مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه آندریسی بوداپست

دانشگاه آندریسی بوداپست

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

شرایط تحصیل در دانشگاه آندریسی بوداپست

دانشگاه آندریسی بوداپست یا به اختصار AUB دانشگاهی کاملا آلمانی در کشوری غیر از آلمان می باشد. مثل دانشگاه اروپایی در مجارستان، این دانشگاه نیز توسط 5 کشور شریک (اتریش، بادن وورتمبرگ، باوریا، آلمان، مجارستان) و نیز توسط سوئیس و منطقه خود مختار ترنتینو- سوث تیرول پشتیبانی می شود. این دانشگاه از نوع دانشگاه های خصوصی مجارستان بوده که در سال 2001 میلادی با تلاش موسس آلمانی آن دیتمار میر تاسیس شد.

بد نیست بدانید که هم اکنون این دانشگاه میزبان دانشجویان بین المللی از 20 کشور جهان می باشد. اما برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه به زبان آلمانی و در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (PhD) به صورت زیر ارائه می شود:

برنامه های کارشناسی ارشد به زبان آلمانی برنامه دکتری به زبان آلمانی
روابط بین الملل علوم سیاسی
اقتصاد و بازرگانی بین الملل تاریخ
مدیریت و رهبری اقتصاد
علوم سیاسی تطبیقی و علم حقوق علوم حقوق
اداره اروپایی و بین الملل -
تاریخ اروپای مرکزی -
مطالعات اروپای مرکزی - دیپلماسی (دیپلماسی فرهنگی) -
مطالعات منطقه دانوب -

اخذ پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست

همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، امکان تحصیل در دانشگاه آندریسی بوداپست فقط در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد. داشتن مدرک کارشناسی معتبر از جمله شرایط ضروری برای ثبت نام در این دانشگاه آلمانی زبان مجارستان می باشد. همچنین از جمله شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه برخورداری از مهارت زبان آلمانی می باشد. اما شرایط و مدارک درخواست پذیرش از دانشگاه آندریسی مجارستان در سال 2020 عبارتند از:

  • مدرک اول (A. برای برنامه ارشد، M.A برای برنامه PhD)؛
  • مهارت های زبان آلمانی گفتاری و نوشتاری برتر (سطوح B2-C2)؛
  • مهارت های زبان انگلیسی؛
  • نتیجه آزمون پذیرش شامل بخش های شفاهی و کتبی؛

توجه نمائید که مهلت درخواست پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست معمولا اواسط ژانویه یا اواخر ژوئن می باشد. شروع سال تحصیلی در مجارستان هم سپتامبر و فوریه می باشد. در پایان یادآور می شود که با اخذ نامه پذیرش از این دانشگاه نوبت مرحله بعدی یعنی درخواست ویزای تحصیلی مجارستان فرا می رسد.

ویزا جهت تحصیل در دانشگاه آندریسی بوداپست

اصولا فرآیند مهاجرت تحصیلی به مجارستان همانند دیگر روش های مهاجرت به مجارستان شامل دو مرحله اصلی یعنی اخذ پذیرش تحصیلی و نیز درخواست ویزای تحصیلی مجارستان می باشد. ابتداء متقاضیان تحصیل در مثلا دانشگاه آندریسی بوداپست از این دانشگاه اخذ پذیرش کرده و سپس با دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مذکور وارد فاز درخواست ویزا از سفارت مجارستان می شوند. در طی این فرآیند آنچه که از اهمیت ویژه ای برخوردار است زمانبندی دقیق و تهیه مدارک لازم می باشد.


معمولا به علت تحصیل تمام وقت دانشجویان خارجی در کشور مجارستان، آنها نیازمند ویزای تحصیلی از نوع بلند مدت می باشند. بنابراین ویزای شنگن مجارستان به علت مدت اعتبار نهایتا 3 ماهه کاربردی برای این دانشجویان ندارد. معمولا مدت اعتبار ویزای تحصیلی مجارستان 1 ساله و قابل تمدید می باشد. هزینه اخذ آن حدود 60€ (یورو) و مدت رسیدگی تا یکماه می باشد. در مجموع برای اخذ ویزای اقامت بلند مدت مجارستان تحویل مدارک زیر به سفارت کشور مجارستان ضروری است:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده؛
  • پاسپورت اصل با اعتبار بیش از 6 ماه؛
  • گواهی تمکن مالی متقاضی؛
  • بیمه سلامت؛
  • عکس پاسپورتی جدید؛
  • نامه پذیرش از دانشگاه آندریسی بوداپست؛
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی مجارستان؛

هزینه تحصیل در دانشگاه آندریسی مجارستان

شهریه تحصیلی اخذ شده از دانشجویان بین المللی در دانشگاه آندریسی بوداپست در مقایسه با سایر دانشگاه ها و کالج های کشور مجارستان بسیار پایین است. واقعیتی که نمودار زیر نیز به صورت آماری گویای آن می باشد. درباره شهریه های دانشگاه آندریسی باید بدانید که سطوح مختلف شهریه ها بستگی به برنامه و دوره تحصیلی دانشجویان دارد. مثلا شهریه سالیانه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی در حدود 897€ (یورو) اما شهریه اخذ شده از دانشجویان کارشناسی ارشد حدود 2243€ (یورو) می باشد.

اما قسمت دیگر هزینه های دانشجویی در دانشگاه آندریسی بوداپست مربوط به هزینه زندگی در مجارستان می باشد. طبق برآوردهای جزئی و ریز به ریز از خرج و مخارج ماهیانه در مجارستان، دانشجویان جهت زندگی در شهر بوداپست ماهیانه به مبلغی حداقل در حدود 352€ (یورو) الی حداکثر حدود 681€ (یورو) نیاز دارند. البته این هزینه ها در مجارستان غالبا به دو پارامتر محل زندگی و روش زندگی افراد بستگی دارد.

برنامه بورسیه تحصیلی دانشجویان دانشگاه آندریسی

در حال حاضر یکی از برنامه های بورس فعال مخصوصا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در دانشگاه آندریسی، برنامه بورس اداره خدمات مبادله آکادمیک آلمان (DAAD) می باشد. این برنامه ویژه دانشجویان برتر کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های آلمانی و نیز دانشگاه آندریسی مجارستان می باشد این برنامه بورس در دسترس کلیه دانشجویان بین المللی در رشته اقتصاد و بازرگانی بین المللی می باشد. نحوه درخواست این بورس تحصیلی به صورت آنلاین و از طریق ارسال فرم درخواست تکمیلی به اضافه رزومه (CV)، انگیزه نامه، ریزنمرات مربوطه و مدرک زبان انگلیسی به آدرس ایمیل gyongyi.balogh@andrassyuni.hu می باشد.

این بورسیه علاوه بر تامین هزینه شهریه دانشجویان همچنین بخشی از هزینه های زندگی آنها را نیز فراهم می کند. کل مبلغ بورس DAAD در حدود 800€ (یورو) به همراه هزینه شهریه 322€ (یورو) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: