مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته حقوق در مجارستان

رشته حقوق در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

چرا تحصیل در رشته حقوق در مجارستان؟

موسسات مجارستانی در بسیاری از رتبه بندی های دانشگاهی به جایگاه بالایی دست یافته اند و مدارک این کشور از نظر کیفیت در سطح بین الملل شناخته شده هستند. مجارستان یکی از 29 کشور امضا کننده بیانیه بولونیا به پیشنهاد منطقه آموزش عالی اورپا (EHEA) در سال 1999 بود که بر طبق آن دانشجویان و فارغ التحصیلان می توانند از مدارک تحصیلی قبلی خود در یک کشور به عنوان مدارک ورودی قابل قبول برای تحصیل بیش تر در یک کشور دیگر استفاده نمایند. جدول زیر بهترین دانشگاه های مجارستان بر اساس رتبه بندی های بین المللی در 2020 و 2021 را نشان می دهد:

دانشگاه ها رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2022) رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز
دانشگاه سملویس 401 901 -
دانشگاه اتوش لورند 601 601 601
دانشگاه پچ 601 - 651
دانشگاه دبرسن 801 901 521
دانشگاه سزگد 801 601 501
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست 1001 801 801
دانشگاه کوروینوس 1001 - 801
دانشگاه سنت استفان - - 801
دانشگاه میسکولج - - 801

آمارها نشان می دهند تعداد دانشجویان بین المللی در مجارستان هر سال در حال افزایش است. دانشگاه های این کشور تمرکز زیادی بر بین المللی سازی دارند و برنامه های با کیفیت عالی را ارائه می دهند. برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه، بورسیه های تحصیلی، تاریخ غنی، بناهای تاریخی چشمگیر، تحصیل به زبان انگلیسی، هزینه های پایین زندگی و کار ضمن تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در این کشور اروپایی است.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته حقوق در مجارستان

مدارک مورد نیاز دانشجویان بین المللی برای تحصیل در مجارستان به طور کلی عبارتند از:

  • گذرنامه (مدت اعتبار باید حداقل 6 ماه بیش از تاریخ ورود دانشجو به مجارستان باشد)؛
  • کلیه مدارک تحصیلی؛
  • شش قطعه عکس رنگی به اندازه عکس گذرنامه (تاریخ گرفتن عکس ها نباید بیش از 6 ماه باشد)؛
  • بیمه درمانی مسافرتی برای کل مدت اقامت؛
  • سند اثبات پرداخت شهریه؛
  • نامه پذیرش از دانشگاه در مورد پذیرش دانشجو؛
  • کپی از صفحه عکس دار گذرنامه دانشجو؛
  • سند اثبات آدرس یا مسکن در مجارستان؛
  • سند اثبات بودجه کافی برای تأمین هزینه های زندگی؛
  • فرم درخواست ویزا؛




فرصت های عالی تحصیل در رشته حقوق در مجارستان 2021

در جدول زیر برخی از بهترین فرصت های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق در مجارستان برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشته دانشگاه شهریه بر حسب یورو در سال طول مدت تحصیل نوع برنامه
حقوق تجارت اروپا و بین المللدانشگاه میسکولج
50001 سالتمام وقت
حقوق تجارت اروپا و بین الملل
دانشگاه کارولی گاسپار
60001 سالتمام وقت
حقوق تجارت و سرمایه گذاری بین الملل و اروپا
دانشگاه سزگد
32001.5 سالتمام وقت
روابط بین الملل
دانشگاه کوروینوس بوداپست
52002 سالتمام وقت
حقوق و حکمرانی
دانشگاه سچنی ایشتوان
6000 1 سال پاره وقت

شهریه و هزینه زندگی حین تحصیل رشته حقوق در مجارستان

بررسی هزینه تحصیل در مجارستان نشان می دهد دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور در تصمیم گیری برای شهریه یکسان شهروندان اتحادیه اروپا و غیراتحادیه اروپا آزاد هستند و بعضی اوقات شهروندان غیراتحادیه اروپا هزینه های بیشتری پرداخت می کنند. دانشگاه های دولتی مجارستان در مقایسه با همتایان غربی خود بسیار مقرون به صرفه هستند. اکثر دانشجویان بین المللی رشته های غیر پزشکی و دندانپزشکی باید انتظار پرداخت بین 1200€ تا 5000€ (یورو) در سال را داشته باشند. اکثر موسسات آموزش عالی در مجارستان دانشجویان را ملزم به پرداخت شهریه قبل از ثبت نام می کنند.

برای دانشگاه های خصوصی معمول است که شهریه بیشتری می گیرند. توصیه می کنیم متقاضیان با مراجعه به صفحه رسمی دانشگاه انتخابی خود هزینه تحصیلی که باید پرداخت کنند را بیابند. در خصوص شهریه دانشگاه های رتبه برتر مجارستان نیز می توان به دانشگاه پچ با شهریه بین 4400€ تا 14750€ (یورو) و دانشگاه دبرسن بین 5100€ تا 28850€ (یورو) در سال اشاره نمود.

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان، بسته به عادت ها و نوع محل اقامت فرد، بین 375€ تا 700€ (یورو) می باشد.

خوابگاه دانشگاه، خوابگاه خصوصی و آپارتمان شخصی اجاره ای، سه گزینه ای هستند که دانشجویان بین المللی می توانند در این کشور جهت اقامت انتخاب نمایند. خوابگاه دانشگاه با زیر 100€ (یورو) در ماه ارزان ترین گزینه است. خوابگاه خصوصی نیز دارای هزینه ای زیر 200€ (یورو) در ماه است، در حالی که هزینه اجاره آپارتمان بین 275€ تا 635€ (یورو) در ماه می باشد. بسته به سبک زندگی، هزینه غذا و مواد غذایی نیز بین 115€ تا 150€ (یورو) در ماه است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: