مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان

آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان

مطالعات پزشکی در مجارستان دارای استانداردهای اروپایی هستند و از بالاترین کیفیت برخوردار اند. شرایط پذیرش نسبتاً راحت و شهریه معقول، مجارستان را به گزینه دلخواه بسیاری از دانشجویان تبدیل کرده است. مجارستان از دانشجویان بین المللی با چهار دانشگاه که در آنها دوره های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تدریس می شوند، استقبال می کند که شامل دانشگاه های : سمل وایز Semmelweis، دانشگاه دبرسن Debrecen، دانشگاه سگد Szeged و دانشگاه پچ Pécs است. مدرک پزشکی دانشگاه های مجارستان توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به رسمیت شناخته شده است و باعث شده است بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مقطع پزشکی به مجارستان بیایند.

شرایط آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی مجارستان

کشورهایی نظیر کشور بلغارستان، رومانی و مجارستان به دلیل وجود دانشکده ها و دانشگاه های پزشکی معتبر و مشهور، بهترین مقصد تحصیلی برای متقاضیان سراسر دنیا محسوب می شوند. دانشگاه های پزشکی مشهور در کشور مجارستان هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می نمایند، چهار دانشگاه در 4 شهر مختلف این کشور قرار دارند که به شرح زیر می باشند:

دانشگاه های فوق، برنامه های تحصیلی مختلف رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به دانشجویان پذیرفته شده ارائه می نمایند.

پذیرش پزشکی در کشور مجارستان در 2021

در سال 2021 پذیرش در دانشگاه های پزشکی کشور مجارستان، سخت می باشد و هر دانشگاه دارای روند پذیرش جداگانه می باشد، دانشکده های پزشکی در این کشور دارای مراحل پذیرش مستقل و منحصر به فردی هستند که دشوار و سخت می باشد. به منظور پذیرش در یک دانشکده پزشکی، شما مجبور به گذراندن آزمون ورودی می باشید. دانشگاه های کشور مجارستان آزمون ورودی متفاوتی دارند و با توجه به دانشگاه مقصد می بایست در آزمون شرکت نمایید و پس از قبولی در آزمون، مجاز به درخواست می باشید.

واقع در بوداپست که معروف ترین دانشگاه مجارستان می باشد
دانشگاه شهر
دانشگاه Semmelweis بوداپست
دانشگاه Szeged شهر Szeged
دانشگاه پزشکی پچ شهر پچ
دانشگاه پزشکی دبرسن شهر دبرسن


تحصیل پزشکی در کشور مجارستان

اکثر دانشجویان و متقاضیان ترجیح میدهند دوره آمادگی را سپری نمایند، یعنی این افراد در یک برنامه کالج تحت عنوان برنامه پیش پزشکی شرکت نمایند، این برنامه به این افراد جهت آماده شدن برای آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی کمک مینماید و برنامه پیش پزشکی به طور کلی پایه و اساس علم و دانش پزشکی می باشد.

دوره پیش پزشکی برای متقاضیانی که پیش دانشگاهی را سپری نکرده اند و همچنین افرادی که هرگز در زبان انگلیسی تحصیل نکرده اند، بسیار مناسب می باشد. به همین دلیل فرصت خوبی برای بهبود زبان انگلیسی این افراد میباشد. در مقاله آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی، به شرایط آزمون ورودی برخی دانشگاه های معتبر مجارستان پرداخته خواهد شد اما برای آگاهی از اطلاعات تکمیلی در این رابطه می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید و از وکلا و مشاورین با تجربه این موسسه استفاده نمایید. همچنین در نوشتار تحصیل پزشکی در مجارستان اطلاعات جامع تری در اینباره کسب خواهید کرد.

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی دبرسن

آزمون ورودی دانشگاه پزشکی دبرسن کشور مجارستان برای دانشجویان رشته های پزشکی و دندان پزشکی، BMC و داروسازی الزامی می باشد، آزمون ورودی شامل 2 بخش است که به شرح زیر می باشد:

آزمون کتبی شامل سوالات چند گزینه ای، تعاریف، محاسبات و غیره است و شامل دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک می باشد. اگر موضوع انتخاب شده متقاضی شیمی باشد، آزمون شامل سوالات شیمی خواهد بود و وی فقط می بایست به چند سوال فیزیک پایه پاسخ دهد و بالعکس. آزمون کتبی حدوداً 30 دقیق طول خواهد کشید و 30 دقیقه زمان برای پاسخ دادن وجود دارد.

امتحان شفاهی در زیست شناسی، فیزیک و شیمی.

آزمون ورودی دانشگاه سملوایز بوداپست

قبولی در امتحان کتبی و شفاهی، شرط ورود به دانشگاه سملوایز کشور مجارستان میباشد، منابع آزمون شامل دروس زیست شناسی، شیمی و زبان انگلیسی است و با توجه به نمره کسب شده و علاقه، متقاضیان قادر خواهند بود در یکی از رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل شوند. یکی از مهمترین دلایل موفقیت در آزمون ورودی این دانشگاه، تسلط به زبان انگلیسی و درس زیست شناسی می باشد، بعد از قبولی در دانشگاه، متقاضیان می بایست در ابتدا نسبت به پرداخت شهریه اقدام نمایند. بعد از پرداخت شهریه، متقاضیان می بایست اقدام به درخواست ویزای تحصیلی نمایند، شروع ثبت نام در دانشگاه سملوایز، اوایل سپتامبر هر سال میباشد.


آزمون ورودی دانشگاه علوم پزشکی پچ

در رابطه با مقاله آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی، اکنون به بررسی شرایط این آزمون در دانشگاه پچ می پردازیم. آزمون ورودی دانشگاه پچ شامل یه امتحان چند گزینه ای از دروس زیست شناسی، شیمی، انگلیسی عمومی و انگلیسی تخصصی پزشکی می باشد، متقاضیان بعد از دوره پیش دانشگاهی می بایست در آزمون ورودی شرکت نمایند.

آزمون ورودی یک امتحان رقابتی است و متقاضیان برای ورودی به دانشگاه می بایست نمره قبولی را کسب نمایند، آزمون ورودی در ماه مارچ برگزار میگردد و مدت امتحان کتبی در حدود 2 ساعت می باشد. بعد از امتحان کتبی، یک مصاحبه حضوری در مدت 30 دقیقه برگزار می شود، نتایج آزمون ورودی حدود 1 هفته بعد از شروع آزمون اعلام خواهد شد، قبولی در رشته مورد نظر بستگی به امتیاز کسب شده در امتحان ورودی دانشگاه دارد. حداقل نمره مورد نیاز جهت ورود به رشته دندانپزشکی بنابر درخواست و رقابت، در رشته پزشکی حداکثر نمره 80% و حداقل نمره 70% و در رشته داروسازی حداقل نمره 60% می باشد.

برخی از شرایط تحصیل در مجارستان

مجارستان یکی از بهترین کشورهایی است که متقاضیان میتوانند به تحصیل پزشکی بپردازند، وجود دانشگاه های معتبر پزشکی در این کشور باعث شده تا هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل پزشکی به مجارستان سفر نمایند. برخی از شرایط و قوانین تحصیل پزشکی در کشور مجارستان به شرح زیر میباشد:

متقاضیان بعد از 6 سال تحصیل می توانند درجه پزشک عمومی را اخذ نمایند و بعد از آن قادر خواهند بود تخصص مربوطه را در عرصه های مختلف کسب نمایند.

برنامه پزشکی 6 سال و حدود 12 ترم می باشد.

2 سال اول، پایه و اساس دانش پایه پزشکی می باشد.

از سال سوم، آموزش نظری همراه عملکرد بالینی آغاز می گردد.

کارآموزی به صورت چرخشی در 37 هفته صورت می گیرد.

در پایان دوره پزشکی، هیئت مدیره مدرک دکترای پزشکی را به دانشجویانی که کلیه نیازهای آموزش را سپری کرده اند، اعطا می نماید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انواع ویزای مجارستان
انواع ویزای مجارستان

مجارستان عضو منطقه شینگن است؛ بنابراین برای ورود به این کشور باید ویزای شینگن درخواست شود. ایالات شینگن برای ویزای کوتاه‌ مدت و ترانزیت فرودگاه ویزای یکنواخت صادر می‌کند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: