مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج دنیس گابور

کالج دنیس گابور

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

آشنایی با کالج دنیس گابور

این دانشگاه (به مجارستانی: Gábor Dénes Főiskola) در سال 1992 میلادی تاسیس شد. این کالج یک موسسه آموزش عالی است که توسط کمیته اعتبار دهی مجارستان به طور رسمی معتبر شناخته شده است. نام این کالج از فیزیکدان مجارستانی با نام دنیس گابور گرفته شده است، دنیس گابور مهندس برق و مخترع بود که بیشتر به دلیل اختراع هولوگرافی شهرت پیدا کرده است که بعدها به خاطر این اختراع موفق به اخذ جایزه نوبل فیزیکی در سال 1971 میلادی شد. بیشتر از 11 هزار نفر از فارغ التحصیلان این کالج به عنوان فردی حرفه ای در زمینه های مختلف مشغول به کار شده اند.


تحصیل در کالج دنیس گابور

این دانشکده دوره و برنامه هایی را ارائه می دهد که در نهایت منجر به دریافت مدارک آموزش عالی می شود که در سراسر دنیا معتبر است. در کالج دنیس گابور به غیر از اصول ابتکاری و دروس علمی به روز به دانشجویان در زمینه های اصلی حرفه نیز آموزش داده می شود. به این ترتیب دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار مرتبط با رشته تحصیلی آماده خواهند شد. در حال حاضر کالج دنیس گابور 3 دوره مختلف BSc، 5 دوره آموزش حرفه ای بعد از دوره متوسطه و 4 دوره تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد. دوره های آموزشی در کالج دنیس گابور به زبان انگلیسی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شود، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید پیش از ورود به دانشگاه در دوره آموزشی شرکت کنند و پس از آن سال تحصیلی را آغاز کنند.

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک تحصیلی لیسانس و دوره تحصیلی متوسطه و پیش دانشگاهی یا معادل آن الزامی است. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه در اولین قدم بر اساس برنامه مطالعاتی انتخاب شده فرم مورد نظر را به صورت آنلاین تکمیل کنید. پس از آن به بارگذاری مدارکی مثل: ارائه اسکن از پاسپورت معتبر و مدت دار، ترجمه انگلیسی از گواهی مقطع متوسطه (در صورت لزوم ارائه سایر اسناد آموزشی)، رزومه تحصیلی دقیق و کامل و اثبات پرداخت هزینه های برنامه تحصیلی (کپی حواله بانک) بپردازید. در صورتی که واجد شرایط لازم باشید ممکن است از شما درخواست شود برای مصاحبه آماده شوید. پس از آن کمیته پذیرش درخواست شما را به طور کامل بررسی می کند و نتیجه به شما اعلام می شود.

خدمات دانشجویی در کالج دنیس گابور

تمامی دانشجویان این کالج به کتابخانه الکترونیکی دسترسی دارند علاوه بر این طبق توافقات حاصل شده دانشجویان کالج دنیس گابور می توانند به کتابخانه دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست دسترسی داشته باشند. لازم به ذکر است، در تمامی نقاط ساختمان دسترسی به WIFI برای دانشجویان وجود دارد. بیشتر برنامه های اجتماعی، رویداد های ورزشی و فعالیت های اوقات فراغت توسط اتحادیه دانشجویان (DGO- HOK) برگزار می شود. این انجمن هر ساله اردو، مهمانی و مسابقات ورزشی مختلف برگزار می کند. دنیس گابور به برگزاری کارگاه های دانشجویی که شامل: گرافیک 3D و حیوانات اهلی، نقاشی دیجیتال، برنامه وب، توسعه برنامه اندروید و رباتیک و ساخت و ساز می پردازد.


چگونگی اخذ ویزای تحصیلی مجارستان

دانشجویان خارجی و بین المللی که موفق به اخذ پذیرش از کالج دنیس گابور شده باشند می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان انجام دهند. به این منظور ارائه مدارکی که در ادامه به آن ها اشاره می شود به سفارتخانه یا کنسولگری کشور مجارستان الزامی است.

  • ارائه پذیرش تحصیلی صادر شده از دانشگاه مورد نظر در مجارستان؛
  • تکمیل فرم درخواست؛
  • اثبات پرداخت شهریه؛
  • گذرنامه (حداقل 6 ماه از تاریخ ورود معتبر است)؛
  • عکس پاسپورتی؛
  • بیمه درمانی؛
  • مشخص شدن محل اقامت در کشور مجارستان (ارائه رزرو خوابگاه یا اجاره نامه آپارتمان)؛
  • اثبات بودجه کافی برای تامین هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه؛
  • 3 پاکت تمبر خطاب به متقاضی؛

هزینه تحصیل در دنیس گابور

پیش از بررسی شهریه این کالج باید به این نکته اشاره کنیم که هزینه درخواست برای کلیه دوره های ارائه شده در این کالج 100€ (یورو) است، دقت داشته باشید که این مبلغ قابل استرداد نمی باشد. جدول زیر نشان دهنده هزینه های تحصیل در دوره های مختلف کالج دنیس گابور است.

دوره آموزشی شهریه به یورو
دوره مقدماتی برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا 2200
دوره مقدماتی برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا 2500
برای BSc برنامه های کارشناسی دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا 2200
برای دانشجویان BSc برنامه کارشناسی کشورهای غیر اتحادیه اروپا 2500

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: