مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان و لهستان

مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان و لهستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

لهستان کشوری منحصربه فرد با سابقه آموزشی گسترده و غنی است. با تحصیل در لهستان، شما یک مدرک اروپایی با کیفیت بالا خواهید داشت، که در سراسر جهان با کمترین هزینه به رسمیت شناخته می شود. شما نه تنها از کیفیت بالایی در تدریس برخوردار خواهید شد، بلکه فرصت ادامه فعالیت در اتحادیه اروپا را نیز خواهید داشت. مراکز آموزشی در لهستان نه تنها برای ارائه طیف گسترده ای از دوره های آموزشی با کیفیت بالا با یکدیگر رقابت می کنند، بلکه دوره هایی با شهریه های مقرون به صرفه را در قالب برنامه هایی مانند MBBS، مهندسی، تجارت بین المللی، گردشگری، مهمان نوازی و سایر دوره ها ارائه می دهند. کشور لهستان در قلب قاره اروپا قرار دارد و این سبب شده که دسترسی به مقاصد محبوب در این قاره سبز به آسانی از این کشور امکان پذیر باشد.

نتیجه حاصل از مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان و لهستان این است که دانشگاه های علوم پزشکی لهستان به دلیل ارزانی شهریه ها و هزینه زندگی در مجارستان، اعتبار بالای مدرک مجارستان، رتبه های بین المللی برتر و وجود دوره های پیش پزشکی جهت آمادگی دانشجویان خارجی برای دوره های اصلی پزشکی، دارای برتری نسبی نسبت به دانشگاه های پزشکی لهستان هستند.

شرایط اصلی پذیرش پزشکی مجارستان شامل ارائه مدرک دیپلم دوره دبیرستان، دانش زبان خوب (انگلیسی، آلمانی و مجاری) و قبولی از آزمون پذیرش دانشگاه پزشکی است. بسته به رشته تحصیلی، شهریه های آکادمیک از 4900€ تا 10500€ (یورو) متغییر است که این در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار ارزان و مقرون به صرفه است. در این میان هزینه های تحصیل در لهستان پایین تر است؛ یعنی کسانی که به زبان رسمی این کشور و در دانشگاه های دولتی تحصیل کنند امکان تحصیل رایگان را خواهند داشت. به علاوه هزینه های زندگی در لهستان به طور متوسط ماهانه 400€ (یورو) است در حالی که در مجارستان حدودا 550€ (یورو) می باشد.

دوره آموزش پزشکی در لهستان

برخی دانشگاه های پزشکی لهستان از بهترین دانشگاه های پزشکی جهان محسوب می شوند. 6 سال پزشکی عمومی، 4 سال پذیرش فوق لیسانس، 5 سال دندانپزشکی و 5 سال داروسازی، 3 سال پرستاری، برنامه های دوره کاردانی به زبان انگلیسی در بین اکثر برنامه های  پزشکی لهستان قرار دارند که دانشجویان را از کل دنیا شامل نروژ، ترکیه، ایالات متحده آمریکا، کانادا، ایران و غیره جذب می کنند. آن دسته از افرادی که خواستار تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در خارج هستند می توانند تحصیل در دانشگاه های پزشکی لهستان را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها انتخاب کنند. برنامه های رشته پزشکی در بیش از 11 دانشگاه پزشکی لهستان به زبان انگلیسی تدریس می شود.

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در لهستان این است که فارغ التحصیلان برنامه های پزشکی انگلیسی در لهستان واجد شرایط برای درخواست اقامت لهستان بوده و می توانند متقاضی برنامه های آموزش پسا فارغ التحصیلی در بیمارستان های آموزشی در کشورهای مختلف باشند. شهریه ها در دانشگاه های لهستان بین 11000€ الی 13000€ (یورو) می باشد که بیشتر از شهریه های دانشگاه های مجارستان می باشد.

تحصیل پزشکی در مجارستان در 2022

پزشکی در مجارستان دارای سنت و فرهنگ دیرین در تحصیلات پزشکی و در زمینه مراقبت های درمانی می باشد. در سال 2022 دانشجویان دانشگاه پزشکی بین المللی به دلایل متعددی جذب تحصیل پزشکی در مجارستان می شوند که این دلایل عبارتند از:

  • وجود برنامه های در دستری متعدد (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و غیره)
  • تحصیل با زبان های مختلف انگلیسی، آلمانی و مجاری
  • کیفیت آموزش و دوره های پیش پزشکی جهت بهبود و تقویت دانش اصلی انگلیسی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی برای تحصیلات آتی برای آن دسته از افرادی که نیازمند شهریه های معقول در مقایسه با شهریه ها در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و غیره می باشند


نحوه مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان و لهستان

بهترین دانشگاه های پزشکی نقطه قوتشان را در تولید تحقیقات مرتبط با طیفی از موضوعات پزشکی و زیست پزشکی نشان داده ند. این موضوعات شامل بیهوشی، کاردیولوژی، پزشکی عمومی و داخلی، متخصص داخلی، استخووان شناسی، رادیولوژی و جراحی می باشند. جدول زیر  که حاصل کار تحقیقاتی کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت است، نشان دهنده برترین دانشگاه های پزشکی در مجارستان و لهستان بر اساس 2 فاکتور زیر می باشد:

  • شهرت در سطح جهانی
  • تحقیقات در رشته پزشکی
برترین دانشگاه های پزشکی در مجارستان و لهستان
جایگاه نام دانشگاه محل
1 دانشگاه اسملویس بوداپست، مجارستان
2 دانشگاه جاگیلونین کراکف، لهستان
3 دانشگاه پزشکی کدانسک گدانسک، لهستان
4 دانشگاه پزشکی راکلوف راکلوف، لهستان
5 دانشگاه پزشکی ورسای ورسای، لهستان
6 دانشگاه پزشکی لودز لودز، لهستان
7 دانشگاه پکس پکس، مجارستان

شرایط تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان و لهستان

ما در این مقاله پس از مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان و مجارستان به این نتیجه می رسیم که دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان به دلیل مقرون به صرفه بودن شهریه ها و هزینه زندگی در مجارستان، اعتبار مدرک بالای آن، رتبه های بین المللی برتر و وجود دوره های پیش پزشکی جهت آمادگی دانشجویان خارجی برای ترقی به دوره های تحصیلی بالاتر برتر از دانشگاه های پزشکی لهستان هستند.

مقایسه نهایی بین لهستان و مجارستان

روی هم رفته، از طریق مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی مجارستان و لهستان به این نتیجه کلی می رسیم که تحصیل پزشکی در مجارستان با کیفیت بالاتر و امکانات و امتیازات بیشتری به متقاضیان تحصیل در مجارستان ارائه می شود. هزینه های زندگی و تحصیل معقول، آموزش عموما به زبان انگلیسی، اعتبار جهانی و اتحادیه اروپایی مدارک تحصیل پزشکی در مجارستان و وجود دروه های پیش پزشکی، همگی اینها دلایل برتری تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان می باشد.

بر طبق داده ها و آمار موجود، مجارستان 4 دانشگاه در بین 350 دانشگاه برتر رنکینگ جهانی QS 2021 می باشد: دانشگاه زگن، دانشگاه دبرسن، دانشگاه اسملویس و دانشگاه پکس. برترین دانشگاه ملی و جهانی در بین کلیه دانشگاه های مجارستان و حتی لهستان، دانشگاه اسملویس مجارستان می باشد که بطور تخصصی دانشگاه و نه دانشکده محسوب می شود.

برترین دانشگاه های پزشکی در مجارستان و لهستان
آیتم لهستان مجارستان
قدمت آموزشی بیشتر کمتر
تعداد دانشکده 11 5
آموزش به زبان انگلیسی دارد دارد
شهریه ها €4900 الی 10500€ (یورو) €11000 الی 13000€ (یورو)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: