مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های تحصیلی در مجارستان

رشته های تحصیلی در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

شهریه دانشگاهی در مجارستان

همان طور که اشاره شد تحصیل در مجارستان ارزان قیمت است و شهریه دانشگاه های این کشور به طور متوسط سالیانه حدودا رقمی بین 1000€ تا 8000€ (یورو) می باشد. هرچند در این میان برخی از رشته های تحصیلی در مجارستان از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته های مرتبط با مدیریت و تجارت، شهریه بیشتری دارند. ارزان قیمت ترین دانشگاه های مجارستان در سال 2020 عبارت هستند از:

  • University of Szeged
  • Budapest University of Technology and Economics
  • Eötvös Loránd University
  • University of Pécs
  • University of Pannonia

رشته های تحصیلی در مجارستان در University of Szeged

شهریه University of Szeged بسیار پایین است و ترمی بین 1625$ تا 2700$ (دلار آمریکا) می باشد. این دانشگاه که بیش از 1 قرن پیش یعنی در سال 1827 میلادی ساخته شده است، نه تنها در مجارستان بلکه در کل اروپای مرکزی، یکی از بهترین دانشگاه ها محسوب می شود. دانشگاه ارزان قیمت سگد در مجارستان 12 دانشکده دارد که عبارت هستند از:

  • معماری؛
  • موسیقی؛
  • داروسازی؛
  • پزشکی؛
  • تربیت معلم؛
  • علوم طبیعی؛
  • سلامت و بهداشت؛
  • علوم اجتماعی؛
  • علوم انسانی؛
  • دندانپزشکی؛
  • حقوق و علوم سیاسی؛
  • اقتصاد، مدیریت و تجارت؛

تحصیلات در دانشگاه سگد مجارستان در حال حاضر با توجه به سطح علمی فوق العاده بالای آن، آینده خوبی برای فارغ التحصیلان رقم خواهد زد. در این دانشگاه بیش از 700 رشته تحصیلی تدریس می شود که شهریه آن ها برای تمامی دانشجویان، چه شهروندان اتحادیه اروپا و چه دانشجویان بین المللی، یکسان است. البته شهریه گرایش های مرتبط با پزشکی قدری بیشتر است:

  • رشته های پرستاری و فیزیوتراپی: ترمی 3100€ (یورو)؛
  • رشته داروسازی: ترمی 6700€ (یورو)؛
  • رشته پزشکی: ترمی 7300€ (یورو)؛
  • رشته دندانپزشکی: ترمی 17000€ (یورو)؛

رشته های تحصیلی در مجارستان در Budapest University

شهریه دانشگاه تکنولوژی بوداپست، که برای علاقه مندان به رشته های فنی-مهندسی بهترین دانشگاه در مجارستان می باشد، ترمی بین 2500$ تا 4900$ (دلار آمریکا) می باشد. این دانشگاه که در سال 1782 تاسیس شده است همواره از دید رنکینگ های مختلف از جمله Times Higher Education و QS رتبه زیر 1000 را در دنیا داشته است. دانشگاه مذکور در حال حاضر به قدری معروف است که بیش از 21000 دانشجو دارد که در 8 دانشکده آن، از جمله معماری، اقتصاد، علوم طبیعی و گرایش های مختلف مهندسی، تحصیل می کنند.


رشته های تحصیلی در مجارستان در Eötvös Loránd University

تحصیل در Eötvös Loránd University ترمی بین 2150$ تا 5500$ (دلار آمریکا) هزینه دربرخواهد داشت. این دانشگاه که در حال حاضر بیش از 28000 نفر دانشجو دارد، مطابق طبقه بندی QS رتبه 651 تا 700 جهانی را به خود اختصاص داده است. از جمله دانشکده های این دانشگاه می توان به دانشکده روانشناسی، حقوق و علوم سیاسی، علوم اجتماعی، پرستاری، علوم انسانی و غیره اشاره نمود که هر کدام امکان استفاده دانشجویان از خوابگاه را نیز فراهم می کنند.

رشته های تحصیلی در مجارستان در University of Pécs

دانشگاه پچ مجارستان یکی از دانشگاه های باسابقه در این کشور است که در سال 1854 تاسیس شده است و در حال حاضر بیش از 20000 نفر دانشجو دارد. شهریه دانشگاه پچ مجارستان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی اقراد ترمی 2700$ تا 6000$ (دلار آمریکا) می باشد. دانشگاه پچ مطابق رنکینگ QS همواره جزو 700 دانشگاه برتر در دنیا بوده است که فارغ التحصیل شدن از آن برای علاقه مندان به کار در مجارستان مزیت بزرگی به حساب می آید. University of Pécs دانشکده های متعددی دارد که از آن جمله می توان به دانشکده پزشکی، تجارت و اقتصاد، مهندسی و فناوری اطلاعات، موسیقی و غیره اشاره نمود.

رشته های تحصیلی در مجارستان در University of Pannonia

شهریه University of Pannonia در سال 2020 ترمی 3250$ تا 9800$ (دلار آمریکا) می باشد. این دانشگاه در سال 1949 تاسیس شده است و 5 دانشکده دارد که از آن جمله می توان به فلسفه مدرن، اقتصاد و مهندسی اشاره نمود. شهریه این دانشگاه در مقاطع مختلف به شرح ذیل است:

  • در مقطع کارشناسی: سالیانه بین 2400€ تا 6000€ (یورو)؛
  • در مقطع کارشناسی ارشد: سالیانه بین 3000€ تا 6800€ (یورو)؛
  • در مقطع دکتری: سالیانه بین 4000€ تا 9000€ (یورو)؛

کار پس از تحصیل در مجارستان

کسانی که قصد دارند مهاجرت به مجارستان را از طریق تحصیل پیش ببرند ضروری است پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه های این کشور و پیش از انقضای ویزای تحصیلی مجارستان، شغلی در این کشور پیدا کنند. با کار در مجارستان فرد قادر خواهد بود ویزای تحصیلی را تبدیل به ویزای کاری مجارستان کند که با وجود فرصت های شغلی زیاد در این کشور برای انجام شانس زیادی وجود دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: