مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ژنتیک در مجارستان

رشته ژنتیک در مجارستان

هدف مجارستان نه تنها تقویت حضور دانشجویان بین المللی در این کشور است، بلکه همچنین محیطی را فراهم می سازد که برای همه دانشجویان بین المللی مطلوب باشد. دانشجویان بین المللی هم اکنون می توانند به زبان های مجاری، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان های خارجی –بسته به زبان آموزشی که برای آن ها مناسب است– در این کشور تحصیل کنند. دانشگاه های این کشور دوره هایی را به زبان های مجاری، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و سایر زبان های خارجی ارائه می دهند. دانشگاه های مجارستان آموزش باکیفیت با استانداردهای بسیار بالا برای دانشجویان ارائه می دهند و در بین بهترین ها در اروپا و جهان رتبه بندی می شوند. در حال حاضر، 9 دانشگاه مجارستان در رتبه بندی های مختلف دانشگاهی رتبه کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند.

رتبه دانشگاه های مجارستانی که در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی در سال 2021 رتبه کسب کرده اند به شرح زیر است:

دانشگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی 2021
دانشگاه سملویس672
دانشگاه اتوش لورند414
دانشگاه دبرسن672
دانشگاه سزگد726
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست 1020

مجارستان دارای دانشگاه های سطح بالا با شهریه کم است. هزینه های تحصیل در دانشگاه های مجارستان در مقایسه با بسیاری از کشورهایی که آموزش با کیفیت یکسانی را ارائه می دهند مقرون به صرفه است.

برنامه های بورس تحصیلی و یارانه ها، مدارک تحصیلی شناخته شده در سطح بین المللی، کار ضمن تحصیل، هزینه های پایین زندگی، جاذبه های گردشگری، امنیت بالا، رویدادها و جشنواره های متعدد و یادگیری زبان مجاری از دیگر دلایل و مزایای تحصیل در مجارستان هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در مجارستان

در جدول زیر تنها دانشگاه برتر مجارستان برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعی امتیاز جهانی
دانشگاه سملویس 28.9 45.2

دانشگاه سملویس بهترین دانشگاه مجارستان است. این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) رتبه 401 را کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آید. این دانشگاه در 1769 به عنوان یک دانشکده پزشکی در بوداپست تاسیس شد. سملویس با داشتن 250 سال سنت و تمرکز منحصر به فرد بر مراقبت های بهداشتی-درمانی، یکی از دانشگاه های برجسته علوم پزشکی و بهداشتی در مجارستان و منطقه اروپای مرکزی است.




سملویس با داشتن 6 دانشکده و مدرسه دکترا کلیه جنبه های علوم پزشکی و بهداشتی را شامل می شود: از آسیب شناسی از طریق ژنتیک، طب اطفال، داروسازی، دندانپزشکی، تغذیه، فیزیوتراپی و پرستاری، تا سیاست های بهداشتی و مدیریت. علاوه بر آموزش، سملویس بزرگ ترین ارائه دهنده خدمات بهداشتی-درمانی در مجارستان است. باید خاطر نشان سازیم که رشته ژنتیک در برخی دیگر از دانشگاه های کشور مجارستان نیز برای علاقه مندان ارائه می شود.

مدارک لازم برای درخواست تحصیل رشته ژنتیک در مجارستان

شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های مجارستان شامل موارد زیر است:

مقطع کارشناسی مقطع کارشناسی ارشد مقطع دکتری
گواهی پایان دوره دبیرستان
مدرک کارشناسی
مدرک کارشناسی ارشد
فرم درخواست آنلاین به صورت امضا شده
ریزنمرات آکادمیک دوره کارشناسی
مدرک کارشناسی
گذرنامه بین المللی
گذرنامه بین المللی
ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد
گزارش سلامتی
گزارش سلامتی
ریزنمرات دوره کارشناسی
کارنامه دوره دبیرستان
-
گذرنامه بین المللی
--رزومه
- - ارزیابی مصاحبه توسط کمیته پذیرش و گروه دانشگاه

در نهایت، بسیاری از موسسات در مجارستان دانشجویان را ملزم به شرکت در یک آزمون مهارت در زبان انگلیسی برای اثبات دانش خود از این زبان می کنند. آزمون های انگلیسی مورد قبول دانشگاه های مجارستان عبارتند از IELTS، TOEFL و C1.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: