مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورس پزشکی مجارستان

بورس پزشکی مجارستان

امروزه اکثر متقاضیان دانشجو خواهان ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی پیشرفته می باشند که مدرک تحصیلی این کشورها در سرتاسر دنیا مورد تأیید باشد، تحصیل در کشور مجارستان یکی از گزینه های مناسب است؛ زیرا دانشگاه های این کشور از اعتبار زیادی برخوردار هستند. زبان رسمی مردم این کشور، زبان مجاری و واحد پول مجارستان، فورینت می باشد، همچنین این کشور از 19 شهر تشکیل شده است که از جمله شهرهای مهم آن میتوان به شهرهای پچ، دبرسن، سگد و میشکوالتس اشاره کرد. بهترین دانشگاه های پزشکی مجارستان نیز در همین شهرها واقع شده اند که علاوه بر دانشگاه های خوب، موقعیت های شغلی خیلی زیادی نیز دارند.

رنکینگ دانشگاه های برتر مجارستان برای تحصیل در رشته پزشکی به شرح ذیل است:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در مجارستان THE Ranking 2022 Shanghai Ranking 2022 QC Ranking 2022 U.S News Ranking 2022
Semmelweis University 401 901 401 682
Eotvos Lorand University 601 601 601 434
University of pecs 601 - 651 -
University of Debercen 801 901 521 635
University of Szeged 801 601 501 688

از این میان، دانشگاه های ذیل مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز هستند:

  • دانشگاه سملوایز؛
  • دانشگاه پچ؛
  • دانشگاه دبرسن؛
  • دانشگاه سگد؛

دریافت بورس پزشکی مجارستان

دانش آموزان در کشور مجارستان قادر خواهند بود از سوی اداره ها، مدرسه یا مرکز تحقیقاتی CEU میزبانی گردند، متقاضیان علاقه مند به یکی از چند حوزه موضوعی می بایست اولویت ها را بیان نمایند، جایزه دانشجویان هزینه های سفر به بوداپست، محل اقامت در CEU و هزینه تحصیلی در حدود 2000$ تا 10000$ (دلار آمریکا) برای هر سال تحصیل می باشد.

دانشجویان بین المللی در مجارستان

متقاضیان دانشجوی بین المللی، واجد شرایط درخواست بورس پزشکی مجارستان خواهند بود، موسسات واجد شرایط بورس به شرح زیر می باشند:

  • دانشگاه آمریکایی؛
  • آسیای مرکزی (قرقیزستان)؛
  • کالج هنر و علوم القدس بورد (فلسطین)؛
  • دانشگاه آمریکایی بلغارستان (AUBG)؛
  • دانشگاه آسیا برای زنان، AUW (بنگلادش)؛
  • دانشگاه های یانگون و ماندالای در میانمار؛

در هنگام درخواست، دانشجویان واجد شرایط می بایست در موقعیت های تدریس کامل در یک موسسه واجد شرایط، مشغول به کار گردند و همچنین این افراد می بایست یک نسخه از بالاترین درجه را کسب نمایند.

تحصیل پزشکی در کشور مجارستان

متقاضیانی که قصد مشارکت در پروژه ها، تحقیقات، تدریس یا دیگر فعالیت ها از سوی بنیادهای بازرگانی در طول دوره تحصیل می باشند، واجد شرایط اخذ بورسیه پزشکی در کشور مجارستان نمی باشند. متقاضیان واجد شرایط بورس پزشکی مجارستان می بایست مدرک دکترا یا معادل آن را داشته باشند و همچنین یک رشته تحقیقاتی مناسب در یک منطقه که زیر نظر یک یا چند واحد دانشگاهی CEU باشد، درس خوانده باشند. متقاضیان می بایست فرم درخواست تکمیل شده، یک پیشنهاد تحقیقی کامل و مناسب، CV و یک کپی از مدارک PhD یا مدارک معادل آن را در یک فایل PDF ارسال نمایند.


مقررات تحصیل و اخذ بورس پزشکی مجارستان

دانشجویان زیادی، آرزوی دارند که روزی یک پزشک شوند تا بتوانند درآمد بالایی کسب کنند اما شغل پزشکی دارای آموزش سختی می باشد. تحصیل پزشکی در مجارستان به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر پزشکی یکی از گزینه ها و مقصد مناسب برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد، شرایط و قوانین تحصیل پزشکی در کشور مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • بعد از 6 سال از گذراندن واحدهای تحصیلی، متقاضیان می توانند درجه پزشک عمومی را کسب نمایند و بعد از آن، این افراد قادر خواهند بود تخصص مورد نظر را در زمینه های مختلف را اخذ نمایند؛
  • برنامه پزشکی در حدود 6 سال و 12 ترم می باشد؛
  • در 2 سال اول، پایه و اساس دانش پایه پزشکی آموزش داده می شود؛
  • در سال سوم، آموزش تئوریکی به همراه کار بالینی آموزش داده می شود که در قالب آن، دانشجو کار بالینی و آموزش پزشکی عمومی را می گذراند؛
  • کارآموزی به صورت چرخشی در 37 هفته انجام می گیرد؛
  • در پایان دوره، هیأت مدیره عنوان دکترای پزشکی را به افرادی که کلیه نیازهای آموزش را گذرانده باشند، اعطا می نماید؛

مزایای تحصیل همراه با بورس پزشکی مجارستان

تحصیل در کشور مجارستان دارای مزایایی می باشد که برخی از این مزایا به این شرح است: به دلیل عضویت این کشور در شنگن، دانشجویان در زمان تحصیلات می توانند به سهولت و بدون اخذ ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا سفر نمایند. داوطلبان برای تحصیل در این کشور تنها می بایستی دانش زبان انگلیسی داشته باشند، یادآوری می شود که نمره مدرک آیلتس دانشجو بایستی 6.5 باشد. هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی، کمتر می باشد.

دانشجویان در دانشگاه های این کشور از امکانات خیلی خوبی برخوردار می باشند و مدارک دانشگاه های مجارستان در سرتاسر دنیا مورد تأیید است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را دارند، می توانند حتی با مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی به آسانی پذیرش تحصیلی مجارستان را اخذ نمایند.

دانشگاه ها و کالج های معتبر مجارستان

دانشگاه های معتبر کشور مجارستان که اکثر رشته ها مانند پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی و… در این دانشگاه ها ارائه می شوند، به شرح زیر می باشد:

  • کالج مک دانیل که در شهر بوداپست قرار دارد؛
  • کالج اویسینا واقع در در شهر بوداپست؛
  • کالج دانشگاه پزشکی پچ که در شهر پچ قرار دارد؛
  • کالج دونا که در شهر بوداپست واقع شده است؛
  • دانشگاه سملوایس؛
  • دانشگاه دبرسن؛
  • دانشگاه سگد؛

هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان در 2022

کشور مجارستان در مرکز اروپا قرار دارد و جمعیت این کشور در حدود 10 میلیون نفر می باشد، پایتخت مجارستان، شهر بوداپست است و استاندارد آموزشی در این کشور بالا می باشد و شهریه های تحصیلی دانشگاه های مجارستان یکی از کمترین مقادیر را در بین کشورهای اروپایی در اختیار دارد. هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه های این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد و بستگی به رشته و دانشگاه دارد، دانشجویان تحت بودجه دولتی احتیاج به پرداخت شهریه نخواهند داشت و دانشجویان غیر اروپایی و خارجی می بایست در سال 2022 مبلغی در حدود 2000€ تا 8000€ (یورو) به عنوان شهریه سالانه پرداخت نمایند.

هزینه زندگی در کشور مجارستان برای دانشجویان در حدود 500€ الی 600€ (یورو) در ماه می باشد و این هزینه شامل خوراک، مسکن، رفت و آمد، کتاب و… می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: