مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی کار حین تحصیل در چین

اجازه ی کار حین تحصیل در چین

کار ضمن تحصیل در چین می تواند شرایط اقامت دائم این کشور را فراهم نماید و به متقاضیان برای زندگی راحت تر در این کشور کمک نماید. به طور کلی، دانشجویان بین المللی مجاز به کار در حال تحصیل در چین نیستند اما گفته می شود که مشاغل پاره وقت مجاز است. برخی از دانشجویان آموزش زبان انگلیسی را انتخاب می کنند. این انتخاب به آنان کمک می کند تا ضمن ملاقات و تعامل با مردم محلی، درآمد بیشتری نیز کسب کنند. اگر قصد دارید در چین مشغول به کار نیمه وقت شوید، از دانشگاه خود در مورد مراحل مورد نیاز برای اخذ مجوز دولتی برای این کار راهنمایی بگیرید- همراه با رشد اقتصادی سریع، قیمت زندگی در چین نیز در حال افزایش است ، اما هنوز هم برای دانشجویان بین المللی گزینه ای بسیار مقرون به صرفه وجود دارد. مناطق روستایی هزینه زندگی بسیار ارزان تری نسبت به شهرهای بزرگ دارند. با این حال، در حالی که شهر شانگهای شهر بسیار گران قیمتی است، قیمت های آن هنوز نصف قیمت شهر نیویورک می شود!

مهاجرت تحصیلی به چین

همان طور که می دانید تعداد زیادی از اشخاص در راستای شروع به تحصیل اقدام به مهاجرت این کشور می نمایند. این دانشجویان عموما در پی آگاهی از جوانی مساله کار ضمن تحصیل در چین هستند. حائز اهمیت بودن این موضوع به خاطر این امر می باشد که دانشجویان بین المللی قادر می باشند که از روش کار ضمن تحصیل در چین اقدام به کاهش دادن و پائین آوردن میزان مخارج و هزینه های تحصیلی نمایند و هم چنین هزینه های لازم مختص زندگی خود را مهیا نمایند.

با این توضیح که طی سال های گذشته مجوز لازم برای دریافت نمودن مجوز کاری در حین تحصیل در این کشور برای کلیه دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی می باشند داده نشده است. در صورتی که بر اساس سیاست های تازه وضع شده این کشور، دولت مردان این کشور مجوز لازم به دانشجویانی که در وضعیت خارجی باشند داده خواهد شد.مراجع اصلی می توانند اقدام به صدور مجوز لازم برای دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی باشند نمایند. هدف آن دانشجویان باید این باشد که در زمان تحصیل در این کشور مشغول به کار شوند. انواع این مجوز عبارتست از:

  • مجوز لازم که از جانب دانشگاه مورد نظر شخص متقاضی صادر می شود
  • مجوز لازم که از جانب مقامات اجرایی اداره امنیت عمومی این کشور صادر شده باشد

امکان کار ضمن تحصیل در چین

در زمان های گذشته در این کشور فرصت اشتغال برای دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی بودند وجود نداشت. در صورتی که وزارت امنیت عمومی این کشور از ماه مارس سال دو هزار و شانزده میلادی اعلام نموده دانشجویانی که دارای تابعیت این کشور نمی باشند می توانند در طی دوران تحصیلی به نوعی کارآموزی کوتاه مدت مشغول شوند. هم چنین کلیه دانشجویانی که دارای تابعیت خارجی باشند و در دانشگاه های این کشور مشغول تحصیل باشند، در حین تحصیل هم می توانند مشغول به کار شوند.

شرایط لازم استخدام دانشجویان بین المللی در کشور چین

شرایط لازم برای استخدام دانشجویان خارجی در این کشور عبارت است از:

  • به همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی شخص متقاضی تحصیل در این کشور
  • به همراه داشتن مدرکی که بیان گر وجود دو سال سابقه کار شخص متقاضی در بیرون از این کشور و بعد از دوران به پایان رساندن دوران تحصیلی باشد.
  • کارفرمایان این کشور ملزم به داشتن برگه ای می باشند که بیان گر داشتن مجوز لازم در راستای استخدام نمودن اشخاصی که دارای تابعیت این کشور نباشند، باشد و موفق به دریافت نمودن گواهی دارای ارتباط به استخدام اشخاصی که دارای تابعیت خارجی باشند را دریافت نموده باشند.

در نهایت می توان نتیجه گرفت که بر اساس قانون جدید این کشور دانشجویانی که دارای تابعیت بین المللی باشند و هم چنین اجازه اقامت این کشور را داشته باشند، مجوز اشتغال به کار در حین تحصیل در مشاغل نیمه وقت را می توانند دریافت نمایند.

آیا همه دانشجویان می توانند در چین کار کنند؟

پاسخ به این سوال منفی است. در نظر داشته باشید که در مرحله اول تنها برخی از دانشجویان فرصت کار در محیط دانشگاه را بدست می آورند. اما در حال حاضر برخی از مناطق آزاد اقتصادی در کشور چین به دانشجویان خارجی اجازه داده اند تا به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند. در برخی از استان های این کشور نیز که اجازه کار به دانشجویان داده شده است، حق امضای قرارداد از آن ها گرفته شده است به گونه ای که آن ها فقط می توانند طبق یک توافق از کارفرمای خود حقوق دریافت کنند. ذکر این نکته نیز اجباری است که کار در کشور چین برای دانشجویان تنها در بخشی از صنایع این کشور امکان پذیر است.

در صورتی که اجازه کار پیدا نکنید، می توانید از دانشگاه تقاضا کنید تا نامه ای در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید به عنوان کارآموز در صنایع خاصی شرکت کنید اما مدت زمان حضور افرد در این دوره های کارآموزی محدود است. اما این دوره هیچ مزیتی از نظر تجربه کاری برای افراد به همراه نخواهد داشت. ضمنا افرادی که موفق شده اند تا اجازه کار تمام وقت در کشور چین را بدست آورند این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول تحصیل شوند.


نحوه یافتن کار نیمه وقت ضمن تحصیل در چین

برای موفقیت در زمینه پیدا کردن انواع شغل نیمه وقت در این کشور شخص متقاضی از دو روش می تواند اقدام به انجام این کار نماید:

  • روش معمولی و ساده جست و جوی کار. تعداد زیادی از دانشجویانی دارای تابعیت خارجی می باشند و اصلی ترین زبان آنها زبان انگلیسی می باشد. در این صورت قادر می باشند که از زبان مادری خود در راستای پیدا نمودن شغل مورد نظر استفاده نمایند.
  • روش اینترنتی جست و جوی کار. یکی دیگر از روش های ممکن در راستای موفقیت در زمینه جست و جوی کار در این کشور روش اینترنتی می باشد.

هم اکنون و با توجه به گسترش روز افزون اینترنت در سر تا سر کشور های دنیا بسیاری از وب سایت های دارای ارتباط با پیدا نمودن شغل اقدام به پیدا نمودن انواع مشاغل مختلف می نمایند. به وسیله این وب سایت ها اشخاص متقاضی کار ضمن تحصیل در چین با در نظر گرفتن اصلی ترین هدف خود قادر می باشند که به دنبال شغل مورد نظر خود بگردند.

مشاغل مرتبط با کار ضمن تحصیل در چین

از جمله مهم ترین و رایج ترین مشاغلی که اشخاص متقاضی کار ضمن تحصیل در چین می توانند در این مشاغل اقدام به فعالیت نمایند عبارتند از:

  • مشاغل مرتبط به آموزش زبان انگلیسی
  • مشاغل مرتبط به کار در شرکت هایی که نماینده قاره اروپا باشند
  • مشاغل مرتبط به انجام انواع خدمات ترجمه
  • مشاغل مرتبط به دستیاران کارهای حقوقی
  • مشاغل مرتبط به شغل روزنامه نگاری و هم چنین رسانه ها
  • مشاغل مرتبط به شغل دستیاری هتل
  • مشاغل مرتبط به تور لیدری
  • مشاغل مرتبط به کارهای مدلینگ

به صورت قطعی می توان گفت که شغل آموزش زبان انگلیسی دراین کشور از جمله پردرآمدترین و در عین حال بهترین مشاغل برای دانشجویان با تابعیت خارجی باشد. گرچه شاید هم میزان حقوق دریافتی این اشخاص زیاد بالا نباشد اما فرصت خوبی می باشد. این افراد دستمزدی به میزان بیشتر از دو هزار دلار را می توانند دریافت نمایند. 

ویزای تحصیلی چین

دانشجویان خارجی برای شروع تحصیل ملزم به اخذ ویزا هستند. در اینجا چند شرط برای اخذ ویزا آورده شده است:

  • اگر بیش از 6 ماه در چین تحصیل می کنید ، به ویزای X1 (تحصیلی) نیاز دارید.
  • اگر کمتر از 6 ماه در چین تحصیل می کنید ، می توانید برای ویزای X2 درخواست دهید.
  • همراه با فرم درخواست ویزا ، گذرنامه ، نامه پذیرش و عکس اخیر خود را ارسال کنید.
  • هنگام ورود به چین ، مجوز اقامت باید ظرف 30 روز اخذ شود. برای این منظور ، به ایستگاه پلیس محلی خود یا یک دفتر امنیت عمومی مراجعه کنید.
  • همچنین سازماندهی پوشش بهداشتی هنگام تحصیل در چین بسیار مهم است. این می تواند در کشور شما سازماندهی شود یا می توانید هنگام ورود به چین کارت بیمه درمانی بخرید.

در اینجا چند شرط برای اخذ ویزا آورده شده است:

  • حتماً قبلاً مکانی در دانشگاه به شما پیشنهاد شده است و یک نامه تأییدیه برای ارائه به عنوان مدرک دارید
  • اگر بیش از 6 ماه در چین تحصیل می کنید ، به ویزای X1 (تحصیلی) نیاز دارید.
  • اگر کمتر از 6 ماه در چین تحصیل می کنید ، می توانید برای ویزای X2 درخواست دهید.
  • همراه با فرم درخواست ویزا ، گذرنامه ، نامه پذیرش و عکسی که اخیرا از خود گرفته اید را ارسال کنید.
  • هنگام ورود به چین ، مجوز اقامت باید ظرف 30 روز اخذ شود. برای این منظور ، به ایستگاه پلیس محلی خود یا یک دفتر امنیت عمومی مراجعه کنید.
  • همچنین سازماندهی پوشش بهداشتی هنگام تحصیل در چین بسیار مهم است. برای این کار می توانید در کشورتان آن را سازماندهی کنید یا اینکه هنگام ورود به چین کارت بیمه درمانی بخرید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: