مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرایند پذیرش تحصیلی در چین

فرایند پذیرش تحصیلی در چین

آیا آماده ارسال درخواست به دانشگاه های چین هستید؟ امیدوارم شما نیز یکی از پذیرفته شدگان باشید.

روش ارسال درخواست به دانشگاه های چین به هیچ وجه پیچیده نیست و فقط شامل مراحل خاصی است که باید آن را دنبال کنید، با این حال قبل از شروع به کار حتما به وب سایت های دانشگاه های منتخب خود سر بزنید چون ممکن است هر موسسه تغییرات و قوانین خاص خود را داشته باشند؛ علاوه بر این، در صورت درخواست برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری تغییرات خاصی در اسناد و مدارک مورد نیاز لازم است.

تحصیل در چین - رشته تحصیلی خود را انتخاب کنید

با درنظر گرفتن مسیر شغلی که می خواهید دنبال کنید رشته ای که بیشترین علاقه را به آن دارید انتخاب کنید. خود را در آینده چگونه می بینید و شغل رویایی شما چیست ؟ فراموش نکنید که کشور چین برای تمامی رشته ها مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد و همچنین می تواند کلیه نیازهای تحصیلی شما را پوشش دهد.

تحصیل در چین - شرایط ویژه پذیرش را بررسی کنید

بسته به سطح علمی مدرک و دانشگاه همیشه یک سری الزامات خاصی برای هر دانشگاه وجود دارد که باید کامل از آنها آگاه باشید. بلافاصله پس از انتخاب رشته مورد نظر خود، دانشگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید، وب سایت هایشان را بررسی کنید و به دوره های درسی و برنامه های تحصیلی انتخابی خود توجه کنید تا تصویر کلی از الزاماتی که باید برای پذیرفته شدن برآورده کنید به دست آورید.

تحصیل در چین - مقالات خود را آماده کنید

هر دوره بسته به دانشگاه متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که لیستی از دوره و رشته هایی که می خواهید درخواست دهید تهیه کرده و اسناد مورد نیاز برای هر رشته را جمع آوری کنید. درخواست به صورت آنلاین به این معنی است شما باید صفحه اول گذرنامه خود ( که شامل عکس شما است) را بارگذاری کنید و همچنین تعدادی عکس گذرنامه اضافی به علاوه کپی از گذرنامه خود داشته باشید. علاوه بر این، بیانیه شخصی خود را تهیه کرده و در آن توضیح دهید چرا می خواهید در این رشته ادامه تحصیل دهید. 

از جمله موارد دیگر ممکن است لازم باشد گواهینامه های فارغ التحصیلی قبلی و رونوشت سوابق کارشناسی خود را ارائه دهید ( برای مثال اگر برای مدرک کارشناسی ارشد درخواست می دهید) باید گواهی سابقه کیفری و گواهی معاینه پزشکی ارائه دهید و علاوه بر این در صورت درخواست برای دوره های آموزش زبان انگلیسی احتمالا نامه ضامن مالی، توصیه نامه ها، اثبات دانش زبان انگلیسی از طریق داشتن مدارک آیلتس یا تافل احتیاج خواهید داشت و همچنین مدرکی که نشان دهد برای تحصیل خود کمک مالی دارید.

در نهایت اگر مدرک موردنظر شما به زبان چینی ماندارین Mandarin Chinese تدریس می شود باید بتوانید مهارت زبانی چینی خود را از طریق آزمون HSK = Hànyǔ Shuǐpíng Kǎoshì (آزمون مهارت چینی) اثبات کنید.


تحصیل در چین - درخواست خود را ارسال کنید

مراحل درخواست برای دانشگاه های کشور چین را می توان از روش های مختلف تکمیل کرد. در ابتدا، می توانید مستقیما به صورت آنلاین به صفحه دانشگاه مراجعه کنید. ثانیاً می توانید از طریق خدمات پشتیبانی رسمی مانند سیستم پذیرش دانشگاه و کالج چین CUCAS = China`s University and College Admission System و مرکز کاربردی دانشگاه چین CUAC = China University Application Center که به عنوان میانجی بین شما و دانشگاه منتخب کمک می کند اقدام کنید. از نمایندگی ها و وب سایت های غیر رسمی اجتناب کنید و با پرداخت هزینه دوره و بارگذاری تمامی اسناد لازم درخواست خود را ارسال کنید.

تحصیل در چین - درصورت پذیرش، برای ویزا/اجاره اقامت اقدام کنید

تبریک میگوییم! شما مراحل درخواست خود برای دانشگاه های چین را با موفقیت به پایان رسانده اید و به طور رسمی دانشجو هستید. در مرحله بعد پس از دریافت نامه پذیرش با تمامی اطلاعات لازم باید برای ویزای دانشجویی خود درخواست دهید و همچنین باید اولین قسط شهریه خود را درصورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی پرداخت کنید. با مراجعه یا تماس با نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری چین در اسرع وقت پروسه ویزای دانشجویی خود را آغاز کنید.

تحصیل در چین - تمامی کارهای لازم برای بیمه درمانی را انجام دهید

هر دانشجوی بین المللی که برای تحصیل به چین می آید از نظر قانونی موظف به دریافت بیمه درمانی خصوصی است چون متأسفانه سیستم مراقبت های بهداشتی چین نمی تواند پوشش درمانی برای دانشجویان بین المللی ارائه دهد. پروسه بیمه درمانی خود را به همراه ویزا شروع کنید تا زمان ارزشمندی را از دست ندهید. با توجه به بودجه و نیاز خود و مواردی که وجود دارد یا خیر، برنامه بیمه درمانی خود را عاقلانه انتخاب کنید. برخی از بیمه گران اصلی مراقبت های بهداشتی در چین عبارتند از : بیمه تایپینگ چین China Taiping Insurance، بیمه عمر چین China Life Insurance و بیمه پاسیفیک چین China Pacific Insurance.

تحصیل در چین - ورود به چین

از آنجایی که ویزا و بیمه درمانی خود را آماده کرده اید، حالا می توانی پرواز خود به چین را رزرو کرده و گزینه های اقامت را جست و جو کنید. برای شروع سفر تحصیلی جدید خود در چین، لباس های لازم را بسته، آرام باشید و خود را سرشار از عزم و اراده مثبت کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022
بورسیه تحصیلی هونگ کونگ 2022

شما می توانید بدون آیلتس در کشورهای خارجی تحصیل کنید. هدف بورس تحصیلی دولت هنگ کنگ جذب بهترین و باهوش ترین دانشجویان است و هیچ هزینه ای برای ارسال درخواستتان دریافت نمی کند. بورس تحصیلی هنگ کنگ تمام هزینه ها را برای مدت زمان کامل پوشش می دهد. همچنین دانشگا ...

بیشتر بخوانید
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022
بورسیه Schwarzman تحصیل در چین 2022

هم اکنون امکان ارسال درخواست برای بورس تحصیلی شوارتزمن Schwarzman وجود دارد. این بورسیه کامل است و تمامی هزینه ها را پوشش می دهد و برای تحصیل در دانشگاه چینهوا Tsinghua پکن ارائه داده می شود. بورسیه Schwarzman یکی از مشهورترین و معتبرترین بورسیه هایی است ک ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های چین 2022
برترین دانشگاه های چین 2022

در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد موسسات آموزشی این کشور در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان مجله‌ی تایمز، تحصیلات عالی در چین رو به افزایش بوده است. طرح‌هایی همچون پروژه‌ی 211، پروژه‌ی 985 و Double First Class University Plan که هدف آن‌ها، بهبود اس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: