مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل ارشد در چین- کامل ترین راهنما

تحصیل ارشد در چین- کامل ترین راهنما

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین به عنوان یکی از قدرت های مالی جهان این شانس را به شما می دهد تا در قلب یک اقتصاد پررونق تحصیل کنید. چین مایل است خود را به عنوان گزینه ای برای فارغ التحصیلان خارجی معرفی کند. چندین پروژه مهم توسط دولت چین برای بهبود سیستم آموزش عالی آغاز شده است و تعداد بیشتری از کالج ها و دانشگاه ها برای پذیرش دانشجوی بین المللی دارای اعتبار می شوند.  این راهنما به سوالات شما در مورد تحصیلات تکمیلی در چین، همراه با اطلاعاتی در مورد دانشگاه ها، هزینه های تحصیل، فرصت های تأمین مالی و ویزای دانشجویی پاسخ می دهد. 

فرصت های تحصیلات تکمیلی در چین - چه چیزی برای 2021 ارائه داده می شود؟

چشم انداز متنوع چین، اقتصاد پر رونق و سرمایه گذاری سنگین دولتی در آموزش عالی، این کشور را به مکانی فوق العاده برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل کرده است. اگر به دنبال رشته علوم و فناوری یا یکی از رشته های علوم انسانی می باشید، گزینه های فراوانی برای تحصیلات تکمیلی متناسب با اهداف شغلی خود پیدا خواهید کرد. در اینجا تنها چند دلیل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین آورده شده است:

  • دانشگاه های درجه یک- حمایت مالی مستمر از دانشگاه های چین باعث شده است که تعدادی از موسسات چینی در بین رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار گیرند.
  • فرصتهای سفر - هرگز در مکانهای دیدنی در چین گم نخواهید شد: آب و هوای مناطق مختلف بسیار متفاوت است، از سرما در هیمالیا گرفته تا نیمه گرمسیری در جنوب چین. 
  • چین همچنین میزبان 56 گروه قومی است که هرکدام رسوم و رسوم و غذای خاص خود را دارند!
  • شهریه مقرون به صرفه و هزینه های زندگی - هزینه زندگی در چین از بسیاری از کشورهای غربی کمتر است و هزینه های تحصیل نیز به طور مشابه مقرون به صرفه است.
  • چشم اندازهای اشتغال - اقتصاد پررونق چین به این معنی است که هر فارغ التحصیلی با تجربه چینی و بین المللی مرتبط، خواه در کشور خود یا چین مورد توجه قرار می گیرد.
تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در چین - جزئیات کلیدی
آیتم شرح
تعداد دانشگاه ها 2596
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه پکن Peking (سال 1898)
تعداد دانشجویان بین المللی 201،177
طول دوره تحصیلی 2 تا 3 سال
میانگین شهریه بین 29/000 تا 95/000 رنمینبی RMB (حدود 4/200 - 13/760 دلار آمریکا)
سال تحصیلی  از ماه مارس تا ژانویه




دانشگاه های چین برای تحصیل ارشد

دانشگاه های چین به دلیل برتری در علوم ، مهندسی فناوری و ریاضیات مشهور هستند (تخمین زده می شود که حدود 40 درصد از فارغ التحصیلان چینی در این موضوعات درسی تحصیل کرده اند). 

انواع دانشگاه های چین

چین میزبان حدود 2500 دانشگاه است. آنها را می توان به طور کلی به دو نوع تقسیم کرد: دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی. بودجه دانشگاه های دولتی توسط سازمان های دولتی و دولت چین تامین می شود. این موسسات به طور معمول یکی از قدیمی ترین و معتبرترین در چین هستند. بورسیه های تحصیلی برای دانشگاه های دولتی معمولاً راحت تر از موسسات خصوصی است، بنابراین باید بررسی کنید که برای چه فرصت های مالی ممکن است واجد شرایط باشید.  دانشگاه های خصوصی (همچنین به عنوان دانشگاه های غیر دولتی نیز شناخته می شوند) توسط دولت چین تأمین مالی یا اداره نمی شوند. در عوض، آنها توسط سازمان های غیردولتی اداره می شوند. دانشگاه های خصوصی به بودجه دولتی متکی نیستند و بیشتر بودجه آنها از شهریه تأمین می شود. 

رتبه بندی دانشگاه های چین برای تحصیل ارشد

چین به یک سیستم رتبه بندی استاندارد داخلی متعهد نیست ، در عوض از 'برنامه دانشگاه درجه دو دوگانه' خود برای شناسایی 43 دانشگاه برجسته برای تأمین بودجه دولتی برای دستیابی به رتبه جهانی استفاده می کند. به عنوان یک قاعده کلی، دانشگاه های برتر کشور در شهرهای بزرگی مانند پکن و شانگهای واقع شده اند. دانشگاه های چین در چندین رتبه بندی جهانی دانشگاه ها ، از جمله Times Higher Education و QS World University Rankings و همچنین رتبه بندی دانشگاهی دانشگاه های جهان (ARWU = Academic Ranking of World Universities )مستقر در شانگهای ، معرفی شده اند. جدول زیر مقایسه این رتبه بندی ها را برای 5دانشگاه برتر چین را نشان می دهد

5 دانشگاه برتر چین در سال 2021

5 دانشگاه برتر چین در سال 2021
نام دانشگاه رتبه بندی آموزش عالی تایمز (THE=Times Higher Education 2021) رتبه بندی کاکارلی سیموندز (QS=Symonds Quacquarelli 2021) رتبه بندی دانشگاه های جهان (ARWU = Academic Ranking of World Universities 2020)
Tsinghua دانشگاه تسینگ هوا =20 15 29
Peking دانشگاه پکن 23 23 49
Fudan دانشگاه فودان =70 34 100
دانشگاه علم و صنعت چین Science and Technology of China =87 =93 73
Zhejiang دانشگاه ژجیانگ =94 53 58




انواع دوره های ارشد در چین

مدارک رشته های علم و فناوری عموماً در موسسات معتبر چینی محبوبیت بیشتری دارند. تأکید کمتری بر موضوعات هنر و علوم انسانی می شود، اما مدل آموزشی هنرهای لیبرال آمریکایی در تعداد زیادی از کالج های چین مورد استقبال قرار گرفته است. هر دو کارشناسی ارشد تحقیقاتی و تدریس شده برای انواع مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد از جمله MA ، MSc ، MRes و MBA موجود هستند. دولت چین با بسیاری از کشورها از جمله انگلستان، آمریکا، فرانسه، ژاپن و بیش از 50 کشور دیگر قراردادنامه رسمی متقابل مدارک تحصیلی عالی را امضا کرده است. با این حال، شما هنوز باید با دانشگاه یا موسسه آموزش عالی که امید ادامه تحصیل در آن را دارید تحصیل کنید و حتما بررسی کنید آیا صلاحیت آنها بین المللی شناخته شده است یا خیر. سال تحصیلی معمولاً در ماه مارس شروع می شود و در ژانویه به پایان می رسد. بسته به موسسه و دوره ای که در آن تحصیل می کنید، دوره ها در ترم های فردی دسته بندی می شوند و مرخصی تحصیلی تابستانی به طور کلی بین چهار تا هشت هفته طول می کشد. سال نو چینی همچنین عاملی برای تعیین تاریخ ترم است. اکثرا کارشناسی ارشد در چین حداقل 2 سال طول می کشد ولي در برخی از رشته ها سه سال به طول می انجامد. 

آیا مقاطع کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی تدریس می شود؟

بله، اما این دوره ها عمدتا به پزشکی، تجارت، مهندسی، علوم کامپیوتر و فناوری مربوط می شوند. اگر انگلیسی زبان اول شما است، برای مطالعه این دوره ها نیازی به گذراندن آزمون زبان ندارید. با این حال، اگر دانشجوی بین المللی هستید که زبان اصلی آن انگلیسی نیست و سه سال یا بیشتر در موسسه انگلیسی تحصیل نکرده اید، باید مدارکی از مهارت های خود در زبان انگلیسی ارائه دهید.

کارشناسی ارشد و هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل و زندگی در چین نسبتاً پایین است. در حقیقت، بسیاری از ملزومات روزمره شما ممکن است حتی بسیار ارزان تر از کشور خودتان باشد. هزینه های تحصیل بسته به موسسه و رشته متفاوت است، بنابراین مقایسه رشته های مختلف همیشه ایده خوبی است. می توانید با جستجوی مقاطع کارشناسی ارشد چینی در لیست دوره های ما شروع کنید. 

شهریه

شهریه معمولی برای مقطع کارشناسی ارشد چینی حدود 29،000-95،000 رنمینبی RMB (معادل 4،200-13،760 دلار آمریکا) است، اما هزینه های دقیق می تواند بر اساس دوره و موسسه متفاوت باشد. دوره های لیسانس پزشکی و جراحی MBA و سایر مدارک تخصصی در محدوده بالای این مقیاس خواهند بود. 

هزینه های دیگر تحصیل ارشد در چین

هزینه تحصیل تنها هزینه ای نیست که هنگام ارسال درخواست تحصیل به چین باید بپردازید بلکه ممکن است لازم باشد هزینه های زیر را نیز پرداخت کنید:

  • هزینه های ارسال درخواست - استفاده از CUCAS (سرویس رسمی برنامه بین المللی برای دانشگاههای چین) رایگان است، اما دانشگاههای جداگانه به طور کلی هزینه ای حدود 610-1،015 رنمینبی RMB (90-150 دلار آمریکا) از شما می خوهند.
  • هزینه های ویزا - این هزینه ها برای هر کشور متفاوت است، اما هزینه ای در حدود 950 رنمینبی RMB (140 دلار آمریکا) برای تحصیل یک ساله می شود.
  • هزینه معاینه پزشکی - این بسته به محل انجام آن متفاوت است ، اما معمولاً حدود 675 رنمینبی RMB (100 دلار آمریکا) است.
  • بیمه درمانی - این بسته به نیاز و ارائه دهنده شما تقریباً 880 رنمینبی RMB (130 دلار آمریکا) در سال است. 




هزینه های اقامت دانشجویی در چین

ممکن است دانشگاههای بزرگتر و مدرن چینی برای دانشجویان بین المللی مسکن اختصاصی داشته باشند، اما اجاره خصوصی نیز گزینه ای در دسترس است. بسته به نوع اقامت مورد نیاز و قیمت های منطقه شما، قیمت های متوسط   می تواند بسیار متفاوت باشد. انتظار می رود چیزی بین 2،480-3،100 رنمینبی RMB(370-460 دلار آمریکا) در ماه پرداخت کنید، اما مطمئن شوید که از قبل هزینه های دقیق را بررسی کرده اید. 

بورسیه تحصیلی و سایر هزینه های کارشناسی ارشد در چین

انواع بورسیه های تحصیلی برای کمک به تحصیل دانشجویان خارج از کشور در چین ارائه می شود، از جمله چندین مورد که توسط اپلیکیشن رسمی CUCAS اجرا می شوند. فرصتهای دیگر بورسیه عبارتند از:

  • بورسیه موسسه کنفوسیوس - هدف از این بورسیه کمک به دانش آموزان برای تحصیل در چین است. همچنین برای دانشمندان و معلمان زبان قابل درخواست است، بنابراین فرصتی ایده آل برای دانشجویان بالغ (تا سن 35 سالگی) خواهد بود. شما باید سطح خوبی از زبان چینی را کسب کرده باشید و بتوانید این را ثابت کنید. شش دسته ممکن برای انتخاب وجود دارد، بنابراین باید بتوانید بودجه ای متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.
  • بورسیه های دولتی محلی چین - هدف این بورسیه ها جذب دانشجویان به مناطق خاصی در چین برای مطالعه زبان و فرهنگ چینی است.
  • بورسیه های تحصیلی دولت چین - وزارت آموزش چین بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان جهت انجام مطالعات و تحقیقات در دانشگاه های چین ارائه می دهد. زمینه های مطالعه و تحقیق بسیار بازتر است و اگر نمی خواهید به زبان چینی تحصیل کنید گزینه ای ایده آل است.
  • شورای بریتانیا - شورای بریتانیا برنامه های بورسیه تحصیلی را برای هر کسی که دارای گذرنامه انگلیسی (یا گذرنامه ایرلندی برای دانشجویان ایرلند شمالی) است، ارائه می دهد. و تنها چیزی که باید بپردازید هزینه پرواز، ویزا و بیمه درمانی است. اکثر این بورسیه ها برای دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع عالی هستند طراحی شده است، اما می تواند یک فرصت عالی به عنوان پلی بین تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز باشد.
  • همچنین ممکن است بتوانید مستقیماً از دانشگاه خود بودجه دریافت کنید. بسیاری از آنها دارای بورسیه تحصیلی هستند که برخی از آنها برای کمک به جذب و حمایت از دانشجویان بین المللی طراحی شده است. 

ارسال درخواست برای کارشناسی ارشد در چین

اکثر دانشگاههای چین دوساله هستند، اما برخی دیگر سه ترم دارند. با دانشگاه خود مشورت کنید تا مطمئن شوید می توانید زودتر اقدام کنید یا خیر. 

درخواست برای ترم پاییز

ترم پاییز معمولاً در ماه سپتامبر یا اکتبر شروع می شود.

برنامه های کاربردی برای شروع کارشناسی ارشد در این ترم معمولاً در اواخر فوریه / اوایل مارس باز می شوند. مهلت ارسال درخواست رسمی معمولاً در اواخر ژوئیه است، اما بسته به موسسه می تواند متفاوت باشد. توجه داشته باشید که برنامه های اولیه مطلوب تر به نظر می رسند.در صورت پذیرش، نامه پذیرش شما باید تا اواخر ماه می / اوایل ژوئن برسد. بهترین کار این است که نامه ها را برای برنامه های بعدی (یعنی ژوئیه) تا چهار هفته قبل از تاریخ شروع تحویل دهید. یادتان باشد این امر زمان محدودی برای درخواست ویزا برای شما باقی می گذارد.

 درخواست برای ترم های بهاری

ترم بهار معمولاً در اواخر فوریه یا اوایل مارس شروع می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، هرچه زودتر برای دوره خود اقدام کنید، بهتر است. برنامه های کاربردی برای ترم بهار معمولاً در اواخر اکتبر باز می شود و مهلت رسمی برای اکثر دانشگاه ها در اواخر ژانویه به پایان می رسد. درخواست زودتر به شما زمان بیشتری برای سازماندهی ویزا و سایر اسناد و مدارک می دهد. 

فرآیند برنامه های کارشناسی ارشد در چین

در اکثر موارد، هنگام ارسال درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یک موسسه چینی، چندین گزینه وجود دارد. شما می توانید مستقیماً برای دانشگاه خود اقدام کنید یا از خدمات پشتیبانی رسمی مانند اپلیکیشن CUCAS استفاده کنید. نمایندگی های غیر رسمی را بشناسید. کل پروسه معمولاً حدود دو تا سه ماه به طول می کشد. اقدام زودهنگام و اجتناب از تایم شلوغ سال می تواند زمان پردازش را کاهش دهد.پس از یافتن دوره کارشناسی ارشد در چین، دو گزینه اصلی برای برنامه شما وجود دارد:

-    مستقیماً برای دانشگاه اقدام کنید

این گزینه در همه دانشگاه ها وجود دارد. اگر به زبان چینی صحبت کنید و بتوانید هنگام برقراری ارتباط با موسسه مورد نظر خود به خوبی منظور خود را به طرف مقابل بفهمانید، پروسه ی درخواست آسان تر می شود. ممکن است دانشگاه ها کارکنانی نداشته باشند که به شما در فرایند ارسال درخواست کمک کنند، همچنین باید تفاوت منطقه زمانی را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که درخواست مستقیم از دانشگاه شما اقامت دانشجویی را برای شما تضمین نمی کند. 

-    از طریق اپلیکیشن CUCAS درخواست دهید

پورتال رسمی اپلیکیشن کاربردی بین المللی CUCAS برای دانشگاه های چین است. همه موسسات و دوره ها از طریق این اپلیکیشن CUCAS فعالیت نمی کنند، اما خدمات رایگان آنها پروسه ارسال درخواست را برای کسانی که این کار را می کنند بسیار ساده تر می کند‌. 

هزینه های درخواست

ممکن است دانشگاه ها برای پردازش درخواست هزینه ای دریافت کنند. این هزینه معمولاً بین 610 رنمینبی RMB و 1.015 رنمینبی RMB (90 تا 150 دلار آمریکا) است ، اما می تواند بین موسسات متفاوت باشد. 




شرایط ورود ارشد در چین

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد چینی به طور معمول باید:

  • پاسپورت معتبر داشته باشید
  • دارای مدرک لیسانس (یا معادل مدرک کارشناسی)
  • یک یا دو توصیه نامه ارائه دهید (ممکن است معلمان دانشگاه کارشناسی شما بتوانند این موارد را ارائه دهند)
  • گذراندن یک معاینه پزشکی
  • شرایط مورد نیاز زبان برای دوره انتخابی خود را فراهم کنید.

برخی از دانشگاه های چین همچنین ممکن است محدودیت سنی برای دوره های کارشناسی ارشد تعیین کنند. این موارد می تواند تا 40 سال سن باشد، بنابراین ارزش دارد که در صورت درخواست به عنوان یک کارشناسی ارشد بالغ، شرایط دوره خود را بررسی کنید. 

الزامات زبان برای تحصیل در چین

برخی از مقاطع کارشناسی ارشد در چین به زبان انگلیسی تدریس می شود، اما بسیاری دیگر اینطور نیست. برای تحصیل در یک دوره که به زبان چینی تدریس می شود، شما باید در آزمون زبان قبول شوید. زبانهای رسمی چین شامل ماندارین Mandarin، وو Wu و کانتونی Cantonese است. معلم چینی شما مطمئناً به زبان ماندارین استاندارد(پیش نیاز آموزش دانش آموزان خارجی) صحبت می کند.  زبان ماندارین استاندارد بر اساس گویش شهر پکن است، اما این بدان معنا نیست که اگر در قسمت دیگری از کشور تحصیل کنید، زبان چینی مناسب را یاد نمی گیرید. اکثر مردم چین همچنین با گویش محلی شهر خود صحبت می کنند، بنابراین ممکن است در طول اقامت خود با انواع مختلف گفتار چینی روبرو شوید. 

شرایط ویزا و مهاجرت تحصیلی به چین

دانشجویان خارجی که در چین تحصیل می کنند باید پاسپورت معمولی و ویزای دانشجویی معتبر داشته باشند. درخواست ویزا می تواند تا 4 هفته طول بکشد و تنها زمانی می تواند شروع شود که شما پیشنهادی از یک دانشگاه چینی دریافت کرده باشید. این بدان معناست که باید اطمینان حاصل کنید که قبل از تاریخ شروع دوره، زمان کافی برای تکمیل درخواست کارشناسی ارشد و ویزای خود بگذارید. 

درخواست ویزای X1

معمولاً می توانید درخواست ویزای خود را از سفارت یا کنسولگری چین در کشور خود شروع کنید. برای انجام این کار ، به اسناد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه
    • گذرنامه شما باید حداقل شش ماه دیگر معتبر باشد و یک صفحه خالی برای مهر ویزای شما داشته باشد.
  • عکس اخیر گذرنامه
  • اثبات اقامت قانونی در کشور فعلی شما (در صورت درخواست از کشوری که تابعیت آن را ندارید).
  • اصل و کپی نامه پذیرش دانشگاه که برای کارشناسی ارشد شما صادر شده است.
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا.

این نامه توسط دانشگاه شما به همراه نامه پذیرش شما صادر می شود. این فرم با عنوان JW201 (برای دانشجویانی که دارای بورسیه تحصیلی هستند) یا JW202 (برای دانشجویانی که هزینه تحصیلشان را خودشان تامین می کنند) برچسب گذاری می شود. دانشگاه شما نسخه صحیح را برای شما ارسال می کند. بسته به شرایط شخصی شما ممکن است اسناد دیگری مورد نیاز باشد. سفارتخانه ای که در آن درخواست می کنید باید بتواند این موارد را به شما اطلاع دهد.  پس از ورود به چین، باید فرم ثبت نام اقامت موقت را دریافت کنید. اینکه از چه کسی این مبلغ را دریافت می کنید بستگی به شرایط اقامت شما دارد. اگر در سالن های دانشگاه زندگی می کنید، باید فرم را از دانشگاه خود دریافت کنید. اگر به صورت خصوصی اجاره می کنید، باید فرم اقامت موقت خود را از مقامات محلی دریافت کنید ( صاحبخانه شما نیز ممکن است همخانه شا باشد). هنگامی که فرم ثبت نام اقامت موقت خود را دارید، می توانید به طور رسمی در دانشگاه خود ثبت نام کرده و مجوز اقامت طولانی مدت دریافت کنید. 

ثبت نام دانشگاه در چین

مراحل ثبت نام در موسسات کمی متفاوت است، اما اسناد خاصی وجود دارد که شما معمولاً باید در دست داشته باشید. این اسناد شامل:

  • گذرنامه شما ( بعلاوه عکسهای اضافی در سایز گذرنامه)
  • نامه پذیرش از دانشگاه شما
  • یک کپی از نامه بیمه درمانی شما
  • تأیید بیمه درمانی شما
  • رسید پرداخت شهریه
  • فرم ثبت نام اقامت موقت (در صورت اجاره به صورت خصوصی توسط محل اقامت دانشگاه یا مقامات محلی ارائه شده است)

اگر هنوز هزینه شهریه یا بیمه درمانی را پرداخت نکرده اید، می توانید این کار را در دانشگاه خود انجام دهید. 

درخواست مجوز اقامت چین

آخرین کاری که باید قبل از جذب کارشناسی ارشد انجام دهید، درخواست مجوز اقامت طولانی مدت است. دانشگاه شما می تواند در این مورد به شما کمک کند و شما مجبور نخواهید شد این کار را خودتان انجام دهید. اگر برای دریافت ویزا نیازی به معاینه فیزیکی ندارید، ممکن است مجبور شوید در چین برای دریافت مجوز اقامت خود اقدام کنید که باز هم، دانشگاه شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند. مراحل اخذ اقامت ممکن است تا شش هفته به طول انجامد. در این مدت گذرنامه شما در دفتر امنیت عمومی نگه داری می شود. بنابراین، نمی توانید در این مدت برنامه ای برای خروج از کشور داشته باشید. پس از دریافت مجوز اقامت، پروانه اقامت شما در گذرنامه تان چسبانده می شود و عملاً جایگزین ویزای شما می شود. این به شما امکان خروج و ورود مجدد به کشور را می دهد. شما باید پاسپورت خود را (همراه با مجوز اقامت) همیشه همراه داشته باشید، زیرا چک کردن گذرنامه به طور منظم انجام می شود. 




بیمه درمانی و شرایط پزشکی دانشجویان در چین

به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد شما معمولاً بیش از یک سال در چین خواهید ماند. به این ترتیب، شما باید بیمه درمانی کافی که مدت زمان اقامت شما را پوشش می دهد، داشته باشید. شما همچنین باید یک معاینه فیزیکی، ترجیحاً قبل از ورود به کشور، انجام دهید. 

معاینه ی جسمی

معاینه شما باید یک ماه قبل از عزیمت به چین در بیمارستان دولتی انجام شود. اگر معاینه در بیمارستان خصوصی انجام شود، باید گواهی نامه محضری دریافت کنید. فرم (PDF) این مورد در سرویس پشتیبانی رسمی اپلیکیشن کاربردی برای دانشجویان بین المللی در چین CUCAS موجود است. در برخی شرایط، گذراندن معاینه فیزیکی ممکن است شرط ویزای شما باشد. اگر چنین است، این امر در طول درخواست شما مشخص می شود. 

خرید بیمه

همچنین دانشجویان بین المللی در چین ملزم به خرید بیمه درمانی و بیمه فوت و تصادف شخصی هستند. می توانید این کار را قبل یا بعد از ورود به چین انجام دهید. در صورت انتخاب بیمه درمانی دانشجویان در چین، می توانید هنگام ثبت نام در دانشگاه خود این کار را انجام دهید. یکی از محبوب ترین بیمه نامه ها از سوی شرکت بیمه 'زندگی پینگ آن Ping An Life' ارائه می شود، که بیمه نامه ای را برای خارجیان در چین با حق بیمه 800 رنمینبی RMB (130 دلار آمریکا) در سال ارائه می دهد. ممکن است از شما خواسته شود که مدت زمان کامل دوره خود را از قبل خریداری کنید.

چین یک کشور بزرگ است و بیمارستانهای روستایی ممکن است از امکانات مشابه مراکز شهری برخوردار نباشند. مطمئن شوید بیمه شما شامل حمل و نقل نیز می شود. بیمه شما همچنین ممکن است طیف بیمارستان هایی را که در آنها تحت درمان قرار می گیرید محدود کند. 

آیا می توانم در حین تحصیل در چین کار کنم؟

بله - اما بسته به محل تحصیل شما مجوزها متفاوت است. این به این دلیل است که اخیراً دولت چین به دانشجویان بین المللی اجازه کار نیمه وقت را داده است. به عنوان یک قاعده کلی، دانشجویان می توانند به طور متوسط   12 ساعت در هفته کار کنند و احتمالاً در تعطیلات نیز ساعات بیشتری را به کار اختصاص دهند. با این حال، شما باید از موسسه دانشگاهی خود مجوز داشته باشید. بنابراین، بهتر است با دانشگاه خود در مورد سیاستشان درباره کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی تماس بگیرید و اطلاعات مورد نظر را کسب کنید. 

مراحل بعدی

در سال های اخیر، چین به سریع ترین رشد اقتصادی جهان تبدیل شده است - دارایی بزرگی برای دانشجویان بین المللی که به دنبال کار هستند. دولت چین همچنین به دنبال فارغ التحصیلان بیشتری برای کمک به رشد بیشتر اقتصاد خود است - بنابراین ماندن پس از فارغ التحصیلی می تواند یک فرصت فوق العاده باشد. به ویژه فارغ التحصیلانی که دو زبانه هستند و تجربه کار در زمینه های بین المللی را دارند بسیار مورد توجه هستند. همچنین تقاضای زیادی برای کارکنان در انگلستان و سایر کشورها با سابقه کار در چین وجود دارد - و شما قبلاً اولین گام ها را در این زمینه برداشته اید. شورای بریتانیا به طور ویژه دوره کارآموزی را برای دانشجویان بریتانیایی اجرا می کند تا تجربه کاری را در صنایع مختلف در چین کسب کنند. در مکان هایی از جمله پکن ، چنگدو ، چینگدائو ، شانگهای، شنژن و ژوآهای . دوره های کارآموزی به مدت دو ماه به طول می انجامد و بودجه ای برای پوشش مسکن و بیمه مسافرتی ارائه می شود. 

درخواست ویزای کار دانشجویی در چین

اگر می خواهید به صورت تمام وقت در چین کار کنید، باید برای ویزای Z اقدام کنید و باید از طرف کارفرما دعوت نامه رسمی به این کشور داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درخواست ویزا، با سفارت چین در انگلستان (یا شعبه مربوطه در کشور خود) تماس بگیرید. اگر شهروند انگلستان نیستید، برای مشاوره با سفارت چین در کشوری که در آن مقیم هستید تماس بگیرید. 

کجا می توانید در چین کار کنید؟

آموزش و پرورش در چین بسیار ارزشمند است و تدریس یک حرفه معتبر است. آموزش زبان بسیار محبوب است. مکان هایی در مدارس، کالج ها یا دانشگاه های چین موجود است و از چند ماه تا یک سال به طول می انجامد. همچنین فرصت های خاصی از طریق شورای بریتانیا در دسترس است. و معمولا فارغ التحصیلان در شرکتهای خارجی مستقر در چین کار می کنند، این در حالی است که فقط مشاغل چینی در حال فعالیت هستند. حدود 85 درصد از کارکنان خارجی در چین در شرکت های بین المللی کار می کنند، بیشترین سهم در حوزه فروش و بازاریابی، پس از آن بانکداری، خدمات مالی و مهندسی است. فناوری اطلاعات نیز یکی دیگر از کارفرمایان بزرگ صنعت است و حدود 5 درصد از کارکنان بین المللی در این بخش مشغول به کار هستند. مدیریت و منابع انسانی (HR) نیز به طور گسترده ای در دسترس هستند. کارفرمایان بزرگ عبارتند از Sinopec ، China National Petroleum ، China Mobile ، Bank of China ، SAIC Motor ، FAW Group و Sinochem Group. همه اینها به طور بالقوه فرصت هایی را برای فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد بین المللی در اختیارتان قرار خواهند داد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: