مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

تقریباً 4000 دانشجوی بین المللی از 80 کشور سرتاسر جهان در دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان، مشغول به تحصیل می­ باشند، این دانشگاه رشته­ های پزشکی عمومی، دندان پزشکی و داروسازی، علوم طبیعی، تکنولوژی فن آوری، مهندسی، هنر و اقتصاد را به زبان انگلیسی ارائه می ­دهد. تحصیلات پزشکی دانشکده پزشکی از ریشه و پایه بسیار قوی برخودار است و با بیش از 18 بخش پزشکی و 1900 تخت یکی از بزرگترین بیمارستان­ ها می باشد، دوره ­های این دانشکده به شرح زیر می­ باشد: پزشکی و پزشکی عمومی، دندان پزشکی، دکترای دندان پزشکی حرفه ­ای، داروسازی، دکتر داروساز، MSC در بیولوژی ملکولی و MSC در زمینه سلامت عمومی.

اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دبرسن

مدارک و اسناد لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان به شرح زیر می­ باشد:

  • فرم درخواست پذیرش تکمیل شده همراه امضا معتبر؛
  • مدارک تحصیلی مانند مدرک پایان دوره دبیرستان، دیپلم دبیرستان، مدرک فارغ التحصیلی که می­ بایست به ترجمه انگلیسی باشد؛
  • کپی پاسپورت یا گذرنامه؛
  • در صورتی که زبان مادری متقاضیان انگلیسی نباشد، ارائه مدرک زبان انگلیسی مانند آیلتس الزامی می­ باشد؛
  • رزومه یا CV؛

متقاضیان همچنین می­ توانند مدارک فوق را از طریق آنلاین به سایت دانشگاه، ارسال نمایند. لازم به ذکر است اگر مدارک متقاضیان، ناقص و دارای ایراد باشند امکان بررسی آن ها وجود نخواهد داشت و تقاضای متقاضی رد خواهد شد. متقاضیانی که مشغول ادامه تحصیل می­ باشند و به زودی از دبیرستان فارغ التحصیل می­ گردند، قادر خواهند بود به همراه دیگر مدارک، ریز نمرات را نیز برای دفتر آموزش بین المللی ارسال نمایند و در صورت اخذ مدرک، ریز نمرات را ارائه دهند.

آزمون ورودی متقاضیان رشته ­های پزشکی در مجارستان

آخرین مدرک تحصیلی همراه با پاسپورت می ­بایست اسکن شوند و برای دفتر آموزش بین الملل فرستاده شوند و همچنین اصل این مدارک در زمان شرکت در آزمون ورودی و یا در زمان ثبت نام می ­بایست تحویل داده شوند. دانشجویان رشته­ های دندانپزشکی و پزشکی باید در یک امتحان ورودی شرکت نمایند و این امتحان از 2 بخش تشکیل شده است که شامل آزمون کتبی و مصاحبه می­ شود.

آزمون کتبی شامل درس ­های زیست شناسی، شیمی و فیزیک می ­باشد و در صورتی که دانشجو درس شیمی را انتخاب نماید، آزمون شامل سوالات شیمی خواهد بود و همچنین وی می ­بایست به سوالات مبتدی فیزیک نیز پاسخ دهد. برای 2 آزمون کتبی و مصاحبه 60 دقیقه فرصت خواهید داشت، آزمون شفاهی و مصاحبه از درس ­های زیست شناسی، شیمی و فیزیک می ­باشد و در طول مصاحبه شفاهی، مهارت­ های متقاضی در زبان انگلیسی و انگیزه وی مورد بررسی قرار می­ گیرد. لازم به ذکر است که زبان آزمون کتبی و مصاحبه انگلیسی می­ باشد.

آزمون ورودی مصاحبه دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

برای ادامه تحصیل در رشته­ های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و BMC امتحان ورودی و کنکور الزامی است، امتحان یا آزمون ورودی شامل 2 آزمون شفاهی و آزمون کتبی می­ شود. امتحان کتبی به صورت تست 4 گزینه­ ای، تعاریف، محاسبات و… می­ باشد و شامل درس ­های فیزیک، شیمی و زیست خواهد بود، در صورتی که نتیجه آزمون کتبی زیر 40% باشد، متقاضی بر طبق آزمون شفاهی مورد ارزیابی قرار می­ گیرد.




هزینه­ های­ دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

هزینه تحصیل در رشته­ های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه دبرسن به شرح زیر است:

هزینه درخواست پذیرش 150 دلار آمریکا
هزینه ورود به دانشگاه دبرسن 350 دلار آمریکا

هزینه­ های فوق برای کلیه متقاضیان اخذ پذیرش در دانشگاه دبرسن می­ باشد و هزینه ­های بیمه سلامت، چک آپ پزشکی و کارت دانشجویی جزو مواردی می­ باشد که در شهریه دانشجویان مد نظر قرار داده می­ شود. رشته دندان پزشکی در حدود 10 ترم یا 5 سال طول خواهد کشید و شهریه هر سال تحصیلی دردانشگاه دبرسن در حدود 16000$ (دلار آمریکا) می­ باشد، همچنین مدت زمان تحصیل در رشته پزشکی در حدود 6 سال است و هزینه شهریه در سال، مبلغی در حدود 17000$ (دلار آمریکا) می­ باشد. لازم به ذکر است که دانشگاه علوم پزشکی دبرسن، چک بانک ­های مختلف و پرداخت نقدی را قبول نمی­ نماید و در زمان پرداخت شهریه می­ بایست در بخش توضیحات، نام دانشجو و رشته تحصیلی ذکر گردد.

هزینه ­زندگی در کشور مجارستان در 2022

مخارج و هزینه زندگی در مجارستان بستگی زیادی به سبک زندگی فرد دارد. در سال 2022 در صورتی که در یک شهر بزرگ سکونت نمایید، هزینه های زندگی نسبت به شهرهای کوچک بیشتر خواهد بود. به طور میانگین هزینه زندگی در کشور مجارستان در حدود 7500$ الی 1000$ (دلار آمریکا) در سال خواهد بود، هزینه­ های زندگی شامل مسکن، خوراک، حمل و نقل، پوشاک و سایر هزینه­ های متقاضی در زندگی روزمره می ­شود. دانشجویان این دانشگاه می توانند برای سکونت و زندگی از خوابگاه­ های دانشجویی استفاده نمایند، دانشگاه دبرسن اکنون حدود 5000 تخت در خوابگاه ­های مختلف دارد. هزینه ­های خوابگاه سالیانه از سوی دانشگاه اعلام می­ گردد و با توجه به ساختمان ­های مختلف در حدود HUF12000 تا HUF35000 (فورینت) هزینه خواهد داشت.

رتبه دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

دانشگاه دبرسن در میان دانشگاه­ های جهان بر اساس رتبه بندی CWUR که یکی از سایت­ های معتبر رتبه بندی دانشگاه­ های سرتاسر دنیا می ­باشد، در رتبه 696 قرار دارد و در بین دانشگاه­ های برتر کشور مجارستان در رتبه سوم قرار می­گیرد. معیارهای مختلف برای مشخص کردن رتبه دانشگاه ­ها به شرح زیر می­ باشد:

  • سطح آموزشی؛
  • مقاله­ ها؛
  • تحقیقات انجام شده در دانشگاه؛
  • سطح درآمد؛
  • روابط بین المللی؛
  • سطح اشتغال فارغ التحصیلان؛
  • نشریات و کتاب­ ها؛
  • کنفرانس ­­ها؛

فارغ التحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی دبرسن مجارستان

کشور مجارستان در مرکز اروپا قرار دارد و پایتخت این کشور، شهر بوداپست می­ باشد، همچنین مساحت مجارستان در حدود 93000 کیلومتر مربع است. کشور مجارستان دارای 19 شهرستان می­ باشد و از جمله شهرهای مهم این کشور می­ توان به دبرسن، میشکولتس، سگد و گیور اشاره کرد که فرصت های شغلی زیادی خصوصا برای پزشکان دارند. جمعیت مردم کشور مجارستان در حدود 10 میلیون نفر است و زبان رسمی این کشور، زبان مجاری می­ باشد و پزشکان و پرستاران برای کاریابی در این کشور علاوه بر انگلیسی باید به زبان مجاری هم مسلط باشند وگرنه شانس کاریابی پس از فارغ التحصیلی برای آن ها کم می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: