مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان را دارند، قبل از ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور باید آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها را با موفقیت سپری کنند. همچنین باید دوره یک‌ساله پیش‌ پزشکی را بگذرانندکه این دوره‌ها توسط کالج‌ها و موسسات مختلف در کشور مجارستان ارائه می‌گردد. دانشجویان رشته دندانپزشکی در کشور مجارستان باید یک دوره پنج‌ساله تحصیلی را در این کشور سپری کنند. این دوره تحصیلی شامل دو قسمت علوم پایه و بالینی بوده و به صورت کاملا برنامه‌ریزی شده برای دانشجویان متقاضی ارائه می‌گردد.

تحصیل در دوره‌های پیش‌ پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، می‌تواند بهترین گزینه برای آن دسته از متقاضیانی که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعیف هستند و یا آمادگی کافی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی را ندارند، محسوب گردد. در دوره‌های پیش‌ پزشکی مجارستان، متقاضی به مدت یک تا دو ترم به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل می‌کند و دانشگاه  او را برای گذراندن آزمون ورودی آماده می‌کند. شانس قبولی برای متقاضیانی که در دوره‌های فاندیشن شرکت می‌کنند به مراتب بیشتر است زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا بوده و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

مزایای دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

اقدامات مراقبت های بهداشتی دانشگاه دندانپزشکی در ابتدا به تعلیم دانشجویان دندانپزشکی می پردازد و اعضای هیئت علمی، متخصص و با تجربه در حرفه ای این عرصه میباشند. علاوه بر این فعالیت دانشکده دندانپزشکی، کلیه مناطق این کشور را شامل می شود، مراقبتهای جامع دندانپزشکی را برای متقاضیانی که با خانواده به کلینیک ها یا دیگر مکان های پزشکی مراجعه مینمایند، ارائه میدهد. زمینه اصلی فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی دانشکده دندانپزشکی مواد زیستی، نانو تکنولوژی، اپیدمیولوژی دندانپزشکی و پریودنتال، لثه و ریزش مایکوباکتر پالپ می باشد.

امکانات دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

اکثر بخشهای دانشکده در مرکز آموزش بالینی و دندانپزشکی واقع شده است که یکی از مدرن ترین موسسات دندانپزشکی در قاره اروپا میباشد، این دانشگاه دارای 12000 متر مربع فضای کف و 173 ایستگاه کاری مربوط به دندانپزشکی میباشد. این دانشگاه، امکانات و شرایط بسیار خوبی برای هر 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین تحقیقات بالینی، فراهم می نماید. تیم جراحی دهان و فک فوقانی و دندانپزشکی در یک ساختمان جداگانه واقع شده اند که این ساختمان به تازگی مرمت، بازسازی و تکمیل شده است. یک طبقه جدید به منظور بخش جدید بیمارستان با ظرفیت 25 تخت مهیا می باشد و همچنین یک بخش اجرایی کاملا مجهز برای جراحی سر و گردن تحت بیهوشی عمومی در نظر گرفته شده است.


تحصیلات در دانشگاه دندانپزشکی مجارستان

دانشکده دندانپزشکی، دوره های دانشگاهی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه میدهد و دوره آموزش دندانپزشکی به 3 زبان مختلف ارائه می شود که عبارتند از زبان مجاری، انگلیسی و آلمانی. بعد از اتمام تحصیل، دانشجویان مدرک دکترای دندانپزشکی (D.M.D.) را اخذ مینمایند. دانشکده دندانپزشکی شامل یک دوره دکترای معتبر می باشد که طرح تحقیقاتی و پژوهشی در علوم دندانپزشکی شناخته می گردد. در هر سال حدود 1200 دانشجوی سال اول مجارستانی شروع به تحصیل در دانشکده دندانپزشکی می نمایند، در صورتی که تقریباً 80 دانشجوی بین المللی در دوره های زبان انگلیسی و آلمانی مشغول به تحصیل میباشند. تعداد کل دانشجویان دندانپزشکی که در دانشکده دندانپزشکی، تحصیل کرده اند در حدود 850 نفر می باشد، این دانشکده دارای شامل 100 استاد و معلم تمام وقت و نیمه وقت است و موضوعات اساسی و مهم نظری و بالینی به وسیله دانشکده پزشکی، آموزش داده می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

در 3 سال ابتدایی، به دانش آموزان علوم پایه و دوره های پزشکی و دندانپزشکی که پایه و اساس دندانپزشکی بالینی میباشند، آموزش های لازم داده می شود، در 2 سال پایانی، مطالعه بالینی در رشته های گوناگون دندانپزشکی با تأکید بر ارزیابی و مدیریت بیماران صورت میپذیرد. دانشجویان سال آخر نیز در برنامه های انتخابی، کنفرانس های بالینی و فعالیت های بیمارستانی حضور می یابند و بعد از پایان موفقیت آمیز، به این افراد مدرک دکترای دندانپزشکی اعطا میگردد. D.M.D یک دوره دندانپزشکی 5 ساله میباشد که از سوی دانشگاه Debrecen ارائه می شود و این برنامه به 10 ترم تقسیم میگردد، در دو سال ابتدایی برنامه پزشکی D.M.D آموزش علوم پایه به همراه بعضی دوره های تخصصی دندانپزشکی ارائه میدهد که عبارتند از:

  • آناتومی دهان
  • مواد دندانی
  • دندانپزشکی پیشگیرانه

در سال سوم دوره دندانپزشکی، مبانی نظری بیماری های دهان و دندان و دوره های اضافی علوم دهان و دندان ارائه می شود، موضوعات مورد مطالعه شامل پروتزهای دندانی و ثابت تا رادیولوژی دهان و دندان می باشد. در سال چهارم، بر مطالعه عملكرد باليني در رشته هاي دنداني تأکید می شود، در طول سال چهارم، متقاضیان مقدمهای در کلیه زمینه های دندانپزشکی بالینی دریافت خواهند کرد و این دوره شامل دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی پروتز، پریودنتولوژی، جراحی دهان، پزشکی دهان و ارتودنسی می باشد. در دو سال پایانی، دانشجویان با همکاری گروه های کوچک به منظور درمان بیماران با کمک دستیاران، تمرین خواهند کرد و آموزش می بینند.

شرایط پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

مدارک، اسناد و شرایط لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی در کشور مجارستان به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر
  • تکمیل فرم درخواست
  • ارائه و ترجمه رسمی دیپلم دبیرستان یا کالج
  • گزارش واکسیناسیون هپاتیت B، راش قرمز (Rubeola)، صرع (پاراتیت اپیدمی) و سرخک (Morbilli)
  • بیانیه مالی اسناد رسمی
  • CV یا رزومه کوتاه به زبان انگلیسی
  • کپی های مربوط به صفحات پاسپورت یا گذرنامه
  • عکس با سایز عکس پاسپورت

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مجارستان

در پایان مقاله دانشگاه دندانپزشکی مجارستان، به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در کشور مجارستان خواهیم پرداخت. کشور مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، یک کشور مقرون به صرفه در مورد شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی می باشد. شهریه و هزینه های تحصیلی بستگی زیادی به دانشگاه مورد نظر، رشته و مقطع تحصیلی و محل تحصیل دارد. در اکثر موارد هزینه تحصیل دندانپزشکی و پزشکی در مجارستان در حدود €20000 (یورو) میباشد، رشته های پزشکی و دندانپزشکی جزو رشته های گران محسوب میشوند. دانشجویان علاوه بر پرداخت شهریه، موظف به پرداخت هزینه درخواست، هزینه آزمون و هزینه ثبت نام نیز میباشند که هزینه هر کدام در حدود 100€ الی 150€ (یورو) خواهد بود. هزینه زندگی در این کشور پایین میباشد، تقریباً در شهرهای بزرگ نظیر بوداپست، معمولاً هزینه ها بالا است به عنوان نمونه به منظور اجاره مکان مسکونی میبایست حدود €300 (یورو) در ماه هزینه کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: