مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های ارزان مجارستان

دانشگاه های ارزان مجارستان

مجارستان کشوری با یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان است و زبان مجارستانی تاریخ کهن آن را منعکس میکند، زیرا این زبان شبیه همان زبانی است که هون ها با آن صحبت میکنند. این کشور به آهنگسازان معروف خودش می نازد، و یکی از اسباب بازی های معروف کودکان (مکعب روبیک) هم در مجارستان اختراع شده است. 

مجارستان هم مثل بسیاری از کشورهای اروپای شمالی به چشمه ها و معادن آب گرمش شهرت دارد و حدود 1500 مورد از آنها فقط در این کشور قرار دارند! از دیگر نکات قابل توجه این است که مجارستان برندگان نوبل زیادی دارد، و این کشور به خاطر ثبات در کسب مدال های طلا در المپیک مشهور است. ما در این مقاله به بررسی ارزان ترین دانشگاه های مجارستان میپردازیم.

آیا دانشگاه های ارزان قیمت در مجارستان، آموزش خوبی ارائه میدهند؟

سوالی که بسیاری از دانشجویان خارجی میپرسند، کیفیت آموزش در این دانشگاه های مقرون به صرفه ی مجارستان است. همانطور که در ادامه در بخش جمع بندی دانشگاه ها خواهید دید، این دانشگاه ها از برترین دانشگاه های اروپا هستند، که برنامه ی آموزشی کاملی دارند و هزینه ی کم شهریه ناشی از هزینه های پایین زندگی در مجارستان است، بنابراین نباید نگران تحصیلاتتان در مجارستان باشید. 

چطور میتوانید شهریه تان در مجارستان را کاهش دهید؟

شما میتوانید با دریافت بورسیه های تحصیلی هزینه تحصیلتان در مجارستان را کاهش دهید. متاسفانه دانشگاه های مجارستان حتی به شهروندان اتحادیه اروپا یا خود مجارستان هم تخفیفی در شهریه نمیدهند. بنابراین تنها راه کاهش شهریه در این دانشگاه ها، دریافت بورسیه ی تحصیلی است . موارد زیادی از این بورسیه ها ارائه میشوند، پس به گشتن ادامه دهید.

دانشگاه های ارزان در مجارستان 

دانشگاه پچ (Pecs) 

شهریه :7000 – 5000 در سال؛ 

دانشگاه پچ با شروع شهریه از 5000 یورو در سال، ارزان ترین دانشگاه مجارستان برای دانشجویان خارجی است. این دانشگاه یکی از مشهورترین دانشکده های پزشکی و حقوق کشور را دارد. دانشگاه پچ با ارائه ی بیش از 55 دوره ی آموزشی برای دانشجویان بین المللی، تعداد دانشجویان بین المللی خود را با پذیرش بسیاری از محققان و تبادل دانشجو با حدود 100 کشور، افزایش میدهد. 

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست 

شهریه : 9000- 6000 یورو در سال؛ 

هدف اصلی دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست (BME) تخصص دانشجویان در زمینه های فناوری اطلاعات است، و تاکید آنها هم بر زمینه های علوم و اقتصاد می باشد. به خاطر نقش پر رنگ آنها در علم، تمرکزشان بر تحقیقات روز به روز در حال افزایش است. این دانشگاه ارزان در مجارستان که دانشجویانش را آماده میکند و راه را برای فارغ التحصیلان آینده هموار میسازد، مملو از تجهیزات پیشرفته و آزمایشگاه های تخصصی در زمینه ی تحقیقات است. 

دانشگاه سگد 

شهریه : 8000-5000 یورو در سال؛ 

دانشگاه سگد که با نام SZTE  شنناخته میشود، نه تنها به برترین موسسه مجارستان مشهور است، بلکه به خاطر موقعیت مکانی اش هم معروف می باشد. شهر سگد بخاطر جشنواره ها و مهمانی هایش معروف است، بخاطر همین جوانان زیادی به این شهر سفر میکنند. در نتیجه این شهر از جمعیت جوانی تشکیل شده است، که مکانی ایده آل برای ساخت یک دانشگاه درجه یک است.

این تنها نمونه ای از دوره های متعددکارشناسی است، بنابراین  دوره های خودتان را از این لیست انتخاب کرده و هزینه ی دقیق تحصیلتان را پیدا کنید. دانشگاه سگد یکی از مقرون به صرفه ترین دانشگاه های مجارستان است.


دانشگاه اتوش لورند 

شهریه : 10000- 6000 یورو در سال؛ 

دانشگاه بعدی در لیست ارزان ترین دانشگاه های مجارستان برای دانشجویان خارجی، دانشگاه اتوش لورند است. من این دانشگاه را ELTE  را خطاب میکنم. ELTE به محبوب بودنش معروف است و محبوب ترین دانشگاه در کشور مجارستان است. ELTE  هم مانند دانشگاه سملوایز، در همکاری های بین المللی مشارکت دارد و دانشجویان بیش از 80 کشور دنیا برای دوره های پزشکی در ELTE  شرکت میکنند.

دانشگاه سملوایز 

شهریه : 18000- 12000 دلار در سال؛ 

دانشگاه سملوایز که به عنوان قدیمی ترین دانشکده پزشکی در مجارستان تاسیس شده است ، یکی از چندین موسسه پزشکی است که درمجارستان تاسیس شده و دانشگاهی بین المللی محور است. بسیاری از دانشجویان خارجی به دانشگاه سملوایز که سه زبان (مجارستانی، آلمانی و انگلیسی)  را ارائه میدهد می آیند تا تحصیلات پزشکی خود را کامل کنند. و یک سوم دانشجویان سملوایز را دانشجویان بین المللی تشکیل میدهند.

دانشگاه دبرسن 

شهریه : 17000- 5000  دلار در سال؛ 

دانشگاه دبرسن با ارائه ی تقریبا 25000 دوره، یکی از دانشگاه های ارزان قیمت برای دانشجویان بین المللی در مجارستان است و تقریبا 100 رشته برای لیسانس و 100 رشته هم برای کارشناسی ارشد ارائه میدهد. UB که از 14 دانشکده تشکیل شده است، یکی از بزرگ ترین موسساتی است که امروزه در کشور مجارستان وجود دارد. 

این دانشگاه در شهر دبرسن، دومین شهر بزرگ مجارستان، واقع شده است و دانشجویان میتوانند از جشنواره ها، مهمانی ها و پارک های تفریحی شهر دبرسن لذت ببرند. 

جالب اینجاست که تقریبا همه ی دانشگاه های مجارستان اظهار کرده اند که قدیمی ترین موسسه ای هستند که در مجارستان تاسیس شده است. از آنجا که نمیدانستم کدام را باور کنم گفتم اولین دانشگاه قدیمی ترین است، اما صفحه ی اصلی همه دانشگاه های دیگر هم ادعا میکنند که آنها قدیمی ترین موسسه هستند. من حدس میزنم که این موضوع یکی از رقابت های بین دانشگاه های مجارستان است، اما این حقیقت در بررسی یک دانشگاه هیچ تاثیری ندارد. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: