مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته مهندسی هوا و فضا در مجارستان

رشته مهندسی هوا و فضا در مجارستان

سیستم آموزشی مجارستان از بیش از 600 سال پیش نشان دهنده ی برتری تحصیلی بوده است. بسیاری از کالج ها در این کشور مستقیماً وابسته به یک دانشگاه هستند و به عنوان دانشکده های کالج دانشگاه فعالیت می کنند. دانشگاه های مجارستان به طور کلی دوره هایی را در سطح کالج و دانشگاه برگذار می کنند. از سال 2005 دانشگاه های مجارستان شروع به تغییر به سبک و مقررات روند بولونیا Bologna کرده اند. در این سیستم جدید هم کالج ها و هم دانشگاه های مجارستان در صورت تامین الزامات لازم می توانند برنامه های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را آغاز کنند. این همچنین به این معنی است که تمامی مدارک اعطایی معادل و مورد تایید سراسر اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورهای دیگر است.

دانشگاه های ارائه کننده رشته مهندسی هوافضا در مجارستان

از جمله مواردی که علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور باید به آن توجه ویژه داشته باشند، انتخاب دانشگاهی است که رشته تحصیلی آن ها را ارائه کرده است. دانشجویان باید با توجه به رزومه خود و جایگاه دانشگاه، تصمیم بگیرند که آیا می توانند به اخذ پذیرش از یک دانشگاه امیدوار باشند یا خیر. دانشگاه های برتر جهان نیاز به نمرات بالا و همچنین مدرک زبان معتبر دارند اما هرچه از اعتبار دانشگاه کمتر می شود، حساسیت بر روی این موضوع کمتر می گردد.

بهترین دانشگاه مجارستان برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا، دانشگاه اتوش لورند در شهر بوداپست است. این دانشگاه در رقابت کلی با سایر دانشگاه های جهان در جایگاه 414 قرار گرفته است اما در رقابت میان رشته ای موفق شده است جایگاه 155 جهان را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل رشته مهندسی هوافضا در این دانشگاه از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

مرکز تحقیقاتی فضانوردی و علوم زمین نیز دومین مرکزی است که برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مجارستان می توان در آن نام نویسی کرد. با توجه به این که این موسسه در بسیاری از رشته های تحصیلی فعالیتی ندارد، نتوانسته است جایگاهی کلی در میان دانشگاه های جهان داشته باشد اما در رشته مهندسی هوافضا توانسته است جایگاه 180 جهان را به خود اختصاص دهد و این مسئله به خوبی کیفیت آموزش در این موسسه را نشان می دهد. دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست در پایتخت این کشور نیز می تواند گزینه مناسب دیگری برای علاقمندان به تحصیل در مجارستان باشد.

هزینه تحصیل رشته مهندسی هوافضا در مجارستان

هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان برای دانشجویان رشته های غیر پزشکی در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. افرادی که در رشته مهندسی هوافضا در کشور مجارستان به تحصیل می پردازند، به طور متوسط سالیانه 1200€ تا 5000€ (یورو) به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت می کنند و این هزینه در مقایسه با هزینه تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

بخش دیگر هزینه های تحصیل در کشور مجارستان به هزینه های زندگی در این کشور مربوط می شود. دانشجویان برای اینکه یک زندگی با کیفیت بالای دانشجویی در این کشور داشته باشند، تنها به 600€ (یورو) در ماه نیاز خواهند داشت که این مبلغ نیز قابل مقایسه با هزینه های زندگی در کشورهای غربی قاره اروپا نیست.


دانشجویان خارجی در کشور مجارستان از این فرصت برخوردار هستند که در طول زندگی خود در این کشور به کار مشغول شده و بخشی از هزینه های زندگی خود در این کشور را پوشش دهند. اجازه کار دانشجویی در مجارستان تنها به صورت نیمه وقت در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت و در موارد خاص به دانشجویان اجازه داده خواهد شد که در دوران تعطیلی دانشگاه به صورت تمام وقت فعالیت داشته باشند.

با توجه به آن چه گفته شد، می توان بیان داشت که هزینه زندگی و تحصیل در کشور مجارستان برای دانشجویان رشته مهندسی هوافضا در حدود 10000€ تا 12000€ (یورو) در سال است و این مبلغ به نسبت صرفا هزینه تحصیل در برخی از کشورهای جهان نیز کمتر است.

درآمد مهندسی علوم فضایی در کشور مجارستان

کمتر کسی را می توان دید که تحصیل در حوزه شنگن را تجربه کند اما تمایلی به کار در این منطقه نداشته باشد. افرادی که در مجارستان تحصیل کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار پرداخته و از این طریق بتوانند شغل مورد نظر خود را یافته و ویزای کاری مجارستان را به دست آورند. در اختیار داشتن ویزای کاری در مجارستان به این معنی است که ادامه تحصیل در این کشور برای شما رایگان خواهد بود و می توانید اقامت بلند مدت کشور مجارستان و پاسپورت این کشور را نیز به دست آورید.

مهندسین حوزه هوافضا در کشور مجارستان از درآمد بسیار مناسبی در این کشور برخوردار هستند و این همان چیزی است که هر نیروی کار به دنبال آن است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: