مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

سیستم آموزشی مجارستان

سیستم آموزشی در مجارستان بین کالج ها و دانشگاه ها تقسیم شده است:

  • تحصیلات در کالج ها: به طور کلی 4 سال طول می کشد.
  • تحصیلات دانشگاهی: بسته به دوره ای که طی می شود 4 تا 6 سال طول می کشد.
  • دوره تحصیلی حرفه ای: معمولا 2 سال طول می کشد که مختص فارغ التحصیلان هنرستان متوسطه و دانشجویان هنرستان است.
  • دوره های دکتری دانشگاه: معمولا 3 سال طول می کشد تا تکمیل شود.

آشنایی با آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

این آکادمی (به زبان مجاری: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem) در 14 نوامبر سال 1875 میلادی توسط فرانتس لیست موسیقیدان معروف مجاری با 5 استاد و 38 دانشجو پایه گذاری شد. ساختمان این دانشگاه در سبک معماری نئورونسانس توسط آدلف لنگ طراحی شده است. از امکانات این آکادمی می توان به استودیو موسیقی پیشرفته که با همکاری دولت مجارستان و دولت ژاپن برای تعلیم و آموزش هنرجویان ساخته شد. علاوه بر این در این آکادمی سالن کنسرت بزرگی وجود دارد که به طور منظم کنسرت های رایگان در آنجا اجرا می شود. لازم به ذکر است از زمان تاسیس این آکادمی به عنوان معتبر ترین دانشگاه موسیقی در کشور مجارستان فعالیت می کند.

از زمان شروع بازسازی در سال 2013 میلادی این دانشگاه فعالیت های مستقلی در سازماندهی کنسرت داشته و به عنوان دانشگاه و مرکز کنسرت شهرت جهانی به دست آورده و برای ادامه تحصیل مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به رشته تحصیلی موسیقی قرار گرفته است. از دانش آموختگان نامدار این آکادمی می توان به بلا بارتوک، فریتس راینر، زلتان ینی، گئورک چیفرا، منیر بشیر، یوجین اورمندی و تیبور وارگا اشاره کرد.




تحصیل در آکادمی موسیقی فرانتس لیست

آکادمی همواره به رعایت استانداردهای تعیین شده توسط بنیانگذاران و اساتید ارجمند افتخار می کند، به این معنا که دانشجویان با یک سبک خاص تدریس مجارستانی روبرو خواهند شد. تحصیل در این آکادمی به معنا کار سخت و منظم زیر نظر اساتیدی است که از اعضاء هیئت داوران مسابقات بین المللی هستند. در این آکادمی تدریس به صورت یک به یک و در گروه ها در کارگاه های در نظر گرفته شده انجام ارائه می شود. این دانشگاه تلاشی برای افزایش تعداد دانشجویان ندارد بلکه تلاش دارد آموزشات را به بهترین نحو در اختیار دانشجویان قرار دهد.

کلیه سازهای کلاسیک، آواز/ اپرا، موسیقی جاز، موسیقی عامیانه، اجرای ارکسترال/ کر، آموزش موسیقی و آهنگسازی در آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست تدریس می شود. در این آکادمی دروس تحصیلی به 2 زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شود، دقت داشته باشید که دروس گروهی در این آکادمی به زبان انگلیسی ارائه می شود.

شهریه آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست

مطلع شدن از هزینه های تحصیل در آکادمی فرانتس لیست به دانشجو کم می کند تا بهترین تصمیم را برای ادامه تحصیل در این آکادمی بگیرد، علاوه بر شهریه دانشگاه متقاضیان باید به بررسی دقیق هزینه های زندگی در کشور مجارستان نیز بپردازند. برای زندگی دانشجویی کشور مجارستان باید ماهانه مبلغی بین 500€ الی 700€ (یورو) در نظر داشته باشد.

دوره شهریه به یورو
هزینه ثبت نام
60 
دانشکده استعدادهای جوان
هر ترم 2100
برنامه یک نفره برای پیانیست ها
هر دو ترم 9000
کارشناسی/ چنگ، گیتار، آکاردئون، دولسیمر و کوبه ای
سالانه 5800
کارشناسی/ پیانو
سالانه 5800
کارشناسی/ ارگان
سالانه 5800
کارشناسی/ ویولن، ویولا، ویولن سل، ویولن باس
سالانه 5800
کارشناسی/ ارکسترال و مجری کر
سالانه 7700
کارشناسی/ آواز، صدا
سالانه 7100
مطالعات عمومی در موسیقی
سالانه 5200
کارشناسی ارشد Harpsichord
سالانه 7300
کارشناسی ارشد/ پیانو
سالانه 6000
کارشناسی ارشد/ اپرا
سالانه 8800
کارشناسی ارشد/ ویولن، ویولا، ویولن سل، ویولن باس
سالانه 6600
کارشناسی ارشد/ ارگان
سالانه 6600
کارشناسی ارشد/ چنگ، گیتار، دولسیمر، کوبه ای
سالانه 6600
کارشناسی ارشد/ کر
سالانه 6600
کارشناسی ارشد/ سازهای باروک
سالانه 6600
کارشناسی ارشد/ آموزش موسیقی
سالانه 5200
کارشناسی ارشد/ ارکسترال
سالانه 8800

دوره های آماده سازی برای ورود به دانشگاه فرانتس لیست

دوره های آموزشی این دانشگاه به صورت مجزا نیز برگزار می شود و هزینه های برنامه آماده سازی در آکادمی موسیقی فرانتس لیست بوداپست به شرح ذیل است.

دوره شهریه هر ترم به یورو
1 درس اصلی در هفته1400
2 درس اصلی در هفته 2050
1 کلاس موسیقی مجلسی در هفته  350
کلاس آماده سازی 1 جلسه در هفته برای مبتدیان 175
1 جلسه کلاس سولفج و 1 جلسه کلاس تئوری در هفته (سطح BA 1) 350
1 جلسه کلاس سولفج و 1 جلسه کلاس تئوری در هفته (سطح BA 2) 350
1 جلسه کلاس آنلاین آنالیز در هفته 175
1 جلسه آموزش انگلیسی به نوازندگان 175

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: