مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه ساپرون مجارستان

دانشگاه ساپرون مجارستان

در مقایسه با سایر مناطق اروپای غربی، هزینه های تحصیل در مجارستان بسیار مقرون به صرفه تر هستند. هزینه های تحصیل بسته به دانشگاه و نوع دوره تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متفاوت است. غالباً پزشکی و دندانپزشکی جزو گزینه های گران قیمت اند که شهریه آنها بین 12000 تا 16000 یورو است، درحالی که سایر دوره های کوتاه تخصصی می توانند تا 5000 یورو نیز کاهش یابند.

دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری دریافت می کنند. با این وجود توصیه می کنیم صفحه رسمی دانشگاه را بررسی کنید تا بفهمید چقدر باید پرداخت کنید. علاوه بر پرداخت شهریه، دانشجویان دانشگاه های مجارستان باید هزینه درخواست، امتحان و ثبت نام را نیز بپردازند که هر کدام بین 100 تا 150 یورو است. به خاطر داشته باشید که هر دو دانشگاه دولتی و خصوصی آزاد هستند که تصمیم بگیرند آیا شهریه یکسانی از شهروندان اتحادیه اوپا و غیر اتحادیه اروپا دریافت کنند یا خیر.

معرفی دانشگاه ساپرون مجارستان

تاریخچه فعلی دانشگاه ساپرون به چندی قرن پیش باز می گردد به طوری که این مدرسه باید ریشه های خود را تا سال 1735 میلادی ردیابی کند. پردیس اصلی دانشگاه ساپرون در شهر سوپرون مجارستا واقع شده است. این دانشگاه در طول سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی بوده است تا اینکه در سال 2015 میلادی بر اساس تصمیم دولت دانشگاه مجددا سازماندهی شد و فعالیت خود را از سر گرفت. لازم به ذکر است در حال حاضر دانشگاه ساپورن در صدر موسسات آموزش عالی مجارستان قرار دارد، پردیس های این دانشگاه در 5 شهر تاریخی مجارستان جای گرفته است و تقریبا به 20 هزار دانشجو خدمات آموزشی ارائه می کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه ساپرون

هدف اصلی دانشگاه ساپرون افزایش بیشتر قابلیت های تحقیقاتی و ترویج بین المللی است. دانشگاه ساپرون تصمیم دارد دوره های درسی بیشتری را به زبان انگلیسی در اختیار دانشجوها قرار دهد. شش دانشکده دانشگاه دارای طیف وسیعی از برنامه ها از مقطع کارشناسی تا مقطع دکتری به 3 زبان مجارستانی، انگلیسی و آلمانی می باشند. علاوه بر مشارکت فعالانه در توسعه منطقه مجارستان غربی دانشگاه تلاش هایی در راستا جذب دانشجویان خارجی و بین المللی انجام داده است. علاوه بر این دانشگاه برای فعالیت های تحقیقاتی همکاری های بین المللی زیادی انجام می دهد. با توجه به این مزایا، دانشگاه ساپرون مجارستان می تواند گزینه مناسبی برای متقاضیانی باشد که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند.

اخذ پذیرش از دانشگاه ساپرون مجارستان

دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ساپرون را دارند باید در اولین قدم موفق شوند از این دانشگاه پذیرش تحصیلی دریافت کنند، به این منظور باید مدارکی را تهیه کرده و در ددلاین مشخص شده به دانشگاه ارسال کنند تا درخواستشان مورد بررسی قرار گیرد. دقت داشته باشید که با توجه به نیاز متقاضیان خارجی به ویزای تحصیلی بهتر است در اولین فرصت اعلام شده درخواست خود را برای اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال کنید. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ساپرون عبارتند از:

  • فرم درخواست دریافت و تکمیل شود
  • در صورتی که متقاضی دوره BA/ BSc هستید باید فتوکپی گواهی فارغ التحصیلی را ارائه کنید
  • دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند دارند باید فتوکپی گواهینامه BA/ BSc را ارائه کنند
  • ارائه فتوکپی از پاسپورت معتبر/ فتوکپی از مدارک شناسایی
  • ارائه فتوکپی از مدرک معتبر زبان TOEFL/ IELTS
  • کپی انتقال بانکی برای مشخص شدن پرداخت هزینه های مربوطه (هزینه ارائه درخواست 70$ (دلار))
  • توصیه نامه/ انگیزه نامه/ رزومه تحصیلی دقیق و کامل

در صورتی که اسناد به زبان انگلیسی یا زبان آلمانی نیستند باید در ترجمه مجاز ضمیمه شوند. در صورتی که واجد شرایط لازم برای ادامه تحصیل در دانشگاه ساپرون باشید گواهی پذیرش شما صادر می شود. پس از آن دانشجو می تواند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی مجارستان انجام دهد.




شهریه دانشگاه ساپرون

جدول زیر نشانگر هزینه های تحصیل در دانشگاه ساپرون مجارستان است، دانشجویان باید علاوه بر در نظر گرفتن شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در کشور مجارستان را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی به عواملی مثل: منطقه محل سکونت و سبک زندگی شما وابسته است. میانگین ماهانه هزینه زندگی دانشجویی در کشور مجارستان بین 500€ تا 600€ (یورو) است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه ساپرون مجارستان 
مقطع برنامه درسی مدت زمان شهریه
کارشناسی
7 ترم مدیریت بازرگانی و مدیریت کارشناسی 1850$ (دلار)
کارشناسی
8 ترم اقتصاد بین المللی کسب و کار 1850$ (دلار)
کارشناسی
8 ترم گردشگری و پذیرایی 1850$ (دلار)
کارشناسی ارشد
4 ترم اقتصاد بین المللی 2750$ (دلار)

امکانات دانشگاه ساپرون مجارستان

در محوطه این دانشگاه زندگی دانشجویی در جریان است، دانشگاه ساپرون برای اقامت دانشجویان در محوطه دانشگاه محلی برای اقامت در نظر گرفته است. خوابگاه های دانشجویی از شرایط و امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند، خوابگاه های دانشجویی به صورت فردی یا گروهی در اختیار دانشجویان قرار داده می شود. علاوه بر اقامت در خوابگاه دانشجویی دانشگاه ساپرون دانشجویان می توانند در خارج از محوطه دانشگاه در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: