مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان

شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان

ورود به رشته های غیر پزشکی شرایط خیلی خاص و پیچیده ای ندارد اما شرط ورود به رشته های پزشکی، دندان پزشکی، پرستاری و غیره این کشور موفقیت در گذراندن دوره کالج یک ساله می باشد. در طی سالهای گذشته تا به حال این کشور توانسته به یکی از کشورهای برتر در زمینه تحصیل پزشکی در اروپا قرار بگیرد و تعداد زیای از دانشجویان با تابعیت بین المللی در هر سال در راستای ادامه تحصیل در دانشگاه های دارای اعتبار این کشور اقدام به ثبت نام کردن می کنند. دانشجویانی که هدف ادامه تحصیل در این کشو را دارند ملزم به ورود به کالج هایی برای مدت یک سال می باشند. آنها باید بتوانند دروس پایه مربوط به رشته پزشکی از جمله درس زبان انگلیسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیولوژی و درس آناتومی را در این کالج ها با موفقیت بگذرانند.

کلیات شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان

شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان را می توان به 2 بخش مجزا تقسیم کرد. شرایط قبل از پذیرش پزشکی در مجارستان شامل شرکت در آزمون های ورودی می باشد که آزمون اول به صورت کتبی بوده و محتوای آن مربوط به تست های چند گزینه ای از دروس شیمی، زیست شناسی و انگلیسی می باشد و همچنین، آزمون دوم مربوط به آزمون شفاهی از دروس قبلی است که با انجام مصاحبه شخصی جهت مشخص سازی دیدگاه حرفه داوطلب تکمیل می شود، اما شرایط درخواست پذیرش پزشکی در مجارستان شامل تکمیل فرم درخواست، تهیه مدرک زبان معتبر، ارائه آخرین مدارک تحصیلی و ریزنمرات مربوطه و مدارک هویتی و مسافرتی معتبر است.

ویژگی و شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان در 2022

از آنجایی که در سال 2022 یکی از شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان قبولی در آزمون ورودی  است، پس شما قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه های پزشکی مجارستان بایستی در این آزمون ها شرکت کنید و در صورت کسب نمره قبولی و تایید دانشگاه می توانید برای پذیرش تحصیلی درخواست دهید. در واقع، آزمون های ورودی توسط دانشگاه های علوم پزشکی هم در بوداپست و هم در سطح بین المللی از طریق نمایندگی های دانشگاه های پزشکی مجارستان یا سفارت مجارستان سازماندهی می شود. آزمون های ورودی دارای 2 بخش آزمون کتبی و آزمون شفاهی است و بر این اساس سطح دانش داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. از آنجایی که زبان انگلیسی عضو جدایی ناپذیر آزمون ورودی پزشکی در مجارستان محسوب می شود.

آزمون های ورودی پذیرش پزشکی در مجارستان

آزمون های ورودی دانشگاه های علوم پزشکی مجارستان شامل تست های چندگزینه ای در رشته های زیر می باشد:

  • زیست شناسی
  • شیمی
  • زبان انگلیسی (هم عمومی و هم زیست پزشکی)

پس از آزمون کتبی، نوبت آزمون شفاهی است، که بر روی دانش زیست شناسی، شیمی و انگلیسی (هم عمومی و هم زیست پزشکی) متمرکز است. آزمون ورودی با مصاحبه شخصی تکمیل می شود که هدف از آن بررسی دیدگاه حرفه فرد متقاضی می باشد.


نحوه ارزیابی آزمون و فرآیند پذیرش تحصیلی مجارستان

یکی از سوالات مکرر دانشجویان درباره نحوه ارزیابی آزمون پزشکی در مجارستان و نهاد ارزیابی کننده می باشد. آزمون های ورودی معمولا توسط هیئت پذیرش دانشگاه و بر مبنای دانش و عملکرد داوطلب در آزمون ورودی و سایر اهداف استراتژیک دانشگاه شامل تنوع فرهنگی و جغرافیایی و تعادل جنسیتی ارزیابی میشود. فرآیند پذیرش در دانشگاه های پزشکی مجارستان چنین است که شما پس از تحویل درخواست پذیرش معتبر و پرداخت هزینه پذیرش، می بایستی در آزمون ورودی مذکور به صورت آنلاین ثبت نام کنید. لازم به ذکر است که هزینه درخواست پذیرش پزشکی در مجارستان 200$ (دلار آمریکا) است.

مدارک و شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان

شما به عنوان متقاضی تحصیل پزشکی در مجارستان بایستی جهت درخواست پذیرش، ابتداء مدارک زیر را در فرمت PDF به دانشگاه علوم پزشکی مربوطه خود ارسال نمائید:

  • فرم درخواست دانلود، چاپ، پر شده و به امضاء رسیده
  • ریزنمرات دبیرستان برای 2 سال آخر تحصیلات
  • کپی پاسپورت معتبر
  • معمولا، رسم بر این است که وقتی دانشگاه ایمیل شما را دریافت کرد، اطلاعات بیشتری راجع به مدارک مورد نیاز برای شما ارسال می کند تا شما آن مدارک را تهیه و در مدت مقرر ارسال نمائید. مدارک لازمه به این شرح است:
  • فرم پیش درخواست تایپ شده یا تکمیل شده
  • مدرک پایان مقطع دبیرستان/ یا مدرک نام نویسی در دانشگاه. شماره ثبت مدارک که نشان داده شود. اگر سال آخر هستید و هنوز این مدارک را دریافت نکرده ید، می توانید هنوز هم درخواست نمایید و در آزمون ورودی شرکت نمائید مهلت نهایی برای آپلود مدارک نام نویسی در دانشگاه 20 آگوست می باشد.
  • CV (رزومه) به زبان انگلیسی
  • انگیزه نامه
  • گواهی پزشکی مدرک نشانگر اینکه متقاضی به لحاظ جسمی و روحی قادر به اتمام تحصیلات آموزش عالی می باشد و دچار هیچ بیماری مزمن یا عفونی نیست؛ این مدرک بایستی که در عرض 90 روز قبل از تاریخ درخواست صادر شود
  • کپی پاسپورت به همراه داده های شخصی شما
  • عکس پاسپورتی با فرمت JPEG

درخواست پذیرش پزشکی در مجارستان

آشنایی با شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان، یکی از اقدامات قبل از شروع فرآیند درخواست پذیرش تحصیلی می باشد که برای داوطلبان الزامی است. شرایط پذیرش پزشکی در مجارستان به این صورت است که شما پس از تحویل درخواست پذیرش معتبر و پرداخت هزینه پذیرش، می بایستی در آزمون ورودی مذکور به صورت آنلاین ثبت نام کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: