مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه دانشجویی در مجارستان

خوابگاه دانشجویی در مجارستان

یافتن مکانی مناسب برای اقامت بخش مهمی از تجربه تحصیلی شما در خارج از کشور است. وقتی در مجارستان صحبت از مسکن دانشجویی می شود شما چندین گزینه پیش رو دارید. اکثر دانشگاه های مجارستان دارای خوابگاه هستند که معمولا ارزان ترین جایگزین اند، این خوابگاه ها به طور کلی مکانهای مهمانی عالی  هستند ولی متاسفانه برای دانشجویان بین المللی همیشه در دسترس نیستند. ممکن است شما استاندارهای این خوابگاه ها را کمی پایین تر از آنچه انتظار دارید بیابید ولی زندگی در این محله های مشترک راه خوبی برای پیدا کردن دوستان فراوان جدید است. جایگزین دیگری برای مسکن دانشجویی در مجارستان اجاره آپارتمان است، چه به تنهایی و چه مشترک با دوستان. همچنین شما می توانید یک مستأجر فرعی داشته باشید یعنی یک اتاق تک در آپارتمان شخص دیگری اجاره کنید. هزینه اجاره آپارتمان های خصوصی بسته به شهر ( که در بوداپست گران ترین اند ) و مکان های درون شهری از 50-60 هزار دلار استرالیا  (190-230 یورو) متغییر است. طبیعتا اتاق های مسکونی ارزان  تر هستند.

در بیشتر مواقع می توانید از دانشگاهی که به آن درخواست می دهید برای جست و جوی مسکن دانشجویی در مجارستان کمک بگیرید. آپارتمان ها نیز در مجله و روزنامه ها لیست شده اند. همچنین داشتن شخصی که می تواند مجارستانی صحبت کند برای ترجمه کردن و فهمیدن شما بهتر باشد. در صورت اجاره آپارتمان در مجارستان ، به خاطر داشته باشید که هنگام امضای قرارداد ممکن است هزینه اجاره نقدی حداکثر دوماهه از شما بخواهند. این مبلغ به عنوان ودیعه عمل می کند و در هنگام خروج و اسباب کشی باید به شما بازگردانده شود، به شرط اینکه آپارتمان در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و آسیبی ندیده باشد.

بررسی خوابگاه های دانشجویی در مجارستان

یافتن مکانی مناسب برای اقامت بخش مهمی از تحصیل شما در خارج از کشور است، در مورد مسکن دانشجویی در مجارستان گزینه های مختلفی وجود دارد. بیشتر دانشگاه های این کشور در محوطه دانشگاه دارای خوابگاه دانشجویی هستند، اقامت در خوابگاه های دانشجویی ارزان و به صرفه است همچنین دانشجویان می توانند به راحتی در کلاس درس حاضر شوند و از امنیت کامل برخودار هستند. در خوابگاه های دانشجویی مجارستان قوانین و مقرراتی وضع شده است که رعایت آن الزامی می باشد. در صورتی که دانشجو قوانین خوابگاه را رعایت نکند باید جریمه در نظر گرفته شده را پرداخت کند، اگر همچنان قوانین خوابگاه های دانشجویی مجارستان رعایت نشود دانشجو باید خوابگاه را ترک کند. اگر قصد اقامت در خوابگاه دانشجویی مجارستان را دارید باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در مجارستان اقدامات لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهید.

مقایسه خوابگاه های دانشجویی در مجارستان و آپارتمان ها

دانشجویانی که می خواهند به صورت مستقل در کشور مجارستان زندگی کنند می توانند در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند. دانشجویان می توانند به صورت خصوصی یا گروهی در آپارتمان اقامت داشته باشند با اقامت گروهی در خوابگاه در هزینه های اقامت شما صرفه جویی می شود. دقت داشته باشید که برای زندگی در برخی از آپارتمان های دانشجویی باید علاوه بر هزینه اجاره هزینه اینترنت، آب، برق و گاز نیز باید پرداخت شود. اجاره آپارتمان در مجارستان با توجه به موقعیت و امکانات خانه متفاوت است، اما به طور کلی برای اقامت در آپارتمان های دانشجویی مجارستان باید مبلغی بین 400€ تا 650€ (یورو) بپردازید. دانشجویان می توانند در بیشتر اوقات از طریق دانشگاه به جستجو مسکن مورد نظر خود بپردازند.


به دلیل پرهزینه بودن اجاره بهای آپارتمان های مستقل است که دانشجویان ترجیح می دهند اشتراکا آپارتمان اجاره کنند یا در خوابگاه های دانشجویی اقامت نمایند. چرا که در حالی که کسانی که آپارتمان مستقل دارند ماهانه بین 550$ تا 800$ (دلار آمریکا) در مجارستان باید هزینه پرداخت نمایند، دانشجویانی که در خوابگاه یا آپارتمان اشتراکی زندگی می کنند می توانند هزینه زندگی خود را تا 490$ (دلار آمریکا) هم کاهش دهند. برخی از خوابگاه های مشهور در مجارستان عبارت هستند از:

نام شهر توضیحات
Avenue Hostel
بوداپست
34 متر مربع و شبی 7$ (دلار آمریکا)
Maverick City Lodge
بوداپست
40 متر مربع و شبی 9$ (دلار آمریکا)
The Hive Party Hostel Budapest
بوداپست
34 متر مربع و شبی 6$ (دلار آمریکا)
Flow Hostel
بوداپست
30 متر مربع و شبی 29$ (دلار آمریکا)

هزینه زندگی خارج از خوابگاه دانشجویی در مجارستان

دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور مجارستان را دارند باید علاوه بر هزینه اجاره خوابگاه یا آپارتمان دانشجویی باید سایر هزینه های زندگی در این کشور را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی در مجارستان با توجه به سبک زندگی و محل اقامت شما متفاوت است، اما به طور کلی برای زندگی دانشجویی در این کشور باید ماهانه مبلغی بین 700€ تا 800€ (یورو) بپردازید. با ارائه کار دانشجویی در کشور مجارستان دانشجویان از تخفیفات در نظر گرفته شده در رستوران ها، کافی شاپ ها، مراکز تفریحی و دیدنی برخوردار می شوند

کار دانشجویی در کشور مجارستان در 2021

طبق قوانین وضع شده در کشور مجارستان دانشجویان در سال 2021 می توانند در طول تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند، بهترین موقعیت کاری برای دانشجویان کار در کافه، رستوران، مراکز خرید، مراکز گردشگری و کالج های آموزشی است. دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در طول هر هفته مشغول به کار شوند و با حقوق دریافتی بخشی از هزینه های زندگی و شهریه دانشگاهی را پرداخت کنند. برای شروع کار در این کشور دانشجویان باید مجوز کار را از اداره مهاجرت مجارستان دریافت کنند.

در رابطه با شهریه دانشگاه های مجارستان می توان گفت هزینه های دانشگاه با توجه به نوع دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است برای تحصیل در رشته های تحصیلی غیر پزشکی باید سالانه مبلغ 4000€ (یورو)، تحصیل در رشته های پزشکی سالانه 14000€ (یورو) و برای تحصیل در دندانپزشکی سالانه 17000€ (یورو) پرداخت شود. علاوه بر این دانشجویان باید برای ثبت نام در دانشگاه مبلغی بین 100€ تا 350€ (یورو) و بیمه دانشجویی سالانه مبلغ 100$ (دلار آمریکا) پرداخته شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: