مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

در این جدول به معرفی کشور مجارستان پرداخته میشود:

پارامتر شرح
پایتخت بوداپست
کشورهای همسایه رومانی، صربستان، کرواسی، اسلونی، اتریش
هزینه زندگی در مجارستان 500 تا 700 یورو
موقعیت اروپای مرکزی
زبان بومی زبان مجاری
پرجمعیت ترین شهر بوداپست

تحصیل در مجارستان 2022

این کشور به دلیل وجود جاذبه های بسیار زیادی که در طبیعت و شهرهای این کشور وجود دارد و هم چنین هزینه های زندگی پایین و تلاش مورد توجه و چشم گیری در راستای بهبود و هم چنین بالابردن سطح علمی دانشگاه ها، یکی از پرطرفدارترین کشورهای موجود در در دنیاست. تحصیلات عالی در این کشور در 3 مقطع مقطع کارشناسی alapképzés، ‌مقطع کارشناسی ارشد  mesterképzés و مقطع دکتری doktori képzés برگزار می گردد.

اشخاص متقاضی تحصیل در این کشور ملزم می باشند که شرایط عمومی مشخصی را برای حضور در دانشگاه های این کشور داشته باشند. با این توضیح که این مدارک به نوع دوره و دانشگاه مقصد این اشخاص دارای تفاوت می باشد. دانشجویانی که دارای تابعیت بین المللی می باشند برای دریافت نمودن پذیرش ملزم می باشند که به غیر از مدارک تحصیلی اقدام به تحویل دادن مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه خود نمایند، مگر اینکه ابتدائا برای دوره های کالج زبان در مجارستان اقدام کنند.

دانشجویان همچنین ملزم به پرداخت هزینه های دوران تحصیلی خود می باشند. این موضوع بدیهی است که هزینه های زندگی در این کشور بر عهده خود دانشجو می باشد؛ البته جای نگرانی نیست چرا که در سال 2022 هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان پایین است. منتهی دانشجو ملزم می باشد مدارکی مبنی بر اینکه توانایی های لازم را برای پرداخت هزینه های خود دارد ارائه نماید.

بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

اگر چه بحث مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان بسیار پیچیده است اما کلیات آن در ذیل ذکر شده است:

  • رونوشت مدارک پایان دوره مقطع دبیرستان به انضمام کلیه ریز نمرات و ترجمه دارای اعتبار به همراه داشتن توصیه نامه؛
  • سابقه و رزومه تحصیلی به زبان انگلیسی؛
  • مدرک گواهی پزشکی و نامه سلامت اشخاص متقاضی؛
  • 2 یا 3 عکس که دارای استانداردهای مدرک پاسپورت باشد که بستگی به نوع دانشگاه این اشخاص دارد؛
  • رونوشت پاسپورت و رونوشت کلیه اطلاعات شخصی فرد متقاضی و…؛

درخواست این اشخاص باید به صورت به روز و آنلاین باشد و کلیه درخواست هایی که به صورت عادی و دست نوشته می باشد مورد بررسی قرار نمی گیرد. آزمون ورودی این دانشگاه ها در صورتی که در پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست انجام شود میزان هزینه مورد نیاز برای برگزاری اش به میزان 250$ (دلار آمریکا) می باشد. با این توضیح که بعد از برگزاری این آزمون شخص متقاضی به هیچ وجه نمی تواند این مبلغ را پس بگیرد.


مدارک مالی لازم برای اخذ پذیرش در مجارستان

تحصیل در مجارستان در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی ارزان قیمت است اما رایگان نمی باشد. پس یکی از مهم ترین مدارکی که چه برای اخذ پذیرش تحصیلی و چه برای اخذ ویزای تحصیلی مجارستان باید تهیه و ارائه گردد، مدرکی مبنی بر تمکن مالی دانشجو یا والدین وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان است. البته هزینه های زندگی در مجارستان با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی و شهریه دانشگاه ها و کالج های مجارستان با توجه به قوانین آن موسسه آموزشی، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی حدود هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان را می توان به شرح ذیل دانست:

هزینه های زندگی در مجارستان برای 1 نفر شهریه دانشگاه های مجارستان
450 تا 700 یورو 2000 تا 12000 یورو

لازم به ذکر است برای بالا بردن شانس اخذ ویزا، بهتر است دانشجو شهریه سال اول دانشگاه یا کالجی را که از آن پذیرش گرفته، پرداخت نماید و رسید پرداختی را به سفارت مجارستان ارائه کند. همچنین باید مدرکی مثبت توانایی مالی لازم جهت پرداخت هزینه های زندگی در مجارستان نیز ارائه شود. سفارت مجارستان نامه تمکن مالی بانکی را لازم می داند به نحوی که نشان دهنده توانایی دانشجو یا والدینش در پرداخت ماهانه HUF210000 (فورینت) معادل حدودا 700€ (یورو) در هر ماه باشد. البته دانشجویان در مجارستان تا 4 ساعت در روز اجازه کار دارند منتهی درآمد آن ها معمولا ساعتی 3€ تا 8€ (یورو) است که تنها پاسخگوی بخشی از هزینه های زندگی در مجارستان خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای مجارستان

دانشجویانی که بعد از موفقیت در آزمون مربوطه و در نهایت قبولی در آزمون ورودی ملزم می باشد که در راستای گرفتن ویزای دانشجویی این کشور اقدام نماید. مدراک ویزای تحصیلی مجارستان به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

  • مدرکی که بیانگر استطاعت مالی اشخاص در زمینه پرداخت نمودن هزینه های مربوط به تحصیل در  این کشور می باشد؛
  • نامه ای که بیانگر مورد قبول واقع شدن پذیرش در دانشگاه مورد نظر باشد؛
  • پاسپورتی که برای مدت 6 ماه دارای اعتبار باشد؛
  • عکسی که دارای شرایط پاسپورتی باشد؛
  • مدارک و شواهدی که مبتنی بر محل سکونت شخص در مجارستان می باشد؛
  • مدرکی که بیانگر داشتن تمکن مالی شخص باشد، مانند مدرکی که از جانب بانک صادر می شود؛
  • فرم تکمیل شده مخصوص درخواست ویزا و…؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: