماری واجد صلاحیت می شوند که عبارتند از:

  • طراحی، ساخت و نگهداری از ساختمان های مسکونی، عمومی، صنعتی و کشاورزی؛
  • بازسازی و حفاظت از ابنیه ها و یادمان های تاریخی؛
  • مدیریت کلیه فعالیت های ساخت و ساز و مرمت و حفظ آثار و ابنیه ها؛

شغل معماری در مجارستان از جمله مشاغل پردرآمد و معروفی محسوب می شود که هم به صورت شرکتی و هم به صورت خود اشتغالی مورد نیاز می باشد. میانگین حقوق خالص دریافتی معمار در مجارستان HUF1,834,727 (فورینت) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: